Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Zahnaná do kúta: „Bála som sa, že mi opäť ublížiš.“

 

V poslednej dobe som často pozerala fotky vo svojich albumoch... albumov mám kopec... hľadala som nejaké spoločné fotky... fotky, kde by sme boli všetci... ja, brat, mama a ty..., nenašla som žiadnu spoločnú, nemám fotky ani s vami, ani s bratom... nemám a túžim po nich... nezažila som čas, keď bol brat malý... strávila som ho v nemocnici...
 
Mám kopec fotiek zo škôlky, z besiedok... ale... nemám fotku s vami. Fotku, kde by sme boli všetci... nepamätám si kopec vecí... netuším nič o spoločných výletoch....
 
Keď som bola staršia, zvykli sme tráviť každý víkend na záhrade... v sobotu sa pracovalo a v nedeľu, či sa niekomu chcelo, alebo nie... museli sme zbaliť veci a išli sme na výlet... do lesa. Celú cestu si nás skúšal... myslím, že sme museli poznať každý jeden strom... ak sme si pomýlili lipu s dubom... nastala desaťminútová prednáška o tom, aký je v tom rozdiel... potom sme dorazili niekam na čistinu, ponosili drevo a ty si založil oheň.
 
Mama vytiahla špekáčky a slaninu, my sme medzi tým orezávali paličky na opekanie... poobede sme sa zbalili a odkráčali nazad... domov sme chodili vždy iba traja... ja, brat a mama.
Ty si ostával na chate... možno si si určil priority, možno ti nevyhovoval spoločný rodinný život...  zväčša sme boli stále s mamou, babkou a dedkom. Ty si prišiel domov len občas.
 
Pamätám si na obdobie, keď som začala chodiť do školy... Nikdy si sa nespýtal: „ako sa máš, čo spolužiaci..?“ vždy padla len jedna otázka: „čo bolo v škole, akú známku si dostala?“

Ak ťa chytila „dobrá nálada“, vyhádzal si moje skrinky s učebnicami a zošitmi a ja som ich mohla upratovať... zošity museli stáť v pozore v doskách... kontroloval si všetko... nenávidela som ťa za to... človek si nikdy nebol na istom... raz neboli ceruzky dosť zastrúhané, potom zošity pekne poukladané... Ak si došiel domov, mal si úžasnú snahu nás zrazu vychovávať a učiť sa s nami... ale vieš, ono nestačí deti vychovávať len občas... .    
 
Spoločné dovolenky? Vláčil si nás po lesoch a pohoriach... chodili sme do Martina a obdivovali staré drevené búdy a drevenice.... celý čas som sa sama seba pýtala, čo len na tom vidíš... neskôr som na dovolenky s vami už viac nechodila...
 
Myslím, že poznáš ten dôvod. Myslím, že vieš, prečo... prečo som sa doma zdržiavala čo najmenej, prečo som utekala vždy, keď som mohla.... tým dôvodom si bol ty. Bála som sa teba, bála som sa, že mi opäť ublížiš. Že... znovu prídeš, že mi chytíš ústa a strhneš zo mňa veci...
 
Nepamätám si na detstvo, ale pamätám si na veci, ktoré by som najradšej vymazala zo svojej pamäte. Ale to sa nedá. Musím sa s tými spomienkami naučiť žiť... .
Mala som príliš málo rokov, keď si prišiel... bola tma a všetci spali... prišiel si, ľahol si si ku mne do postele a povedal: „neboj sa, toto bude naše tajomstvo a bude sa ti to páčiť... nebude to bolieť...“

Chcela som, aby si išiel preč... ale ty si bol silnejší a bolelo to... viem, že som plakala a držala som v náručí medveďa... toho medveďa, čo si mi dal, keď som sa narodila...
Potom si sa postavil a povedal si: „choď sa teraz umyť... a neplač, nabudúce to už nebude bolieť“.
 
Bolelo to.
 
 
 
 
 

Ľudské mláďa | stály odkaz

Komentáre

  1. och :(
    publikované: 19.01.2009 20:53:32 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  2. yettinka
    Pravda je krutejšia, než som zo začiatku myslel.
    Ani neviem, čo povedať a to som už "starý chlap". Viem čo ťa bolelo a bolieť neprestáva... Musíš byť silné a krásne dievča, keď dokážeš o tom písať...
    publikované: 20.01.2009 09:05:43 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  3. uff, som toto necakala
    skor nejaku drasavu analyzu emocionalnej impotencie...nuz tak, si mysli, ze je to velmi dolezity pocin, toto publikovat, Rusalka...
    publikované: 20.01.2009 14:38:25 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  4. keď tak nad tým premýšľam,
    je to obrovský zásah do osobnosti ženy...smutné je, že si to takíto muži ani neuvedomujú a často sa to premlčí...vlastne si do konca života nemusia uvedomiť, že urobili niečo zlé, čo nemali...nikdy

    a práve naopak, možno sa žena cíti vinná...to je tak absurdné a nepochopiteľné...

    ach...že nabudúce :(
    publikované: 20.01.2009 14:48:44 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Oprava: Nuz tak si myslim, ze je to velmi duolezity pocin
    publikovat tuto vypoved. Som principialne proti legalizacii pedofilie na Slovakii.
    publikované: 20.01.2009 15:20:23 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Jan,
    Vieš, páči sa mi veta, musíš byť silné a krásne dievča, keď dokážeš o tom písať... no ak sa na to pozriem mojimi očami tak... silné... pôvodne som nechcela o tom písať, ale... mám pocit, že to môže niekomu pomôcť, tak, ako mne pomohol príbeh Lolity...tam niekde ma to koplo a výsledok... je tu.ˇ..ja neďakujem často, ale Lolite poďakovať chcem...aby vedela, že mi pomohla.. a krásne... nie, ani zďaleka...
    publikované: 20.01.2009 16:26:09 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Cokomilka...
    analýza emocionálnej impotencie.... analýza to je...je to odkrytie mojej duše, môjho vnútra a ver, že je mimoriadne ťažké dať na papier vlastné pocity, ale napriek tomu sa mi to javí jednoduchšie v tejto forme, ako v hovorovej reči... a či je to dôležitý počin publikovať? Vieš, u nás sa tieto témy nenosia, uznáš že to nie je dobrá téma na rozhovor pri káve a podobne... ale napriek tomu sa nemôžeme tváriť, že nič také u nás neexistuje...
    publikované: 20.01.2009 16:31:50 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Diuš,
    áno..cítila som sa vinná..a mala som dlho pocit a ešte vždy s ním bojujem, že som vinná ja, že to všetko je len trest, lebo...
    publikované: 20.01.2009 16:33:58 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. hmm
    No, možno som to nenapísal celkom jasne. Neviem aká je tvoja fyzická krása,nedokážem ju posúdiť. Ale ja som myslel vnútornú krásu (krásu ducha), a v tom... Prepáč, v tom sa nemýlim..:)))
    publikované: 20.01.2009 16:50:32 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  10. :-))
    Jan neospravedlňuj sa... ja viem, ako si to myslel... snažila som sa byť za vtipnú...
    publikované: 20.01.2009 17:25:53 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. trest..
    trest, lebo si sa zo zaujmom kukala, alebo "zvadzala" uz len tym ze si sa usmiala alebo na daco myslela ako o otcovi samotnom-ze je to napr. chlap ale iny ako brat alebo ten chlapcek od susedov , ktoreho prebalovali a to vsetko sa prevalilo po tomto v hlavke a vsetky tie detske zvedave otazocky sa ti vyrojili ako pocit viny...
    publikované: 20.01.2009 17:58:58 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Čokomilka, mám faktickú otázku
    máš nejakú vedomosť o tom, že by sa na Slovensku mala nejakým spôsobom legalizovať pedofília????
    publikované: 20.01.2009 18:28:12 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. jajaj, to si asi vystihla celkom presne
    to, čo môže u dievčaťa ako je yettinka spôsobiť pocit vlastnej viny...
    publikované: 20.01.2009 18:29:26 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  14. jajaj...
    ak budeš čítať ďalej, tak zistiš, že v čase, keď sa to všetko stalo som mala iné záujmy... nemienila som zo " záujmom zvádzať, ani kukať" po vlastnom otcovi....
    publikované: 20.01.2009 18:31:08 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. yettinka, myslím, že to jajaj myslela tak,
    že môžu mať dievčatá výčitky tohto druhu... nie, že naozaj provokujú svojim pohľadom či úsmevom...
    publikované: 20.01.2009 18:38:32 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Rusalka,
    ja také výčitky nemám... mám výčitky v tom, že som nedokázala nájsť dlho človeka, ktorému by som sa mohla zveriť...
    publikované: 20.01.2009 18:44:30 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Yettinka,
    naozaj som to myslela tak ako to vysvetlila zelenarusalka...
    Citam a citim tvoj pribeh ( a mas pravdu ze nie len tvoj ) pribeh boli a aj ja som bola dievcatko, dievca , som zena a som aj matka a som aj clovek...

    PS:..s tym trestom alebo chapania trestu ako som ho opisala som sa stretla-zvacsa v urcitm obdobi ho chapali takto..
    publikované: 20.01.2009 18:51:27 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. yettinka, to je skutočne asi najbolestnejšie
    ostať s takýmto niečím sama... Byť sama s takýmto ťažkým a mučivým bremenom...

    A je fajn, že si sama sebe nič nevyčítala...
    publikované: 20.01.2009 18:54:06 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Rusalka, boli také pokusy,
    v roku 2006-2007 napr. na sme, vid. afera okolo D.Liddela, vytvorit moralne vychodiska pre zaradenie pedofilov medzi "normalnych"muzov.
    Bola vyslovena hypoteza, ze ak nasilnctvo, teda nie pedofilne sklony, ma vela dospelych muzov vo svojom spravani, to, ze ak znasilnuju male deti je iba akt neukojenej tuzby z ruoznych pricin neukojenej. Teda diagnoza pedofilie a nasilie na detoch nemusia byt totozne...
    Ibaze, doteraz toto nebolo potvrdene a katgorizovane odbornikmi a tak ja osobne povazujem sexualne nasilie na dietati en block za pedofuliu.
    publikované: 20.01.2009 18:56:06 | autor: bookzin (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Jajaj
    je to v pohode...vďaka za vysvetlenie... vieš, mám v istých okamihoch v sebe neskonalý zmätok... a máš pravdu, ten príbeh bolí a bude bolieť navždy... ťažko sa dá zmieriť s tým, že ti ublíži človek, ktorý ťa má chrániť...
    publikované: 20.01.2009 18:57:37 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. oprava: povazujem za pedofiliu.
    a este teda. nezalezi na tom, ci je niekto pedofil alebo iba zakomplexovany nasilnik, efekt je rovnaky...
    publikované: 20.01.2009 18:57:57 | autor: bookzin (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Rusalka,
    mám výčitky svedomia... mám ich dennodenne, často sa pýtam prečo ja... nemám výčitky svedomia v tom smere, že som ho zvádzala a provokovala... ja som nechcela sex..ja som chcela normálne detstvo...
    publikované: 20.01.2009 19:01:11 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. ach
    velmi silna tema :( je neuveritelne smutne ako sa citi obcas clovek vinny za odpornost cinov inych...
    publikované: 20.01.2009 19:08:51 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Čokomilka, ale to sa netýka Slovenska, alebo?
    publikované: 20.01.2009 19:50:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  25. ako som len dufala,
    ze sa pribeh nebude uberat tymto smerom, ale obava sa naplnila. :( yettinka, z toho ako pises a odpovedas citim, ze si nemala sa ani komu zverit v tych najtazsich chvilach. zda sa, ze ani teraz este o tom nerozpravas. je dobre, ze aspon pises. tato a su aj dalsie temy o ktorych sa naozaj nerozprava pri kave a s hocikym. verim odbornikom. mam dobru osobnu skusenost. mala si alebo mas okolo seba niekoho teraz?
    publikované: 20.01.2009 20:39:40 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Kordélia...
    vieš, niektoré obavy sa plnia, aj keď o to vôbec nestojíš... žiaľ, je to tak... vieš, ono sa človek, ktoré niečo takéto prežije dostáva do začarovaného kruhu... to nie je dobrá téma a komu to povedať? A vieš, človeka fackuje hanba... pocit viny, strachu a vybrať si človeka, ktorému sa človek zverí je príliš ťažké...uverí, neuverí... zmení na mňa pohľad? Bude ma ľutovať? nerozprávam o tom... píšem, snažím sa dať na papier vlastné pocity a spomínať na niečo pekné z detstva....
    publikované: 20.01.2009 20:48:17 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Pomandulka,
    vitaj...
    publikované: 20.01.2009 20:55:14 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. rusalka, konkretne
    pokus o ospravedlnenie pedofilie sa udial na Slovakii v médiách.
    publikované: 20.01.2009 21:00:28 | autor: cokomilka bookzinova (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. Čokomilka, to som nevedela...
    ušlo mi to...
    publikované: 20.01.2009 21:02:48 | autor: blogzin (e-mail, web, autorizovaný)
  30. yettinka,
    pisem o tych co mozu pomoct preto, ze mne sa dostalo pomoci az ked uz bolo dost neskoro, ale predsa. viem, ze to nie je lahke. pocity hanby z detstva a hnevu, detska bezmocnost a vyber vhodnej obrannej role do dalsieho zivota v detstve ovplyvnil ma aj v dospelosti, vo vztahoch, v postojoch. bolo tazko. ale az s odbornikom som dokazala poskladat mozaiku vlastneho ja. mnohe pocity o ktorych pises naraz odisli. stalo ma to dost sil ale verila som v kazdom okamihu, ze som na dobrej ceste. viem, ze sama by som to tak nezvladla.
    publikované: 20.01.2009 21:03:05 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Kordélia,
    nie, nie je to ľahké... treba sa odhodlať a niekde v sebe nájsť odvahu... a potom, treba nájsť človeka, ktorému sa dá veriť..ktorý ma neodsúdi a nebude ma ľutovať... nemám rada to slovo...
    publikované: 20.01.2009 21:22:07 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. mas pravdu, yettinka,
    lutost tu nepomoze, a lutovat sa u mna rovna sa pochovat zaziva. ked hovorim o odbornikoch, mam na mysli skusenych psychiatrov, ktori pomahaju terapeuticky, bud individualne alebo v skupine. mam stastie, ze som stretla par takych, ktori maju srdce na spravnom mieste, su ludsky a vedia o tom co prezivam. ich neoklames, a oni pomohli aby som neoklamala ani samu seba, ale aby som si pomohla. polozili mi tie spravne otazky. odpoved som si musela najst sama. o mnohych pocitoch predtym som ani nevedela, alebo si ich zamienala, stale som bola ovplyvnena tymi z detstva a neskor v manzelstve. vsetko sa utriedilo, urovnalo. ale nebyt ich trvalo by to omnoho dlhsie a kvalita zivota by asi dlho bola ina. teraz som stastna, uz dost dlho a velmi. hovori sa, ze pocit stastia je kratko trvajuci, ale predlzujem si ho tym, ze mam radost z malickosti a tym si ho znasobujem. tak velmi ti prajem aby si si aj ty pomohla. :)
    publikované: 20.01.2009 21:36:20 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. je dobré, že sa tieto vážne výpovede
    zverejňujú
    aj preto, aby ten, kto sa s niečím podobným nestretol, neostal zaskočený
    alebo neobviňoval obeť z vymýšľania a kamufláže
    publikované: 20.01.2009 21:49:47 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  34. :-)
    Kordélia ďakujem...raz ho nájdem...
    publikované: 20.01.2009 22:13:55 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. KameliaB,
    je dôležité, aby sa obeť cítila isto, aby bola presvedčená o tom, že jej osoba, ktorej sa zverila verí...celé je to o nachádzaní stratenej dôver, dôvery v seba a v iných... a je to príliš ťažké...
    publikované: 20.01.2009 22:17:20 | autor: yettinka (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014