Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Emma: Na hory už s Danielom nešla, začali tam s ním chodiť iné.

Daniel ju častoval uštipačnými poznámkami celý čas, keď sa spúšťali po úzkom jazyku pomedzi stromy naspäť do doliny.
 
Vonku snežilo stále hustejšie.
 
Emma nedokázala odpútať svoje myšlienky od hôr.
Od všetkých tých krásnych okamihov, ktoré ju a Daniela s horami spájajú.
Hory boli asi dlho ich jediným skutočným putom.
 
Spomína na spoločné vítanie prvého dňa v roku.
 
Na ten krásny zvyk, akým každoročne s Danielom prežívali okamihy skutočného zrodu tohto dňa.
Emma si doteraz pamätá, aká bola prekvapená, keď po prvom spoločnom Silvestri natiahol Daniel budík na štvrtú ráno.
Vysvetlil jej, že budú vítať prvý deň tam hore, na hrebeni.
Tam si počkajú na východ slnka.
 
Pamätá si aj na to, ako ťažko sa jej vstávalo.
Aké bolo náročné šliapať nevychodenými žľabmi nad chatou hore na hrebeň.
Namáhavo, zabárajúc sa do hlbokého snehu. V tichu studenej a chladnej noci, keď
cestu zasneženou krajinou osvetľoval iba ligot bielych snehových kryštálikov.
 
A potom, zhlboka dýchajúc, hore na hrebeni čakali.
Čakali na moment, keď sa za horizontom objavili prvé slnečné lúče nového roka.
Emma si nepamätá, že by im počasie niekedy neprialo.
 
Hore vždy otvorili šampanské a pripili si na Nový rok.
 
Boli to pre Emmu neobyčajne krásne a romantické chvíle.
Vtedy zabúdala na bolesť i smútok, ktorý tak často zastieral jej dušu.
Tu, na horách, ju netrápili pocity nedôvery či žiarlivosti.
Sem chodila len s Danielom a jeho kamarátmi.
Tu im bolo obom dobre.
 
Druhú spoločnú zimu Emma otehotnela. Na horách.
 
Cítila sa šťastná. Tešila sa z nového života, ktorý cítila rásť vo svojom lone.
Myslela si, že spoločný život s Danielom sa narodením dieťaťa stane opäť šťastným,
že narodenie dieťaťa vymaže spomienky na prežité poníženie.
 
Emma si pamätá, ako si svoje tehotenstvo vychutnávala.
Ako si často kládla ruky na brucho a čakala prvé prejavy nového života.
A nepokryte sa tešil aj Daniel. Prežívali spoločnú radosť.
 
Daniel bol však duchom stále v prvom rade športovcom, ktorý chcel
využiť každú možnú príležitosť na pobyt v horách. A Emma chodila všade s ním.
Chodila rada, ale Daniel si neuvedomoval, že s jeho dieťaťom pod srdcom 
by sa mala správať o čosi opatrnejšie.
 
Dobre si pamätá jeden moment, keď mala skutočný strach o seba i o dieťa.
 
Bolo to na májovej lyžovačke.
Emma už bola v šiestom mesiaci tehotenstva. A Daniel nástojil, aby s nimi lyžovala.
Vždy argumentoval tým svojím "tehotenstvo nie je choroba".
 
Sneh už vtedy nebol nikde na svahoch a museli ho hľadať v severných žľaboch tesne pod hrebeňmi.
Najskôr niekoľkohodinový výstup s lyžami na pleciach a potom skutočne nebezpečná lyžovačka
v strmých úzkych žľaboch medzi trčiacimi skalami.
 
Pamätá si, ako jej hore vyhŕkli slzy, keď sa Daniel začal vysmievať z jej strachu.
Ako ju častoval uštipačnými poznámkami celý čas, keď sa spúšťali po úzkom jazyku pomedzi stromy naspäť do doliny.
Pamätá si ten nepríjemný pocit strachu o rodiaci sa život, ktorý sama ohrozovala.
A na nepochopenie Daniela, pre ktorého bolo jej správanie neprijateľné.
Stala sa v jeho očiach padavkou.
 
Až do Adamovho narodenia s ním už Emma na hory nešla.
Začali tam chodiť iné.
 
 

Emma | stály odkaz

Komentáre

  1. prepac,
    toto by som uz fakt nezniesla...tolko ponizenia, bolesti...kolko lasky si musela mat , ked sa ani po tom vsetkom nestracala?
    publikované: 01.01.2008 12:43:44 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. fuuuh
    strašné...Emma asi nie je taká tvrdohlavá ako ja, toto by som si asi nenechala, teda určite nie...strach by mi nedovolil, no ju hnala...láska?
    publikované: 01.01.2008 12:50:34 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Hanka,
    Emma si z tej lásky teraz už vôbec nič nepamätá. Je to síce dávno, ale na prežívanú lásku by sa pamätať malo. Všetko to, čo postupne prichádzalo do Emminho života, však celkom zahalilo spomienku na hlboký cit, ktorý k nemu kedysi pociťovala.
    publikované: 01.01.2008 12:52:58 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Dionea,
    asi to bola láska. Možno strach, že by ju mohol Daniel opustiť. Emma teraz sama nechápe svoje vtedajšie správanie. Doteraz ale cíti ten strach, ktorý vtedy mala.
    publikované: 01.01.2008 12:55:51 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  5. mmmmm :(
    vonku zase začalo snežiť...tú oslavu prvého dňa zatienila Danielova bezcitnosť...ako sa to mohlo v jednom človeku stretnúť? cit pre výnimočnosť a zároveň chlad voči tým najvzácnejším veciam, akým je nový život? aj jeho...
    a ten strach...hm, asi rozumiem...ale...bála sa toho rozchodu pre svoju vieru, alebo kvôli tomu, čo by ju čakalo v spoločnosti po rozchode, odsúdeniu?
    publikované: 01.01.2008 13:00:39 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Dionea, odsúdenia sa Emma nebála určite
    vtedy to bola naisto jej viera, ktorá ju posilovala. A Emma vtedy nad nejakým rozchodom ani nepremýšľala. Nosila v sebe svoj smútok urytý. Nikdy sa nesťažovala.
    Myslím, že to, že je s Danielom nešťastná si nikto celé dlhé roky nevšimol.
    Daniel bol šarmantný a zábavný. Každého dokázal navonok očariť. Takýchto ľudí si často spájame práve s kladnými vlastnosťami.
    publikované: 01.01.2008 13:09:15 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  7. a ani jednému z jeho kamarátov
    sa nezdalo bláznivé, ísť s tehotnou ženou lyžovať sa na hory, resp. nik mu nič nepovedal? na druhej strane, ak si mysleli, že to tebe nevadí...
    publikované: 01.01.2008 13:13:21 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Emma bola vždy štíhla
    a na začiatku šiesteho mesiaca ani nebolo veľmi vidieť, že je tehotná, najmä pod hrubým svetrom. Myslím, že tých mladých mužov to vtedy ani nenapadlo, žeby mohla byť tehotná.
    publikované: 01.01.2008 13:17:53 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  9. nenapadlo?
    ktorí priatelia opomenú skutočnosť...nevedia, že žena jedného z nich čaká dieťa???

    asi ti kladiem nepríjemné otázky...:/ ale ide o to, ako to vnímala Emma...asi jej to neprišlo zvláštne, že sa nad tým nik nezamýšľal, nad nebezpečnou lyžovačkou...nad ňou, najmä, ak slepo verili úsudku Daniela...alebo to bolo inak?
    publikované: 01.01.2008 13:25:11 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Nie, nebolo to inak.
    Ale pre nich to naozaj nebola nebezpečná lyžovačka. Boli to naozaj vynikajúci športovci.
    Myslím, že pre nich bol dôležitý adrenalín, ktorý si potrebovali každý deň dopĺňať.
    Keď Emma písala niektoré časti svojich spomienok, napadlo ju, že keby bol v tých časoch, kedy žila s Danielom existoval bunjee-jumping určite by už mala túto skúsenosť za sebou.
    Možno ešte Emma napíša o mnohých skutočne hraničných situáciách, ktoré s Danielom prežila. Emma chcela, aby si ju Daniel vážil. A veľakrát nedáva svoj strach najavo, hoci bol skutočne silný.
    publikované: 01.01.2008 13:32:04 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Muž má milovať svoju ženu ako seba samého
    a žena si má ctiť svojho muža..ale toto čo čítam asi bude o niečom inom- najskôr o bezhraničnej oddanosti Emmy Danielovi až na hranicu životného rizika pre vlastné dieťa a na druhej strane o sebectve a dobre zakrývanom pohŕdaní Daniela Emmou a jej stavom..očakávam, že Emma raz precitne a spomenie si aj na niečo také ako je spravodlivý hnev, taký ako pociťoval aj sám Ježiš, keď napríklad poprevracal stoly obchodníkom a peňazomencom v jeruzalemskom chráme, z ktorého si ľudia urobili trhovisko..čo si urobil z Emmy Daniel? Poslušný prívesok, výkladnú skrińu svojho egoizmu.:(
    publikované: 01.01.2008 13:50:29 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. hm, ma udivuje, čo všetko je milujúca žena schopná ...
    znášať od chlapa, ktorého miluje, a to len za omrvinky zo stola lásky a z pocitu vierou/cirkvou uloženej povinnosti...
    publikované: 01.01.2008 14:00:33 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. KameliaB, tá Tvoja posledná veta je tvrdá
    ale možno sa blíži pravde. I keď to tak Emma v tom čase nepociťovala.
    publikované: 01.01.2008 14:01:42 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Hfw, Emmu tie spomienky stále bolia
    Ona sama nechápe svoju vtedajšiu pokoru. A to, že vtedy naozaj nikto ani len netušil, čo zažíva.
    Nikomu sa nesťažovala. A všetko si riešila sama v sebe.
    publikované: 01.01.2008 14:10:01 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Sooshn, niet divu, že Emmu tie spomienky stále bolia...
    možno by bolo aj pre iné ženy užitočné, keby sa Emme podarilo odhaliť príčiny jej sebazničujúcej pokory a korene presvedčenia, že svoj kríž si musí niesť sama...
    publikované: 01.01.2008 14:12:29 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. túto nedeľu
    sa v košickej diecéze čítal biskupský list, v ktorom cirkev otvorene a ostro odsúdila domáce násilie páchané zväčša na ženách manželmi, a to počnúc psychickým ponižovaním, výsmechom, až po fyzické ubližovanie a prihlásila sa verejne k boju proti domácemu násiliu, ktoré je nezlučiteľné s kresťanskou vierou, lebo žena je z pohľadu cirkvi vysoko ctená a zasluhuje si ochranu, všetkým prípadom domáceho násilia cirkev podľa tohto listu odsúhlasuje rozvod.. toto píšem len preto, lebo som bola na tej omši a mi to akosi v súvislosti s týmto článkom prišlo vhod
    publikované: 01.01.2008 14:16:16 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. kb, týmto postojom cirkev robí krok správnym smerom...
    no kým nezmení svoj základný postoj k žene ako k zdroju pokušenia a hriechu, bude to len krok polovičný...
    publikované: 01.01.2008 14:18:58 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Kamélia :)
    myslela som presne na toto...ženy akosi často nesú svoj kríž bez toho, aby sa sťažovali...dobrovoľne trpia a často sa im to zdá také prirodzené, že neuvažujú ani nad tým, prečo...a o zmene veľmi málo :(

    ten list...asi to nebude také ľahké, zo dňa na deň, no aspoň niečo...ľudia sa hanbia za podobné problémy a neviem, či sa priznávajú aspoň svojim spovedníkom...
    publikované: 01.01.2008 14:20:16 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  19. KameliaB, to čo si napísala je naozaj veľmi pokrokové
    A mám z toho biskupského listu radosť.
    Pomôže to nie len vyslobodiť sa mnohým ženám z manželstiev, v ktorých trpia násilým, ale že i mnohí muži si uvedomia, že sa budú musieť zmeniť svoje správanie k ženám, ak si budú chcieť manželstvo zachovať.
    publikované: 01.01.2008 14:26:57 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Sooshn, áno, je to pokrokové, no nie dosť...
    praktickým vyjadrením zásadnej zmeny postoja rkc k postaveniu ženy vo vzťahu k mužovi by bolo zrušenie celibátu ako podmienky pre vysvätenie kňazov a zrovnoprávnenie žien z hľadiska možnosti uchádzať sa o ľubovoľnú pozíciu v cirkevnej hierarchii..
    viete si, dievčatá a ženy, predstaviť, akým mohutným posolstvom pre ľudí na celom svete by bolo, keby sa žena stala pápežom?
    po takomto kroku by sa nad svojím postojom k ženám musel vážne zamyslieť aj moslimský svet...
    publikované: 01.01.2008 14:30:34 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. Hfw,
    Emma sa snaží práve svojimi spomienkami prísť na príčinu pokory a neschopnosti uniknúť zo zväzku s Danielom.
    Škoda, že v sebe túto silu nenašla, keď ešte pred počatím dieťaťa. Pretože ono bude dlho ďalším dôvodom, pre ktorý sa Emma neodhodlá k rozchodu s Danielom.
    publikované: 01.01.2008 14:32:32 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Hfw, nuž neviem.
    Pápežstvo, ako výhradný post muža ma nikdy netrápilo. Veď Kristus si za svojich učeníkov povolal tiež len mužov.

    Myslím, že na tom emancipácia žien nestojí. Ani postoj sveta voči žene. Žena je predsa matkou. A to je viac, ako pápežstvo.
    publikované: 01.01.2008 14:38:54 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  23. nuž, Sooshn, ak budete vy ženy samy...
    takto ochotne prijímať svoje podriadené postavenie vo vzťahu k mužom, nič zásadné sa neudeje ani v oblasti domáceho násilia...
    to, že Ježiš si za svojich učeníkov vybral len mužov, pre mňa nemá silu argumentu.
    publikované: 01.01.2008 14:47:01 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Prečo podriadené postavenie Hfw?
    Len preto, že ešte nebola žena na pápežskom stolci?
    Myslím, že ženy dokážu svoju rovnocennosť s mužmi dokážu ukázať i iným spôsobom. Alebo myslíš, že to bez toho pápežského stolca nedokážu?
    publikované: 01.01.2008 14:50:33 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Sooshn, nejde len o pápežský stolec...
    ten je len vrcholom ľadovca.. skús sa na to pozrieť z inej strany: je nejaký naozaj relevantný dôvod, prečo by ženy nemohli zastávať v cirkevnej hierarchii akékoľvek postavenie, doteraz vyhradené len mužom?
    nepoložila si si nikdy napríklad otázku, prečo rkc vyzdvihuje Pannu Máriu a jej nepoškvrnené počatie? je vari počatie ostatných žien poškvrnené?? ak áno, čím??? a ak je počatie poškvrnené, sú vari čimsi poškvrnené aj z neho sa rodiace deti???
    viem, na Nový rok, výročie Krista Pána obrezania, dosť veľa kacirskych otázok.. no odpovede ma naozaj zaujímajú a žiadne som zatiaľ na tieto otázky nedostal... :(
    publikované: 01.01.2008 14:57:14 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. hogino :))
    bola by z teba skvelá feministicky mysliaca žena a je fajn, že sa na to pýta práve muž ;) a určite neexistuje žiadny dôvod, prečo by mala mať žena nižšie postavenie ako muž...

    asi to všetko súvisí s patriarchálnym založením spoločnosti :) prečo to tak funguje a fungovalo, netuším...zistila som, že cirkev a teológia ako učenie o viere, dogmách, je tak geniálne logicky zdôvodnená (pracovalo sa na tom tisícročia), že...až rozum zastáva :)
    publikované: 01.01.2008 15:07:01 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  27. diuška, nestačí Ti skvelý feministicky mysliaci muž??? ;)
    prekvapuje ma, že si veriace ženy nekladú takéto otázky a že sa nedožadujú na ne odpovedí.. fakt to neviem pochopiť... :(
    publikované: 01.01.2008 15:09:53 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. ... a že nevieš, prečo to tak fungovalo a funguje???
    lebo na tom geniálne logickom zdôvodnení pracovali výhradne muži...
    publikované: 01.01.2008 15:13:07 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. tieto otázky
    o postavení ženy v rodine, si nekladú ani neveriace ženy hogino ;) a stačí, stačí, feministicky mysliaci muž je tuším aj lepší ako feministicky mysliaca žena xi xi :)

    sme naučené nevážiť si samé seba a hrdinsky niesť všetky príkoria života, naše matky sú nám príkladom...ach, ale na vine nie je len cirkev, no myslím, že aj samotné ženy...naše dobrovoľné otroctvo, v ktorom si hovieme a ešte sa cítime ako víťazky, pretože sme boli učené pokore, skromnosti, láske, poslušnosti...aj keď sa búrime, často len samé v sebe...
    publikované: 01.01.2008 15:15:30 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  30. diuška, nevravím, že "na vine" je len cirkev...
    chcem skôr povedať, že cirkev má v tejto oblasti veľký dlh a mala by ho začať splácať, a to čo najrýchlejšie...
    a že ste si všeličomu na príčene vy ženy, je asi pravda, lebo osobitne v dnešnej dobe by už mnohé z prežívajúcich mýtov neprežili, keby na ich udržiavaní ženy nekolaborovali...
    publikované: 01.01.2008 15:21:03 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Hfw, Emma ako silne veriaca mladá žena
    nikdy nepociťovala, že by "nepoškvrnené počatie P. Márie" zanmenalo, že by ostatné počatia mali byť poškvrnené. Brala to len ako Máriinu výnimočnosť v počastí z Ducha svätého. Nič viac, nič menej.
    A vôbec sa vtedy nezamýšľala, prečo kňazmi a inými hodnostármi nie sú i ženy.

    A k feminizmu. Škoda, že vo filozofii 20. a 21. storočia sa nenašlo viacero žiaen, ktoré by uchopilo šancu toho, že sa ženám v duchovnom svete svet otvoril. Bude to potrebovať dlhší čas, kým sa vyprofilujú skutočné ženy filozofky, ktoré budú istým spôsobom ovplyvňovať všeobecné myslenie.
    Zatiaľ je ich skutočne málo. A sú ženám samotným skôr neznáme.
    publikované: 01.01.2008 15:38:01 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Hfw a súhlasím s tou kolaboráciou
    publikované: 01.01.2008 15:39:02 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Dionea, Ty si učiteľka
    máš obrvskú šancu otvárať myslenie dievčat i týmto smerom. K sebeuvedomeniu si samých seba. A k búraniu stereotypov.
    publikované: 01.01.2008 15:41:10 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  34. ja viem Sooshn :)
    a ten priestor si nájdem ;)
    publikované: 01.01.2008 15:44:40 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Sooshn, moje kacírske otázky a poznámky...
    nesmerovali k Emme ani k žiadnej konkrétnej žene, ale k ženám ako jednej obrovskej "záujmovej" skupine.
    s tým, že zmena všeobecného myslenia o vzťahu žena-muž a o postavení ženy si vyžiada dlhší čas, súhlasím.
    publikované: 01.01.2008 15:48:55 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. Hfw, je fajn
    že sa o zmenu tohto myslenia snaží aj muž. Oceňujem to spolu s Diou.
    Si podnetnejší ako mnohé feministky, z ktorých mnohé nemám rada.
    publikované: 01.01.2008 16:10:41 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Sooshn, čo by pre vás ženy nespravil chlap...
    čo k ženám prechováva obdiv a úctu a ktorý má ženy fakt rád.. nevynímajúc vlastnú svokru ;)...
    publikované: 01.01.2008 16:58:48 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Hfw, ženy vedia úctu mužov
    oceniť. A myslím, že v tomto nezaostávajú ani svokry :)
    publikované: 01.01.2008 18:06:30 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  39. ešte k tomu listu
    na upresnenie čítalo sa to v košickej arcidiecéze, teda v širšom regióne, vydal to koš. arcibiskup, bolo to dlhé, ale veľmi konkrétne a nikoho nešetriace čítanie: začalo to tým, že v Prahe, už neviem presne kde, boli vystavené portréty desiatich žien, ktoré neboli ani političky, ani umelkyne, ani vedkyne ale boli to ženy, ktoré sa rozhodli skoncovať so svojimi životmi dobrovoľne kvôli neznesiteľnému životu v manželstve. A menovali sa tam všetky rôzne spôsoby domáceho násilia vrátane sexuálneho násilia, čo ma dosť prekvapilo v pozitívnom zmysle. Myslím, že slová ako: syn nesmie udrieť matku a manžel manželku, padli na úrodnú pôdu, lebo aspoń u nás bol kostol plný mužov, ktorí poprichádzali zo zahraničia domov. Takže asi toľko na doplnenie.
    publikované: 01.01.2008 19:03:07 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  40. KameliaB, ďakujem za doplnenie
    Naozaj to vnímam veľmi pozitívne.
    publikované: 01.01.2008 19:10:34 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  41. nepoškvrnené počatie
    berú niektorí ľudia ( napríklad aj môj kamarát Pišta) ako niečo úplne samozrejmé, dokonca vedecky dokázateľné...? vraj ide o počatie prostredníctvom informácie..

    no a s pápežkou na pápežskom stolci si môj kamarát Pišta tiež veľkú hlavu nerobí, lebo podľa neho pápežky boli, len boli rafinovane prezlečené za mužov a odvtedy je vraj tradovaný rituál, pri ktorom údajne dvaja kńazi sa palpáciou- teda ručným opáčením patričných telesných oblastí, presviedčajú o mužskom pohlaví zvoleného kandidáta..?? či je to len Pištov výmysel, nevedno.. to len na spestrenie :)
    publikované: 01.01.2008 19:18:35 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Múdry kamarát, ten Pišta :)
    publikované: 01.01.2008 19:23:54 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  43. kb, o žene-pápežke a palpácii čosi vie aj strýčko google...
    viď napr. http://jcem.endojournals.org/cgi/reprint/76/1/3.pdf,
    no ja mám na mysli nie takéto pokútnosti, ale otvorenú možnosť pre ženy zastávať akýkoľvek post v cirkevnej hierarchii vrátane funkcie pápeža...
    publikované: 01.01.2008 19:29:57 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Emma mi neschadza z mysle,
    ako-tak by som pochopila jej obrovsku nekriticku lasku k Danielovi, robenie cohokolvek, co si on zelal, ale ze nebrala ohlad na dietatko?
    Moj manzel nebol neverny(aspon o tom neviem:), robil vela inych veci, ktore som spociatku tolerovala, nevedela som si zivot bez neho predstavit. Lubila som ho a priznavam, nebolo mi jedno, co by povedali ludia, keby sme sa rozisli...Tak som mnohe znasala, hoci sa vo mne vsetko burilo. Bola to pohodlnost, strach zo samoty, z ludskych reci, ci kombinacia vsetkeho?
    Po prichode deti a dalsich nim vykonanych hluposti som sa konecne rozhybala, kvoli detom. Pochopila som, ze nesiem zodpovednost za ich dalsi zivot.
    Stale nevidim, preco Daniela tak lubila, len pokorne posluchala. A - on veriaci nebol? Opakovane sa spovedali z predmanzelskeho sexu a prijimali sviatosti? Mala by som vela otazok v suvislosti s cirkvou, vierou ako takou. Bozimi prikazaniami.
    publikované: 01.01.2008 19:44:58 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. Hanka, Emma práveže ohľad na dieťa brala,
    preto s ním už potom na hory počas tehotenstva nešla.
    A padavkou ju nazval práve preto, lebo na hrebeni odmietla riskovať a lyžovať medzi skalami.
    Danile veriaci nebol. Mal s Emmou sobáš v kostole len preto, lebo vedel o jej hlbokej viere.
    A predmanželský sex bol otázkou len posledných niekoľkých týždňov. A Emma sa z neho spovedala.
    publikované: 01.01.2008 19:54:26 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  46. .
    ahoj sooshn, romantika jak delo musi byt taky vychod slnka. Joj, skoda , ze som tak odporna rano , ze mna aby asi mily moj neskusal v navale pudu sebazachovy budit .
    A mam malu poznamocku : Zda sa mi zvlastne ze sa o postave clovek dozveda z komentarov a musim povedat, ze je to nefeeer ;) nie vzdy sa mi chce komentare citat ale pribeh citam rada .
    Inak krasny novy rok a nech ti to pise
    publikované: 01.01.2008 21:30:21 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  47. Ďakujem Sygon,
    a nech je aj pre Teba ten nový rok aspoň o niečo lepší ako ten minulý.
    A k postave Emmy. Príbeh by bol asi veľmi dlhý, ak by mala byť postava Emmy vykreslená dopodrobností. Ale pokúsim sa v ďalšej sérii písať o Emme trocha viac.
    publikované: 01.01.2008 21:41:15 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  48. .
    nie sooshn ,ja vobec nevravim , ze by si mala alebo nemala pisat o Emme viac , iba ze som ako citatel ukratena ak nepcrecitam komentare. Ak k vykresleniu .. iba zivot sam by bol mozno dostatocne podrobny :)
    publikované: 01.01.2008 21:51:34 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  49. sygon, nemyslím si, že by si bola ukrátená...
    ak si neprečítaš komenty.. aj bez nich sa mi príbeh zdá byť zrozumiteľný.
    komenty sú len užitočnými poznámkami na okraj.
    publikované: 01.01.2008 21:56:54 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. sygonita :))
    aj tebe šťastný Nový rôčik 2008 a ani jednu stratenú, omeškanú súvislosť ;) a nechcené budíčky, pokojnú dušičku (s občasnými záchvatmi bláznovstva) a tak..všetko naj!!! :)
    publikované: 01.01.2008 21:58:51 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  51. to hfw
    uz som spominala tvoju potrebu neustale neutralizovat akukolvek mojou aj len trosilinku negativnu poznamku , a tak ..
    Ak sa citim ukratena a napisem to, tak to pisem sooshn , nie tebe a pisem to preto lebo to tak citim a pretoze ma to napadlo. Sooshn to moze ignorovat, zohladnovat a moze s tou informaciou spravit co len bude chciet , je to na nej, je autorka.
    publikované: 01.01.2008 22:09:51 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  52. sygon, napísať do komentu môžeš čo len chceš...
    a to isté môžem urobiť i ja, bez ohľadu na to, komu svoj koment adresuješ.. nemám potrebu Tvoje poznámky neutralizovať, chcem len slobodne vyjadrovať svoje postoje - aj vtedy, keď sú odlišné od Tvojich.
    už sme na si na túto tému vymieňali názory a mal som pocit, že sme si porozumeli, no zdá sa, že som sa mýlil.
    publikované: 01.01.2008 23:16:15 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014