Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Sprievodca dušou (ne)verného muža: „Priťahuje ťa iná žena?! To si vyhoď z hlavy!!!“

My muži sme zvieratá „programované“ na sex s kýmkoľvek, kto fajn páchne a vyzerá byť geneticky dobre vyvinutý...
 
Už dlho si kladiem zdanlivo jednoduchú otázku:
 
Prečo máme my muži sklon k (platonickej) nevernosti?
 
Stručnú a jasnú odpoveď som nemal po ruke až do chvíle, kým som si pred pár dňami neprečítal Petrin koment
pod článkom „Budeš sa milovať s Bohom: Slávnosť panien“. Petra v ňom píše:
 
„Pevne verím, že človek ako tvor rozumný sa čímsi líši od zvieraťa, ktoré je "programované" na sex s kýmkoľvek,
kto fajn páchne a vyzerá byť geneticky dobre vyvinutý.“

Zdá sa mi, že Petra touto myšlienkou (nechtiac) trafila klinec po hlavičke -
sklon k nevernosti máme podľa všetkého
(v rozpore s Petrinou vierou) práve preto, že:
 
My muži sme zvieratá „programované“ na sex s kýmkoľvek, kto fajn páchne
a vyzerá byť geneticky dobre vyvinutý...
 
Ako prostý (nepriamy) dôkaz tejto pre Petru neprijateľnej skutočnosti ponúkam empiricky známy fakt,
že nech muž žije v akýchkoľvek zemepisných či spoločenských súradniciach, prakticky vždy si nájde partnerku,
a ak treba (rozchod, rozvod, úmrtie, ...), aj viac krát v priebehu života..
 
Vo svetle tohto ťažko spochybniteľného faktu nie je nijako prekvapivé, že:
 
My muži, aj tí zamilovaní a v partnerskom vzťahu na výsosť spokojní,
sa mimovoľne obzrieme za príťažlivou ženou.
 
Ak sme k sebe úprimní, musíme si priznať, že pri takomto obzretí našou (záletníckou) mysľou neraz prebehne
záchvev zmyselnej túžby či aspoň vzrušujúca predstava o inej žene, než je naša (milovaná) partnerka...
 
A práve tu vidím pôvod jednej z nenápadných príčin vedúcich v partnerskom vzťahu ženy a muža neraz až k nevernosti:
 
Žena nerada vidí, ak „jej“ chlap čo len očkom obdivne zavadí o inú ženu
a už takýto počín berie ako prejav (začínajúcej) nevernosti..
 
Ak takýto počin žena spozoruje, cíti sa ním zranená a chlapovi ho „spočíta“.. v akej podobe, závisí od jej temperamentu.
 
Spočíta mu to akiste preto, že sa mužom cíti zradená a inou ženou ohrozená, lebo mužov záujem o ňu vníma ako správu
„nie si pre mňa taká dobrá, ako ONA“.
Pritom v skutočnosti v drvivej väčšine prípadov (citlivý a milujúci) chlap nesignalizuje nič viac a nič menej než nevinné
„aj ONA je (pre mňa) príťažlivá“.
 
V takejto situácii žena často urobí presný opak toho, čo je (aj) v jej najvlastnejšom záujme a v záujme vzťahu:
namiesto toho, aby prirodzené prejavy mužovej sexuality a citlivosti na ženskosť veľkoryso tolerovala
a povzniesla sa nad ne, mužovi ich vyčíta, zahanbuje ho pre ne a zakazuje mu ich.
 
Vďaka tomu, že žena muža za takéto prejavy trestá, chlap sa ich pre pokoj v dome skôr-neskôr naučí maskovať
a zapierať v jeho duši sa zahniezdia utajované túžby, ktoré mimopartnerským erotickým vnemom
dodávajú osobitné čaro zakázaného ovocia a pikantnosť hriešnosti.
 
Erotické predstavy a túžby muža, ktoré by v prípade tolerancie ženy a spoločného zdieľania rýchlo vyprchali
alebo by dokonca prehĺbili intimitu partnerského vzťahu, začnú svoj vlastný (tajný) život
a časom môžu pracovať proti súdržnosti partnerského vzťahu...
 
Vážené dámy, zoberte preto prosím na vedomie tento holý fakt:
 
My muži prahneme po slobode erotických predstáv a túžob
a po ich zdieľaní s partnerkou...
 
Ak nám takúto slobodu a zdieľanie odopierate, zaháňate nás do kúta, vydávate nás napospas našej (živočíšnej) telesnosti, ktorej je vernosť bytostne cudzia, a vystavujete partnerský vzťah nepredvídateľným rizikám a skúškam...
 
A pritom pre drastické zníženie rizík ohrozujúcich partnerský vzťah stačí urobiť tak neuveriteľne málo...
 
Dôverujte nám, majte porozumenie pre naše erotické predstavy a túžby
a spolu s nami ich zdieľajte...
 
Očakávame od vás fakt priveľa???
 
 
 
 

O duši (ne)verného muža | stály odkaz

Komentáre

  1. aj ženy,
    zamilované a v partnerskom vzťahu spokojné, si všimnú (ale neobzrú sa) príťažlivého muža...muži sú v takýchto prípadoch priamočiari, preto sa ich (ne)prezieravé partnerky ohradia.. ženy to robia utajenejšie, takže muži si to ani nevšimnú a nemajú dôvod sa ohradiť.. :))
    publikované: 13.06.2008 08:11:07 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. mia, by som rád vedieť, čo všetko vy ženy ešte robíte takto pekne utajene??? ;)
    Tvoje "priznanie" ma inak teší.. aj mi trochu odľahlo, že nielen my chlapi sme také zvieratá, čo sa obzrú za každou príťažlivou samičkou.. ;)
    publikované: 13.06.2008 08:15:59 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. :)
    publikované: 13.06.2008 09:35:18 | autor: dionea (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. wyslúžilec
    Prajem pekný deň, Tvoja úvaha napísaná s pohľadu muža hmm, toto prežívate, asi nebudem celkom normálna keď napíšem, že sa mi v pohode stáva, že na peknú ženu pozriem aj ja a dokonca sem tam drgnem do manžela nech sa pozrie aj on, veď krása je na pozeranie, prečo sa nepozrieť, potom ako manželka mám možnosť porovnať a zistiť kde mám rezervy a kde som príťažlevejšia ako objekt záujmu na ktorý hodí očkom môj partner, ale vravím asi som veľmi liberálne orientovaná ženská.. :-)))
    publikované: 13.06.2008 09:55:59 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. z.a.r.a, drgne sem tam aj Tvoj muž do Teba, keď ide okolo príťažlívý chlap? ;)
    a čomu pripisuješ tento svoj liberálny postoj k príťažlivosti iných žien?
    . výchove?
    . dobroprajnosti?
    . ženskej sebadôvere?
    . viere v silu lásky Tvojho muža?
    alebo je to o niečom úplne inom??? :)
    publikované: 13.06.2008 10:16:48 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. wyslúžilec
    :-) nedrgne :-)) môj postoj sa mi zdá úplne normálny nemyslím si, žeby sa mala žena cítiť ohrozená keď jej manžel mrkne na inú, prečo? Výchova, no mala som výchovu dosť voľnú, obracala som sa v živote sama a veľmi skoro... takže možno aj to, mi pomohlo pozerať na ľudí tak voľnejšie a nerobiť si ťažkú hlavu hneď zo všetkého čo sa asi môže stať, ale riešiť situáciu ktorá nastala a je aktuálna..a že manžela milujem a on mňa viem..neviem či Ti stačí taká odpoveď.....:)
    publikované: 13.06.2008 10:28:04 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. z.a.r.a, a keď poviem, že nestačí, prezradíš na seba viac??? :)
    publikované: 13.06.2008 10:35:49 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Ach jaj, takže vy muži ,, ste zvieratá „programované“ na sex s kýmkoľvek, kto fajn páchne "
    Z toho mi vychádzajú len feromónmi obdarené samičky (ktoré ti mimochodom zmizli z textu, a či nie???).

    A čo tak éterické bytosti s krídlami, tie vás mužov nepriťahujú? Tie nemajú miesto vo vašich snoch? Tie majú miesto iba v rozprávkach? Ženy vedia zaujať kadečím - niekoho osloví dobrota, láskavosť, neha, a až potom príde na rad ono povestné oňuchávanie...
    publikované: 13.06.2008 10:38:19 | autor: Rozprávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Rozprávkarka, som nenapísal, že sme LEN „zvieratá programované na sex s kýmkoľvek, kto fajn páchne“...
    tento atribút som vyzdvihol zámerne ako živočíšny základ mužskej sexuality, ktorý je podľa všetkého zodpovedný za to, že sa obzrieme po každej príťažlivej žene..
    tým nevravím, že nás nepriťahujete svojou éterickosťou a všeličím iným, čím vy ženy dokážete tak rafinovane zaujať, a že nemáte svoje miesto v našich snoch aj vďaka tomu.. :)
    publikované: 13.06.2008 10:48:09 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. wyslúžilec,
    a čože by Ťa ešte zaujímalo? :)
    publikované: 13.06.2008 10:49:02 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. z.a.r.a, vždy ma zaujíma všetko, čo sa skrýva v tajných zákutiach a na dne duše ženy, celá pravda pravdúca.. :)
    publikované: 13.06.2008 10:53:18 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Je rozdiel obzrieť sa za príťažlivou ženou a snívať o žene (konkretnej)
    erotické sny. Obzretie ti väčšina žien odpustí. No keby sa tá tvoja milovaná náhodou ocitla v tvojom sne a videla, čo v ňom vystrájaš s nejakou inou, cudzou ženskou, o ktorej ona nemá ani tušenia, čo myslíš, čo by urobila?

    Viem si predstaviť, čo by s ňou v tejto situácii urobil tvoj sen. No neviem si predstaviť, čo by s tvojim snom urobila ona.



    publikované: 13.06.2008 10:56:10 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Rozprávkarka, si viem moooc dobre predstaviť, čo by urobila... :(
    prečo myslíš, že sa dožadujem slobody predstáv a túžob, hm??? :)
    publikované: 13.06.2008 11:05:51 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. wyslúžilec ,
    tak to som si stihla všimnúť, no vieš ale ženy veľa rozprávajú a ja som neprimerane ukecaná, takže asi by tu bol spísaný celý román..:-) k tomu mužskému chtíču a obzeraniu sa a túžbam nemyslím si, že všetci ste programovaní na sex s kýmkoľvek, myslím si, že milovanie by malo fungovať na báze nejakého impulzu v duši muža/ženy, takže impulzom môže byť aj vôňa alebo pach, ale aj predstava o skvelom sexe s peknými nohami alebo svalami, ale to je potom naozaj len to živočíšne chcenie, skôr sa prikláňam k milovaniu, ja v tom vidím rozdiel, takže ak by som ja mala byť neverná a dokázala by som byť neverná len telom, tak by to nevera nebola, pre mňa iste nie, ale ja na milovanie potrebujem lásku...a tam je už podvod aj voči mne aj voči partnerovi..
    publikované: 13.06.2008 11:07:18 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. nečítala som komenty
    ja napríklad nevidím nič zlé na tom, keď sa muž obzrie za peknou ženou..veď preto sa robíme pekné, nie, aby ste sa za nami obzerali :)
    ..btw aj ja sa rada pozriem na peknú ženu, keď sa mi páči,aj na pekného chlapa, hoci tých je akosi pomenej :(
    a nikdy ma nenapadlo to môjmu partnerovi vyčítať, že sa obzrie..
    publikované: 13.06.2008 11:18:21 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  16. za nie mal byť otáznik
    veď preto sa robíme pekné, nie?
    publikované: 13.06.2008 11:19:14 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  17. z.a.r.a, nevravím, že my chlapi sme LEN zvieratá, ale AJ zvieratá..
    a aj keď sme zvieratá, to neznamená, že nepoznáme aj (vyššie) city a nehu a lásku a všetko to pekné, čo z milovania robí výnimočný zážitok...
    publikované: 13.06.2008 11:22:06 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Takže toto tu je vlastne tvoje volanie o pomoc. A potrebuješ nejakú
    z éteru, čo by ťa privinula na hruď, no pri tom ju vôbec nebolo vidieť, lebo by bola bez pachu, bez farby, ba aj bez chute - a podľa možnosti aj bez tela, len číra vidina...
    publikované: 13.06.2008 11:23:06 | autor: rozpravkarka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. janusha, a má Tvoj partner aj slobodu túžob a predstáv?
    dáva Ti ju aj on? zdieľate spolu túžby a predstavy, ktoré sa vzťahujú na iné ženy, na iných mužov?
    publikované: 13.06.2008 11:24:00 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. vieš, čo?
    nedá sa to tak jednoznačne povedať..niekedy áno, pokiaľ v tom on nevidí skryté nebezpečenstvo..jeho vnútorný pocit..
    ale slobodu predstáv si predsa vytvárame sami pre seba, nikto nám nemôže zakázať myslieť a predstavovať si..
    takže, keď náhodou má obmedzenú slobodu predstáv, mantinely si vytvoril on sám
    neviem kam až siaha jeho predstavivosť..ja mu nebránim myslieť :)
    publikované: 13.06.2008 11:31:17 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  21. janusha, veď by som sa aj divil, keby si mu bránila, a ešte viac, keby sa Ti darilo brániť mu myslieť.. :))
    takže tomu rozumiem tak, že si obaja túžite po čom/komkoľvek, len si o tom vzájomne nevravíte?
    alebo svoje predstavy a túžby aj zdieľate? rozprávate sa o nich otvorene?
    publikované: 13.06.2008 11:38:52 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. rozprávame sa o nich,
    občas, ale len veľmi okrajovo, lebo moja sloboda je značne obmedzená v tom to smere.. dalo by sa povedať, že on môže a ja nie :))
    publikované: 13.06.2008 11:47:57 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  23. janusha, by si tuším mala zabojovať za svoju rovnoprávnosť.. :)
    publikované: 13.06.2008 11:58:20 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. wyslúžilec,
    ok, zle som sa vyjadrila nie ste len zvieratá ale aj zvieratá :)
    publikované: 13.06.2008 12:46:20 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. z.a.r.a, takto je to presné :) a musíš uznať, že sme občas celkom milé aj-zvieratá.. či nie??? :)
    publikované: 13.06.2008 12:51:33 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. wyslúžilec
    ako inak by to malo byť veď som použila presne Tvoje slová, musí to byť presné..:-) a či ste milé aj zvieratá, no ako ktorí a ako kedy to súhlasím.. :-)
    publikované: 13.06.2008 13:09:04 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. z.a.r.a, veď som napísal, že "občas", či nie?.. :)
    publikované: 13.06.2008 13:11:21 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. wyslúžilec ,
    :) však som súhlasila :( , ako kedy je skoro ako občas alebo nie? :)
    publikované: 13.06.2008 13:37:41 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. z.a.r.a,, to som len aby reč nestála :) ma teší, že sme sa zhodli :)
    publikované: 13.06.2008 13:47:12 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. wyslúžilec,
    no dobre a asi sa zhodneme aj v tom, že ak stojí tak sa nič nedeje..niekedy to nie je naškodu.. :)
    publikované: 13.06.2008 13:50:55 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. ... máš pravdu, neraz je väčší problém, keď nestojí ;)
    publikované: 13.06.2008 14:03:10 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. wyslúžilec
    aj ticho alebo nemý súhlas veľa napovie.. :-) takže tak s tým státím..:)
    publikované: 13.06.2008 14:32:15 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. hm
    a neboli by ste zmätení, ak by žena vašou túžbou po inej žene nebola znepokojená?
    publikované: 13.06.2008 16:30:18 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  34. dionea, ak by žena nebola znepokojená mužovou túžbou po inej žene...
    muža by to zmiatlo vari len v prípade, ak by pojal podozrenie, že je to ženin prejav ľahostajnosti voči nemu alebo náznak, že sa dopustila/dopúšťa nevernosti..
    publikované: 13.06.2008 17:55:36 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. mmm, dionea
    to je pravda wyslúžilec, vnímam to rovnako :)
    publikované: 13.06.2008 19:15:58 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  36. očisty sú super Teide,
    najmä v kombinácii s desinkou :-))
    publikované: 13.06.2008 19:41:03 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  37. ospravedlňujem sa blogzinu :-)))
    práve som si čítala odkat Teidúšika... a mala otvorený blozin a čítala komenty... a tak som mu odpoveď omylom umiestnila sem...

    Pardón...
    vniesla som sem nepatričný vánok :-)
    publikované: 13.06.2008 19:44:01 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  38. rusalka, vďaka Tvojmu omylu teidúšikova desinka konečne doputovala aj do blogzinu.. :))
    dúfam, že mu nezvetrá a sa neohreje, kým mu ju neprepravíš na správne miesto určenia :))
    publikované: 13.06.2008 19:57:36 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Neboj Hogo...
    to je tak, keď sa starosvetská Rusalka pokúša o zvládnutie vymožeností virtuálneho sveta a súbežne má pootváraných viac záložiek :-)))
    Prečítala som si ale pozorne Tvoj článok a komenty a neviem... no keď už som tu zareagujem.

    Asi by mi nerobilo dobre, ak by bol môj partner permanentným obdivovačom iných žien. Ak by sa za nimi permanentne v mojej spoločnosti obzeral a pod...
    Na druhej strane viem, že je to prirodzené. Vychádza mi z toho, že by mal muž pri takýchto prejavoch voliť nejaký kompromis. Obmedziť napríklad svoj obdiv na čas, keď je s kamarátmi, sám... a tak. Myslím najmä slovné kmenty...

    Určite by som takéto obzeranie sa partnera nebrala ako prejav začínajúcej nevery. Skôr ako istú nevychovanosť... (opäť moja starosvetskosť).
    Narážam však teraz na chronických obzeračov a očívyvaľovačov... :-)



    Hmmm... ale vyčítací typ nie som, takže by som to asi v sebe dusila...
    publikované: 13.06.2008 20:14:49 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  40. rusalka, otvorila si tému, ktorú som v článku zámerne zamlčal...
    a totiž tému takých prejavov záujmu muža o iné ženy, ktoré jeho partnerku zraňujú a ponižujú...
    viem, že sa necitlivé a nevychované správanie „obzerača a očívyvaľovača“ môže jeho partnerky hlboko dotknúť a zaslúžilo by si možno osobitný článok..
    v úvahe mám na mysli skôr taktné, no pre partnerku aj tak zjavné prejavy obdivu citlivého muža k iným ženám a ono „mimovoľné obzretie sa za príťažlivou ženou“ som použil skôr ako metaforické vyjadrenie tohto obdivu, než jeho praktické, do očí bijúce a partnerku zraňujúce a ponižujúce uskutočňovanie...
    a to, že by si svoju neľúbosť v sebe dusila, by si citlivý partner určite všimol a nastolil by otázku, čo s tým..
    takže čo by si s tým v takomto prípade urobila, rusalka, hm? :)
    publikované: 13.06.2008 20:26:27 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Mimovoľné je prirodzené Hogo
    ja sa tiež neviem zdržať obdivných slov o mužoch s ktorými spolupracujem, alebo mimoriadnych mužoch, ktorých som v živote stretla...
    takže je to hlavne o dôvere...
    je pravda, že si nepamätám, že by som hovorila napríklad o "peknom zadku" nejakého muža... skôr obdivujem také tie iné "sympatické" prednosti... humor, šarm, intelekt... a pod.

    na samotnom obdive k tretím osobám nevidím nič zlé...
    myslím, že by mali byť akceptovateľné...
    len to musí mať istú mieru a formu :-)))
    a musím cítiť, že napriek všetkým tým prejavom obdivu som ja tá, ktorá je pre partnera najdôležitejšou...

    To, čo som uvádzala ako príklad... s permanentným obzeračom... by asi nebol môj prípad... takého muža by som asi nikdy nevnímala ako partnera a preto by sa asi ani mojim partnerom nestal...

    a je to :-))))
    publikované: 13.06.2008 20:42:37 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  42. rusalka, sa mi vidí, že Tvoj postoj...
    "na samotnom obdive k tretím osobám nevidím nič zlé... myslím, že by mali byť akceptovateľné... len to musí mať istú mieru a formu :-))) a musím cítiť, že napriek všetkým tým prejavom obdivu som ja tá, ktorá je pre partnera najdôležitejšou..."

    je presne to, čo by chcel od ženy počuť citlivý a milujúci partner a po takomto vyjadrení by mal určite dušu na mieste.. :)
    už mi tam chýba len súhlas so zdieľaním erotických predstáv a túžob...
    publikované: 13.06.2008 20:49:21 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. Slobodné zdieľanie
    erotických predstáv...
    myslím, že je tak isto prirodzené... ale každý z dvojice musí pripustiť a akceptovať, že isté jeho túžby a predstavy môžu byť pre toho druhého neprijateľné... a že nenaplnené ostanú...
    iné je slobodne a otvorene o svojich túžbach hovoriť... iné je ich skutočné naplnenie (najmä, ak sa to týka rôznych extrémnych podôb erotiky) tak aby to bolo príjemné pre oboch...

    Otváraním sa so svojim túžbami partnerovi, zdieľaním svojich túžob, možno spoločne prekračovať i hranice, ktoré doteraz jeden, či obaja partneri považovali za neprekročiteľné...

    už viac nenapíšem...
    nech sa tu vyjadrujú skúsenejší :-)
    publikované: 13.06.2008 21:24:10 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Rad som si vas vypocul,
    hlavne Rusalku i Hoga. Bolo by fajn, keby sa partneri takto k sebe spravat dokazali, obaja. A som ovela, ovela neskusenejsi, takze sa vyjadrovat nemozem :-)
    publikované: 13.06.2008 21:36:45 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. Michal :-)
    ja som sa sem zatúlala tak trocha nedopatrením... cez desinku s Teidem :-)

    ale niekedy je fajn, pouvažovať i o takýchto otázkach :-)
    publikované: 13.06.2008 21:53:34 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  46. Vopred sa ospravedlňujem za nečítanie komentov .. možno neskôr :)
    Milý čertisko ;)

    Ženy si takisto všimnú dobre vyzerajúceho muža, takisto si predstavia čo by mohli a nemohli s ním vykonať ;) mne sa páči ako si poniektorí muži myslia, že my ženy len ticho sedíme a pozorujeme svojho partnera a po nikom sa nepozrieme ;) no možno sú aj také, ja som sa ešte nestretla :)

    A plne s tebou súhlasím, že prehnanými reakciami a výčitkami človek spôsobí len toľko, že to partner začne robiť utajovane :) takže pravdupovediac.. keď sa chce môj partner pozerať nech sa pozerá... má to odo mňa oficiálne povolené :))) dokonca aj spokojne spolu okomentujeme a nemáme žiaden problém...

    sľúbila som lásku, nie že budem slepá ;)
    publikované: 13.06.2008 21:59:57 | autor: kiti (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. myslím, že sa to dá,
    dá sa povedať svoju túžbu, dá sa nechať nahliadnuť partnerovi do svojej duše a ukázať mu po čom prahne duša jedného či druhého, ale je fakt, že to môže nastať len vo vzťahu dvoch ľudí, ktorí presne vedia ako na to, je to o dlhodobom hľadaní toho správneho zdieľania spoločného života, niekedy na to prídeme hneď ako sa spoznáme, niekedy až po dlhých rokoch, všetko má svoj čas, ale je škoda, keď vidím okolo seba nešťastné ženy, ktoré nemajú doma ani len partnera ktorý počúva a je fakt, že sa nájdu aj ženy, ktoré doma cvičia s manželmi ako keby boli ich deti a nie partneri..a preto si myslím, že to prejavenie svojej túžby a pochopenie túžby partnera môže nastať len ak funguje tá jednoduchá a zároveň najdôležitejšia - láska, milovať a byť milovaný...tolerovať a byť tolerantný, dôverovať a byť dôveryhodný...
    publikované: 13.06.2008 22:04:25 | autor: z.a.r.a (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. rusalka, prvý level erotickej dôvernosti medzi mužom a ženou je, že...
    obaja sú slobodní vo svojich erotických predstavách a túžbach a že ich zdieľajú bez strachu, že budú za ne súdení, vysmievaní, trestaní..
    na prvom leveli sa ešte nič nehovorí na napĺňaní týchto túžob..
    o napĺňaní túžob oboch partnerov je až druhý level erotickej dôvernosti..
    a tu je nutné si uvedomiť, že naplnenie žiadnej túžby v partnerskom vzťahu nie je nárokovateľné a vynútiteľné, ale že vyžaduje konsenzus, doborovoľný súhlas oboch partnerov.. dopracovať sa ku konsenzu vyžaduje trpezlivosť, postupné približovanie sa, a môže trvať aj celé roky.. dôležité je, aby muž/žena mali stále nádej, že raz s partnerom obojstrannú zhodu dosiahnu a spoločne prekročia doteraz neprekorčiteľné hranice.. zhodou však môže byť aj to, že jeden z partnerov sa naplnenia časti svojich túžob dobrovoľne a bez trpkosti vzdá v prospech druhého partnera a vzťahu..
    publikované: 13.06.2008 23:04:05 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. kiti, si pekne vyjadrila meritum veci, že “sľúbila som lásku, nie že budem slepá” :))
    publikované: 13.06.2008 23:09:15 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. z.a.r.a, neostáva mi iné len povedať, že sa stotožňujem s tým, čo si napísala...
    osobitne ma oslovuje Tvoja záverečná myšlienka:
    "prejavenie svojej túžby a pochopenie túžby partnera môže nastať len ak funguje tá jednoduchá a zároveň najdôležitejšia - láska, milovať a byť milovaný...tolerovať a byť tolerantný, dôverovať a byť dôveryhodný..."
    publikované: 13.06.2008 23:12:28 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. mišo, Tvojmu tvrdeniu "som ovela, ovela neskusenejsi, takze sa vyjadrovat nemozem" neverím... :)
    a keby som aj veril, tak Ti naň poviem, že aj neskúsenosť je druh skúsenosti, ktorý má zmysel v debatách ako je táto vložiť do spoločného mlyna a prispieť ňou k hľadaniu odpovedí...
    publikované: 14.06.2008 09:00:18 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. A ja by som potrebovala bližšie vysvetliť tento koment : publikované: 13.06.2008 23:04 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
    Akože nechápem, s tými levelmi, to sa ako myslí? Že najprv partnerke predostriem svoje erotické sny, trpezlivo počkám, kedy ich prijme za svoje, nezaškrtí ma pre ne, a keď je už uvarená, upečená, tak ju pripravím na druhý level, lebo túžba mi prerastá cez hlavu a sny sa domáhajú, aby sa stali realitou - takže ju začnem pripravovať: miláčik, vieš, je to prirodzený vývin udalostí, stane sa toto a toto, a je to na tebe, či mi to opäť odsúhlasíš, ako tie erotické sny, alebo nie. Lebo keď treba, tak sa ja toho druhého levelu vzdám, len aby som ti neublížil...

    Nuž, asi nechápem...
    publikované: 14.06.2008 13:11:33 | autor: Rozpravkarka (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. Rozprávkarka, pochopila si to dosť svojsky...
    Ty vravíš o uvarení-upečení ergo manipulácii, ja hovorím o konsenze a doborovoľnom súhlase oboch partnerov.
    hranice toho, čo spolu partneri uskutočnia, sú záležitosťou ich spoločného slobodného rozhodnutia.. a túžby partnerov sa predsa nemusia týkať len švédskej trojky a tak podobne, ale aj/hlavne vecí, ktoré môžu partneri prežiť spolu, vo dvojici...
    publikované: 14.06.2008 13:20:08 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. Veď som písala, že nechápem... Preto sa pýtam. Lebo mne to vyznelo z toho tak,
    a priznám sa, že napriek tomu, že si čert, by ma takí interpretácia šokovala...
    publikované: 14.06.2008 13:35:02 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014