Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Emma: Ján sa nevedel zmieriť s tým, že dieťa je možno Danielovo.

Až oveľa neskôr sa Emma dozvedela, že sa Ján s Danielom stretli a „chlapsky“ sa dohodli. Doteraz presne nevie, na čom.
 
Emma sa ešte silnejšie zababušila do deky a vzala do rúk fotografie svojich dvoch synov.
 
Milovala ich.
Dlho boli jej jedinou radosťou v živote.
Oni a jej práca. Nikdy ani na okamžik neoľutovala, že ich má.
Nikdy si ani len nepomyslela, že by mohli vďaka jej rozhodnutiu nebyť.
 
Spomínala na mesiace, keď čakala malého Samka.
Na obavy prvých týždňov, ktoré vystriedala radosť. Tá potlačila všetko negatívne.
Povedala Danielovi, že čaká dieťa hneď, ako sa to dozvedela.
A povedala mu aj to, že nevie, kto bude jeho otcom.
 
Možno by sa mu nezdôverila, keby bola v sebe pociťovala akýkoľvek pocit viny.
Chcela však, aby bol spoluúčastný toho pocitu obrovskej neistoty. Veď ju zásilnil.
A s Jánom bola len raz a to v období, ktorému predchádzalo dlhé obdobie bez intímneho života s ním.
 
Emma nechcela, aby bol otcom Daniel. Ale musela prijať i túto možnosť.
A Daniel bol naďalej nekompromisný v otázke rozvodu. Nesúhlasil s ním.
Dokonca mu bolo jedno, kto bude otcom.
 
Bolo v tom toľko neskrývaného pokrytectva. Hnusil sa jej.
Pre tú jeho pýchu, pocit dokonalosti a výnimočnosti, ktorý mu nedovolil priznať svoje zlyhanie.
Nezniesla, aby sa jej akýmkoľvek spôsobom dotýkal.
Stále spomínala na tú hroznú noc.
 
Po troch mesiacoch sa vrátil Ján. Emma bola šťastná.
Neozval sa celý čas, čo bol vonku a ona začala pociťovať neistotu.
Dohodli si stretnutie v ich spoločnej kaviarni. Nevedela sa dočkať, až ho opäť stretne.
Zároveň mala obavy z toho, čo bude nasledovať keď mu porozpráva, o tom, čo sa stalo.
Bála sa. Mala akúsi nedefinovateľnú predtuchu.
 
A tá predtucha sa vyplnila.
Ján sa nedokázal zmieriť s tým, že ju Daniel znásilnil.
Že nevie, koho dieťa čaká.
Nechcel sa s ňou už stretnúť.
Nikdy.
 
Až oveľa neskôr sa dozvedela, že sa Ján s Danielom stretli a „chlapsky“ sa dohodli.
Doteraz presne nevie, na čom. No Ján sa s ňou už nestretol.
 
A tak ostala Emma so svojou ťažobou na duši celkom sama.
V spoločnosti človeka, ktorý svojou hrubosťou spôsobil, že sa jej kedysi celkom zrútil svet.
A ktorý svojim sebectvom pokračoval v jeho bezohľadnom ničení.
 
Emma zatvrdla a uzavrela sa celkom do seba.
Komunikovala už len s Adamom, ktorý musel cítiť jej hlboký smútok,
i keď sa ho snažila prekrývať úsmevom.
 
A čakala na dieťatko, ktoré nosila pod svojim srdcom.
 
 

Emma | stály odkaz

Komentáre

  1. nečudo, že "Emma zatvrdla a uzavrela sa celkom do seba"...
    veď ju obaja muži zradili, každý svojím spôsobom.. som zvedavý, ako sa tento holý fakt premietol do obrazu otca/otcov, ktorý Emma (na)maľovala svojim synom...
    publikované: 15.02.2008 07:21:07 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Emma obrazy o otcovi synom nemaľuje
    Nechcem predbiehať, v pokračovaní príbehu sa tento problém ešte objaví.
    Každopádne to pre Emmu nebolo a nie je ľahké. Možno ona sama, sa s tým nedokáže celkom vysporiadať nikdy.
    publikované: 15.02.2008 07:39:32 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Sooshn, matka chtiac-nechtiac svojím deťom obraz ich otca maľuje vždy...
    tým, ako sa k nemu správa, ako o ňom hovorí, čo k nemu cíti, ako to (ne)dáva najavo...
    publikované: 15.02.2008 07:42:23 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. O tom nechcem písať teraz viac.
    Berme to tak, že je zatiaľ dieťatko len plodom v maminom brušku. A jeho život, ako i život jeho staršieho brata sa budú vyvíjať v Ďalších častiach príbehu.
    Tam bude dorozprávaný aj jej životný príbeh s Danielom.
    Emma to predsa len mala neskôr v čomsi jednoduchšie ako iné ženy. Myslím, to budovanie vzťahu detí k otcovi.
    publikované: 15.02.2008 08:02:00 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Dohoda
    Ešteže si chlapskú dohodu dala do úvodzoviek. Dohodli sa dvaja zbabelci na zrade. Ani jeden nebol chlap. Chlapom sa stávame vtedy, keď dokážeme prijať prehru a nie keď predstierame falošné víťazstvo. Prvý, ktorý si nedokázal priznať, že ako manžel úplne zlyhal . Druhý, ktorý sa nevedel postaviť za svoju lásku, keď to potrebovala. Teda, ak ťa vôbec naozaj ľúbil. Nemám ten dojem, alebo Jánovi vôbec nerozumiem. Ani jeden ťa nebol hoden Sooshn.
    Mám otázku. Prečo si netrvala na rozvode ? Súhlas manžela k tomu nie je potrebný. Prečo si zotrvávala v zotročovaní svojej duše?
    publikované: 15.02.2008 08:26:32 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Ján, Emma bola v tom čase pod obrovským Danielovým tlakom.
    A navyše bola v tom čase v poslednom štádiu ochorenia aj jej mama. Nevláda sa v tejto etape svojho života brániť.
    Bola zmätená, nešťastná z osudu svojej mamy. Nevedela sa vzoprieť.
    Chcela sa dohodnúť a to nebolo možné.
    publikované: 15.02.2008 08:35:01 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Jan ma sklamal...
    cim to, ze sa na zenu vedia "nalepit" podobne typy muzov?
    Dufala som, ze aj ked nie je na pohlad muz snov, vo vnutri bude neskutocne krasny a Emma bude mat pri sebe konecne oporu, coveka, ktory ju bude lubit , vynahradi jej vsetky stratene roky a rozbite sny.
    publikované: 15.02.2008 08:47:37 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Hanka, Emma vtedy veľmi niekoho potrebovala.
    A možno práve preto vtedy Jána ani priveľmi neskúmala. Jednoducho ich stretania vnímala ako čosi krásne, čo jej prinášalo radosť. Nebola ani trocha prezieravá.
    publikované: 15.02.2008 08:58:03 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  9. hani, sú roky, v ktorých človek nie je úplne šťastný, naozaj stratené?
    nie je cez takúto optiku stratený celý ľudský život? veď končí smrťou...
    publikované: 15.02.2008 09:03:25 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Sooshn, ak by bola Emma "prezieravá"...
    myslíš si, že by sa k Jánovi chovala inak? že by dokázala predvídať, že Ján nie je muž do nepohody?? že ju nepodrží vo chvíľach, keď to bude najviac potrebovať???
    publikované: 15.02.2008 09:05:24 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Asi áno wyslúžilec.
    Určite by bola v mnohých veciach opatrnejšia.
    Ale v podstate neviem na Tvoju otázku odpovedať. Lebo keď je človek zaľúbený, asi sa často správa trocha nerozumne. A nemusí byť ani taký vyprahnutý, ako bola Emma.
    publikované: 15.02.2008 09:10:02 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  12. za stratene roky
    povazujem roky investovane do vztahu, ktory za to nestal...
    aj pocas tych rokov bolo mnozstvo uzasnych chvil, zazrak sledovat vlastne deti ako rastu, ako spoznavaju svet , ako vdaka nim opat vnimame to, co sme takmer zabudli...
    publikované: 15.02.2008 09:20:33 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. no..až teraz som prečítala tento diel..a stalo sa to,čo predpokladám v komente v predchádzajúcej časti..)))
    sakra..dobrá som..)))

    a teraz som zvedava,čo urobi Emma ako dalšie..velmi zvedava..

    a ján..nesúhlasim s tebou..vynimočne..Myslím,že aj keby sa Emma rozviedla,nikdy by nebola opäť slobodná..bez dôsledkov otroctva..mimo dosahu otrokára...

    rozvod vela veci nerieši..rany nelieči..bolesti nezaháňa..
    a pak ešte deti..nepochopia chyby otca..ani matky..budú len vyčítať,že neostali spolu..pretože to vidia inymi očami..
    publikované: 15.02.2008 10:14:45 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Ellie, si dobrá...:)))
    Ja si myslím, že žena, pre ktorú je manželstvo duševným otroctvom, niekedy aj fyzickým a to je aj Emmin prípad, by sa mala rozviesť. Otrokár bude aj naďalej vyvíjať tlak, to máš pravdu a šmuhy z otroctva navždy zostanú, ale aj tak si myslím, že treba odísť. Môže odísť niekde, do iného mesta, aby vplyv otrokára eliminovala. Určite je to lepšie pre ňu a má volnejšiu ruku pre hľadanie skutočného partnera.
    Čo je lepšie pre deti? Zotročená a ranená matka s otcom otrokárom, alebo iba slobodná a duševne uvolnená matka? Pripustíš, že na to nie je jednoznačná odpoveď? Ak nato nie je jednoznačná odpoveď, prečo má žena zotrvávať v duševnom(fyzickom) otroctve? Prečo jej treba upierať právo na kúsok ľudského šťastia?
    publikované: 15.02.2008 10:52:38 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Ellie, si dobrá...:)))
    Ja si myslím, že žena, pre ktorú je manželstvo duševným otroctvom, niekedy aj fyzickým a to je aj Emmin prípad, by sa mala rozviesť. Otrokár bude aj naďalej vyvíjať tlak, to máš pravdu a šmuhy z otroctva navždy zostanú, ale aj tak si myslím, že treba odísť. Môže odísť niekde, do iného mesta, aby vplyv otrokára eliminovala. Určite je to lepšie pre ňu a má volnejšiu ruku pre hľadanie skutočného partnera.
    Čo je lepšie pre deti? Zotročená a ranená matka s otcom otrokárom, alebo iba slobodná a duševne uvolnená matka? Pripustíš, že na to nie je jednoznačná odpoveď? Ak nato nie je jednoznačná odpoveď, prečo má žena zotrvávať v duševnom(fyzickom) otroctve? Prečo jej treba upierať právo na kúsok ľudského šťastia?
    publikované: 15.02.2008 10:52:39 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Ján..žena prestane byť ženou..po rozvode..
    nie však rodičom svojmu dieťaťu..a to neprestane ani muž...a čo pak?..budu si pohadzovať dieťa?..budu si robiť naschvály?..štvať dieťa proti tomu druhému?..alebo nejaviť o neho zaujem..?..

    vieš Ján..v mojom ponímaní..ponímaní matky..je štastie môjho dieťaťa prednejšie,ako šťastie moje..

    Emma s Danielom môžu ostať žiť spolu..za istých okolností..podla mna môžu ostať žiť spolu rovnako dobre,ako sa rozviesť..pokial by dohoda bola rozumná..

    o čo ide danielovi?..ostať s rodinou..s deťmi..a mať manželku - aj ked len na oko..pre vlastnú prestiž..pre vlastné postavenie..pre dobrý dojem..

    o čo ide emme?..chce ešte hladať iny vzťah?..po dvoch obrovských sklamaniach?..alebo chce vytvoriť svojim deťom svet plný lásky..smiechu..radosti..chce im dopriať lásku otca rovnako,ako lásku mamy..?..

    čo ak emma s danielom ostanú dobrými priatelmi a budu žiť spolu?..čo ak sa zase z priatelov stanú milenci?..čo ak ich láska chyti druhý dych?..

    stačí tak málo...šanca...
    publikované: 15.02.2008 11:15:02 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Ján
    V tomto sa osud zachoval k Emme milosrdne.
    Ešte to síce nejaký čas potrvá, ale Emma sa oslobodí od Daniela vzdialenosťou, ktorú spomínaš.
    publikované: 15.02.2008 11:20:08 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Ellie, nepoznám odpovede na všetky otázky...
    Dávaš ich veľa....:) Môže byť aj druhá šanca a všetko skončiť dobre, tak ako uvádzaš. Aj to je možné...
    Okrem toho, čo si Ellie o Emme uviedla, Emma hľadá aj lásku a naplnenie jej ženskosti. To, že mala minulosť, ktorá ju učila k pokore, neznamená že sa nemá a nedokáže vzbúriť otroctvu. Možno ju otroctvo ťažilo ešte viac, než ktorúkoľvek inú. Ale práve jej minulosť by jej mala dať vieru v nájdenie skutočnej lásky zodpovedného muža..
    A v otázke detí naozaj neviem, čo je lepšie. Aj keď budú obaja hrať úlohu vzorných rodičov, pozadie ich vnútorného konfliktu deťom neunikne. Čo je potom lepšie, či rozvedená manželka a deti s ňou, alebo rodičia v duševnom konflikte, to je asi od prípadu k prípadu. Obetovanie sa ženy ako matky, vyzerá veľmi pekne z jej pohľadu, ale či je naozaj aj účelné, o tom by som dosť pochyboval.
    publikované: 15.02.2008 12:04:03 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Ďakuje Sooshn
    Teraz som si všimol tvoj koment, nad mojim k Ellie. Vlastne skoro všetko vysvetlil, k čomu som sa ja pokúšal dospieť....:)))
    publikované: 15.02.2008 12:07:03 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  20. ján..prepáč..ale..ostanem pri svojom vnímaní..
    nemyslím si,že Emma,ked sa zbavi daniela,že sa jej ulavi..stále bude žiť v strachu..

    bude sa s ním musieť deliť o deti..a myslím,že vieš,kolko strachu to prináša..ved..únosy su take bežne dnes..

    moje decka idu von pred bytovku a ja mam o ne strach..neviem si predstaviť,že by som mala žiť v blave a decka pustiť k otcovi na vikend do KE..možno zvyk..neviem..teraz sa mi to javi nepredstavitelne..

    volila by som radšej menšie zlo..pokusiť sa o priatelstvo s otcom mojich deti..a počkať ako sa veci vyvinu..ved..možno si on najde tú pravu skôr,ako ja..A možno ho uputa natolko,že odide sam..

    utek nie je moja parketa..to nie..
    publikované: 15.02.2008 12:20:19 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  21. a viem..poznam ťa..ale..
    mám na život iný pohlad ako ty..a nepoznam jeden jediny vzťah,ktorý by stál za to,aby moje deti žili bez otca za predpokladu,že im nejako neubližuje..

    pretože každá zamilovanosť prejde..a pak čo?..a strednuť dalšieho Jána,či Daniela..na to by som ako Emma určite nemala chuť..

    publikované: 15.02.2008 12:22:07 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Je zaujímavé,
    ako sa muži vedia rýchlo "dohodnúť". My baby by sme si asi oči vyškriabali, a oni sa "dohodnú". Veď ide "len" o babu a o kohútie teritórium.
    publikované: 15.02.2008 14:07:40 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. holt, KB, na nás nemáte... ;)
    my vieme ešte aj tú vašu babskú nesvornosť vo svoj prospech využiť :) v duchu hesla "kde sa dve sliepky bijú, tak kohút víťazí" :)).
    publikované: 15.02.2008 14:11:11 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Prečítala som si všetky diely až dnes...
    Okrem iného ma zaujal názor Ellie. V komentári uviedla: "nepoznam jeden jediny vzťah,ktorý by stál za to,aby moje deti žili bez otca za predpokladu,že im nejako neubližuje.."
    A tak sa pýtam: A čo Emma? A jej city, láska. A jej poníženie ako ženy? To má naďalej žiť s človekom, ktorý jej toľko ublížil iba preto, aby zachovala dekórum rodiny? A aký mal Daniel vzťah k svojmu synovi? Bude mať rád aj to druhé dieťa? Bez harmónie rodičov asi sotva bude harmónia v celej rodine. Deti sa budú trápiť takisto...
    Ešte budú musieť prijať úlohu sudcov, keď ich raz jeden raz druhý rodič bude presviedčať o svojej pravde. Takýto vzťah bude veľmi napätý...
    publikované: 17.02.2008 08:24:56 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  25. marthabielska, Danielov vzťah k Adamovi
    bol veľmo dobrý. Na viacerých miestach príbehu zdôrazňujem, že bol dobrý otec.
    Ak padli počas príbehu pripomienky, že je obraz Daniela a Emmy veľmi čiernobiely (Daniel ako ten zlý a Emma ako tá dobrá), tak by som chcela aj tu zopakovať, že jedno z najväčších Danielových pozitív bol práve jeho vzťah k Adamovi.
    Ako to bude medzi ním a deťmi ďalej teraz prezrádzať nebudem. Jedno však povedať môžem, ani Daniel, ani Emma nepresviedčajú deti o svojich pravdách. Prečo to nie je potrebné, bude jasné z ďalších pokračovaní.
    publikované: 17.02.2008 10:03:44 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Martha..chceš mi povedať,že rozvod rodičov deti pochopia?..
    kedy?..v akom veku?..chceš mi povedať,že dieťa oželie prítomnosť otca,pretože mama chce byť štastna?..chceš mi povedať,že po rozvode je žena štastna?..že všetky problemy a neprijemnosti šmahom ruky odrazu skončia?..že deti už netrpia?..ani tá žena..?..ani muž?..

    sama tomu neveriš..

    ja nie som rozvedena,ale..nie tak dávno som mala k tomu blízko..a videla som na svojich deťoch,ako to niesli..a preto viem,o čom píšem..a za svojim názorom si stojim..

    nikde nemáš istotu,že nenarazíš na väčšie zlo,než maš doma..pretože do svadby je každý iny a po svadbe su všetci rovnakí..

    a nikto iny nebude tvoje deti milovat tak,ako ich vlastný otec..to je FAKT..
    publikované: 17.02.2008 10:16:44 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  27. missellie
    namiesto otázky "chceš mi povedať,že dieťa oželie prítomnosť otca,pretože mama chce byť štastna?" staviam inú: ak bude matka spokojnejšia, nebude spokojnejšie aj dieťa? je známe, že deti sú s matkou úzko spojené a veľmi citlivo vnímajú zmeny jej psychiky. ak matka trpí a je s nervami v koncoch, deti bývajú zúrivé, nezvládnuteľné alebo chytajú depky. ak je v rodine viac ako jedno dieťa, mala by si vidieť tie vzťahy medzi deťmi. ale ak je matka v poho, sú také aj deti. skús sa trochu vciťovať do druhých a možno uvidíš, že mechanické návody na zachovanie rodiny s otcom za každú cenu neobstoja. samozrejme, ja som tiež zástancom skôr tzv. úplných rodín, ale každý prípad je dobré posudzovať osobitne.
    publikované: 17.02.2008 10:38:16 | autor: intwist (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. ELLIE, BOHUZIAL, NEMAS PRAVDU...
    poznam viac otvov, ktori na svoje deti doslova kaslu, v manzelstve sa na nich skor prizivovali, od nich deti vela lasky neuzili.
    Niekedy az novy partner matky da detom pocitit, co je to mat otca...nie vzdy ten, ktory plodi, je tym pravym....
    publikované: 17.02.2008 11:02:00 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. intwist..ja nehovorim že za každú cenu...
    ale ked dieťa miluje svojho otca..a otec miluje svoje dieťa..a len rodičia maju problem "sa milovať"..čo sa stane po rozvode?..skus sa zamyslieť..
    pozeraš spravy?..vraždy..unosy..psychické a citové týranie dieťaťa..či je to inak?..dokaže sa milujuci rodič vzdať svojich deti?..

    Hanka..nepíšem o takych otcoch..píšem o otcoch milujucich..a to Daniel asi je..nie?..
    publikované: 17.02.2008 11:05:35 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  30. su otcovia, ktori miluju svoje deti,
    ak to nie je laska sebecka, dokazu sa s matkou dohodnut, aby deti co najmenej trpeli rozchodom. Vzdy trpia, ale ak vedia, ze mozu za otcom kedykolvek, ze pride pre ne cez vikend, prazdniny, znasaju to lahsie...
    publikované: 17.02.2008 11:13:21 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. jo..ale čo otec?..ten netrpí?..a čo dieťa?..netrpí?..
    prečo ma nechcete pochopiť?..fakt je to take nepochopitelne?..
    fakt som jedna jedina,čo vidi aj toho druhého a nielen seba?..
    publikované: 17.02.2008 11:32:38 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  32. MissEllie
    Tie riziká si mohol Daniel uvedomiť, keď sa narodil malý Adam. Vtedy mu predsa Emma ešte šancu dala. Bola ochotná "zabudnúť" na jeho úlety, ktoré vnímala ako prejavy jeho nezrelosti.
    Prečo ak dieťa miloval a chcel byť tým dobrým otcom vo fungujúcej rodine, prečo sa jeho správanie nezmenilo?
    publikované: 17.02.2008 11:37:53 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  33. nie si jedina, Ellie, neboj...:)
    kolko rodin, tolko roznych problemov...
    mam kamarat, ktoremu zena nechce davat dcerku, potom otoci , je ako med, o par dni zase nie a on je z nej uplne zufaly...sprosto ho cez dcerku vydiera...
    viem, otcovia trpia, deti trpia, ale niekedy to proste nejde dalej...
    publikované: 17.02.2008 11:39:06 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. tak počkaj Sosh...bol?..či chcel byť?..
    hani..a sme doma...

    takže..pokial otec dieťaťu a jeho matke nejako neubližuje..nejako vážne,da sa ostat v spoločnej domácnosti..

    neviete si predstaviť rodinu,kde dospeli su za priatelov..a zároven rodičmi?..ja ano..ale..obavam sa,že na to nie sme všetci dosť vyspeli..)))
    publikované: 17.02.2008 11:52:35 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  35. MissEllie, pri Adamovom narodení
    isto chcel byť dobrým otcom. Práve vtedy si ale mal uvedomiť, že ak chce byť dobrým otcom, mala by byť u neho na prvom mieste rodina, ktorej súčasťou je i manželka.
    Možno si myslel, že dieťa je dostatočným putom medzi ním a Emmou. Že nemusí nič meniť na svojom spôsobe života. Že stačí, ak bude vzorným otcom.
    Ale to nestačí MissEllie. Byť dobrým otcom a zároveň ubližovať svojej žene. Môže takýto vzťah fungovať?
    Môže žena trpieť pod mužovými ranami a zároveň sa na neho pred otcom donekonečna usmievať a vytvárať pre dieťa "ilúziu šťastného života".
    Emma nechcela do problémov vzťahu medzi ňou a Danielom zaťahovať malého Adama. Ale ako dlho je možné vytvárať takúto ilúziu?
    publikované: 17.02.2008 12:02:40 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  36. Vieš Sosh..teraz ťa asi prekvapim,ale da sa..
    byt Emmou,tak si Daniela ani nevezmem..ale..ok..stalo sa..

    Daniel urobil vela volovin,ale Emma ich urobila tiež..
    tak nech maju slobodu v manželskom zväzku..
    nech ostanu žiť spolu,ako priatelia..a nech maju každy svoj život..ved..už aj na slovensku to nie je nič nezvyčajne..ano..viem..poviete si ...boooože môj..ale..

    dajme si priklad na príbehu..

    daniel túži ostat v manželstve..pre dobrý dojem,ktorý to vyvolava..
    emma túži po čom?..stretnúť dalšieho Daniela?..či Jána?..neviem,ale podla mna túži po tom,aby Adamovi nič nechýbalo..
    a ked nič,tak nič..ani otec nie..
    a tak ostane žiť s danielom,ale kedže k nemu už nič necíti,tak ju jeho avantury nebolia..
    popripade,môže žiť svojim životom aj ona?..a prečo?..lebo je doma daniel,ktorý sa o adama ten čas postara..
    a adam je štastny..možno ho boli,že nevidi rodičov sa bozkavať,ale..je štastný,ked sa všetci traja v podvečer posadia ku človeče nezlob se..tak?..-))))
    publikované: 17.02.2008 12:17:33 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  37. MissEllie?
    Prečo by si si nevzala za muža na mieste Emmy Daniela? Neprejavoval predsa pred svadbou žiadne negatívne vlastnosti, tak prečo?

    Aké voloviny urobila Emma?

    A po čom Emma túžila? Túžila sa vyslobodiť z tohoto vzťahu, ktorý jej duši prinášal od počiatku hlavne bolesť. A tá bolesť nakoniec prekryla všetko pekné, čo spolu kedysi prežili.
    Emma mu predsa dala toľkokrát novú šancu. No on so svojim ponižovaním neprestal.
    publikované: 17.02.2008 12:32:14 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  38. ... a ponižovanie Emmy Daniel zavŕšil jej znásilnením
    publikované: 17.02.2008 12:38:38 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Eli
    Uz som videla tie funkcne vztahy , ktorych ucelom bolo sprostredkovat detom "uplnu" rodinu. Ti poviem, tam boli rodicia taki obetavi .. a secko hlavne len pre deti , joj a este tie deti, no parada. Vyrovnane, spokokojne, s pozitivinym vztahom k opacnemu pohlaviu, rozumejuci laske. No fakt. Hlavne treba mysliet na deti :)
    publikované: 17.02.2008 13:32:10 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Eli
    este mi neda tato veta
    "neviete si predstaviť rodinu,kde dospeli su za priatelov..a zároven rodičmi?..ja ano..ale..obavam sa,že na to nie sme všetci dosť vyspeli..)))"

    Take normativne a to na co ? Demonstrujes jak si mudra abo co ? Ked ti vyhovuje zit s priatelom tak s nim zi.
    Ale nie kazdy je fakt taki vyspeli aby to najpodstatnejsie prezival so svojim kamaratom (zivot), hlavne ked potencial na emocionalny zivot ma uplne iny, napriklad citi ze by mohol s niekym vytvorit suznive puto , ktore by naplnalo oboch.
    btw,si myslim, ze secko moze haprtovat, bomby mozu padat a pred deti bude najdolezitejsie do zivota vidiet lasku rodicov. Ak neni, zda sa mi ze toho mozu vidiet hodne vela spatneho .
    Secko ostatne mi pride na mojej vahe nepodstatne. Aj ked som urcite za to., skusit s otcom napravu a nie vymienat nezodpovedne jedneho za ineho ..pokial sa da.
    publikované: 17.02.2008 13:39:34 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  41. Soosh..nie..skrátka..isto nie..isto nie tak bezhlavo..
    to bola chyba Emmy..šla z extremu do extremu..
    od brehu k brehu..

    hogo..znásilnenie? Čo ak daniel s odporom nerátal?..čo ak dufal,že sa mu emma poddá,že jej rovnako chýba sex,ako jemu..čo ja viem?..

    možno som mimo kontext už,návšteva ma prerušila..)))
    a nechcem vyzerať,ako slepa obhajkyna daniela..ale..skúšam sa na to divať z rôznych uhlov pohladov..)))

    alebo..som rada v opozicii..)))
    publikované: 17.02.2008 14:22:53 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  42. sygon..)))))))))))))
    tak...ved si nakonci uviedla presne to,čo uvadzam ja..))))

    píšem..KED SU VYSPELI.. a ked su,tak k naprave dôjde..je to furtom lepšie,vidieť deckam rodičov hoc len za priatelov,ako vidieť matku,ako sa trápi osamela s deťmi a otca,ako sa trápi,že nemôže byť s nimi..

    a to nehovorim o iných záležitostiach,ako je štvanie deciek proti tomu druhemu..finančná situácia..darčeky..kiná..a tak..

    kto vyjde zo vzťahu rozvedený rodič - dieťa ako víťaz..ten čo sa stará denne,alebo ten,čo príde dvakrat do mesiaca s darčekmi a s pozvaním do zoo,alebo cukrošky?..

    viem..je to neštandardne,ale neštandardne sa deje..súdy o vyživne..unosy..uteky deciek z domu za tým druhym..alebo celkom inam..

    rebelia..

    fakt to nepoznate?..
    publikované: 17.02.2008 14:28:51 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  43. Dobre... to by bolo nekonečné argumentovanie. Na každom sa nájde niečo aj pozitívne...
    Ale ešte by ma zaujímalo toto: "Až oveľa neskôr sa Emma dozvedela, že sa Ján s Danielom stretli a „chlapsky“ sa dohodli. Doteraz presne nevie, na čom." Ako to, že Daniel vedel ako sa spojiť s Jánom a Emma, ak som správne zaregistrovala, nevedela. Veď sa tam uvádza, že sa za celý čas (počas troch meisacov) neozval.
    publikované: 17.02.2008 15:01:39 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  44. marthabielska, Emma nechávala na Jána,
    kedy sa ozve. Bol v tom čase pracovne v zahraničí.

    A kto z nich dvoch inicioval spoločné stretnutie, to sa nikdy nedozvedela. Ale stretli sa až po narodení dieťaťa. Ešte sa k tomu v príbehu Emmy vrátim.
    publikované: 17.02.2008 15:11:49 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  45. Sooshn
    Tak to bude asi tým, že sa snažíš prelínať jednotlivé etapy, odbiehať "do budúcnosti"... Ale je to napísané zručne. Keď je silný príbeh, potom už forma nie je až taká podstatná...
    publikované: 17.02.2008 15:45:29 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  46. Elie
    hej , musim povedat, ze aj dost drsne dopady rozvodov som videla .. hej , no
    publikované: 17.02.2008 19:04:32 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  47. ten príbeh
    je veľmi podobný príbehu môjho života a dnes už viem, kde som spravila chybu a kde ju spravila hlavne emma... nemáš pravdu misselie...život je príliš vzácny na to, aby sa obetoval deťom....deti tú obetu v dospelosti pochopia a veľmi ťažko ju nesú...majú pocit viny...nechápu prečo....Daniel je emocionálne nespôsobilý muž z prvkami jasného narcisizmu...a od takého treba utekať....
    publikované: 22.02.2008 23:23:51 | autor: elysa (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014