Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Prešľap: Šokujúce odhalenie v hotelovej izbe (Lucka versus Janko a Ľubka)

Otváraš. Viac ako Tvoj zdesený pohľad ma šokovala žena za Tvojim chrbtom.
 
Pozri sa mi do očí.
 
Aspoň raz, naposledy.
Neuhýbaj pohľadom. Prosím.
Prosím... povedz, čo je na nej iné?
Prečo ona a nie ja?
 
Je ako môj zrkadlový obraz...
 
Keby si si našiel aspoň niečo odlišné, ale ty nie, musel si takto?
Ako si dokázal viesť dvojaký život? V práci si bol s ňou? Doma so mnou. Víkend na striedačku.
Tvoja práca vyžadovala časté služobné cesty. Ani ma nepadlo podozrievať ťa, verila som ti vo všetkom.
 
Dnes máš narodeniny.
Chcela som ťa prekvapiť, urobiť ti radosť.
Cestovala som šesť hodín, kvôli milovanému človeku to predsa nič nie je.
Včera si tak nerád odchádzal, držal si mi tvár v dlaniach, bozkami zasýpal oči a opakoval,
ako chceš byť so mnou...
 
Stojím pred dverami hotelovej izby, klopem na dvere.
 
"Kto je to?"
"Hotelová služba", špitnem spoza dverí.
Rozopínam plášť nachystaná vrhnúť sa Ti do náručia.
 
Otváraš.
Viac ako Tvoj zdesený pohľad ma šokovala žena za Tvojim chrbtom.
Moja sestra.
 
Utekám, nohy bežia samy od seba, cez slzy nevidím, rozmazaných tvárí sa pýtam na cestu ku stanici.
Nechcem vás už nikdy vidieť, nikdy...
 
Prečo ste mi to urobili?
Dvaja ľudia, ktorí boli tým najdrahším v mojom živote...
Niekto ma chytá za plece:
„Lucka, počkaj, prosím.“
 
Striasam ťa z pleca, vadí mi tvoj dotyk, ešte včera taký rozochvievajúci.
Uhýbaš pohľadom, koktáš niečo o omyle, vraj to nie je tak.
„Ako to nie je? Čo mi chceš nahovoriť? Nechaj ma. Mne je to jasné.“
 
Sedíš na lavičke vedľa mňa, si taký vzdialený...
Mlčíš.
 
Nechcem, a predsa sa mi vracajú spomienky na naše spoločné chvíle.
Zoznámenie, prvý byt, dovolenka...
 
Bol si pre mňa všetkým, u iných dvojíc som nechápala neveru, hádky...
U nás bola výmena názorov konštruktívna, pokojná, vždy došlo ku kompromisu.
Bola to pretvárka? Ak áno, odkedy? Nič z toho, čo som milovala, nebolo pravdou?
Zničil si mi všetko, čomu som verila, čo ma držalo pri živote.
 
Čo bude so mnou?
Budem ešte niekomu veriť? Niekedy?
Bolí to. Tak veľmi to bolí...
 
Kam pôjdem? Kde mám domov?
Mám vôbec nejaký domov?
Ten náš si práve zničil.
 
Pozri sa mi do očí. Aspoň raz, naposledy.
Nič sa tým nezmení, len si možno v Tvojich očiach prečítam,
prečo ona a už nie ja...
 
 
 
 
© hanka
 
 

Prešľap | stály odkaz

Komentáre

  1. To muselo byť skutočne bolestivé
    prísť v jednom okamihu o partnera, alebo o dôveru k nemu a zárovň hlboko narušiť súrodenecký vzťah ... :-( tak toto si neviem ani len predstaviť...
    publikované: 07.01.2008 11:44:27 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. rusalka, viem si predstaviť aj horšie situácie...
    napríklad keď žena zistí, že jej nový partner/manžel má pomer s jej vlastnou dcérou...
    publikované: 07.01.2008 11:57:14 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. hmm
    publikované: 07.01.2008 12:00:42 | autor: kaktus (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Myslím,
    že to musí byť rovnako veľká bolesť... ak teda dcéra nie je ešte dieťa :-(
    publikované: 07.01.2008 12:03:20 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. rusalka, aj také prípady sú...
    no vtedy sotva ide o pomer, ale o trestný čin sexuálneho zneužívania...
    publikované: 07.01.2008 12:05:14 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. niekedy mám pocit,
    že ľudské ubližovanie si je bezhraničné...
    publikované: 07.01.2008 12:07:11 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. rusalka, možno to bude znieť cynicky...
    no nemožno si nepoložiť otázku: prečo by práve ubližovanie si nemalo byť bezhraničné, keď je bezhraničné v podstate akékoľvek ľudské konanie...
    publikované: 07.01.2008 12:11:30 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. spomienky
    vratili sa mi spomienky, podobne i ked trochu odlisne... ale bolestive asi rovnako... aj ja som chcela vycitat z jeho oci, preco ona a nie ja. jedine, co som tam nasla bola zbabelost...
    publikované: 07.01.2008 12:14:57 | autor: L (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. skutočne cynická otázka...
    prečo potom tak intenzívne nepociťujeme v každodennom živote bezhraničnosť ľudksého dobra, spravodlivosti... a mohla by som pokračovať?
    Je to tým, že ubližovanie tak bolí? A bolesť si vieme asi lepšie uvedomiť?
    publikované: 07.01.2008 12:17:24 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  10. L, musím sa Tvojho chlapa trochu zastať...
    to, čo si čítala v jeho očiach, možno nebola len zbabelosť, ale aj pociť hanby.. len je veľmi ťažké tieto i ďalšie pocity, keď chlap stojí pred hlboko zranenou ženou alebo ženou, ktorá mu jasne dáva najavo svoje odsúdenie a opovrhnutie...
    publikované: 07.01.2008 12:18:29 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. rusalka, neviem, či je to tým, že ubližovanie tak bolí...
    no musím podotknúť, že ak v každodennom živote intenzívne nepociťujeme bezhraničnosť ľudského dobra, spravodlivosti, atď., našťastie bežne nepociťujeme ani bolesť z bezhraničného ubližovanie ... sú to proste javy, ktoré sa nachádzajú na opačných okrajoch spektra správania a pocitov.
    publikované: 07.01.2008 12:21:20 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Rusalke...
    urcite obcas pocitujes bezhranicne dobro, co vyzaruje, priam sala z coveka, ktory Ti je blizky po vsetkych strankach, ale nutne nemusi (po vsetkych strankach:))
    Mne sa to stava , vtedy mam pocit, ze sa roztapam, rozplyvam, je mi tak neskutocne dobre, zvlastny pocit vo vnutri, pri srdci, chce sa lietat, kricat radostou a vacsinou clovek ostane v tej chvilke nemy...nevie, ako dat tolku radost von, ako podakovat za darcek, ktoreho velkost sa neda zmerat :)
    publikované: 07.01.2008 12:22:32 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. oprava v komente pre L.
    ... len je veľmi ťažké tieto i ďalšie pocity dať najavo
    publikované: 07.01.2008 12:23:25 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Lenže ten pocit bolesti...
    napríklad ten, ktorý pociťovala Lucia, keď opustila hotel... ten pocit môže bolieť aj v spomienkach roky... a rovnako intenzívne
    publikované: 07.01.2008 12:24:21 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Hanka, máš pravdu...
    len sa mi zdá, akoby ten dotyk s dobrom akos rýchlejšie vyprchal, ako dotyk s bolesťou...
    publikované: 07.01.2008 12:25:30 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Rusalka, ano
    bolest dlhsie vnimame...aspon ja to tak citim...niekedy som prekvapena, ze ma zaboli aj to, co inych nie.
    Pohlad na ludi, ktorych lubis, ktori su tymi najblizsimi a zrazu...zostane v pamati vryty nastalo. Bez ohladu na to, ci bola nevera dokonana, ci nie. Velmi boli uz to, ze najblizsi clovek chce niekoho ineho ako Teba...
    publikované: 07.01.2008 12:29:37 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. rusalka, máš pravdu, pocit bolesti po traumatickom zážitku...
    človeka obvykle sprevádza dlho - kým sa neprestane sa zaoberať svojím zranením, hnevom a nenávisťou voči previnilcovi, túžbou po odplate a previnilcovi jeho čin neodpustí...
    publikované: 07.01.2008 12:32:29 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. A navyše dotyk s bolesťou
    dokáže prekryť tie pozitívne spomienky... Je zvláštne, že napriek šťastiu, ktoré prežívame, na minulú bolesť nezabúdame...
    publikované: 07.01.2008 12:32:36 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. chapem i nechapem, hfw
    dala som mu istym sposobom najavo oboje, ano. dokonca sa to nehanbim priznat. aj opovrhnutie tam chvilku bolo, ale potom som si uvedomila, ze tento pocit neprinalezi mne a nemienim sa tymito negativnymi pocitmi vnutri zozierat. a jeho zbabelost bola v tom, ze sa nevedel rozhodnut a sam zo seba este urobil obet... vzdy sa snazim vzit aj do situacie druheho, aj ked je to pre mna bolestive, ale toto bolo aj na mna prilis.
    publikované: 07.01.2008 12:33:25 | autor: L (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Hogo, myslíš, že všetci zranení
    musia pociťovať i hnev a nenávisť? A túžia po odpolate? Ja myslím, že nie...
    publikované: 07.01.2008 12:33:39 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. plus, hfw
    mozno keby ich v tom momente dokazal dat najavo a ukazal aj ludsku a jemnu stranku, dopadlo by to inak... aj tazke veci treba prekonavat.
    publikované: 07.01.2008 12:36:43 | autor: L (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. L ??
    Ak by v tom momente ukázal aj jemnú stránku, odpustila by si?
    publikované: 07.01.2008 12:37:33 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  23. niektori zraneni
    sa citia natolko pokoreni, pripadaju si bezcenni, zbytocni a tuzba po pomste, ci nenavist je to posledne, co by ich v tej chvili napadlo. Hladaju chybu v sebe, vo svojej nedokonalosti, mozno neskor premyslaju nad tym, ci nebola chyba aj inde.
    publikované: 07.01.2008 12:38:01 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. L, po odhalenej nevere...
    to majú ťažké obaja.. muž sa usiluje o. i. nestratiť tvár, možno preto tá snaha urobiť zo seba obeť - aj keď.. možno v istom zmysle jeho konanie mohlo byť aj dôsledkom niečoho, čo si mala v rukách Ty (napr. viac pozornosti, nehy, sexu, ...).
    pri definitívnom riešení takejto situácie sa asi treba obrniť trpezlivosť a krok za krokom rozkrývať, čo a prečo sa stalo a hľadať východisko.. neunáhľovať sa.
    publikované: 07.01.2008 12:38:11 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. rusalka, neviem či po zranení musia hnev a nenávisť pociťovať všetci...
    no je to prirodzená a veľmi častá reakcia.
    publikované: 07.01.2008 12:39:29 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. veru, zaujima ma,
    co vsetko by sme dokazali odpustit, urcite jekazdy inak nastaveny, ma rozne mantinely, co este a co uz nie...
    publikované: 07.01.2008 12:40:26 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. hanka, určite je každý človek inak nastavený...
    no napriek tomu si myslím, že sme schopní odpustiť skoro všetko.. no niekedy je odpúšťanie mimoriadne ťažké a vyžaduje terapeutickú podporu...
    publikované: 07.01.2008 12:43:10 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. Hm... niekedy mi to chýba :-)
    že sa neviem poriadne nazlostiť... moja mama to vedela tak krásne :-) Mala južanský pôvod a jej zlostivylievanie určite počuli všetci na poschodí :-) A ťo nešlo vôbec o také bolestné veci, o akých sa tu na blogzine tak často píše...
    publikované: 07.01.2008 12:43:11 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  29. jeeej, Rusalka, aj ja...:)
    mna pocut do pol mesta...:)pre hluposti... ked ide o vaznu vec, tak nie som schopna ani hovorit, nieto este kricat...aj ked po prvom soku bolest dostavam von aj rozpravanim...
    publikované: 07.01.2008 12:45:28 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. rusalka, ak sa nevieš nazlostiť...
    to nemusí nutne znamenať, že nepociťuješ hnev.. len môže byť hlboko potlačený inými emóciami, alebo môže byť silne kontrolovaný.
    publikované: 07.01.2008 12:45:45 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Hanka :-))
    neviem si to veľmi dobre predstaviť :-))
    publikované: 07.01.2008 12:46:55 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Rusalka...
    urcite si nevies predstavit, ze dokazem aj mlcat, vsak?:))

    publikované: 07.01.2008 12:48:25 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. k odpúšťaniu
    chcem poznamenať, že odpustiť neznamená ospravedlniť previnenie.. odpustiť znamená prestať sa zaoberať pocitom zranenia, hnevu, nenávisti, či snahou o získanie zadosťučinenia potrestaním vinníka.
    odpustiť neznamená urobiť službu len previnílcovi, ale v prvom rade sebe.
    publikované: 07.01.2008 12:48:53 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. niečo na tom bude Hogo...
    publikované: 07.01.2008 12:50:43 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  35. rusalka, hfw
    rusalka: neviem ti na tuto otazku odpovedat, lebo faktory, ktore by to mohli ovplyvnit je tolko, ze nemozem zaujat stanovisko...

    hfw: s postojom obete sa v tejto situacii nedokazem stotoznit, napriek tomu suhlasim s tvojim postupom riesenia. dokonca moje kroky viedli presne podla tohto tvojho "navodu". ale trpezlivost ma tiez svoje hranice...
    publikované: 07.01.2008 12:58:03 | autor: L (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. L, isteže, aj trpezlivosť má svoje medze...
    no keď Ti dochádza, možno si je dobreé povedať "zachovanie trpezlivosti je aj v mojom záujme".
    apropo, ak sa Tvoj muž staval do polohy obete, vari len nie v podobe "ja som čistý jak ľalia, všetkému si na vine Ty!"
    mohlo ísť aj o pokus, aby si pripustila a uznala, že na jeho nevere máš čiastočný, nepriamy podiel viny aj Ty - síce neporovnateľný s tým jeho, no predsalen nejaký...
    publikované: 07.01.2008 13:04:59 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. hfw
    do pozicie obete v tomto zmysle sa nestaval, ale nerada by som to rozoberala hlbsie... ale este k tej mojej "cistote" - paradoxne ma z nicoho neobvinoval. aj napriek tomu, ze ja som sa k svojmu podielu viny snazila dopatrat...
    publikované: 07.01.2008 13:09:51 | autor: L (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. hm, L, sa mi vidí, že si k riešeniu problému pristupovala...
    veľmi pragmaticky a konštruktívne.. v takých prípadoch bývajú šance na preklenutie a obnovenie neverou narušenej partnerskej dôvery veľmi vysoké.
    publikované: 07.01.2008 13:13:41 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Hanka,
    ano, myslim si, ze po zraneni sa skor prejavia ine pocity, ako hnev a nenavist. Napriklad taka tupa bolest v srdci. To premyslanie potom. Pocit zbytocnosti toho, co zranilo a stat sa nemuselo. Neviem preco, terminy "nenavist" a "odpustenie" mi zneju cudzo. Skor to vidim, ze veci sa daju do normalneho stavu tym, ze postupne zasa vidime druheho, aky skutocne je a ze je tu obojstranna snaha o porozumenie, uvedomenie si svojich nedostatkov a ich napravu. Rusalka, Hanka je tiez juzanka :) :-) Myslim, ze by ta mohla vselicomu priucit :) a ty zas ju :-))
    publikované: 07.01.2008 13:20:30 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. :)
    byvaju, aj nebyvaju. a o to konstruktivne riesenie som sa snazila, ale tak zas obcas mi vyklzlo aj nieco, co nemuselo.. ale ved, vsetci mame svoje slabe chvilky. pekny den prajem :) a dakujem za diskusiu.
    publikované: 07.01.2008 13:20:46 | autor: L (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. L, ďakujem aj ja Tebe :)
    publikované: 07.01.2008 13:23:46 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. misolietavec, pocit hnevu a nenávisti...
    obvykle nebýva okamžitou reakciou na traumatický zážitok.. tieto pocity prichádzajú neskôr spolu so sebaľútosťou, ako súčasť akejsi vnútornej sebaobrany.. spolu s ďalšími emóciami viažu na seba veľa energie, ktorú sa človeku podarí získať pre seba spravidla až odpustením. odpustenie má aj preukázateľné pozitíne účinky na celkový zdravotný stav dotyčného človeka.
    publikované: 07.01.2008 13:35:48 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. hanička: gratulujem...a dufam,že ťa to nakopne k častejšiemu publikovaniu..
    ten príbeh sa ma týka..tiež som to prežila..aj ked ona nebola moja sestra..ale..ako keby..a možno aj viac..

    tej otázky sa nikdy nezbavíme..a nikto..

    "prečo ona?..prečo nie ja?..už?.."
    publikované: 07.01.2008 13:52:48 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  44. dakujem,
    Elluska, kopnuta som uz dost...:))
    publikované: 07.01.2008 14:41:23 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. :(
    bolestive a v tom momente nepochopitelne. Je mi to luto, dufam ze si sa uz z toho ako tak otriasla.
    Ale pises krasne naozaj rada ta citam:)
    publikované: 07.01.2008 15:19:57 | autor: 118 (e-mail, web, autorizovaný)
  46. hfw, kde nieto nenavisti,
    netreba ani odpustenie :) hovorime asi podobne, ale diametralne odlisnou terminologiou. ja to citim ako "vysinutie" a opatovny navrat tak ako som to napisal hore a energia nech sa viaze kde chce, len nie na moje emocie :-)
    publikované: 07.01.2008 15:24:49 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. misolietavec, "nenávisť" Ti zdá sa nejde pod fúz :)
    no nenávisť nie je vlastne nič iné len extrémna podoba hnevu, s deštruktívnymi prvkami nasmerovaný na objekt, ku ktorému smeruje. a za každým hnevom (a teda aj za nenávisťou) je zranenie...
    inými slovami: hnev je prirodzenou reakciou na zranenie.
    a čo sa odpúšťania týka: keďže nie je spojené len s nenávisťou, ale aj so sebaľútosťou a inými emóciami pohlcujúcimi energiu človeka, nezdieľam Tvoje presvedčenie, že odpúšťanie nie je potrebné...
    publikované: 07.01.2008 15:32:36 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. Hanka, tá jednorazova nevera
    sice bolí a poriadne človeka vykoľají, horšia je však a zákernejšia podľa mňa chronická "nevera", odcudzovanie sa sebe samému i iným, keď vidíš ako blízky človek odchádza kamsi, kde nie je dobre ani jemu ani tebe... Nie je to špecifické len pre vzťahy medzi mužom a ženou, ale tam je to asi najčastejšie. Zradne je to, že to postupuje nenápadne a naraz je z maličkostí hora, ktorá sa nedá prekonať. Veľa z nás zažilo práve toto, myslím si... a museli sme sa s tým vyrovnať alebo sa vyrovnávame.
    publikované: 07.01.2008 15:39:32 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. Michal, viem
    o com hovoris...poznam to priam doverne, ked postupne prestavam verit cloveku, ktory bol tym najblizsim, ktory mal byt "nafurt". Pritom neslo o neveru ako taku, najskor klamanie v malickostiach, ktore skutocne prerastli v horu, ktora sa nedala prekonat a na obchadzanie nie som.
    publikované: 07.01.2008 15:48:27 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. hmm, hfw,
    nemam fuzy, tak mi nema kde nenavist zaliezt :) a nehovoril som, ze odpustanie nie je potrebne.
    ani sa nechcem dat vtiahnut do dlhej diskusie...
    chcel som len kratko vystihnut, co citim. asi si si vsimol, ze nerad pouzivam vela slov. viem, su typy, ktore vsetko chcu mat "pomenovane" a odrozmyslane do detailu a dava im to vela. ja medzi ne nepatrim ale ked sem-tam vtrusim zopar nepresnych slov, spoliehajuc sa skor na intuiciu vnimajucich, dufam, ze to vydrzime :) inak, blogzin bol vyborny napad a robis to dobre :) :) :)
    publikované: 07.01.2008 15:51:05 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. hanka...
    neber to prosím ako pokus o diagnostikovanie (naň nemám ani právo, ani komepetencie), no sa mi vidí, že Tvoj temperament, možno aj skúsenosti z detstva Ti asi neraz stoja v ceste ku kompromisom - buď horíš spravodlivým hnevom, alebo si sypeš popol na hlavu.
    publikované: 07.01.2008 15:53:10 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. misolietavec, máš pravdu...
    patrím medzi tých, čo sa usilujú veci a javy pomenovať a prežuť do detailu :) a prepáč, ak Ťa svojou neodbytnosťou tlačím do dlhších diskusií, než je Ti milé :)).
    za uznanlivé slová na adresu blogzinu Ti ďakujem :).
    publikované: 07.01.2008 15:56:52 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. hfw
    mas asi pravdu:) alebo horim hnevom(obcas nespravodlivym) alebo si sypem popol na hlavu a vtedy zase vacsinou prsi, mam proste smolu:(
    publikované: 07.01.2008 16:09:39 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. hanka, tak veru, spravodlivý hnev...
    je (paradoxne) občas/často nespravodlivý...
    publikované: 07.01.2008 16:12:05 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. 118
    aj ja Ta rada citam
    i ked nosis modre trenky:)))
    publikované: 07.01.2008 16:12:38 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. ahojček Hanka :) tak a je na svete?
    ach dievčatko :) teším sa s ostatnými
    a k príbehu, smutnučké, ale reálne...celý čas mlčal? nesnažil sa po chvíľke niečo povedať? hm :(
    publikované: 07.01.2008 16:16:07 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  57. su chvile,
    kedy nedokazem pocuvat...ide to vsetko mimo mna, proste neverim...
    Rada ta vidim, modrucka, kedy dame repete?
    publikované: 07.01.2008 16:19:50 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. hocikedy hanuľka červená :)
    inak som v prejavovaní hnevu, smútku na tom podobne ako ty...keď je to vážna vec, som ticho...ale po chvíľke to zo mňa ide von, len miernejšie...a inak, pri menších záležitostiach som hlučná, ale nie hlasovo ;))
    publikované: 07.01.2008 16:28:10 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  59. Diuska,
    nechces, aby sme Ti priniesli nejake keramicke supravy, aby si sa mala cim nehlasovo prejavovat? :-)
    publikované: 07.01.2008 16:35:28 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. Misko :)) vieš, že ma potešilo aj to,
    že ťa tu vidím :)) a môžeš, keramiku ja rada, ale ak bude pekná (a ja nie som veľmi náročná), radšej budem naďalej rozhadzovať tie hrnce a umelohmotné misky a súpravu ušetrím :D ja skôr ostrejšie zatváram dvere na skrinkách a pod...ale nie tak, aby som ich odtrhla, poškodila ;)
    publikované: 07.01.2008 16:41:04 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  61. hanka,
    normálne som sa potešila, keď som si prečítala Tvoje meno pod článkom, mi to dáva odvahu k písaniu ďalších srdcových výlevov.:)
    publikované: 07.01.2008 18:24:50 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. kb a hanka, kde sa vo vás berie...
    ten nedostatok odvahy, há? obe si za to prinajmenšom po tri na holú zaslúžite! ;)
    publikované: 07.01.2008 18:28:58 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. hfw:)
    to nemyslis vazne? Ved ja vsade svoje meno, neschovavam sa za ine, mohla bysom ho zabudnut:)
    publikované: 07.01.2008 18:32:59 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. KameliaB,
    srdcove vylevy - to je moje...tak sa pridaj, dve "srccá"su viac ako jedno:)
    Som velmi rada, ze si tu:))
    publikované: 07.01.2008 18:34:59 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. hanka, veru myslím! :)
    veď nie o odvahe písať svoje meno vravím, ale o pochybnostiach, či vaše články sú dosť dobré na to, aby ste ich zverejňovali...
    publikované: 07.01.2008 18:36:30 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. hfw,
    ked zijes obycajny zivot, nemas pocit, ze je co ponuknut v dnesnej "akcnej" dobe, ale velmi ma potesila navsteva vsetkych tychto super ludkov, ktorym dakujem za kazde jedno slovicko , kazdu myslienocku smerom ku mne a prajem krasny vecer:)
    publikované: 07.01.2008 18:42:41 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. hanka, tou "akčnosťou doby" sa netreba nechať mýliť...
    ako vidno napríklad aj na čítanosti blogov, ktoré nie sú ani len trochu akčné, ľudia potrebujú a vyhľadávajú aj zastaveníčka, zamyslenia, pekné obrázočky a pocitovky.. ako vo všetkom, aj v témach a spôsobe ich uchopenia je najlepšia rozmanitosť.
    publikované: 07.01.2008 18:48:02 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. hanka
    úplne ma zalial Tvoj smútok a sklamanie.
    Všetko som si to živo predstavila.
    Skvelo a citlivo napísané.
    Veľmi sa mi páčilo :)
    publikované: 07.01.2008 19:14:34 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. Monami
    dakujem Ti, tolku chvalu si veru nezasluzim... v zivote sa stava vela smutnych veci, casto prave vtedy, ked sa nam zda, ze sme najstastnejsi...
    publikované: 07.01.2008 20:35:16 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. Hani, veľmi dobre napísané...
    Len ako som mala vedieť, že je to od Teba???? Malo by to byť zrejmé už z názvu. Nedá sa všetko čítať. Ale Tvoje by som si určite prečítala medzi prvými. Výborne vykreslené, dobrý námet, pekná pointa. A že to bude pokračovať, na to sa teším obzvlášť.
    Hani, tfuj, tfuj, ftuj... pre šťastie a radosť z písania. :-)
    publikované: 07.01.2008 21:18:56 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  71. Marti,
    dakujem, som dojata odozvou, tfuj, tfuj, tfuj budem veru potrebovat:)
    publikované: 07.01.2008 21:28:39 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. :)
    pekne napísané.. , zaujímavý námet :)
    publikované: 08.01.2008 11:35:48 | autor: Lili (e-mail, web, autorizovaný)
  73. ach ach ach
    nikoho nechcem obhajovať...lebo život je žiaľ takýto...realita...je to v každom z nás...žiaľ...a nemôžeme za to!!!
    publikované: 21.04.2008 12:51:40 | autor: Dafyna (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014