Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Emma: Uspala svoje ženstvo, stratu intimity ani nevnímala.

Potom stretla Jána. Bol to drobný, nesmelý muž, ktorý mal ďaleko od predstáv žien o mužskom ideáli.
 
Emma si dala na nohy teplú deku.
Po dlhej dobe siahla do skrinky po fľašu whisky a naliala si.
Odpila z pohára a už o chvíľu cítila, ako sa jej po tele rozlieva príjemné teplo.
 
Vrátila sa v spomienkach do rokov, keď pre ňu a pre Daniela bol jediným putom malý Adam.
Do obdobia, ktoré netrvalo ani dva celé dva roky. Vtedy panovala v ich rodine zdanlivá pohoda.
Napriek tomu, že si boli ako muž a žena čím ďalej, tým vzdialenejší.
 
Tento relatívny pokoj však Emma stratila, keď prišla o prácu, ktorú tak milovala.
O prácu, ktorá jej po celý ten čas nahrádzala absenciu lásky.
V škole na ňu tlačili, aby vstúpila do strany.
 
Nemohla to urobiť.
Veď komunisti zničili život jej otcovi.
Ak by to urobila, spreneverila by sa všetkému, čo ešte mala rada.
Svojej rodine.
 
A tak musela zo školstva odísť.
 
Miesto, ktoré si našla, zďaleka nevyžadovalo jej kvalifikáciu. A ani zďaleka ju neuspokojovalo.
Namiesto reštaurovania obrazov starých majstrov skončila v dielni, v ktorej sa opravovali staré rámy a nábytok.
Toto bola to pre ňu skutočná rana.
 
A jej nespokojnosť sa prejavila aj doma.
 
Z práce chodila nervózna.
Doma ju čakal prázdny byt. Ešte, že mala Adama. Ale to bolo pre ňu málo.
Čoraz viac prenášala svoju nervozitu aj na Daniela.
 
Zrazu jej začalo vadiť, že nechodí domov. Že večery trávi s priateľmi a nie s rodinou.
Jeho prázdne miesto nemalo čo zaplniť. Už jej nepomáhala ani práca v malom ateliéri.
 
Tento neutešený stav vystriedala o pár mesiacov hlboká eufória. Prišiel november 1989.
Tá radosť, nesmierna úľava a pocit slobody, opäť na čas utlmili jej vnútorný nepokoj s nefungujúcim manželstvom.
 
Emma sa s Danielom dohodla.
 
Chcela si dlhoočakávanú slobodu naplno vychutnať a tak začala v každú voľnú chvíľu cestovať.
Už to nebol len on, kto občas odchádzal od rodiny. Z času na čas na pár dní odišla aj Emma. Len tak.
Spoznávať mestá dýchajúce históriou, obdivovať starých majstrov, ktorých tak milovala a ktorých doteraz poznala len z kníh.
Dokonca si našla opäť skvelé zamestnanie a znova začala reštaurovať staré obrazy a fresky.
Mala prácu, ktorú milovala a bola spokojná.
 
Ani si poriadne neuvedomovala, že sa z nich za tie roky s Danielom stali cudzinci.
Napriek spoločným výletom, horám, cestovaniu, ktoré vždy absolvovali spolu s malým Adamom.
V tom čase už spolu ako muž a žena vôbec nežili.
 
Pre Daniela to pri jeho milenkách problém nebol a Emma absenciu intimity ani nevnímala.
Uspala svoje ženstvo. Veď naokolo bolo toľko nových podnetov.
Cítila sa šťastná. Ani toto šťastie však dlho netrvalo. Necelý rok.
 
Potom stretla Jána.
 
Vlastne to bol on, kto ju oslovil na hudobnom festivale v Rakúsku.
Kráčala sama po cudzom meste, keď za chrbtom počula niekoho nesmelo vysloviť svoje meno.
Otočila sa a pozrela mu priamo do očí.
Do očí usmievavého spolužiaka z vysokej školy, s ktorým sa vlastne nikdy poriadne nepoznala.
Pamätala si len jeho zmysel pre humor.
 
Ján bol nenápadný chlapec, či vlastne muž, o ktorom vedela, že sa vonku uchytil ako reštaurátor sôch.
Drobný, nesmelý muž, ktorý mal ďaleko od predstáv žien o mužskom ideáli.
Ani sa veľmi nečudovala, keď jej pri káve povedal, že je sám.
 
Nepriek všetkému to bolo pre Emmu príjemné stretnutie.
Ten humor, ktorý si pamätala zo školy, bol ešte stále jeho hlavnou devízou.
Ján bol na festivale tak ako ona a tak jej pripadalo celkom prirodzené, že si dohodli spoločnú večeru.
Emma sa už dlho necítila taká uvoľnená, prirodzená a spontánna. 
 
Rozprávali o svojich životoch, spomínali...
A Emma si zrazu uvedomila, že sa s Jánom cíti veľmi príjemne.
 
Festival druhý deň končil.
Ani jeden z nich vtedy necítil potrebu dohodnúť si ďalšie stretnutie.
 
A Emma ani len netušila, akým spôsobom Ján zmení jej život.
 
 

Emma | stály odkaz

Komentáre

  1. hm, neviem si predstaviť, že by podobne ako Emma...
    dokázal svoju sexualitu nadlho uspať či potlačiť niektorý chlap.. možno s výnimkou (niektorých) starých mužov a kňazov.
    publikované: 12.02.2008 08:08:47 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Prečo nie Hogo? :-)
    publikované: 12.02.2008 08:51:48 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. asi pre povahu mužskej sexuality...
    túžba muža je obvykle naliehavá, ťažké je ju vytesniť, tváriť sa, že jej niet, zakazovať si ju.. isteže, čiastočne to ide - fyzickou námahou, studenými sprchami, jej sublimovaním do duchovných cieľov a pod., no obvykle sa to nedá (úspešne) robiť dlhodobo...
    možno to súvisí aj s tým, že biologickým prejavom mužskej túžby je tvorba semena, a to vytvára silné napätie a tlak smerujúci k uvoľneniu.. o tom je napríklad nočný výron semena (polúcia).
    publikované: 12.02.2008 08:58:29 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Takže pripúšťaš možnosť
    sublimovania do duchovných cieľov? Už sme tu kedysi pri príbehu Emmy o celibáte písali...
    Bolo by zaujímavé, ak by sa niekto podelil o vlastnú skúsenosť...
    celkom by ma zaujímalo mužské prežívanie celibátu :-)
    publikované: 12.02.2008 09:03:00 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. možnosť sublimovania sexuality do duchovných cieľov pripúšťam...
    s dovetkom, že takéto sublimovanie má silný sklon k zlyhaniu.. je to proste nestabilný stav tela a ducha.
    o tom sú početné škandály z prostredia církvi (sexuálne orgie v kláštoroch, pedofílný a homosexuálny styk aj vysoko postavených kňazov a pod.).
    publikované: 12.02.2008 09:08:28 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Hogo, sexuálne orgie, pedofilne styky a homosexualita
    sú predsa aj v obyčajnom svete, mimo hraníc celibátu... Len sa s nimi vieme asi v tomto svete lepšie vyrovnať, nemyslíš?
    publikované: 12.02.2008 09:11:36 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. netvrdím, že nie sú...
    no kým sexuálne orgie sú v bežnom svete v podstate "normálne" a legitímne prejavy sexuality, vo svete celibátu, potlačenej sexuality, sú zlyhaním.
    publikované: 12.02.2008 09:13:57 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. ... a btw nepísal som o pedofílii a homosexualite
    ale o pohlavnom styku kňazov s deťmi a mužmi, to je rozdiel.
    publikované: 12.02.2008 09:15:10 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Sooshn, hmm...
    Necítim sa ako znalec žien, ale ak si uvedomím:
    1. "Emma absenciu intimity ani nevnímala. Uspala svoje ženstvo."
    2. "Z práce chodila nervózna. Čoraz viac prenášala svoju nervozitu aj na Daniela. "
    Mne sa potom zdá, že Emme práve viac chýbala intimita, než si to dokáže ešte i dnes pripustiť. Je na Daniela nervózna. To by mne povedalo, že jej intimita až príliš chýbala, len to nevedela inak, ako nervozitou povedať. Možno sa jej to nedalo inak povedať, vzhľadom na určité vnútorné bariéry, to neviem.
    Pracovná degradácia, ktorú ako charakterný človek prijala, by nebola až tak ubíjajúca, ak by mala normálny intímny život. Predsa poznáme ten vnútorný úsmev šťastia ženy po milovaní a jeho vplyv na celú náladu a chápanie života.
    Dokonca aj jej cestovanie mne pripadá tak polovicou, poznávaním nového a polovicou hľadaním lásky a naplnením jej ženskosti. Možno si v cestovaní hľadanie lásky a naplnenie ženskosti nikdy neuvedomila, ale ja by som ho tam videl.
    A možno, ja vôbec nerozumiem ženskému srdcu a znovu sa tak, ako mnohokrát, mýlim...
    publikované: 12.02.2008 09:16:35 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  10. ... áno, mýliš sa ;)
    (džouk :))
    publikované: 12.02.2008 09:18:53 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Si na nich prísny Hogo,
    prísnejší ako na iných...
    ich zlyhania nie sú o nič väčšie, ako zlyhania ľudí žijúcich mimo celibát...
    a myslím, že aj u nich v prípade homosexuálnych vzťahov sú tieto založené na podobných princípoch, ako tie bežne... (skutočná láska medzi mužim a mužim, a nedobrovoľný vzťah)
    Myslím, že sú muči v celibáte len pod väčším drobnohľadom a že sú viac škandalizovaní...

    Kedy si naposledy čítal o násilných homosexuálnych vzťahoch vo väzniciach, v armáde a pod.? Ja si také nepamätám. A myslím,že tam môže byť situácia oveľa,oveľa horšia...

    Ľudksé zlyhania sú si rovné. Či zlyhá kňaz, alebo zlodej...
    Alebo?
    publikované: 12.02.2008 09:21:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Ján
    Sooshn už nedokázala prekonať fyzickú bariéru voči Jánovi. On mal svoje milenky a ona chcela budovať svoju intimitu na láske a dôvere.
    Nechcela sex pre sex samotný.
    publikované: 12.02.2008 09:26:37 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  13. kua..dufam,že to nie je o mne..)))))))
    publikované: 12.02.2008 09:27:56 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  14. rusalka, kde vidíš prísnosť?
    o kňazoch nepíšem „prísne“, len konštatujem, že dlhodobý celibát je nestabilný stav tela a ducha, so silným sklonom k zlyhaniu, a kňazov uvádzam len ako známy príklad, nesúdim ich.
    rozdiel medzi sexuálnymi „pokleskami“ u bežnej populácie a u kňazov je v tom, že bežná populácia nie je viazaná sľubom čistoty, kňazi sú. v tomto zmysle sú právom škandalizovaní, lebo ich zlyhanie je o dvojtvárnosti - ich osobnej, alebo dvojtvárnosti cirkvi. a pritom je tu veľmi prosté riešenie - zrušiť celibát ako podmienku pre vykonávanie kňažského poslania. mnohé cirkvi to urobili a sexuálne škandály okolo nich nie sú.
    o (násilných homosexuálnych) vzťahoch vo väzniciach, v armáde a i. čítam často a nerád...
    publikované: 12.02.2008 09:28:49 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. ... voči Jánovi -> voči Danielovi ...
    publikované: 12.02.2008 09:29:58 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Nuž áno, zopár ich zlyhá...
    a celkovo to vrhá tieň na svet celibátu...
    ja ho istým spôsobom obdivujem :-))
    hoci som na neho prikrátka :-)
    publikované: 12.02.2008 09:33:02 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  17. prosiiiim...nespajaj zlyhanie knazov s celou cirkvou..prosím..
    pretože sa to nedá..zachadzaš trošku mimo temy..ale..toto ma vie vytočiť..ked ten Slovak v Anglicku bol obvineny z kanibalstva,tak automaticky všetci slovaci budeme kanibali?..brrrr..

    aj kňazi su len ludia..a ludia vedia zlyhať..a uplne jednoducho..tak..pozor na vyjadrenia..
    publikované: 12.02.2008 09:34:32 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  18. ak je celibát (dočasným) osobným rozhodnutím jednotlivca...
    je to ok.. ak je inštitucionalizovanou podmienkou pre výkon nejakého poslania, zdá sa mi byť sporný.
    publikované: 12.02.2008 09:35:08 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Hogo, ale stále je založený
    na slobodnom rozhodnutí... každý jeden z nich si môže slobodne vybrať svoju cestu...
    publikované: 12.02.2008 09:42:05 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  20. rusalka, lenže to "slobodné rozhodovanie" je limitované pravidlom...
    "ak chceš byť kňazom, musíš sa zaviazať sľubom čistoty".
    publikované: 12.02.2008 09:45:22 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. ... je to ako "chceš byť predsedom JRD, musíš vstúpiť do KSČ"
    publikované: 12.02.2008 09:46:21 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Soosh
    Vnútorná bariera, tak ako som to ja nazval, je očakávaná láska a dôvera? Celkom slušná bariéra. Zvláštna tým, že je postavená proti človeku, ktorý bol je prvou veľkou láskou a ktorému verila. Život a láska nie sú jednoduché a pohybujú po neznámych cestách...
    publikované: 12.02.2008 09:48:17 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Tu ale nejde o žiadne funkcie Hogo...
    veď väčšina z nich ostáva rádovými kňazmi a mníchmi...
    Myslím, že je veľa povolaní, ktoré má presne stanovené limity... len nie sú tak do očí bijúce...
    publikované: 12.02.2008 09:50:35 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  24. akože nejde o funkcie?
    a čo biskup? arcibiskup? kardinál? pápež?
    rkc je jedna z najhierarchickejších organizácií na svete.
    publikované: 12.02.2008 09:53:53 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. Ale to je predsa nepatrné promile...
    Hogo, nechcem sa s Tebou priečiť :-)
    Myslím, že sa na problém celibátu pozeráme každý trocha inak...
    a že by naša "dišputa" ku konsenzu nedospela... určite nie pri otázke celibátu kňazov...
    publikované: 12.02.2008 09:58:37 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  26. rusalka, konsenzus nie je jediný zmysluplný cieľ dišputy :)
    aj keď sa nezhodneme, myslím, že sme si všeličo objasnili.. či nie? :)
    publikované: 12.02.2008 10:01:39 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Súhlasím Hogo :-)
    objasnili...
    publikované: 12.02.2008 10:04:32 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  28. o môj bože..prečo som to vedela vopred?..)))
    ach jo..)))
    publikované: 12.02.2008 10:09:46 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  29. hogo tlaky na jaja :)
    ku komentu 08:58
    povaha muzskej sexuality ? Tlak ? Videl si graf nasich hormonov ? mno tak ja len za seba mozem povedat, ze tlak ktory prezivam ja ked ovulujem si myslim, ze je uplne rovnocenny suctu vsetkych vasich tlakov za cely mesiac. Takze muzska sebakontrola mi nepride o nic vacsim ani mensim umenim ako ovladanie zenskej . Intenzitou a naliehavostou sa proti sebe uplne nuluju. Z muzskej povahy v sucasnej dobe akurat vypliva, ze sa to bere ako fakt , tie tlaky , nic vencej .
    publikované: 13.02.2008 20:51:23 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  30. sygon, ver mi, nebudem vôbec smutný...
    ak sa preukáže to, že ženská sexualita vás ženy vystavuje rovnakým, ak nie väčším tlakom, než akým nás vystavuje mužská sexualita :) práve naopak! len málokedy sa stretávam s takou otvorenosťou, s akou si Ty priznala tlak, ktorý prežívaš pri ovulácii.. ženy majú sklon svoju sexualitu skôr tajiť, bagatelizovať, vytesňovať, a to dokonca aj samy pred sebou a u seba.. zaboha neviem pochopiť, prečo.. vlastne viem.. stojí za tým výchova, konvencie, predstava o tom, čo sa u dámy toleruje, aby mohla byť za dámu považovaná, a čo už nie... :(
    vy ženy máte proste zakázané priznať si a naplno prejavovať svoju telesnosť, hĺbku a intenzitu svojich túžob a chtíčov.. máte zakázané vpustiť do svojho vedomia pocit, že vo svojej podstate ste slobodné, nezávislé, nespútané vlčice...
    publikované: 13.02.2008 21:07:44 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. .
    ono sa to nemusí preukazovať ani dokazovať , ja myslím, že vrchol ženy pri orgazme je dôkazom nastrádaného ne jedného a ne troch orgazmov ;)
    rovnaké vplyvy majú spomínané faktory vplyv na vás len v iných dimenziáach a do tých by som nešla. Rozvoj pornopriemyslu , ktorého zákazníkmi sú prevažne muži a v obrovských množstvách pre mňa nie je vyzitkou mužskej otvorenosti, nespútanosti ...
    Sme na tom stejne od počiatku všetci .
    Akurát sa mi dnes chcelo o tých tlakoch , lebo čo viem, tak v mojom okolí , ženy prežívajú regulérnu ruju a hodne intenzívne.
    Len sa to tutle a dnes sa mi tutlať nechce .
    publikované: 13.02.2008 21:23:45 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  32. sygon, veď práve o tom tutlaní som písal...
    a práve proti nemu reptám.. svoje zlorečenie na tutlanie som sem napísal v nádeji, že niektoré ženy (menej otvorené vo veciach telesnosti než Ty :)) to "prinúti" nahliadnuť tieto veci z trochu iného uhla než si obvykle dovolia.
    publikované: 13.02.2008 21:28:56 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. wyslúžilec ako môže žena prejavovať svoju telesnosť,
    ak žije s mužom, ktorý jej telesnosť pošliapal? Či už neverou, alebo nezáujmom.
    publikované: 13.02.2008 21:30:11 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Sooshn, tak, že si svoju telesnosť mužom pošliapať nedá...
    telesnosť možno prejavovať rôznym spôsobom.. ak to nejde otvorene a slobodne s necitlivým či hrubým partnerom, ide to aj bez neho.. viem, nie je to jednoduché, ale dá sa to.
    publikované: 13.02.2008 21:33:29 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Bez partnera myslíš s milencom,
    alebo pomocou vlastnej predstavivosti?
    Nie je lepšie ako tieto dva spôsoby jej uspanie?
    publikované: 13.02.2008 21:37:58 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  36. sooshn
    viem ze to nebola otazka mierena na mna , ale nieco ma napadlo .
    stale tak jednostranne pozeranie , on je vinny este stale ... ? posliapal ? posliapal co si nechala posliapat .
    Ano niekedy sa to stane aj mne sa stalo a co ? . Jedem dal , o tom to je . Sexualita je sakra tazka praca , je v nej kvantum neuspechov, trapasov, nespokojnosti, trapenia .. , lasky , sviezosti , je v nej vsetko , otisk naheho cloveka miesany este drsne s otiskom niekoho uplne odlisneho .
    Tym jeho konanie nezlahcujem ani ho nehodnotim , ale ak je telesnost cloveka zrkadlom telesnosti niekoho ineho, inak to ani nemoze dopadnut ako vyhasnutim , potlacenim ..
    publikované: 13.02.2008 21:38:33 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Sooshn, uspanie telesnosti...
    je útek z bojiska či rezignácia a kapitulácia...
    publikované: 13.02.2008 21:39:56 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Musí byť vždy rezignovanie chápané ako prehra?
    publikované: 13.02.2008 21:43:25 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  39. Sygon?
    "Jedem dál" znamená rozvíjať naďalej intimitu s človekom, ktorý má milenky?
    publikované: 13.02.2008 21:44:47 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Sooshn, nemusí, no sa mi vidí, že...
    v prípade, o ktorom hovoríme, je.. je to vzdanie sa vlastného práva prejavovať svoju prirodzenosť, a to len preto, že ho žene upiera jej vlastný muž.. vidí sa mi to byť prehra ženy vo vzťahu k jej prirodzenosti.
    publikované: 13.02.2008 21:46:28 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. .
    jedem dal, znamena sooshn odvahu skusit spravit s tym clovekom vsetko co si zelam a vsetko co je v mojej moci s ohladom na vlastne ego
    milenky hore dole pokial chcem nieco skusit napriek nim, pokial nechcem neznamena to kapitulaciu , nuz by nebolo uspania , nuz by som nepisala

    publikované: 13.02.2008 21:54:14 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  42. wyslúžilec, ani v iných oblastiach svojho života
    často svoju prirodzenosť nemôžeme prejavovať.
    publikované: 13.02.2008 22:01:25 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  43. hogi
    nesuhlasim , ze "je to vzdanie sa vlastného práva prejavovať svoju prirodzenosť, a to len preto, že ho žene upiera jej vlastný muž"
    Nikto jej nic neupiera .
    Nechcel ju , lebo to nevedela zariadit aby ju chcel , zaroven jej nevedel dodat odvahy aby bola takou , aku by chcel.
    Na druhej strane on nebol natolko vyzvou aby ona chcel byt takou aku by chcel a nevedela ho ani naucit ziadostivo chciet tym , kym bola.
    Mozno najlepsou milenkou na svete , ktohovie .
    Štvornásobná smyčka závislostí, čakajúca jedna na to druhé , žiadna neprelomená... ale žiadne upieranie .
    publikované: 13.02.2008 22:01:35 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Emma už nemala silu skúšať znova
    Je ťažké dotýkať sa niekoho a byť pri tom uvolnená, ak vieš, že sa pred chvílou dotýkal niekoho iného.
    Myslíš, že by si i tak robila všetko?
    publikované: 13.02.2008 22:04:25 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  45. sygon, upieranie má mnoho podôb...
    jednou z nich je napríklad hrubé a zraňujúce odmietnutie milostného priblíženia, ktorého sa dostalo Emme od Daniela..
    publikované: 13.02.2008 22:11:13 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. sooshn
    ja uz viem, ze nikdy neviem, coho este budem schopna, ci v dobrom alebo v zlom . Neviem .
    viem ze je to tazke .. take objatia , na druhej strane mi pride Emin pribeh ako jedna (mnoho) velka vycitka a k vycitkam sa liha tazko .
    publikované: 13.02.2008 22:23:18 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  47. Sooshn, súhlasím s Tebou, že je ťažké...
    dotýkať sa muža, ktorý ženu zrádza a nemá k nej úctu.. myslím si, že rovnoko ťažké by to bolo pre muža, ktorého zrádza a nemá v úcte jeho partnerka.
    publikované: 13.02.2008 22:24:56 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. SYgon, našla si niekde v príbehu otvorenú výčitku?
    Je to len chronologické rozprávanie príbehu. Myslím, že zatiaľ Emma nikomu nič nevyčítala. Že bola so svojim osudom uzmierená. Brala život tak, ako prichádzal. Zatiaľ nevzdorovala.
    publikované: 13.02.2008 22:29:39 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  49. sooshn
    prosim o ospravedlnenie, nechcela som to zhrnut do jendnej charakteristiky , ako ma napadla. Mne sa pribeh paci.
    Chce sa mi ale robit protihraca , lebo aj ked Eme rozumiem , neprechadza cezo mna inym sitom ako cezo mna prechadzaju moje vlastne emocie .
    Takze to je odozva moja. Z tej citlivej stranky Emy , by sa dalo pisat a pisat , z tej hrdej a pritom odovzdanej , laskavej , dovercivej , tuziacej po laske .. je tam toho v pribehu . Ale ten pribeh tam tlaci sam, preto ma laka prekopat ho naspak .
    Tak to prosim tak ber.
    publikované: 13.02.2008 22:32:19 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  50. Wyslúžilec, áno. Láska a intimita by mali stáť
    na dôvere a otvorenosti jedného k druhému.
    publikované: 13.02.2008 22:32:43 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  51. sooshn
    a nevidela som tam otvorenu vycitku ale je ich v tvojej interpretacii , v jej postoji samotnom , je ich tam mnoho, aspon ja ich tam citim casto.
    Ema dobra, Adam zly . A komentare to tiez tak casto interpretuju .
    Ja nevidim cierno bielo .
    publikované: 13.02.2008 22:35:12 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  52. Sygon, Emma si veľmi dlho kládla otázky
    prečo sa všetko vyvíjalo tak ako sa vyvíjalo. Ešte doteraz sa s mnohými etapami svojho života celkom nevysporiadala. Stále v sebe nosí kopu nezodpovedaných otázok.
    Príbeh ešte nie je ani v polovici. Mnoho tých nezodpovedaných otázok prinesú ďalšie pokračovania.
    A vôbec sa neospravedlňuj. Je sympatické, že ideš do života s takým odhodlaním.
    Určite nepadneš do pascí, do akých padla naivná Emma.
    publikované: 13.02.2008 22:38:52 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  53. sygon, a sme u Tvojej tézy, že...
    obeť si je vždy (aspoň z časti) sama na vine, že je obeťou :).
    niečo na tej téze je, ale ak je pomer viny medzi obeťou a páchateľom povedzme 1 ku 9, že má zmysel sa otázkou spoluviny obete až tak intenzívne zaoberať? mám pocit, že sa tým silne relativizuje vzťah obete a páchateľa a pomaly sa dostáva do polohy že "však som jej tých pár faciek musel dat, né?".
    publikované: 13.02.2008 22:42:19 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. hogo
    ano, mozes to tak vnimat - "hrubé a zraňujúce odmietnutie milostného priblíženia" .

    Prajem krasny vecer
    publikované: 13.02.2008 22:47:13 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  55. sooshn
    ach soosh, ja som videla pascii. Chodim a onuchavam ich :) Obcas do dajakej skocim , objavila som ale ich bezodnost ,takze mam sancu akurat prepadnut menej krat :) . Naivnost je svojim sposobom krasna vlastnost len nie kazdy ju vie ocenit . A z nej pricin neplati pri nej vrana k vrane sada ale sama o sebe vyzyva k pokuseniu secko , co by ju mohlo znicit.

    Prajem aj tebe krasny vecer .
    publikované: 13.02.2008 22:55:35 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  56. Dobrú noc Sygon
    publikované: 13.02.2008 22:57:28 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  57. hogi svety v elektircke
    tak skusim inak,vynimajuc akty , ktore su kotvene a trestane a su spolocnostou zosuhlasene ako skodne

    Tvoj relativizacia ma celkom odpichla, tak to skusim presne cez to.
    Zname finty z fyziky , dvaja ludia budu stat v dvoch elektrickach a tie pojdu vzdy , dlhu dobu , vedla seba . Ti dvaja sa budu divat na seba a budu v case v pohybe konat . Za prve zameranim na seba stratia prehlad o tom kam cestuju spolu. Za druhe ty ako pozorovatel pohybu zdialky stratis prehlad o diani sa v elektricke v case a pohybe.
    A napriek tomu, ze si myslis , ze vies kam idu a cia je to vina , sudis na zaklade inych informacii .
    Prave preto, ze ten svet ktory vytvorili je RELATIVNY vzhladom K POZOROVATELOVI.
    Preto vzdy budem relativizovat a omielat to dookola, kym nepristupia ludia na to, ze mozu INTERPRETOVAT svoj nazor NIE OBJEKTIVNU VINU.
    Dalsim ukazkovym dosledkom obojatej chyby je hra , ked dvaja ludia maju spojene krajne susediace nohy vreckom a maju kracat na "troch " nohach . Tak ja vidim zivot, kazdy ma jednu nohu pre seba, jednu pre druheho , ta spolocna abo sa chyta takt oboch noh abo spadnu ludia na hubu.
    Cia je to vina ?
    publikované: 13.02.2008 23:30:51 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  58. sygon, s tou (pôsobivou) metaforou so spojenými nohami...
    je to ako s bonmotmi: skvele znejú, sú vtipné, kade-čo vystihujú, no aj všeličo úplne míňajú...
    publikované: 13.02.2008 23:35:17 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. .
    oki, hogi , sud dalej 1 ku 9 si momentalne subjektivne pre mna vyhral .

    publikované: 14.02.2008 00:28:25 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  60. sygon, čo presne znamená "súď ďalej"???
    publikované: 14.02.2008 00:29:57 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014