Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Vráť sa do tela a do duše ženy, zmyselná bohyňa!

Zmyselná bohyňa, čo kedysi sídlila v tele a v duši ženy a dosiaľ sa zjavuje v túžbach a snoch mužov, sa stratila nevedno kam...
  
Žena v našich civilizačných súradniciach súperí s mužom vo všetkých oblastiach a v mnohých muža prevyšuje a poráža..
Bojuje za seba a svoje práva, je sebavedomá, silná, vytrvalá a vo svojom ťažení mimoriadne úspešná...
 
No žena je taká zaujatá oslobodzovaním sa spod jarma otroctva, ktorým ju na celé stáročia spútal muž,
že zabudla, kým bola kedysi a kým by mohla či mala byť dnes, aby dosiahla zhodu sama so sebou a s mužom..
Chcejúc sebe aj mužom dokázať, že je rovnako schopná ako muž, že v ničom za mužom nezaostáva,
zabudla na svoju ženskosť a čím ďalej tým viac sa stáva kópiou a karikatúrou muža...
 
Zabudla si uchovať a chrániť to, čo ju od muža odlišuje..
Zabudla, že je protipólom a rovnocenným doplnkom muža..
Zabudla na svoju v hĺbke tela aj duše ukrytú zmyselnosť..
 
Žena zabudla, že v jej tele a duši má sídlo zmyselná bohyňa...
 
Žena už dávno stratila dôveru v muža a v tejto nedôvere sama seba utvrdzuje..
Zabudla, že muž nemusí byť nutne len otrokár a súper, sebecký smilník a podvodník..
Zabudla, že jej ženskosť môže potvrdiť len láskyplný vzťah s milovaným a milujúcim mužom...
 
Žena zabudla, že jej telesnosť nemusí byť zdrojom pocitu hanby a viny, ako jej to dlho vtĺkala do hlavy cirkev,
ani útočnou zbraňou, ktorou bojuje s mužom, aby pred ním aj pred sebou obhájila svoje právo na sexuálnu slobodu
a neviazanosť, aké si na dlhé stáročia privlastnil muž, ako to žene vtĺkajú do hlavy jej bojovné sestry feministky...
 
Na doby dávno minulé pozeráme s povýšenosťou moderného človeka, aj keď v nejednom prachom zabudnutia
zahalenom období pradávnej minulosti boli ženy vo svojej zmyselnej ženskosti oveľa slobodnejšie,
muži mali k ženskosti úctu a s pokorou, bázňou a obdivom sa jej klaňali ako božstvu...
 
V dávno zabudnutých dobách muži uctievali ženy ako bohyne pre ich krásu, príťažlivosť, plodnosť..
Ženy sa vyhrievali na výslní obdivu mužov, prijímali ich dary a obety
a prinášali im aj sebe radosť a zmyselnú rozkoš...
 
Vari pre ženu dneška zmyselná ženskosť nič neznamená?
Vari zmyselná ženskosť nič neznamená pre mužov?
 
Za mužov vravím, že zmyselná ženskosť pre nás nikdy neprestala byť príťažlivá
a z celej duše si prajeme, aby sa k nej žena znovu priznala a vrátila... 
 
Pre muža je zmyselná ženskosť najvlastnejší atribút, najvyššia hodnota ženy a predmet jeho túžob.
Veď kedy ak nie pri dotyku so zmyselnou ženskosťou sa naplno prejavuje a potvrdzuje mužova mužskosť?
Pri milostnom akte, pri dotyku zmyselnej ženskosti a mužskosti, sa stretajú nielen telá, ale aj duše ženy a muža.
Milostný akt je jedným z okamihov, kedy sa žena a muž dotýkajú svojej najhlbšej podstaty a plne prežívajú svoje bytie.
Je to akt, pri ktorom medzi mužom a ženou prúdi nielen telesná túžba a vášeň, ale aj hlboká a rýdza spiritualita...
 
Ako muž si vrúcne prajem, aby ženy prebudili zmyselné bohyne, čo driemu v ich tele a duši..
prajem si, aby ženy načúvali túžbam mužov a svoje túžby vysielali k nim...
 
Isteže, prídu aj podvodníci, čo sa pokúsia vyplieniť a spustošiť svätyne žien a vykradnúť ich poklady..
no kvôli nim neradno hodiť všetkých mužov do jedného vreca..
a nadobro na nich zanevrieť...
 
Veď žena bez muža je ako tmavá noc bez úsvitu..
muž bez ženy je ako plachetnica bez vánku..
a len žena s mužom.. muž so ženou.. 
tvoria úplné, celistvé bytie...
 
 
 
 
© wyslúžilec
 

Úvahy | stály odkaz

Komentáre

  1. wyslúžilec,
    úvaha hodná na zamyslenie, aj pre mužov aj pre ženy..
    publikované: 07.06.2008 12:55:10 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Z.a.r.a., úvaha nielen hodná zamyslenia, ale aj jedna z najkrajších,
    aké som na tému ženskej zmyslenosti a slobody čítala.
    publikované: 07.06.2008 16:32:15 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. .
    co myslis pod zmyselnostou ?
    publikované: 07.06.2008 16:55:31 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Sygon, slovo zmyselnosť je samo o sebe dostatočne jasné
    a myslím si, že aj nezastupiteľné... Byť zmyselným (podľa mňa) znamená dať priechod svojim zmyslom, čiže vnímaniu, potrebám, túžbam.
    publikované: 07.06.2008 17:13:37 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. A ešte jedna myšlienka, Sygon. Tak sa mi zdá, že v dávnej minulosti
    ženy omnoho viac rozumeli reči svojho tela, a ,,viedli" s ním ďaleko rozumnejšie rozhovory, ako to robíme my dnes... Možno aj preto mali také prežívania, ktoré sú nám na míle vzdialené a sex s erotikou nebol pre nich len telesnou, ale aj spirituálnou záležitosťou... Myslím, že sme našej zmyslovosti odňali práve tento spisituálny rozmer a preto je naše zmyslové prežívanie len na platforme telesnosti...

    publikované: 07.06.2008 17:27:38 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. nezbednica
    nepytala som sa teba ale hoga.
    Zmyselnost o ktorej hovoris nesuvisi ani s emancipaciou ani so zenskostou. Je to dosledok zahltenia mysli vydobytkami vyvijajucich sa civilizacii bez ohladu na ich osoznost.Postihuje jak muzov tak zeny.
    Reci tela sme rozumeli, ked sme behali s kyndzalmi a asi kusa este potom, od vtedy to ide dolu vodou, lebo s nimi behat nemusime.
    V mojom okoli som zazila zeny fest zmyselne, a to som s nimi ani nespala. Preto som sa pytala hoga , co pod zmyselnostou vidi, lebo ja jej vidam celkom dost , sice casto utlmenej starostami , z casti postihujuce tie, ktore hogo spomenul ale z casti uplne inymi.

    K druhemu komentu : neviem, na slovensku, zeny zahltene pracou a neustalou drinou a plaholcenim storocia do zadu a cirkvou neviem ci na tom boli lepsie. Zena existencne veci podla mna riesi na ukor sexualnej energie.

    Ale s tym spiritualnym rozmerom s tebou suhlasim. Ale navh si myslim, ze kazdy clovek vie, ci dosahuje svoj spiritualny rozmer. Ja to teda rozhodne viem.
    publikované: 07.06.2008 18:26:49 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Sygon, však ja som neodpovedala za Hoga, ale za seba... Na otazku,
    hodenu do plena...

    Pekný večer... :-)))
    publikované: 07.06.2008 19:00:14 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. nezbednica
    no jo, to je pravda :) Som ale spurna, co ? Tak promin mi prudku reakciu a pekny vecer aj tebe :)
    publikované: 07.06.2008 19:13:16 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Nezbednica,
    súhlasím, Hogo to napísal naozaj nádherne, mne len akosi došli slová, a písmenká keď som to dočítala...
    publikované: 07.06.2008 19:47:40 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Z.a.r.a, mne písmenká našťastie nedochádzajú, o slovách už
    vôbec nehovorím, tie majú momentálne ešte stále máj (.t.j. ako lásky čas) a o sto šesť sa rozmnožujú (v mojej hlave, pravdaže, ako inak...)
    :-)))
    publikované: 07.06.2008 19:54:08 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Sygon, a vieš, žeby ma zaujímalo, ako sa prejavujem tvoja spurnosť?
    :-)))
    publikované: 07.06.2008 19:54:50 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Oprava: prejavuje...
    :-)))
    publikované: 07.06.2008 19:56:01 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. sygon, že čo myslím pod zmyselnosťou?
    podľa výkladového slovníka slovo „zmyselný“ (vraj) znamená
    „majúci záľubu v erotike, v sexualite, erotický; svedčiaci o takomto založení”..
    tento význam sa mi zdá byť priúzky, bližší mi je výklad, ktorý vyššie popísala Nezbednica, príp. význam
    „spôsobilý naplno prežívať a napĺňať erotické a sexuálne túžby“.
    publikované: 07.06.2008 20:09:40 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. :) Nezbednica,
    o tom nepochybujem, ja sa s mojimi a Tvojimi slovami ich spájaním a vytváraním príbehov ani len vo sne rovnať nemôžem..:-) a tak som si po prečítaní Hogovej úvahy sadla a vyšla zo mňa len tá jediná vetička..a nech ten máj trvá u Teba ešte dlho predlho...:))
    publikované: 07.06.2008 20:14:26 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Nezbednica, z.a.r.a, nebláznite.. chcete, aby ma roztrhlo od ješitnosti??? ;)
    publikované: 07.06.2008 20:18:00 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Z.a.r.a, zdá sa mi, že si priskromná... Tvoje písmenká a tvoje slová
    majú svoju váhu, dokázala si to v príbehu, čo si napísala pre blogzin,
    bolo to veľmi krehké a pritom napísané moderným jazykom. Ja mám možno monumentálnejšiu paletu, no ty si zas na komornejšie príbehy.

    Každý je dobrý v inom.
    publikované: 07.06.2008 20:18:25 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Však je najvyšší čas, aby si sa začal rozmnožovať, keď je po tebe
    taký veľký dopyt...

    :-))
    publikované: 07.06.2008 20:19:21 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. nezbednica
    prejavuje sa to tak : oduta gamba, nebezpecne rychle prsty a chut vzdorovat ako kon na zadnych :DDD a oponovat ako stary ded ;)
    publikované: 07.06.2008 20:39:08 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Nezbednica,
    to nebolo o skromnosti, to bolo o tom, že si rada čítam Tvoje dielka, a že sa mi páčia, ber to tak, a že je každý dobrý v inom to mi je jasné :)
    publikované: 07.06.2008 20:41:00 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Sygon, z toho, čo popisuješ, veĺmi dobre poznám nebezpečne
    rýchle prsty, tie veru dokážu naťukať písmená omnoho skôr, ako to hlava domyslí a potom beda...

    :-)))
    publikované: 07.06.2008 20:47:44 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. hogo
    hm , nuz tak chapem.
    Vies, mne ked to chodi po rozume, tak sa mi zda, ze muzom chyba zmyselnost viac ako zenam. Muzi sa prezentuju proste nadrzani, to je vsetko. Takze oproti tomu, zenska prezentacia myslim, ze je daleko krajsia a rozmernejsia.
    publikované: 07.06.2008 20:48:09 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Z.a.r.a, každého autora teší, ak niekto rád číta jeho dielko,
    takže vďaka... Len radšej klopím uši hlboko dole, aby som nespyšnela...

    :-))
    publikované: 07.06.2008 20:48:49 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. wyslúžilec,
    ja nechcem aby Ťa roztrhlo od ješitnosti, ale žeby Vás s takým zmýšľaním a chápaním ženskej zmyselnosti bolo viac, to by nebolo zlé..
    publikované: 07.06.2008 20:49:48 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. hm...komenty zatiaľ trojskokom ale :)
    spočiatku som chcel nesúhlasiť, lebo ženy si svoju zmyselnosť uvedomujú podľa mňa veľmi dobre...ale má to dačo do seba...je to tak 50:50 ako si kto váži opačné pohlavie...inak riaden kontrast hogo....toto tu versus tvoj typický komentár :)) hihi....no šak ale ja som vlastne tiež tak podobne na tom :DD
    publikované: 07.06.2008 20:57:10 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  25. sygon, nemyslím si, že mužom chýba zmyselnosť...
    len je iná, než zmyselnosť žien.. zdieľam Tvoj názor, že ženská zmyselnosť je viacrozmernejšia, pridám ešte, že sa mi zdá byť aj skrytejšia, hlbšia a menej prvoplánová...
    publikované: 07.06.2008 20:58:48 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. em, a čože Ty máš proti hogovým typickým komentom, hááá?!? :/
    publikované: 07.06.2008 21:01:12 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. em
    nahodou si to celkom trafil s tymi komentarmi .
    Jak vravi muzi sa prezentuju nadrzane, tot muzska zmyselnost v drvivej vacsine .
    publikované: 07.06.2008 21:04:19 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  28. som povedal že niečo mám? ;)
    chjaj ;)
    publikované: 07.06.2008 21:05:13 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  29. em, a kto zmienil "riaden kontrast"? vari ja, hm?
    publikované: 07.06.2008 21:07:40 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Nezbednica,
    buď pyšná, máš byť na čo.. :-)
    publikované: 07.06.2008 21:09:24 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. sygonitko...mužská zmyselnosť komentárov so sexuálnym podtónom spočíva v patričnom odhade humoru :)
    a teda a tak, nakoľko sa ty a ostatné na druhej strane uškŕňajú :)))
    ...no a to je možno aj presne to, prečo to staré klasickô o čom bolo písané zaniká....napríklad aj kvôli internetu a schopnosti vyjadriť a prijať čokoľvek... ;))
    publikované: 07.06.2008 21:09:30 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  32. sygon, v súlade s rusalkiným seriálom o gýčoch by som povedal, že...
    mužská zmyselnosť je (vďaka svojej prvoplánovosti) ako (roztomilý) gýč, kým ženská (vďaka svojej mnohoznačnosti a skrytým významom) je ako umelecké dielo :).
    publikované: 07.06.2008 21:11:21 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. hogo....tak lebo je :) nerozumiem čo sa hneď čertiť musíš :))
    potom vyzeráme, že sme ako rod ješitní :)))
    publikované: 07.06.2008 21:11:33 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  34. em, ja sa k svojej ješitnosti hlásim.. Ty k svojej vari nie??? ;)
    a neboj, čertím sa ja úplne inak.. :)
    publikované: 07.06.2008 21:14:54 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Ach, jaj. človek si na chvíľu do kuchyne odskočí, koláč do trúby
    dať a Emčisko sa nám už sem tlačí... No, ja to s tým kontrastom vidím asi tak, že sa treba dôkladnejšie dívať pod písmenká, zvlášť v blogzine, pretože tu mávajú články nielen druhú, ale aj tretiu, niekedy aj štvrtú rovinu. Máloktoré sú prvoplánové, aj keď ich mnohí tak berú.

    No, ale dúfam, editore, že nebudeš mať moc nos dohora... Toto si napísal skutočne veĺmi pekne.
    publikované: 07.06.2008 21:15:29 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. tak to pardón slečna nezbedná....už tu nie som...bey :))
    hogo...tož hlásim sa aj ja....adios ;))
    publikované: 07.06.2008 21:17:27 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Hm, a ešte by som chcela vedieť, prečo sa ženská zmyselnosť
    pokladá za nemravnnú, hoci zďaleka nekričí tak do neba ako mužská, a prečo mužskú zmyselnosť (aj tu na blogu) všetci oslavujú ako bravúrny čin.
    publikované: 07.06.2008 21:17:30 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. em
    ale zanika nezanika .
    Uskrnaju sa , sak muzi su smiesni :) s tym non-stop kralicenim a sexualnou usluznostou.
    Akoze muzi a ich sexualita, to je kapitola sama o sebe. Nebyt toho ze obcas pisu , ta mozno ani sa nedozviem , ze okrem sexu ma pre nich aj nejake mentalne dosledky ;)
    publikované: 07.06.2008 21:18:27 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  39. Nezbednica, ako som napísal, tak som napísal...
    sa mi žiadalo práve takto reflektovať Tvoj pozoruhodný príbeh... :)
    publikované: 07.06.2008 21:18:36 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. Emčík.... Nie.... Neodchádzaj! A čo ťa mám na kolenách prosiť?
    :-))))
    publikované: 07.06.2008 21:18:58 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Nezbednica, si myslím, že rozdielny pohľad na ženskú a mužskú zmyselnosť...
    je dôsledkom kresťanského pohľadu na ženu ako zdroj pokušenia.
    publikované: 07.06.2008 21:23:07 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. a vôbec....
    všetko je to o ľuďoch...muži, ženy...na tom nezáleží, možno v tejto zakomplexovanej krajine historickej konzervy prejavu vlastných emócií a túžob hej, ale inde nie...tak....a už tu nie som :P
    publikované: 07.06.2008 21:24:45 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  43. em, ostatný (západný) svet je v pohľade na ženskú zmyselnosť...
    možno o kúsok ďalej než my tu na našom Bohom zabudnutom Slovensku, no sa mi vidí, že fakt len o kúsok..
    publikované: 07.06.2008 21:29:22 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Tak sa mi zdá, že celkom na začiatku musel stáť nejaký veľký
    zakomplexovaný neznášanlivec, ktorý urobil z Evy už v raji pokušiteĺku a hriešnicu a z Adama jej obeť...

    Čo dokážu písmená. Pred niekoľkými stovkami, či tisíckami rokov to niekto tak zapísal, nazval svoju knihu svätou a odvtedy je to tak.
    publikované: 07.06.2008 21:29:45 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. Nezbednica, mne je len divné, že ženy ten trik neprekukli...
    a v podstate sa dali mužmi skoro bez boja na dlhú dobu ovládnuť...
    publikované: 07.06.2008 21:33:49 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. zmyselnost
    matka je vzdy ista .Muzi ostali ohrozeni v dokazatelnom otcovstve. Neostalo im nic ine, ako vymysliet model vernej zeny a spopularizovat ho. Zeny, nechceli o nevernych muzov prist, tym ze by ich opustili, tak pristupili na model "vernych" a "nevernych" zien.
    Cirkev len urobila "moralnejsiu" ohradku. Zeny aj muzi z rovnakych dovov ako pred tym pristupili na hru "hriesna" a "nehriesna" .
    Preto su muzi kanci a zeny flandry, ked robia to iste.
    publikované: 07.06.2008 21:41:07 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  47. A mne to zas nie je divné, lebo muži vždy všetko riešili z pozície
    sily. Narábať písmenami tiež dlho považovali iba za svoju doménu. Bola to ,,ich" zbraň. Zbraňou ženy zas bola jej zmyselnosť a sexualita. A keďže to bola veľmi silná zbraň, tak jej ju vzali... A práve pomocou písmen. Veď v každej ,,svätej" knihe dostáva poverenie od Boha pracovať so slovom muž - nikdy nie žena. Abrahám, Mojžiš, Mohamed, Budha - nikde ani len stopa po žene.
    publikované: 07.06.2008 21:42:02 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. nezbednica
    muzi zenam nevzali zmyselnost, zeny si ju vzali samy. Muzi su v globale pokial ide o zenu, ktora neni ich, dost benevolentny k jej zmyselnosti.
    Zeny stve zmyselnost inej zeny . Zeny same pristupili na to, ze radsej nech kazda pekne len doma ukazuje svoje zbrane . Zeny same vyvrhovali v spolocnosti zeny "potupene", "prilis zmyselne", "prilis slobodne" . Cirkve len dotiahla zavity.
    Muzi len mali dobry dovod, aby sa to stalo presne tak ako sa to stalo. Ale v podstate si to zeny pretlacili same.
    publikované: 07.06.2008 21:50:09 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  49. Nezbednica, ženy asi neskoro pochopili silu náboženstva...
    a prenechali toto pole mužom..
    publikované: 07.06.2008 21:52:15 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. sygon, na tejto Tvojej hypotéze asi niečo je :)
    najneľútostnejšími kritikmi "nemravnosti" žien sú fakt obvykle iné ženy..
    publikované: 07.06.2008 22:00:46 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. Vieš, Sygon, neviem, či sa to všetko naozaj dá chápať tak.
    Predstavujem si napríklad model takej kočovnej nomádskej rodiny spred tritisíc, štyritisíc rokov. Ženy tam boli spolu na jednej kôpke. Ako spolu vychádzali? Trhali si vlasy? Alebo tie staršie zaúčali mladšie aj takým veciam, ako je spirituálna sexualita...
    Čítala som o tejto téme zaujímavú knihu: Červený stan. Isteže aj vtedy panovali také základné zlozvyky, ako žiarlivosť, neznášalivosť. Ale ženy preto svoju ženskosť nepopierali, práve naopak. Preto si myslím, že to popieranie ženskosti naozaj vkročilo do života žien až s kresťanstvom...
    publikované: 07.06.2008 22:00:50 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. nezbednica
    Rodove spravanie ludi v tlupach ma uplne ine pravidla. Vernost tam byt nemusela alebo bola relativne dobre dostopovatelna.
    Lenze ludia ziju uz tisicrocia skor v izolovanych skupinach tvoriace celky.A tu vernost zacina hrat rolu. A tam zacina moja hypoteza o dokazani otcovstva a zenach, ktore radsej vyvrhnu nebezpecnu zenu akoby v patriarchalne orientovanej spolocnosti prisli o existencny zdroj seba a pravdepodobne i deti.
    publikované: 07.06.2008 22:10:58 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  53. .
    i deti, tym ze by odvrhli muza.
    publikované: 07.06.2008 22:12:08 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  54. Sygon, tu nejde o degradovanie na ,,ľudí v tlupách". Nomádmi boli
    aj veľké národy v časoch Summerov, napríklad Akkádci, či v časoch Babylónu Lýgovia. To nie sú doby vzdialené 10 000 rokov. Splýva tu prvotná meststká civilizácia s pastierskou. Amorejci, Hetejci, vlastne všetci, čo žili vôkol ,,Veĺkého Babylonu" žili takto. Pre nich - spoň v počiatkoch, bol rod dôležitejší ako rodinná bunka a deti sa považovali za spoločné.

    No a ak to mám rozvíjať ďalej, ,asexuálne nebo, raj" majú len kresťania. Korán má sedem stupňov neba a v tých ,,vyšších" čakajú na prorokových verných ,,hurisky bujných tvarov", poskytujúce im najrôznejšie rozkoše. Pritom je Korán mladšia kniha ako Biblia a islam mladší ako kresťanstvo.
    publikované: 07.06.2008 22:17:59 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. "žena bez muža je ako tmavá noc bez úsvitu..."
    Nezvyčajne poetické slová Hogo... :-)
    porozmýšľam nad Tvojim textom a pripojím sa do doskusie ...
    publikované: 07.06.2008 22:28:16 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  56. nezbednica.
    ja viem o minulosti velmi malo. Mozem len tusit o com vravis a neviem celkom . Spolocenskych modelov je asi vela.

    Ja len okliesujem posobenie cirkvy .
    Tam kde ludia zacali potrebovat vernost , sa podla mna zacina to o com pisem. Myslim, ze to nezacina s krestanstvom. Mozno ano u nas, ale nie som si tym vobec ista .
    Existovali ale mnohe ine kmene, indianske ,africke atd. , kde zena bola za nevernost trestana brutalne a boli brutalne metody ako jej zabranovali v styku . Muzi si to vybavovali v historii zvacsa rucne-strucne . Zeny boli ale vzdy odsudzovane komunitou.
    Ta moc komunity je podla mna postavena na dovodoch o ktorych pisem . Muzi aj zeny potrebovali "vernost". Muzi otcovstvo, zeny boli existencne zavisle.
    Pozri kam to vygradoval islam a zeny poebhujuce v zavojoch, podobajuce sa zvonku jak jajce jajcu.
    Takze z toho mala co viem, myslim to co pisem.
    Ja si to rada necham vyvratit, ale modely , kde rod bol dolezitejsi ako otcovstvo pod to nespadaju.( I ked zle som sa vyjadrila ako ludia zijuci v tlupach a nie, nemam na to slovnu zasobu ani vedomosti :)
    publikované: 07.06.2008 22:36:26 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  57. Ach, jaj, Sygon a vieš, čo je najväčšia sranda? že tých žien, podobných
    ako vajce vajcu, pobehujúcich v závojoch, majú aj dnes Tunisania či Egypťania minimálne dve, priemerne však až štyri v dome (pokiaľ nie sú koptskí kresťania) a navyše to tam majú aj skvelé zariadené, pretože každý deň je ,,hlavnou" manželkou iná - tá rozkazuje, tá práve spí s mužom a tie ostatné musia poslúchať a čakať.
    Nuž, taký milý Hamid, súkromný hoteliér z Džerby, u ktorého som strávila pred rokom asi dva týždne, mi o tom veľa rozprával... Mal so svojimi štyrmi ženami šesť detí, každý deň ich ráno ich naložil do mikrobusu a poslal do školy. Potom behal po hoteli od recepcie do kuchyne, zamestnával všetkych bratrancov a synovcov, tú umývali, upratovali a varili, obsluhovali cudzincov, a milé Hamidove ženušky ani len nos nevystrčili zo súkromných priestorov. Len si tam pospevovali...

    Hm, celkom fajn, nie? Idem spať. Peknú noc prajem...
    publikované: 07.06.2008 22:44:56 | autor: Nezbednica (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. .
    nuz nebrala by som, co na to .. ale ak im vyhovuje, tak preco nie ?;)
    krasne sny
    publikované: 07.06.2008 22:47:39 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  59. sygon ad koment z 21:50
    „Zeny stve zmyselnost inej zeny. Zeny same pristupili na to, ze radsej nech kazda pekne len doma ukazuje svoje zbrane... Muzi len mali dobry dovod, aby sa to stalo presne tak ako sa to stalo. Ale v podstate si to zeny pretlacili same.“
    sygon, sa mi zdá, že týmto postrehom si vystihla časť dôvodov, prečo je ženská zmyselnosť stále spútaná, aj keď si ju ženy (ako em píše) veľmi dobre uvedomujú..
    premýšľam nad dôvodmi, pre ktoré môže ženy štvať zmyselnosť iných žien, a zatiaľ mi zišli na um tieto:

    . pre každú ženu a jej partnerský vzťah je zmyselnosť inej ženy potenciálnou hrozbou
    . žena, ktorej zmyselnosť je spútaná morálkou či náboženstvom, zmyselnej žene jej slobodnú zmyselnosť závidí tak, ako vtáča zatvorené v klietke závidí slobodný let vtáčaťu na oblohe

    a s odstupom času sa mi zdá, že (aj) tieto dôvody sa dajú vystopovať v postojoch niektorých žien, ktoré na blogzine komentovali „Neveru“.
    publikované: 08.06.2008 14:12:53 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. sygon ad koment z 22:36
    „Muzi aj zeny potrebovali ‘vernost‘. Muzi otcovstvo, zeny boli existencne zavisle.“
    áno, potreba vernosti asi vstúpila do hry v okamihu, keď sa začalo uplatňovať dedenie postavenia (kňazi, panovníci, šľachta) a vlastníctva..
    muži boli zainteresovní tým, aby sa ich moc a majetok nedostávali do rúk „kukučkám“, a ženy tým, aby neboli spochybnené legitímne nároky ich detí, a tým aj ich postavenie vo vzťahu k mužovi...
    publikované: 08.06.2008 14:23:20 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. .
    k prvemu :
    - "pre každú ženu a jej partnerský vzťah je zmyselnosť inej ženy potenciálnou hrozbou "
    suhlasim . Rozmysalm naviac :Preco to nepalti pre muzov ? Ako to maju osefonvane muzi?

    - "žena, ktorej zmyselnosť je spútaná morálkou či náboženstvom, zmyselnej žene jej slobodnú zmyselnosť závidí tak, ako vtáča zatvorené v klietke závidí slobodný let vtáčaťu na oblohe "
    Suhlasim, ale upravujem, zena moze zavidiet , nemusi nutne. Su aj tie trpitelske, masochsticke a kde jake povahy ...


    k poslednemu komentaru, suhlasim z castou a trochu rozsirujem .
    Materialne prostriedky z priznaneho otcovstva mohli byt motivom,
    ale myslim si,ze u bezneho cloveka bol pricinou prirodzeny pud muza mat potomkov. Proste zachovanie genov. Takze si myslim, ze vernost nevstupila do hry s dedenim. Vstupila do hry , ked sa chlap narodil s genetickou vybavou cloveka.
    Suhlasim vsak ze dedenie ako dobry "mem" vsak "gen" coskoro dobehol a vyrobil si svoju obdobu dovodov vernosti.
    publikované: 08.06.2008 15:53:34 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  62. sygon, s Tvojimi upresneniami v podstate súhlasím..
    vari len vo veci vernosti celkom neberiem názor, že „(vernost) vstupila do hry, ked sa chlap narodil s genetickou vybavou cloveka“. myslím si, že kým človek žil v malých tlupách a deti boli považované za spoločné, vernosť ešte veľmi v hre byť nemusela.
    a že prečo pre mužov neplatí, že zmyselnosť iného muža je pre neho a pre jeho partnerský vzťah potenciálnou hrozbou?
    niežeby to neplatilo, no chlapom, ktorí sa ku svojej zmyselnosti priznávajú a sú na ňu dokonca hrdí, by asi bolo divné znevažovať či odsudozvať zmyselnosť iného chlapa...
    publikované: 08.06.2008 20:20:33 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. .
    hm . Musim si to popremyslat.
    krasny vecer.
    publikované: 09.06.2008 00:23:04 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  64. takmer
    so všetkým možno súhlasiť, iba táto veta sa mi zdá jednostranne prehnaná: ,,Pre muža je zmyselná ženskosť najvlastnejší atribút, najvyššia hodnota ženy a predmet jeho túžob." Iste, muž najlepšie vie, ako cíti a vníma ženu.. :)
    Môj pohľad ženy - s tou vetou možno súhlasiť za predpokladu, že sa chápe len vo vzťahu k telesnosti.. čo je veľakrát pre ženu nedostačujúce, pretože si myslím, že žena túži po komplexnom vnímaní mužom.. najvyššou hodnotou má byť jej vnímanie ako nádherného celku zmyselnosti, rozumu, citovosti, priateľstva a nehy..., v ktorom sa tieto vlastnosti prelínajú a jednotlivo dostávajú do popredia podľa situácie, v ktorej sa žena práve nachádza... :)
    publikované: 12.06.2008 19:39:29 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. mia, komplexné vnímanie ženy ako nádherného celku...
    pre mňa predstavuje pojem "ženskosť".. v ženskosti sa skrýva nielen telesnosť ženy, ale aj Tebou zmienená citovosť a neha.. a zmyselnosť tiež nechápem len ako telesný, ale aj ako spirituálny atribút.
    publikované: 12.06.2008 20:05:03 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014