Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Nevera: „Cítim sa ako kurva, no ten pocit mi nie je vôbec nepríjemný...“

Musím zo seba dostať von to, čo práve prežívam. Za posledné štyri mesiace sa toho v mojom živote tak veľa zmenilo.
 
Pozrela som na hodiny. Alex meškal už desať minút.
 
Nuž čo, budem čakať. Potrebujem sa s ním rozprávať.
Vlastne som sa s ním mala stretnúť už dávnejšie. Je to môj jediný skutočný priateľ.
Dokáže ma vypočuť a povie mi naozaj to, čo si myslí. Niekedy by som síce tú jeho pravdu radšej nepočula,
ale tentoraz potrebujem, aby ma vypočul. A aby nemlčal.
 
Škoda, že na seba už nemáme viac času.
 
Počas štúdií sme tvorili nerozlučnú dvojicu.
Trávili sme spolu nekonečne dlhé a príjemné večery.
Zdôverovali sme sa jeden druhému so svojimi prvými láskami, rozoberali sme partnerské vzťahy.
A nikdy sme pri tom neboli smrteľne vážni. Dokázali sme sa spolu neskutočne smiať.
Neviem, či som sa neskôr dokázala tak bezprostredne uvoľniť ako s ním.
Pomáhali sme vtedy jeden druhému, analyzovali spoločne naše neúspechy, povzbudzovali sme sa.
 
Ani neviem, či niekto z nás niekedy pomyslel na to, že by sme mohli byť i čímsi viac, ako priateľmi.
Hoci boli chvíle, keď to medzi nami poriadne iskrilo.
 
Nikdy sme neprekročili tú magickú hranicu, ktorej prekročenie by z nás spravilo milencov - na jednu noc, či na pár týždňov.
Určite by z toho nebola láska na celý život. To sme asi vedeli obaja a preto sme si strážili naše priateľstvo.
Bolo skutočne výnimočné a mnohí nám ho závideli. A myslím, že bolo i dosť takých, ktorí boli presvedčení,
že sme viac ako len priatelia. Nikomu sme nič nevyvracali.
 
Naše cesty sa po škole na čas rozišli.
 
Založila som si rodinu, našla som si dobrú prácu a cieľavedome som oboje budovala.
Dávala som sa rodine i práci naplno. Na priateľstvá čas nezostal.
 
Po rokoch sme sa s Alexom náhodou stretli v divadle.
A naše priateľstvo sa opäť obnovilo.
 
Netrávili sme spolu už ani zďaleka toľko času ako na škole, ale i tak bolo fajn sa z času na čas stretnúť,
dať si spoločne drink, zaspomínať si a vyžalovať sa zo života.
 
Včera som mu po pár mesiacoch zavolala.
 
Musím zo seba dostať von to, čo práve prežívam.
Za posledné štyri mesiace sa toho v mojom živote tak veľa zmenilo. A takým radikálnym spôsobom.
Vlastne ani neviem, či dokážem Alexovi povedať o všetkom, čo sa odzrazu, celkom neplánovane, stalo súčasťou môjho života.
 
Zdvihla som zrak a naše oči sa stretli.
 
Meškal viac ako pätnásť minút, ale aspoň som si mohla trocha usporiadať svoje myšlienky.
Sadol si a ako vždy si objednal dvojité presso. Ja som pila už druhý čaj.
Zrazu bol tu a miesto toho, aby som mu začala rozprávať o tom, čo posledné mesiace vyvádzam, som zo seba začala
chrliť nezmysly. Ale Alex ma pridobre pozná. Už po chvíli zistil, že rozprávam len preto, aby nebolo ticho.
Položil mi dlaň na ruku, na ktorej bolo vidieť moju nervozitu.
 
„Tak rozprávaj“, vyzval ma hlasom, v ktorom nebolo cítiť ani kúsok nástojčivosti.
„Rozprávaj ako dlho chceš. A povedz len to, čo skutočne chceš povedať“.
 
Cítila som, ako ma dotyk jeho dlane upokojuje.
 
A zrazu som sa otvorila.
Hoci som cítila obavy z toho, že ak prehovorím, môžem ho stratiť.
Že sa Alex z priateľa zmení na človeka, ktorý mnou pohŕda, ktorý odsúdi moje správanie
a ktorý ma už nebude chcieť nikdy vidieť.
 
„Cítim sa v posledných týždňoch ako kurva, Alex,“ povedala som tichým hlasom, ktorý však nepatril žiadnej kajúcnici
a pokračovala som: „no ten pocit mi nie je ani trocha nepríjemný.“
 
Sklopila som oči a čakala som, čo povie. No on mlčal.
 
Pohladil ma po chrbte mojej dlane a vzal si ju do ruky. Bola to výzva, aby som pokračovala.
Držal ma za ruku presne ako kedysi, keď som sa mu zdôverovala so svojimi najväčšími tajomstvami.
 
 
 
 
 
© Sooshn 
 
 

Nevera | stály odkaz

Komentáre

  1. dobre napisane
    prosté a priame dobre vystihujuce vztah
    publikované: 27.04.2008 17:20:53 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Ďakujem Sygon
    publikované: 27.04.2008 18:14:45 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  3. :-))
    Dobre napísané... chvíľami som rozmýšľala, či nemá Alex niečo spoločné s mojou bútľavou vŕbou... presne tie isté vety : „Tak rozprávaj“,rozprávaj ako dlho chceš, a povedz len to, čo skutočne chceš povedať“. Cítila som, ako ma dotyk jeho dlane upokojuje.
    A zrazu som sa otvorila.... .Presne to som spravila ja ja... a dnes mi je lepšie...bála som sa že ju stratím, ale ostala pri mne ...
    publikované: 27.04.2008 21:14:25 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  4. snežka, bútľavé vŕby sa jedna druhej podobajú ako vajce vajcu... :)
    publikované: 27.04.2008 21:39:50 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. :)
    publikované: 27.04.2008 21:41:17 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Snežka
    Má šťastie každý, kto má takúto bútľavú vŕbu. Ale aj ten, kto sa dokáže svojej vŕbe otvoriť a nedusí v sebe problémy a otázky, ktoré ho sužujú.
    publikované: 27.04.2008 21:45:53 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  7. :-))
    Vďaka za bútľavé vŕby... bez nich by bol život ťažší.... je fajn mať svoju vŕbu....
    publikované: 27.04.2008 21:47:29 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Sooshn
    pravdu máš ... je rovnako ťažké sa otvoriť, prelomiť bariéru mlčania a strachu, ako nájsť tú správnu vŕbu...
    publikované: 27.04.2008 21:53:11 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. snežka, ono to vzájomne súvisí...
    potreba sa otvoriť motivuje k hľadaniu dôveryhodnej vŕby, a nájdenie takej vŕby zase motivuje k prelomeniu bariéry mlčania a strachu a k otvoreniu sa...
    publikované: 27.04.2008 21:59:43 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. :-))
    všetko zo všetkým súvisí ... a ja teraz hľadám tie súvislosti a vzájomné vzťahy....
    publikované: 27.04.2008 22:03:30 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. snežka, veď hľadaj, hľadaj :) ak máš chuť, odvahu a dobrú vŕbu...
    rozkrytiu súvislostí nič nestojí v ceste ... :)
    publikované: 27.04.2008 22:08:47 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. :-))
    Hľadám aj vďa nikektorým ľuďom na blogu som sa na to dala a ver že neľutujem... Chuť mám, vŕba je skvelá , len odvaha ma občas opúšťa ....
    publikované: 27.04.2008 22:11:49 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. snežka :)
    tiež ti držím palčeky, ja som našla, aj keď sa čudujem, že ma po toľkých rozhovoroch ešte neodvrhla :/
    publikované: 27.04.2008 22:14:55 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  14. diuška, dobré vŕby majú veľké uši aj veľké srdce :)
    publikované: 27.04.2008 22:17:09 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. joj, ale každé srdce
    znesie len určité množstvo tajomstiev a bolesti, hm...tá moja ho má obrovské, to je pravda, aj keď ho trošku šetrím ;) aby mi vydržalo čo najdlhšie...
    publikované: 27.04.2008 22:20:58 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  16. diuška, možno máš pravdu, no skôr si myslím, že...
    kapacita srdca prijímať tajomstvá a bolesť je (skoro) bezhraničná.. :)
    publikované: 27.04.2008 22:24:00 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. :-)
    Diuš, prezradím ti, že toho som sa bála najviac, že ak jej poviem svoje mory a tajomstvá, že zmení optiku ...nezmenila... má veľké srdce a perfektné uši... pretože vie počúvať...myslím, že tvoja vŕba je na tom rovnako ..
    publikované: 27.04.2008 22:26:47 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  18. asi máš pravdu :)
    najmä, ak je to milujúce srdiečko...no aj tak ho radšej budem šetriť, bojím sa, aby som mu neublížila, a aby som ho nestratila :( neviem, čoho viac...
    publikované: 27.04.2008 22:27:47 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Dionea
    Ja sa veľmi otvárať neviem. Vŕbu som našla len prednedávnom a ešte som si veľmi nezvykla rozprávať celkom naplno o tom, o čom by som možno rozprávať chcela. Asi to chce čas. A možno sa niekto nenaučí nikdy celkom otvoriť. Ani tej najlepšej vŕbe.
    publikované: 27.04.2008 22:28:41 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  20. :-))
    Tak šetri... ja zatiaľ šetrím vŕbine uši ...zväčša ešte mlčím, ale stačí dotyk dlane a ...pár slov ...
    publikované: 27.04.2008 22:31:46 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. snežka :)
    moja počuje aj to, čo jej nepoviem a chcem povedať :) ako hogúšik povedal, má veľké uši a ešte väčšie sdrce, vlastne počúva srdiečkom a som za ňu veľmi vďačná, ach jo...
    publikované: 27.04.2008 22:31:52 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  22. :-))
    Neviem, či sa dá naučiť opäť dôverovať ľuďom, rozprávať otvorene asi to chce naozaj čas, aj keď ... neviem, učím sa a bojujem ...ide to viac ako pomaly, ale ide ...
    publikované: 27.04.2008 22:36:02 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Sooshn :)
    aj ja sa bojím, povedala by som svojej vŕbe všetko na svete...no občas považujem od seba za nefér, ak jej naložím naraz veľa, pretože s mnohými vecami som sa vyrovnala sama a ona sa pre ne trápi ešte raz...možno sa k niektorým veciam netreba vracať...no ak chcem, aby mi niekto rozumel, niektoré veci by o mne mal vedieť...tie, ktoré ma sformovali do dnešnej podoby
    publikované: 27.04.2008 22:36:08 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Dionea
    Áno, ak chceme, aby nám niekto skutočne rozumel, mal by o nás vedieť "niektoré veci", ktoré nás formvali a ktoré ovplyvňujú naše súčasné konanie.
    Skutočné porozumenie je možno práve preto také zriedkavé, pretože nedokážeme vysloviť všetko, čo by sme možno aj povedať chceli. Len nevieme ako.
    publikované: 27.04.2008 22:46:39 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  25. dievčatá, dobrá vŕba je taká, ktorá je pripravená vypočuť čokoľvek...
    a aby mohla nielen počúvať, ale aj rozumieť, potom musí naozaj poznať podstatné veci, ktoré zdôverujúceho sa človeka sformovali do jeho dnešnej podoby.. a dobrá vŕba nielen počúva a rozumie, ale aj zrkadlí a pomáha porozumieť...
    publikované: 27.04.2008 23:07:16 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Wyslúžilec, čo vtedy, keď je zrkadlo
    krivé? Nie je to asi zriedkavé. A čo keď miesto pomoci prichádza k nepochopeniu? Aj hrdinka príbehu si nebola celkom istá reakciou svojej vŕby. Nevedela, či sa dočká pochopenia, alebo odsúdenia.
    Myslím, že i v živote je takýto strach veľkou bariérou pre skutočné poznanie a porozumenie medzi zdôverujúcim sa človekom a jeho vŕbou.
    publikované: 27.04.2008 23:21:36 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  27. A ja sa tu cítim zasa ako v bordeli. Prečo mám už v titulku čítať o kurvách? A kde je ešte .o.ot..??
    Tak na toto si neviem dať zaboha odpoveď. Máte zrejme mindráky alebo čo. Toto fakt nie je vhodné na normálny blog. Môžte sa fúkať koľko chcete...
    publikované: 27.04.2008 23:25:29 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  28. P.S.
    Podotýkam, že som práve prišla na blog a nečítala som text ani komentáre. Udrel mi do očí Váš šikovne vyrobený titulok. A potom, že blogzin sa nenaháňa za číslami.. Hovorte to starej Blažkovej. Veď aj kritika (ako je moja) Vám pridáva... tak nech sa páči, pán editor.
    publikované: 27.04.2008 23:27:44 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Soosh, zdôverovanie sa je vždy spojené s rizikom...
    publikované: 27.04.2008 23:29:10 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Martuš
    prečítala som si tento blog kvôli Sooshn, tiež sa mi nechce čítať erotické sny na noc, ani spovede, necítim sa dobre...škoda, že ťa nadpis odradil, obsah je o niečo inom ;) aj keď ktovie, čo bude v druhej časti...no ako jedna z vŕb neočakávam, nesúdim, len načúvam...
    publikované: 27.04.2008 23:31:48 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  31. martha, vďaka za hodnotné komentáre...
    publikované: 27.04.2008 23:33:29 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Dia...
    Keby sa to predávalo na trhu a k tomu by sa pribalil prezervatív, možno by to ešte ako tak sedelo... Ale už neviem čo viac mám očakávať na tomto blogu. Je to výsmech. A zhadzovať text vopred trápnym titulkom? To je o čom?
    publikované: 27.04.2008 23:36:12 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  33. wyslúžilec...
    Moje komentáre sú skutočne hodnotné. Lebo sú prirodzenou reakciou... Som Tvoja "vzorka", ktorá, keď nič iné, aspoň sa zastaví a uvažuje nahlas.
    publikované: 27.04.2008 23:38:28 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  34. martha, jediné, čo tu vnímam ako trápne sú Tvoje komenty...
    publikované: 27.04.2008 23:38:51 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Ó aká promptnosť, vďaka za záujem o moje komenty...
    Však ste tu verejný, tak som tu dobre, nie? Ak by to bolo pre uzavretú spoločnosť, tak by tu malo byť nejaké výstražné znamenie.
    Alebo Zákaz vstupu! To bude lepšie. Tak si ho zasa na chvíľu udelím. Aby som Ti nerobila radosť, pán editor. A toho trápneho si môžeš nechať aj od cesty. Nie som jediná, ktorá si to myslí, ale som možno jediná, ktorá to sem aj napíše.
    publikované: 27.04.2008 23:42:01 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  36. martha, komentovať tu môžeš koľko chceš, dokonca aj trápne...
    a dúfam, že ak sa Ty slobodne vyjadruješ o článku, môžem ja slobodne vyjadriť svoj názor na Tvoje komenty...
    publikované: 27.04.2008 23:45:39 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. prečítaj si, čo zavrhuješ ;)
    publikované: 27.04.2008 23:47:37 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  38. pamätám si Martuš,
    že si niekde písala, že nikdy nepíšeš komenty pod články, ktoré si si neprečítala...dnes si asi urobila výnimku...
    publikované: 27.04.2008 23:48:52 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  39. No, ja som sa už síce chystala spať, ale vidím, že sa tu strhla
    dosť búrlivá diskusia. Mne osobne sa texty Soshn veĺmi páčia a sú pre mňa hodnotné, rada ich čítam. Trochu ma mrzí, že rovnaká kultivovanosť a jemnosť, aká je v textoxh Sooshn, sa vytráca z komentov. Je to škoda. Vydiskutovať si vzájomné (aj rozporné) postoje je jedna vec, a vydiskutovať si ich na úrovni druhá.
    publikované: 27.04.2008 23:54:43 | autor: Rozpravkarka (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. Áno, Diuška, vrba je o tom, že vypočuje,
    chápe, no neodsudzuje :-)) Na druhej strane, súhlasim s tým, že titulky na blogzine nemusia mať takýto nádych :-) Iba ak naozaj ide o lámanie rekordov v čítanosti - ale o to hogovi nejde. Plne rešpektuje názory autorov. Takže v tomto prípade autorka zrejme s takýmto titulkom súhlasila a teda je to v poriadku.
    publikované: 27.04.2008 23:57:36 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Rozprávkarka, ťažké je mi zachovať kultivovanú diskusiu na úrovni...
    keď do komentov vtrhne obyčajný primitivizmus, a na vyše v podaní človeka, ktorý si článok vôbec neprečíta, no pohotovo sa oháňa bordelom a .o.otmi...
    publikované: 27.04.2008 23:59:10 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. Dia... odpovedám iba preto, že sa ma pýtaš. Inak sem už nemusím ísť... ak to niekomu vadí.
    sorry, ale nečítala si pozorne. Napísala som, že ak by som mala kritizovať, že radšej nenapíšem nič... pokiaľ ide o text. Ale moja kritika sa dnes týkala výlučne titulku a ten som si asi musela prečítať, keďže som naň reagovala. Nič v zlom. Neviem či horí alebo čo...
    Preto som upozornila, že sa to nevzťahuje na text...

    Ale všimni si napr. toto:
    martha, vďaka za hodnotné komentáre...
    publikované: 27.04.2008 23:33 | autor: wyslúžilec
    a hneď za tým s 5-minútovým rozdielom:
    martha, jediné, čo tu vnímam ako trápne sú Tvoje komenty...
    publikované: 27.04.2008 23:38 | autor: wyslúžilec
    publikované: 27.04.2008 23:59:34 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  43. misolietavec, o lámanie rekordvo v čitanosti naozaj nejde...
    aj keď ako editor blogu mám záujem na čo najvyššej čítanosti článkov.. koniec-koncov, autori ich píšu a ja ich uverejňujem aj preto, aby oslovili čo najviac čitateľov...
    publikované: 28.04.2008 00:02:15 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. martha, v mojom komentári z 23:33 Ti očividne unikol ironický podtón...
    publikované: 28.04.2008 00:04:14 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. Vnímam celý problém ako vec dohody medzi autorom a editorom,
    v podstate presne tak, ako to napísal Mišo Lietavec. Buď si titulok navrhne sám autor a vie, prečo ho chce mať taký, aký je, alebo príjme návrh editora, ktorý tiež vie, prečo chce mať ppráve tento tip titulku. Ja som tiež mala dolhodobo problém s používaním vulgárnych výrazov, ale naučila som sa, že ak majú svoje vnútorné zdôvodnenie (čoho sa zrejme v texte Sooshn dočkáme), tak sa treba zamyslie´t nad tým, prečo sa v titulku ocitli. Ľahké je zlomiť palicu, ťažké je dať ju znovu dokopy. Vlastne sa to už nedá.
    publikované: 28.04.2008 00:05:02 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. wyslúžilec...
    nič mi neuniklo, dokonca mi neuleteli ani včely. Sorry, zabudla som, že na tomto blogu sa musí iba chváliť. A to som tam mala doplniť úvodzovky sama? Ja som nepovedala, že si ma chválil za komenty, iba som poukázal na rozdielne "hodnotenie". Ironicky podtón je iróniou tejto diskusie. Aj Tvoje slová o primitivizme... To akože mám padať na zadok, lebo tu sa píše o kurvách? A čo tak dať do titulku
    napr. ako k.r.a...? Ja som sem to slovo predsa nevniesla...
    publikované: 28.04.2008 00:09:30 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  47. ... iba som poukázala...
    malo byť.
    publikované: 28.04.2008 00:11:39 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  48. všetky titulky na blogzine sú výsledkom dohody autora článku a editora blogu...
    ako editor rešpektujem akýkoľvek autorom zvolený názov.. ak autor nemá na názov svojho článku vyhranený názor, predkladám mu svoje návrhy a použitý je ten, ktorý autor odsúhlasí...
    publikované: 28.04.2008 00:12:19 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. .
    dobre sa bavim :)
    krasne sny vsetkym
    publikované: 28.04.2008 00:13:11 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  50. sygon, neprezradíš, čím sa tak bavíš, hm?
    publikované: 28.04.2008 00:15:43 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. Je pravda aj to, že žena sa občas naozaj cíti presne tak, ako
    je to uvedené v titulku. Ja by som síce tento pocit opísala asi inak, ale je výstižný a mnoho žien sa s ním vďaka prežitému stotožňuje bez akejkoľvek servítky na ústach. Je to o prijatí alebo odmietnutí. A je to ešte aj o tom, ako sa celý príbeh vyvinie, čo použitie takýchto expresívnych výrazov má opodstatnenie. Sooshn je však skúsená autorka a mali bysme jej dôverovať.
    publikované: 28.04.2008 00:17:26 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. martha, neviem odkiaľ berieš, že na tomto blogu sa musí iba chváliť...
    no isté je, že tu doteraz nebolo zvykom oháňať sa v komentoch bordelom a .o.otmi... ;)
    publikované: 28.04.2008 00:18:00 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. keďže poznám celý príbeh, garantujem, že titulok tejto časti je plne opodstatnený...
    publikované: 28.04.2008 00:22:25 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. .
    no ako zbutlavej vrby kur** rastu ;)
    Inak suhlasim s rozpravkarkou, ze presne taka formulacia neni uplne vzacna, dokonca som to uz pouzila a ze palicu lahko clovek zlomi.
    A suhlasim aj s martou, ze je to vulgarne a moze to znizovat hodnotu clanku a niektorych ulne odpudit a mozu byt vrcholne znechuteni .
    A aj s tebou , ze formulovat nazvy mozes s autormi jak je libo .
    Uz idem , bo som uzvatlana .
    publikované: 28.04.2008 00:25:36 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  55. A mohli by ste aj menej expresívne? Všetko sa dá rozumne
    vysvetliť. Ja som za svetový mier. A za pokojnú polhodinu pred spaním.
    publikované: 28.04.2008 00:26:49 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. sygon, by si mohla rovno do politiky... :)
    vlastne si diplomaticky povedala, že každý má kúsok svojej pravdy.. čo koniec-koncov asi nie je od pravdy ďaleko.. ;)
    publikované: 28.04.2008 00:28:18 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. No tak pŕŕŕŕ, čert, ja mámsvoju pravdu vždy celú, nie iba kúsok, hej?
    Nedám si ju rozkúskovať a vziať si z nej väčšiu časť kvôli kúskom iných právd.
    publikované: 28.04.2008 00:30:44 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. Rozprávkarka, tak toto pls nevysvetľuj mne, ale marthe.. ;)
    publikované: 28.04.2008 00:32:28 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. Sygon...
    vystihla si to presne...

    P.S. Stačilo trochu pouvažovať nad slovami. Netreba hneď autora komentára urážať.

    Všetkým dobrú noc.
    publikované: 28.04.2008 00:34:09 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  60. Tak dúfam, že sa to skončilo tým mojim svetovým mierom
    a že aj ja múžem ísť kludne spať.

    Želám krásnu noc predovšetkým Sooshn, autorke článku, a potom aj nám ostatným.
    publikované: 28.04.2008 00:37:01 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. hm, čarovné je, ak z diskusie odíde s pocitom, že bola urazená, autorka komentu z 23:25...
    ktorá to tu roztočila ostrým výpadom s výrazmi:
    . sa tu cítim zasa ako v bordeli
    . kde je ešte .o.ot..??
    . máte zrejme mindráky alebo čo
    . toto nie je vhodné na normálny blog
    k tomuto nemám komentár...
    publikované: 28.04.2008 00:40:03 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. Čert, chceš sa hádať? Ja som už vycvičená, ak sa ti nechce spať,
    môžeme aj do rána... :-)))))
    publikované: 28.04.2008 00:41:39 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. Rozprávkarka, veď mi čerti najradšej až do rána.. >;-)))
    publikované: 28.04.2008 00:43:35 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. :)
    tesim sa na dalsi clanok a dalsie komentare ...:)
    publikované: 28.04.2008 05:05:59 | autor: bubba (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. bubba, ja sa viac teším na ďalší článok.. :)
    publikované: 28.04.2008 06:30:58 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. mna neprekvapil koment dii..
    mám citovať?..nemusím..nájdite si ho..)))bolo tam čosi o tom,že text je O INOM AKO TITULOK..))))..

    a toto mi uuuupne stačííí..)))))))))))))))))))))))))))
    publikované: 28.04.2008 06:41:17 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  67. Mrzí ma, že názov článku pobúril
    Ale je to základný pocit hlavnej hrdinky. A tento pocit sa nesie všetkými piatimi časťami príbehu. Jednoducho sa tak cíti. Nevidím na tom pocite nič mimoriadne, nič vulgárne. Jednoducho také sú pocity Evy. A o tom, prečo to tak je, budú ďalšie časti.
    Nemalo by zmysel písať tento príbeh, ak by to nemalo byť o vnímaní toho všetkého hlavnou hrdinkou.
    publikované: 28.04.2008 07:32:34 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  68. vieš Soosh..neviem prečo,ale mám pocit,hraničiaci s istotou,
    že keby tento príbeh bol u teba v blogu,že by sa volal určite inak..

    a dia to nepriamo potvrdila..

    a toto poburuje..nie nazov,ako taky..ale jeho cielenost..
    publikované: 28.04.2008 07:36:53 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  69. a ešte niečo..povieš mi,prečo je tento príbeh tu,a nie v tvojom blogu?..
    myslím "len v tvojom"..?..

    porovnavala si články publikované v blogu Sooshn s člankami publikovanými na blogzine toho istého autora?..

    ako to porovnanie dopadlo?..

    či som len moc zvedava?..)))
    publikované: 28.04.2008 07:40:15 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  70. sygon, ak je v titulku použité vulgárne slovo, nemusí (no pripúšťam, že môže) byť titulok vulgárny...
    v tomto konkrétnom prípade podľa môjho názoru titulok vulgárny nie je.. a aj keby bol, vystihuje - ako napísala Sooshn - základný pocit hlavnej postavy príbehu...
    jasné, že v očiach niektorých čitateľov tento titulok "moze znizovat hodnotu clanku a niektorych ulne odpudit a mozu byt vrcholne znechuteni"...
    no ale to je súčasť nastolovania takých kontroverzných tém, akou je téma nevery a pocitov ženy, ktorá sa nevery dopustila...
    publikované: 28.04.2008 08:00:08 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. WYSLUZILEC
    MNOHI VIDIA LEN TO CO CHCU VIDIET ... ALEBO LEN TO CO SA ICH DOTYKA A PRETO TO VZTAHUJU NA SEBA ...
    publikované: 28.04.2008 08:11:12 | autor: NAHODA (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. NAHODA, v obecnej rovine Tvojmu komentu rozumiem a súhlasím s ním...
    no môžeš prosím v záujme väčšej zrozumiteľnosti tento svoj postreh aplikovať na tu prebiehajúci spor? vopred ď. :)
    publikované: 28.04.2008 08:14:31 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. WYSLUZILEC
    ... MNE VOBEC NEVADI KDE AUTOR UVEREJNI SVOJ CLANOK ... VED JE TAM COPYRIGHT ... DOLEZITE JE CI CLANOK ZAUJME ALEBO NIE ...
    publikované: 28.04.2008 08:17:24 | autor: NAHODA (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. nie náhoda..tebe vadí niečo uplne ine..))))
    vieme..:)))
    publikované: 28.04.2008 08:19:30 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. NAHODA, v tejto veci sa s Tebou plne stotožňujem.. :)
    publikované: 28.04.2008 08:19:53 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. a dnes budem autorizovana...
    aby som vás nebodaj ešte neiritovala aj zdrobnelinou elly..:)))
    publikované: 28.04.2008 08:22:38 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  77. WYSLUZILEC
    KEDYSI DAVNO SA NIEKTORE VECI ALEBO CINNOSTI NEJAKO POMENOVALI ... POTOM V RAMCI SLUSNOSTI SA ZACALI NAZYVAT INAC ALE VYSTIHOVALI TU ISTU PODSTATU ... NIE SOM ZA VULGARIZMY ALE JE TO LEN VEC VYKLADU A VHODNOSTI POUZITIA ... A OKREM INEHO SAMI LUDIA SI TO POMENOVALI ... TAK PRECO SA BRANIME PRESNEMU POMENOVANIU VECI A VZTAHOV ... CHCEM TYM POVEDAT , ZE DOLEZITY JE OBSAH CO SA MA RIESIT , CO SA DAVA DO POZORNOSTI A NIE FORMA PODANIA ... NIE KAZDY MA SCHOPNOST VERSOVAT ALEBO PISAT PERFEKTNE ... TO ALE NEZNAMENA , ZE TAKYTO JEDINEC NIC NEPRECITUJE , ZE SA NEMOZE PODELIT O TO CO POCITUJE S DRUHYMI PRIPADNE POCUT ICH NAZOR A POUCIT SA ... O TOM VSETKOM JE KONSTRUKTIVNY DIALOG A NIE BEZHLAVE UTOCNE NAPADANIE ...
    publikované: 28.04.2008 08:27:17 | autor: NAHODA (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. NAHODA, pomaly to začne vyzerať tak, že diskutujem sám so sebou...
    no nemôžem na Tvoj koment povedať iné než to, že s jeho obsahom (a dokonca aj s formou :)) súhlasím...
    už len dodám, že základnou ambíciou blogzinu je vytvoriť platformu pre výmenu pocitov, myšlienok, postojov.. týkajúcich sa vzťahu muža a ženy, no to, s čím a ako sa do komentov zapoja (náhodní) okoloidúci, je v ich vlastných rukách...
    publikované: 28.04.2008 08:34:05 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. ..:)))..
    publikované: 28.04.2008 08:41:01 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  80. MissEllie
    Keď som písala tento príbeh, snažila som sa aspoň na chvíľu stotožniť s hrdinkou príbehu, vžiť sa do jej pocitov. A jednoducho ak by som to prežívala, ten pocit kurvy by som asi mala. Napriek tomu, že sa jej spája skôr s pozitívnym naplnením tohto slova, ako s jeho negatívnym významom.
    Na blogzin som príbeh dala, lebo sa tu pred nedávnom téma nevery objavila a myslím, že je aktuálny. A na svojom blogu príbehy na pokračovanie neuverejňujem.
    Myslím, že téma celého tohto príbehu nie je kontroverzná. Je jednoducho aj o inej stránke života. O inom spôsobe jeho prežívania. A o inom postoji k nemu.
    publikované: 28.04.2008 09:02:42 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  81. a kto tu čo o kontroverznosti?..
    pripomen mi..)))

    na tvojom blogu sa objavila emma..či tá nebola na pokračko?..

    alebo monika?..ta tiež nie..?..nadobudala som dojem,že aj ano..

    ale..asi si bola prekvapena,že číselka sa zdaleka nepohybuju v takych rozmeroch ako na blogzine..

    a odrazu je to jasne..čitatel vie,prečo na blogzin klika..a bol by sakra prekvapeny,keby tam našiel príbeh o vzťahu muža a ženy možno v polohe súrodeneckej,alebo rodiča a dieťaťa..alebo v inej,kde sex nie je bežný..)))

    či také vzťahy blogzin nezaujimaju?..:)))
    publikované: 28.04.2008 09:06:41 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  82. MissEllie
    Emmu píšem na požiadavku blogzinu a pre blogzin. S tým som ju písať začala a tam ju i dokončím.

    A tá kontroverznosť je asi ukrytá v tom pocite KURVY, ktorý hrdinka prežíva. Možno iná neverná žena to takto necíti.
    Ja som Evu nechala prežívať svoju neveru takto. Myslím, že toto slovíčko bolo príčinou nočnej výmeny názorov. Je pre mňa dôležité. A je to spisovné slovo a nie vulgarizmus.

    Číselká pre mňa nie sú ani trocha dôležité. Čo znamenjaú čísla. Ide tu o ľudské osudy. Žiaden z mojich príbehov zatiaľ nebol fiktívny.
    publikované: 28.04.2008 09:12:17 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  83. soosh..darmo mi píšeš o eve..nečítala som to..a vieš prečo?
    lebo ten názov ma odrádza..

    aj ked..diina poznamka,že članok je o inom ma trošku pošteklila..
    ale..aj tak..

    už sa tu v komente premlelo vela na to,aby sa to vysvetlilo..

    stále si mi nepovedala..

    keby toto bolo u teba,malo by to ten istý názov?..
    nehnevaj sa na mna..ale ťažko sa mi tomu veri..

    a ani na to nie,prečo tento príbeh nejde v blogu Sooshn,ale tu..)))
    ved je predsa tolko autorov,čo sa trhajú o možnosť publikovať v blogzine..:)))
    publikované: 28.04.2008 09:17:45 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  84. Sooshn, prajem Ti pekné ráno... A trochu menej búrok
    na mori tvojich príbehov.
    publikované: 28.04.2008 09:21:30 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  85. Rozprávkarka ďakujem.
    Každá búrka raz prehrmí.
    publikované: 28.04.2008 09:27:57 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  86. MissEllie
    Neviem Ti povedaťk či by som túto časť nazvala práve touto vetou zo svojho článku. Ak by som však písala tento text vcelku a nedelila ho na päť častí, bol by to veľmi vystihujúci názov. Takže potom by sa tá "kurva" v názve isto objavila.
    Prečo Ti znie vulgárne??? Veď je to o pocite tej ženy?
    publikované: 28.04.2008 09:32:34 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  87. tak neviem...
    nechcem sa miesat do diskusie, ale neda mi nenapisat svoj nazor:
    Sooshn citam velmi rada, vyjadruje pocity niekoho velmi putavo, verim vsetkemu , co napise o prezivani...zvykla som si na jej kultivovany slovnik, neprehliadla som doteraz ani jeden jej text, na rozdiel od inych, preto aj mna trosku sokovala titulka, ci titulok?Priznavam, nehodi sa mi k nej, i ked chapem, ako to myslela, ale...
    Osobne nevyhladavam clanky plne vulgarizmov, nadavok, drsnych viet, je toho okolo nas dost, takze tu skor hladam nieco jemne a tak na mna Sooshn vzdy posobi, i ked jej pribehy su velmi smutne, vzdy su plne nadhernych myslienok...titulok ma neodradil, len trosku prekvapil...proste k nej nepatri, podla mna:)
    publikované: 28.04.2008 09:56:27 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  88. hanka, titulok nepatrí k Sooshn, ale k príbehu, ktorý napísala...
    a k nemu sedí na 100 percent.. zjavnejšie to bude po prečítaní všetkých piatich častí...
    publikované: 28.04.2008 10:00:14 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  89. Ešte k nočným komentárom
    Marthabielska: "A ja sa tu cítim zasa ako v bordeli. Prečo mám už v titulku čítať o kurvách? A kde je ešte .o.ot..??
    Tak na toto si neviem dať zaboha odpoveď. Máte zrejme mindráky alebo čo. Toto fakt nie je vhodné na normálny blog. Môžte sa fúkať koľko chcete...
    publikované: 27.04.2008 23:25 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)"
    Tak ja neviem, ale tento Tvoj komentár mi príde skutočne poriadne vulgárny. Toľko vulgárnosti som ešte v komentoch na moje príspevky nečítala.

    Rozrpávkarka: Áno, je to tak ako píšeš. Názov článoku je/bol vecou dohody medzi autorom a editorom.

    Sygon: V čom sa ti to zdá vulgárne? Je to predsa veta/myšlienka, ktorá, ako si sama napísala nie je vôbec vzácna? Myslím, že je možno dobre, ak niekoho práve táto veta odpudí a nebude čítať ďalšie časti. Lebo tento príbeh nie je ani trocha romantický a jeho koniec nepoznáme. A myslím, že správanie hrdinky môže byť pre niekoho pohoršujúce, hoci si myslím, že to tiež nie je správanie ojedinelé.

    NAHODA: Myslím, že v Tvojim prvým komentom si udrel klinec po hlavičke. Presne tak niekedy nepriateľské a farizejské komentáre vnímam ja.
    publikované: 28.04.2008 10:00:18 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  90. Hanka
    Tento príbeh bude o niečo drsnejší. Ale nemení to nič na tom, že sa skutočne odohral. Život nie je len taký, aký ho túžime mať. Život je niekedy poriadne surový.
    Neodsudzujem hrdinku svojho príbehu. Snažila som sa vžiť do jej pocitov. A snažila som sa, aby napriek tomu, čo koná, nebola len odsúdeniahodnou postavou. Ale človekom-ženou, ktorá sa v istom okamihu možno konala neštandardne, ale ktorá sa snaží napriek všetkému ostať sama sebou.

    publikované: 28.04.2008 10:05:08 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  91. Sooshn, vieš, na druhej strane chápem, prečo sa táto diskusia
    vlastne rozprúdila. Pravda je taká, že v tomto prípade nebol skúmaný pocit ženy, ale slovo ako také. Zvláštne je, že sa denne používa v bežnom hovorovom jazyku, ak je použité len čisto ako nádavka na dehonestovanie kohosi osobnosti, tak je to skratka vulgarizmus. Ale u teba išlo o vyjadrenie pocitu, čo je napokon napísané priamo v titulku, je tam predsda uvedené spojenie ,,Cítim sa..." takže si myslím, že celá debata sa zvrtla na povrchnom čítaní, kedy udrelo do očí len jedno slovo, vytrhnuté z kontextu, bez spojitosti s ďalšími.
    publikované: 28.04.2008 10:07:54 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  92. Rozprávkarka, máš pravdu
    Je to o povrchnosti čítania aj o dehonestácii istých slov.

    Znelo by mi falošne, ak by som napísala npar. "cítim sa odsúdeniahodne, cítim sa nemorálne a pod. " Myslím, že sám k sebe, vo svojich myšlienkach býva k sebe človek zväčša úprimný. Možno by to každý nevyriekol nahlas tak ako hrdinka, ale to už je o inom.
    publikované: 28.04.2008 10:17:05 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  93. Ešte o povrchnom čítaní
    Tá prvá časť vety uvedenej v názve je dôležitá aj s jej druhou časťou. Vyjadruje to postoj hrdinky k tomu čo robí a zároveň postoj k samej sebe.
    publikované: 28.04.2008 10:20:54 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  94. Sooshn, je pravda, že tvoj pocit je vyjadrený veľmi expresívne,
    ale ani ja si neviem predstaviť, žeby sa (v spojitosti s tvojim príbehom) dal vyjadriť inak. Stratil by náboj, možno by menej šokoval, ale nemal by v sebe tú silu.
    publikované: 28.04.2008 10:23:02 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  95. Ja sa vrátim k podstate :))
    aj ja mám svoju bútľavú vŕbu a som za to vďačná, lebo je úžasné mať človeka, ktorý vás vypočuje a neprestane vás mať rád, keď sa o vás dozvie aj tie škaredšie veci.

    na to ostatné sa len usmejem, lebo naozaj nevidím nič vulgárne, okrem niektorých komentov, ale každý máme svoje dni :))
    publikované: 28.04.2008 10:25:17 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  96. to je mi jasne
    ani ja hrdinku neodsudzujem, kazdy zijeme svoj zivot, snazime sa ho prezit, ako najlepsie vieme aj s potknutiami, zraneniami, odvahou urobit nieco sokujuce...
    Asi som to nesikovne napisala, proste, obsah clanku, jeho sposob pisania to je typicka Sooshn:))) Nazov ma v prvom momente prekvapil....neskor pochopim, preco bol taky, aky bol.
    Som velmi zvedava na pokracovanie, nie som trpezliva, preto ani serialny nepozeram, chcem vediet vsetko od A po Z najradsej hned...ale tu pockam, nic ine mi ani neostava :)))
    MImochodom, zaujimavy je dodatok titulky
    ...no ten pocit mi nie je vôbec nepríjemný...“
    skutocne som velmi zvedava na pokracovaanie a najma koniec, ak sa da hovorit nieco o konci:)
    publikované: 28.04.2008 10:29:12 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  97. Rozprávkarka
    Súhlasím s Tebou. Dúfam, že všetci, ktorí budú príbeh čítať i ďalej pochopia, že tá veta nebola vôbec samoúčelná. Je akoby mottom celého príbehu.
    publikované: 28.04.2008 10:31:08 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  98. .
    oj , zase sa bavim :)
    dobre rano vsetkym
    publikované: 28.04.2008 10:32:39 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  99. Janusha
    Je to presne o tom. Dokázať svojej vŕbe povedať o sebe i to, čo je nelichotivé, nízke, či dokonca spoločensky neprípustné.
    publikované: 28.04.2008 10:32:51 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  100. Hanka,
    správne si si všimla tú druhú časť Evinej vety. Je veľmi podstatná.
    publikované: 28.04.2008 10:34:17 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  101. janusha, povedala si to absolútne presne...
    "je úžasné mať človeka, ktorý vás vypočuje a neprestane vás mať rád, keď sa o vás dozvie aj tie škaredšie veci."
    taký človek Ťa berie takú aká si.. a je to z jeho strany o BEZPODMIENEČNEJ úcte a/alebo láske k Tebe ako k jedinečnej ľudskej bytosti...
    publikované: 28.04.2008 10:37:51 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  102. Sygon, aj ja, a keby si vedela, ako dobre... Mám pocit, že podaktorí
    zmeškali včera ten polnočný sabat a chcú si to nahradit dnes.

    Pekný deň.
    publikované: 28.04.2008 10:39:21 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  103. áno :)
    a opakujem,že som za to vďačná a vážim si to, lebo to vôbec nie je bežné... je to dar ....veľký...
    publikované: 28.04.2008 10:40:55 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  104. janusha, taká bútľavá vŕba je naozaj veľký a výnimočný dar...
    tak ako je výnimočným darom bezpodmienečná láska.. nakoniec, čo už by to len bolo za lásku, keby si kládla podmienky, no nie? :)
    publikované: 28.04.2008 10:48:40 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  105. Wyslúžilec, na to sa nedá nereagovať
    Bezpodmienečnosť vzťahov začína byť čoraz vzácnejšia. Áno, tak ako je to dar výnimočný pre vŕbu, je to dar výnimočný pre lásku.
    publikované: 28.04.2008 10:54:50 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  106. Sooshn, v prípade bezpodmienečnej lásky je našťastie mnoho výnimiek
    veď takou láskou je v mnohých a mnohých prípadoch láska rodičovská.. v partnerských vzťahoch je bohužiaľ omnoho menej častá...
    publikované: 28.04.2008 10:58:50 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  107. .
    > hogi mne vulgarny prisiel, ale som zvyknuta, ze nazvy volite tu expresivne a sexom nabite casto a po pravde uz neocakavam, ze dielo budu vystihovat a myslim, ze casto nevystihuju . Ale je to vas (tvoj) pľac, mna titulok neoslovi ani neodpudi na blogzine , som rezistentna, idem po obsahu .

    > sooshn titulok podla mna je vulgarny ( Vulgarizmy su koncentraciou ubohostou ludskej sexuality pre mna, i ked ich pouzivam , mozno prave preto ) a ja by som ho nevolila , naopak si podla mna zlizol nevolu medzi seriou sexom orientovanych titulkov , i ked mozno prave tento by vystihujuci bol .


    publikované: 28.04.2008 10:59:51 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  108. I rodičovská láska akoby strácala kúzlo bezpodmienečnosti
    I tam jej cítim čoraz menej.
    Na oboch stranách sa objavuje istá miera nátlaku. Psychického i priameho slovného. Bezpodmienečnosť je naozaj vzácna.
    publikované: 28.04.2008 11:03:10 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  109. Sygon
    Slovo kurva v jeho pôvodnom význame (nie ako nadávka) predsa nie je vulgarizmus. Má svoj obsah, ktorý súvisí so sexuálnym správaním ženy. Ale to neznamená, že je vulgárne.
    publikované: 28.04.2008 11:06:28 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  110. vážené dámy, vy, čo ste sa s takou vervou obuli do slova "kurva"...
    udivuje ma, že pod mikroskopom skúmať otázku, či je "kurva" vulgarizmus alebo nie, a ani náznakom ste si nepoložili otázku, prečo si neraz aj normálna žena pripadá (pozerajúc na seba očami svojho okolia) ako kurva..
    a práve o tomto príbeh "Nevera" je...
    publikované: 28.04.2008 11:12:18 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  111. sooshn
    Ja to inak ako dehonestujucu nadavku nepoznam, je mozne ze mi to slovo uslo ako typ sexualneho spravania , i ked skoro by som sa stavila, ze nie.
    Kazda mame svoje vysvetlenie, desat ludi desat nazorov .
    Nuz som zvedava na dalsi diel a decentne sa vzdalujem pracovat.
    Pekny den.
    publikované: 28.04.2008 11:18:38 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  112. rozmýšľam ako ináč
    by sa to dalo vyjadriť :)
    cítim sa ako čo? pobehlica? predajná žena? ako žena, ktorej platia za erotické služby-to je blbosť, cítim sa ako žena, ktorá podviedla?
    neviem... najvýstižnejšie asúi bude predsa len tá kurva...tomá svoj špecifický význam, ktorý môže aj nemusí obsahovať tie výrazy, ktoré som použila predtým..neviem
    žena sa môže cítiť kurvou z rôznych príčin..a nemusí to mať nič spoločné so sexom, nie?
    nepovažujem slovo kurva za vulgarizmus ako taký
    je to proste vyjadrenie pocitu
    publikované: 28.04.2008 11:23:13 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  113. mily hogo
    pre mna vulgarizmy su obrazom ludskej sexuality a odzrkadluju postoj k pohlaviu . Neni to len o zenach opat raz. A ani naznakom nevies ake otazky k tejto teme sme si uz polozili .



    publikované: 28.04.2008 11:24:57 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  114. sygon, máš pravdu, ani náznakom neviem, aké otázky k tejto téme ste si už položili...
    veď ako by som mohol vedieť, keď ste sa tu o ne nepodelili, hm??? ;)
    publikované: 28.04.2008 12:08:00 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  115. unikla vam jedna vec..mne nevadí slovko kurva v nazve..
    tiež som ho použila..a nie raz..asi..)))

    ja som reagovala na Dioneu..že citujem: "článok je o inom"..koniec citátu..

    a ak sa bude všetkých päť častí volať takto,tak to potom pánboh poteš..)))

    rozprávkova..tys už ten príbeh čitala dokonca?..hmmm..asi editorská korekšn..)))

    bavte sa..ja sa viem aj inak..)))

    Soosh..presne ako píše Hanka..ten titulok k tebe nesedí..to je cele,čo mi vadí..a ešte aj to,že článok..teda..tento članok..pod týmto názvom, že je "O INOM"..ako podotkla Dia..

    týmto pokladám vec z mojej strany za uzavretú..)))
    publikované: 28.04.2008 13:21:33 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  116. .
    :)))
    publikované: 28.04.2008 13:23:25 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  117. :))) :))))
    Aj ja, škoda slov.
    publikované: 28.04.2008 13:28:34 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  118. Hogo, znovu neetický prístup...
    Zámerne meníš dátum, len aby si bol vo výbere na prvej stránke Pravdy. Kam chceš ešte zájsť?
    publikované: 28.04.2008 14:39:33 | autor: mb (e-mail, web, neautorizovaný)
  119. s týmto detailom súhlasím.
    publikované: 28.04.2008 17:47:10 | autor: ... (e-mail, web, neautorizovaný)
  120. no, Ellie :)
    koment, že článok je o inom, ako nadpis, adresované marte, bolo myslené trochu inak...táto časť príbehu naznačuje, že sa o tomto pocite prezentovanom cez vulgárne slovo, bude v príbehu hovoriť...no mne sa zdalo, že ho marta nečítala (ten príbeh) a odmietla to práve preto, že za nadpisom možno očakávala iné odvážnejšie opisy, možno iné vulgarizmy či iné pomenovania genitálií ;) v tom je podstatný rozdiel...

    nadpis naznačuje, čo sa bude diať ďalej (a koniec koncov odznel aj v texte článku) a sama som zvedavá ako, aj keď, ktovie, kedy sa k tomu zase dostanem...len sa líši od poslednej série erotosnov, ktoré tu mnohé dámy pobúrili a znechutili...

    eto vsjo ;) pekný večer prajem
    publikované: 28.04.2008 18:42:01 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  121. ..)))..aj ja tebe..)))
    ale..so svojim nazorom ostavam..som zvedava,ako bude nazvana dalšia čast..či rovnako,ako tá dnešna..)))

    ale..čo by mi aj bok vyrazilo,nevyjadrím sa..)))lebo zrejme píšem hebrejsky..alebo tak,ako by to poniektorí radi čítali..)))

    a offova som..dnes sa tu na mna zlietli hromy blesky..a neodrazilo sa to dobre na mojom zdravi..

    takže..spokojní budte..))
    publikované: 28.04.2008 19:42:09 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  122. Pokój mieszkańcom wszystkich światów!
    Syneloi zaprasza ciebie do dyskusji o tym co czynić byśmy żyli wśród szczęśliwych osób oraz życzy szczęścia.

    Powodzenia!
    publikované: 30.04.2008 16:14:54 | autor: 59120605437 (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014