Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Odozvy: Ohrozuje fyzická nevera vzťah menej ako platonické snívanie o druhom partnerovi?

 

    
Včerajšia úvaha o nevere: „Stará dobrá fyzická nevera je pre vzťah menej nebezpečná než nevera platonická“ nevyvolala síce búrlivú diskusiu, ale i tak sa v komentároch objavili celkom zaujímavé myšlienky, ktoré by si zaslúžili ďalšiu odozvu.


Niektoré z nich vyberám a pýtam sa, je to skutočne tak?

- „...minule som písala s jedným mužom a ten tak spontánne povedal, že muži chcú mať v posteli pohodu, ženy vzťah.“ (Sygon)

- „... myslím si, že snívanie a fantázia predsa len nemajú príchuť nevery a už vôbec nie sú hrozbou...fakt by ma nasralo, keby ma muž fyzicky podviedol, ale keď si sníva...ja si to vychutnám...“ (Matahari)

- „...ideálne je, ak si dvaja vedia ulahodiť rovnakým štýlom, teda platonická nevera obidvoch prestáva byť neverou ale štartovacou rampou do nirvány.“ (Čokomilka)

- „Nie je žiarlivosť iba spoznanie, respektíve obava z vlastných nedostatkov a slabostí, ako aj nedostatok viery vo vlastné sily a schopnosti v partnerskom vzťahu?“ (Jan)



 
 
Rusalka

Odozvy | stály odkaz

Komentáre

  1. nevera
    či fyzická alebo platonická , stále je to nevera na dva spôsoby . je to len dôsledok niečoho . a ten prvotný impulz by mal byť zdrojom diskusie . prečo k tomu dochádza . je to dôsledok nedostatku sebadôvery urobiť svojho milovaného šťastným a preto sa inšpirujem ale neprekročím pomyselnú hranicu etiky alebo je to preto , že partner mi nevyhovuje a takýmto spôsobom si hľadám niekoho iného ale toho pôvodného si ešte nechám v zálohe keby mi to nevyšlo ? je to o čestnosti a úprimnosti ? alebo o údere pod pás ? aby nedošlo k omylu , tak za neveru nepovažujem pohľad na dych vyrážajúceho jedinca , alebo slušné správanie sa k niekomu . za neveru považujem úmyselné vyhľadávanie erotického aj zmyslového potešenia na úkor partnera .
    publikované: 28.10.2008 06:14:46 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Topas, mám otázku d
    Vždy musí ísť pri nevere o úmyselné potešenie na úkor partnera?
    A čo nepremyslený úlet? Rýchle a náhodné vzplanutie, ktorému v danej situácii muž, či žena nedokážu odolať?
    publikované: 28.10.2008 06:19:19 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Suhlas
    Nevera je vzdy nevera...ale zasa viac ma rani ak sa moj chlap vyspi s inou zenou ako keby mi povedal, ze jeho vysnivanou zenou je prsata blondynka:)) Tu vysnivanu beriem s rezervou...lebo mozno svoje sny nikdy nenaplni a zmieri sa s tym, ze ma mna:) ale fyzicku neveru uz neodcini a ja by som ju ani netolerovala. Tu snivaciu este znesiem...pokial zas nesniva o niekom konkretnom...to uz je potom na rozchod a nech si za nou bezi....
    publikované: 28.10.2008 06:19:20 | autor: kurtica (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Nahodne vzplanutia
    No neda mi nekomentovat...aj nahodne splanutia su nevera...a ked nevie odolat, nech ide do haja...takeho co nevie odolat necem...ja mam tiez niekedy take male vzplanutia, ale nenecham ich prejst v neveru, lebo svojho mileho lubim
    publikované: 28.10.2008 06:20:35 | autor: kurtica (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Nahodne vzplanutia
    No neda mi nekomentovat...aj nahodne splanutia su nevera...a ked nevie odolat, nech ide do haja...takeho co nevie odolat necem...ja mam tiez niekedy take male vzplanutia, ale nenecham ich prejst v neveru, lebo svojho mileho lubim
    publikované: 28.10.2008 06:20:56 | autor: kurtica (e-mail, web, autorizovaný)
  6. hmm..dnes sa môžem aj vyjadriť..dnes napísanému rozumiem..:)))
    ja myslím,že každý človek má právo na vlastné šťastie..

    aj podvádzajúci..aj podvedený...

    je len na oboch,ako to svoje šťastie vidia..a ako ho dokážu sklbiť do šťastia spoločného..

    ak partner potrebuje od inej osoby mimo partnerského vťahu čokolvek iné, znamená to,že sa mu to doma nedostáva..

    ja viem..je to strašne pomyselnie,že za neveru môžem rovnako ja,ako môj podvádzajúci manžel, ale je to tak..teda..ja to tak vidím..
    publikované: 28.10.2008 06:23:32 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  7. rusalka
    nepremyslený úlet nie je len tak z ničoho nič . buď je to o slabosti človeka podľahnúť alebo konečne sa dočkal toho po čom tajne túžil .
    publikované: 28.10.2008 06:26:01 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  8. kurtica
    plne s Tebou súhlasím . všetko je len a len o sile človeka .
    publikované: 28.10.2008 06:27:27 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Ellie
    Je nevera len o vlastnom šťastí?

    A už dlhšie premýšľam, či musí na to doma skutočne niečo chýbať, aby prichádzalo k nevere. Či to často nie je aj o zvedavosti?
    O túžbe dostať od života ešte aj akúsi pridanú hodnotu?

    Ale máš asi pravdu, že za neveru môžu obaja partneri - hoci možno často nie rovným dielom...
    publikované: 28.10.2008 06:28:57 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Topas áno, často to môže byť o slabosti,
    ale je v tom vtedy prítomné to úmyselné ubližovanie druhému?
    publikované: 28.10.2008 06:31:25 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. rusalka
    nevera ako pridaná hodnota k partnerskému vzťahu ? počula som , že niekomu to pomáha ale inde je to prvý krok k rozchodu . ja by som si takúto zvedavosť na životný bonus veru odpustila .
    publikované: 28.10.2008 06:32:24 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  12. rusalka
    ak je niečo v pudoch tak o dôsledkoch konania sa neuvažuje . človek musí mať v sebe dané hodnoty , ktoré neprekročí za nijakých okolností .
    publikované: 28.10.2008 06:34:23 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Rusalka...dvaja ľudia sa berú dobrovolne..poväčšinou..
    a keď sa berú,tak je medzi nimi velka dávka citu..

    jo..sú aj výnimky..viem..ale bavme sa o tom štandardnom prípade..

    vezmú sa a majú isté predstavy o živote..ak sa tie predstavy nenaplnia, vtedy sa neradi vracajú domov..vtedy radšej pôjdu kamkolvek inam,len nie domov..

    no a v takomto oslabení je už ťažké odolať pokušeniam okolitého sveta..niekto sa da na sex..niekto na chlast..niekto na automaty..to už je potom jedno..podstata je tá, že vzťah je narušený..
    publikované: 28.10.2008 06:34:51 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  14. nevera citmi
    to,zeby ma moj manzel fyzicky podviedol,by som prekusla....smaozrejme,zeby to nebolo naa zaciatku lahke,ale urobila by som vsetko preto,aby sme to zvladli.....zvlast,ked je v hre uz aj rodina a deti....
    ak by ma ale podviedol aj psychicky,to by velmi bolelo....a to sa uz prekusnut neda....
    takze nerob inym to,co nechces aby oni robili tebe,podla mna plati aj co sa nevery tyka...)
    publikované: 28.10.2008 09:39:32 | autor: Martina (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Hm
    pri čítaní Vašich komentárov ma napadá ešte jedna otázka. Každý píše o tom ako doma niečo chýba, že obaja za to môžu, keď už sa zobrali a sľúbili si vernosť atď. Takmer všetko sa to týka manželskej nevery.

    Ale mňa by zaujímalo, čo poviete na podobné správanie sa dvoch ľudí, ktorí spolu "len" chodia, majú sa radi, možno aj plánujú spoločnú budúcnosť ... ale zrazu pri dočasnom odlúčení, škola, práca, brigáda ... jeden z nich "spadne" do iného vzťahu, alebo úletu. Je aj toto nevera???
    publikované: 28.10.2008 11:11:21 | autor: JozefD (e-mail, web, autorizovaný)
  16. JozefD
    Musíme mať na to papier, aby sme náš vzťah brali vážne? Pokladal by si za neveru, keby čosi také ako uvádzaš, spravila tvoja partnerka tebe? Nemal by si otázku na neveru dať svojej partnerke, aby si vedel čo ona pokladá za neveru? Nevnímame každý hranice nevery inak?
    publikované: 28.10.2008 11:45:23 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Jan
    ja práve takúto dilemu riešim. Môj postoj je pre mňa jasný. Považujem neveru za neveru, či už je to v manželstve alebo pred ním. Pre mňa je to rovnaké. Ja to presne takto za neveru považujem. Len ma zaujímalo, ako to vidia ostatní.

    A čo by si povedal partnerke, keby ti povedala na to, že to bola mladícka nerozvážnosť, neskúsenosť a veď ešte sme boli takí nezodpovední?!? V manželstve je to až predsa také vážne nie? Vtedy sme už akože dospelí.
    publikované: 28.10.2008 11:58:57 | autor: JozefD (e-mail, web, autorizovaný)
  18. ellie
    "ak partner potrebuje od inej osoby mimo partnerského vťahu čokolvek iné, znamená to,že sa mu to doma nedostáva.. "
    clovek, ktory chce inde najst, vzdy inde najde.
    publikované: 28.10.2008 12:47:49 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  19. sygon
    myslím, že až také priame a jasné to zas nie je ... že keď chce tak nájde ... niekedy hľadá niečo, čo je celkom nevinné, lebo to nemá, ale bohužiaľ zapadne až tak ďaleko, kde to nevinné už nie je ..
    publikované: 28.10.2008 12:50:52 | autor: JozefD (e-mail, web, autorizovaný)
  20. ale prečo by mal chcieť hladať inde, keby to mal doma?..
    vieš mi to vysvetliť?..

    poznáš vzťah, v ktorom by žena po mužovi v jednom kuse chcela sex..

    a on by si našiel milenku?..načo?..aby tá sex nechcela?..:)))

    a to bol len príklad..:)))
    publikované: 28.10.2008 12:51:10 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  21. jozefD
    o jednoduchosti som nic nepisala. Nesudim motivy cloveka, ani povahu jeho cinu, ci su nevinne alebo nie a kam zajde alebo nezajde. Je to iondividualne vec kazdeho jedinca.
    Vravim, ze ak chces hladat, je kde hladat. V partnerskom zvazku je jedna bytost, na svete su milardny bytosti.
    publikované: 28.10.2008 13:16:22 | autor: sygon (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. sygon
    dúfam, že sa neurazíš, ale tvoj pohľad na vec je trošku zjednodušený a zľahčovaný (možno až skreslený). Ale neberiem ti ho. Áno niektoré vecci sú vystihnuté pekne, ale bohužiaľ s väčšinou sa nestotožňujem.
    publikované: 28.10.2008 15:00:39 | autor: JozefD (e-mail, web, autorizovaný)
  23. ignorujúc diskusiu
    myslím si, že aj platonické snívanie môže mať devastujúce účinky však nezačína sa skoro každá láska určitým "platonickým snívaním" ? som presvedčený, že prikladáme prílišný dôraz na fyzickú stránku a ideálny vzťah by mal fungovať na princípe vernosti duše a tela podľa uváženia ... predsa len telo má isté potreby a duch iné .. láska je pre mňa duševná .. ide mi o šťastie osoby ktorú milujem a myslím si, že ideál je vstupovať do vzťahu už s tým, že síce sa obaja ľúbia ale nebudú druhého fyzicky obmedzovať ... predsa len ak sa vzťah rozpadne na tom že sex s niekym iným je lepší stojí za to ten vzťah? .. vzťah je aj o duchu a mal by to byť základ lebo to že niekto bude v sebe potláčať "platonické lásky" nemôže byť zdravé a po niekoľkých rokoch by to skôr mohlo vyvŕšiť rozvodom - rozchodom príp. seba aj partnera zničujúcim vzťahom zaťial čo keď budú partneri fungovať spolu viac na duševnej úrovni a telesnú nechaju nech si spĺňa svoje potreby skôr si nájdu niekoho s kým si budú rozumieť ... smola ale že v tejto spoločnosti to tak celkovo nikdy nebude fungovať lebo sa bojíme že telo je viac ako duch a často tak aj býva ale .. je to správne? ... aspoň, že v malých skupinách a výnimočných vzťahoch to tak môže fungovať a určité prvky sa dajú previesť aj do "normálnych vzťahov" ... "ľúbiť dušou" je viac ako "ľúbiť telom" nie? :) .. toť všetko howg
    publikované: 28.10.2008 16:53:34 | autor: piho (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. JozefD
    nie neurazim sa, mozes to tak vnimat.
    publikované: 28.10.2008 17:04:32 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  25. CITOVE VZPLANUTIE A NEVERA BY me
    Ja to hodnotim takto:

    1. Citove vzplanutie.
    Niekto sa mi zapaci. Cojaviem, zrazu si vsimnem jeho usmev, farbu hlasu, uzasnu myslienku..to je jedno. Dostanem ranu. Je mi sympaticky a nieco ma k nemu pritahuje. Mozno si ho otuknem co je zac. Ak sa mi aj nadalej paci, tak: Ak vztah nemam, rozmyslam, ci ho chcem mat s nim, ak vztah mam, rozmyslam ako sa s nim skamaratit ;)

    2. Dusevna nevera.
    Ma vlastny vztah. Je jedno ci je dobry alebo nedobry. Su ludia, ktorym nikdy nieco nestaci, su ludia, ktori odmietaju riesit veci s partnerom a radsej "utekaju". Su ludia, ktori riesili kym sa dalo, a ked sa uz neda, tak sa zameraju inam..
    Najde si alebo je najdeny niekym inym. Zveruje sa mu s vecami o svojom vztahu, skamarati sa. Nova osoba je dolezitejsia nez ta vlastna vztahova. Tuzi s novou osobou travit cas, dotykat sa ho, obdivovat ho. Nemusi chciet prekrocit hranice fyzickej nevery.. ale moze. Podla mna, tato nevera boli najviac.. a velmi tazko na nu zabudnut...

    3. Fyzicka nevera:
    moze vzniknut z roznych dovodov. ci uz z kratkodobeho uletu, ako nasledok nevery dusevnej, alebo ako zufaly cin jedinca ktoremu vlastny partner odmieta sex.. a podla toho, z akeho dovodu vznikla, da sa s nou aj zaobchodit. myslim, ze kym sa drzi v medziach raz za zivot a dost, je to okej, kazdy sa moze smyknut na bananovej supke... ale pokial je opakovana, hmmmm...
    publikované: 29.10.2008 09:05:10 | autor: me (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014