Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Prešľap: „Nie, Ľubka nie je zlá, len je trošku hrr.“ (mama)

Plakala som spolu s Luckou, teraz plačem nad Ľubkou, nechcem, aby bola osamotená, nešťastná.
 
Ľubka mi podchvíľou vyčítala, že ju máme menej radi.
 
Nebola to pravda a nie je ani teraz, keď sú obe dávno dospelé.
Pravdou je, že nám dávala poriadne zabrať. Pred otcom som ju často musela kryť, aj tak sa jej ušlo zopár bitiek.
Koľko toho ešte, našťastie, nevedel.
 
Triasla som sa strachom, keď s kamarátom vzali auto z garáže a vybrali sa na dvojdňový výlet.
Keby sa to bol otec dozvedel, asi by sme dostali všetky tri.
S Luckou sme sa doma báli, Ľubka si užívala.
 
Neustále hovorila, že sedením doma lásku nenájde.
Niekoľkokrát sa zamilovala, žiaľ, ani jeden vzťah jej nevyšiel.
 
Do manželstva skočila nepremyslene.
Toľko varovných signálov ignorovala... ani rukolapné dôkazy nestačili.
On ju ľúbi, zmení sa kvôli nej... Koľké si to mysleli...
 
Už pred svadbou ju zbil, nepriznala to.
Po svadbe sa bitky stali častými, v spojení s alkoholom boli stále horšie.
Nechcela od neho odísť, keď vytriezvel, plakal, prosil, vraj ju miluje.
A ona tak veľmi potrebovala, aby ju niekto ľúbil.
 
V práci sa modriny zamaskovať nedali, zvedavé pohľady vystriedali otázky a po prvej PN aj dohováranie vedúceho.
Nakoniec sa rozhodla pre rozvod. Na súde bola spolu s Luckou, pretože sa bála jeho útokov, nielen slovných.
 
Neverila som, že by dokázala ublížiť Lucke. Boli si také blízke.
Nemôžem sa na ňu hnevať, je mojou dcérkou, len mi je strašne smutno.
Dve deti a také rozdielne, i keď... nie, Ľubka nie je zlá, len je trošku hrr.
Do všetkého sa vrhá impulzívne, bez rozmýšľania nad následkami.
 
Prečo sa mi v hlave objavila spomienka na Sophiinu voľbu?
Nejdem si predsa vyberať jedno z detí, druhé zatratiť, sú moje rovnako.
Chcem im pomôcť, trhá mi srdce, keď vidím, že je medzi nimi ľadová stena.
Plakala som spolu s Luckou, teraz plačem nad Ľubkou, nechcem, aby bola osamotená, nešťastná.
 
Sme rodina, musíme sa dať dohromady.
 
Premýšľam, čo urobiť, niečo proste urobiť musím. Sú to už dva nekonečne dlhé dni.
Dúfala som, že sa ozve Ľubka, pokúsi sa nadviazať kontakt aspoň so mnou, vždy tak bývalo, keď niečo vyviedla.
Neprišla, nezavolala. Mám to byť ja, čo sa ozvem prvá?
 
Neviem ani, ako sa zachová Lucka... Jankovi odpustila, sestre určite tiež odpustí.
Mohlo sa stať aj horšie... viem, je to alibizmus, ale sú mladí, udobria sa, viac si budú vážiť jeden druhého.
Prepánajána, zabudla som na koláč, dúfam, že sa nepripálil.
Ani som si nevšimla, kedy sa zotmelo, čoskoro sú tu mladí.
 
Ešte rýchlo prestrieť na stôl...
Och, teraz ešte musí zvoniť aj telefón...
 
 
 
 
© hanka
 
koniec
 

Prešľap | stály odkaz

Komentáre

  1. A že je učenie Alahove špatné
    Jeden muž môže mať 4 manželky.Nezišlo by sa to Lucke s Ľubkou a Jankovi?
    publikované: 11.01.2008 10:05:07 | autor: muslim (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. muslim, nemyslím si, že...
    mnohoženstvo samo o sebe je stopercentnou prevenciou mileneckých vzťahov a nevery a asi s ním bude spojené množtvo špecifických vzťahových problémov medzi mužmi a ženami i ženami navzájom.
    publikované: 11.01.2008 11:37:07 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Hanka
    prečo koniec?? ..byť matkou viacerým deťom je veľmi ťažké! každé z detí ju chce mať len pre seba..teraz keď som sama matkou... a mám dve rozličné deti...viem, prečo ockovi na tvári pribúdali vrásky viac ako úsmev. Pekný deň.
    publikované: 11.01.2008 11:54:05 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Hani..vidim istu paralelu medzi tvojim pribehom a Dilemou..
    skvele dielko..dúfam,velmi dúfam,že nie posledne..
    publikované: 11.01.2008 12:54:53 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Hani,
    záver ma trochu sklamal. Ale dnes ma toho sklamalo oveľa viac, takže ber to ako jeden z názorov.
    publikované: 11.01.2008 13:10:55 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  6. martha, môžeš pls uviesť dôvody Tvojho sklamania???
    publikované: 11.01.2008 13:20:05 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. HFW - v žiadnom prípade nejde o formu...
    Ide mi o obsah. Tá jej sestra Ľubka je rozporuplný človek. Nedá sa ju obhajovať, keďže to čo urobila bolo vedomé. Matkin záver je subjektívny, emotívny... skrátka materinský. Ale Ľubka - s jej povahou a závisťou - by musela stokrát prekonať samú seba, aby si dokázala vstúpiť do svedomia a sebakriticky si priznať, že pochybila. Pripúšťam, ak je to zo života, že by to mohlo byť, ale veľmi, veľmi málo presvedčivo.

    Hanka! Píš ďalej, páčila sa mi aj Tvoja umelecká skratka. Ako autorka si to podala presvedčivo, tak verím, že to nebudeš spájať ako rozpor s mojim názorom.
    publikované: 11.01.2008 13:38:54 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Ale dnes ma toho sklamalo oveľa viac...
    však nepatrilo tomuto príbehu. Bol to iba môj súkromný povzdych. To iba na vysvetlenie tým, ktorí by sa s radosťou chceli pustiť do mňa. Dnes nie, prosím...
    publikované: 11.01.2008 13:42:07 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  9. martha, "Prešľap" som celý čas vnímal a vnímam aj teraz...
    ako obrázok zo života, ako obyčajný príbeh obyčajných ľudí.. nejde v ňom o hľadanie vinníka, ani o riešenie podielu viny, ani o moralizovanie, ani o ponúkanie ideálneho východiska..
    preto som nerozumel, a nerozumiem ani po Tvojom vysvetlení, v čom Ťa záver príbehu sklamal.
    publikované: 11.01.2008 13:47:01 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. HFW - v jeho idealizme...
    Ak sa niečo končí happy endom - čo som tušila - tak zvykneme hovoriť, že je to ako vo filme. V živote je to spravidla oveľa komplikovanejšie, nie také priamočiare či jednoduché. Jedno vstúpenie si do svedomia predsa nevyváži narušenie rodinnej klímy, sesterského vzťahu... Môžu si odpustiť, ale nikdy nezabudnú. Takže už to nikdy nebude ako predtým. Dôvera sa naštrbila. Nehľadám vinníka, vžívam sa do pozície jednej z akteriek.
    publikované: 11.01.2008 13:54:17 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  11. ale tam o odpusteni nie je ani zmienka..martha..
    niečo ti zrejme uniklo..matka len DúFA,že si odpustia..a predpokladam,že Lucia odpustila Jankovi..

    či je Lucia opäť s Jankom..to ani mne nie je jasné..ale o to v tomto príbehu ani nejde..

    že?..
    publikované: 11.01.2008 14:08:09 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  12. martha, neviem, v čom vidíš happy-end
    mne to skôr prichodí tak, že príbeh má otvorený koniec.. mama sa síce zmieňuje, že Lucka Jankovi odpustila, no nevieme nič o tom, čo konkrétne to znamená - vôbec to nemusí byť bezproblémové generálne odpustenie, po ktorom budú šťastní až kým nepomrú.. a to, či sa sestry zmieria alebo nie, zostalo úplne otvorené...
    publikované: 11.01.2008 14:12:54 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Ellie - veď čítaj...
    ja sa držím iba prečítaného. Iba som poznamenala...
    publikované: 11.01.2008 14:13:08 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  14. čo si prečitala?..že si sestry odpustili?..hmmm...
    toš..zajtra k očnemu letím..bezodkladne..)))
    publikované: 11.01.2008 14:15:45 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Asi som videla aj za roh... :)))))))
    Už musím baliť... pokračuje sťahovanie. Takže dumajte - zatiaľ - bezo mňa. Pekný deň všetkým!

    Hani, čo tak niečo nám špitnúť zo zákulisia??? Ako to bolo s odstupom času? Aké je to dnes???
    publikované: 11.01.2008 14:16:58 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Čo videli moje oči??? :)
    Čo som to urobila?
    Práve jej, človeku, ktorý mi vždy pomáhal.
    Preskočilo mi? Som taká zlá? Nemám súdnosť?(...)
    Skúsim to cez mamu, pochopí ma, veď sme obe jej dcéry. Ale ako urobiť ten prvý, najťažší krok? (...) Bože, tak veľmi mi chýbajú.
    Mám len ich.
    publikované: 11.01.2008 14:19:43 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Ja som tam happy end nenasiel a je to otvorene...
    Ten telefonat - o com bol? Nemusel automaticky znamenat zmierenie a "zili stastne kym nepomreli". Ano, nikdy nebude ako predtym. Ale cesta k zmiereniu je vzdy, ak to chcu vsetci, ak sa niekto "nezatne". Nuz, nech mame pekny vikend, Hanka, co nam tento preciteny pribeh ponukla, aj my, co sme ho prezivali s nou. Obycajny pribeh obycajnych ludi :) akymi sme vsetci, dufam. Myslim si, ze ho netreba hodnotit, treba ho vypocut a zamysliet sa, ci nam ma co povedat.
    publikované: 11.01.2008 14:25:20 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Ahoj Miško
    aj Tebe pekný víkend:)).. a pravdu máš..jednoduchí ľudia môžu mať len jednoduché príbehy a tak to má byť:)
    publikované: 11.01.2008 14:28:20 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Hmm, akoby som opisoval od Hoga :)
    no veruze nie, len mi pisanie ide pomalsie a medzitym sa tu nakopilo vela ohlasov - s velmi podobnym obsahom :-)
    publikované: 11.01.2008 14:31:17 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. mišo, až mi divnô bolo, ako sme sa zhodli :)
    dokonca vrátane použitia okridlenej vety "zili stastne kym nepomreli" :).
    publikované: 11.01.2008 14:36:09 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. moji mili...
    ak chcete, mozem vam tu napisat, ako to dopadlo, poznam vsetkych, najm Janka a Luciu...teda, aspon ako predlohy pre moj pribeh:)
    publikované: 11.01.2008 15:26:56 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Otvorené konce sú niekedy lepšie...
    publikované: 11.01.2008 16:23:16 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Hanka
    chceme, ale nie do komentov, ale do dalšej časti. Prosííííímmm:))
    publikované: 11.01.2008 16:35:21 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Viki,
    mozem Ti sukromne v skratke:), ich zivot je na romany - obycajny, a predsa...
    publikované: 11.01.2008 16:38:07 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. Ellie, Hanka
    Matka hovorí: "čoskoro sú tu mladí." T.j. príde na návštevu Lucka s Jankom. (...) "Och, teraz ešte musí zvoniť aj telefón..." To volá Ľubka - lebo tak končila jej časť. Takže ja som si to iba "poskladala". :)))) Pre niekoho to tak nemuselo vyznieť. Veď preto debatujeme, nie?

    Hani, ak dáš netradične ďalší diel ako bonus - aké je to s nimi s odstupom času - bude to najlepší príbeh na blogzin doteraz. Držím Ti palce, aby sa Ti podarili stvárniť aj ďalšie príbehy. A poznáš ma - mojimi akože polemikami som chcela iba trošku viac rozprúdiť debatu.
    publikované: 11.01.2008 20:57:36 | autor: marthabielska (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. hanke
    pekne to bolo. Rozne uhly, rozne motivy, rozne tuzby, rozne chapanie, zlyhanie , dufanie, ... pekne , ako kocka s oknami do dusi na ktoru sa divas z roznych stran
    publikované: 11.01.2008 21:42:16 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Sygon...
    krasne ...ako kocka s oknami do dusi....velku radost si mi urobila, velikansku...dakujem a prajem Ti nadherny vecer :))
    publikované: 11.01.2008 21:55:08 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. Hanke
    rada.. krasny vecer
    publikované: 11.01.2008 21:57:23 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  29. je dobré,
    keď sa dajú veci vysvetliť a všetci sú natoľko múdri, že to pochopia a vzájomne si odpustia
    je to to najlepšie, čo sa im po zlej skúsenosti mohlo stať
    publikované: 12.01.2008 10:29:59 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Hani
    mam len dotaz ? Uz som nad tym rozmyslala pred tym, ked pises clanky o niekom znamom, to sa ich spytas ci mozes pouzit ich pribech ?
    publikované: 12.01.2008 21:04:03 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Sygon,
    toto je prvy pribeh, ktory som tu napisala...vychadza zo skutocnosti, stal sa uz davno...je v nom vela mojich pocitov, predsa len, do kazdeho uplne nevidim, takze urcite nie su ich myslienky identicke...ale ako ich poznam, nehnevali by sa...:)
    ich zivot je uz daleko, daleko za tym vsetkym...
    publikované: 12.01.2008 21:15:50 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. hanke
    Chapem, islo mi o to, ci si zistovala, ci mozes ich zivot pouzit ako inspiraciu. Ak tomu rozumiem , tak nie. Ja by som velmi rada mnohe napisala , ale bez opytania neviem do akej mieri mam na to pravo ..
    Neviem, dumala som nad tym , nedosla som k nicomu, tak nepisem o ludskych zivotoch , ktore poznam .
    publikované: 12.01.2008 21:39:28 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Sygon,
    nemyslim, ze robime nieco zle, nepiseme o nich tak, aby ich niekto mohol spoznat.. .
    Chcela som povodne pisat svoj pribeh, ale akosi mi to slo tazko...a to som myslela, ze seba poznam najlepsie...:)
    publikované: 12.01.2008 21:52:01 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. hanke
    ja to neviem pisat o inych ... Nejaky mam v tom blok uplne.
    Hm, pisat o sebe .. je to skutocne tazke . Tolko pohladov a podob a vysvetleni konania clovek ma . Uz len ked citam maily stare po sebe , tak nevychadzam z udivu .
    publikované: 12.01.2008 21:57:49 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Sygon
    preco nie?
    Pokial im neublizujes, ked chces nieco ich pribehom vyjadrit, niekomu pomoct, na nieco poukazat?
    Casto vezmes len nieco a rozpracujes to po svojom, zeby sa ani oni sami nepoiznli:)
    publikované: 12.01.2008 22:05:13 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. Sygon,
    oprava - nepoznali:)
    publikované: 12.01.2008 22:06:12 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. .
    mozno je to tym, ze mi prisli mnohe osudy vynimocne. Asi nie su v globale , ale neriskovala by som . Asi preto nie :) Ale ludia su strasne fajn an opisovanie, vedela by som nad tym travit dni . Tebe je analyzovanie asi tiez velmi blizke .
    publikované: 12.01.2008 22:08:49 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Sygon,
    mas pravdu...clovek sa na takej analyzei sam nieco nauci...vies, i taky pribeh, co sa Ti zda byt vynimocnym, nemusi byt ojedinely...verim, ze by si mohla napisat vela krasneho zo zivota, tak sa neboj, nik sa nemoze nahnevat, ked sa najde v povabnom dielku od teba...:)
    publikované: 12.01.2008 22:15:33 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. .
    oj hanulik, dakujem za doveru . Skutocne vynimocnost je len lokalna :)
    Od kedy citam blogy uz si ani sama myslenim nepridem nejak extremne vynimocna :) . Kazdopadne , bolo fajn si precitat pribehy od zmierlivej a priatelskej Hanky ukazujucej sa kde tu kde tam bez stopy .
    publikované: 12.01.2008 22:34:30 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Sygon,
    bolo mi ctou...myslim to vazne...nie som bloger, som len obcasny "kecal" v komentoch.
    Rada Vas/Teba citam, casto najdem iny pohlad na svet, ine vnimanie vnutra a je to ohromne fajn , stale sa ucit nieco nove, nieco pekne, nieco krehke...
    Dakujem Ti a prajem krasny zvysok vecera:)
    publikované: 12.01.2008 22:41:47 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Hanke
    aj tebe veru :)
    publikované: 12.01.2008 22:45:22 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Ľadová stena...
    Veľmi dobre viem pochopiť túto situáciu. Presne toto isté sme zažívali pri našich dvoch dcérach - a bohužiaľ táto ľadová stena medzi nimi tak zhrubla, že sa „majú tak radi, že jedna druhu už ani neosloví a správajú sa tak ako by neboli vôbec sestrami.

    Všetko začalo už, keď boli ešte 4 – 6 ročné. Staršia sa nerada vzdávala súbojov a hádok o banálnosti, hlavne preto, že my sme mladšiu pred ňou chránili, aby ju nemlátila. Staršia si to začala vysvetľovať po svojom, že my jej sestru viac ľúbime ako ju a tým bol založený základný kameň úrazu.

    Teraz sú to dospelé ženy, ale nevedia si k sebe nájsť cestu, lebo jedna od druhej očakáva ospravedlnenie. Mladšia by bola aj zmierlivejšia, ale tvrdohlavosť a ješítnosť staršej sestry ju navádza k chladnému postoju. Terč
    publikované: 26.06.2009 13:53:11 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. Terc...
    to je velmi smutne...neviem si predstavit detstvo bez starsej sestry, aj ked sme sa pohadali, hned bol zase mier...navstevovali sme sa aj na internate, ked studovala v Ziline a ja v Prahe, bola som jej oporou v nestastnom manzelstve, stala som pri nej v sudnej sieni pri rozvodovom konani...pomahali sme si vzajomne, posledne roky sme sa trosku odcudzili, ale rada spominam na vsetko to pekne...verim, ze i moji synovia, uz dospeli, si vzdy najdu cas na seba navzajom, tak ako doteraz...
    mat surodenca je uzasna vec...
    publikované: 26.06.2009 17:56:07 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Mnoho otázok...
    a konštatovaní... sme rodina,musíme držať spolu...mám to byť ja, čo sa ozve prvá...? porozmýšľam... rodina má držať spolu... a na komunikáciu treba zvyčajne aspoň dvoch, ktorí majú záujem komunikovať... :-))
    publikované: 26.06.2009 18:11:14 | autor: yettinka (e-mail, web, autorizovaný)
  45. Yettinka:)
    nemam rada "musenie" alebo "patri sa" , ci "co by ludia povedali"... akoze drzat spolu len preto, ze sme rodina ale necitit to tak aj vnutorne.

    zdalo sa mi samozrejme byt so sestrou, travit s nou prijemne aj menej prijemne chvile, tesila som sa zo spolocnych zazitkov, rozpravani, z toho, ze sme si rozumeli...

    Mas pravdu, na komunikaciu treba dvoch...niekedy mi sestra az bolestne chyba, ale chapem ju, je daleko, ma novu rodinu, vnucatka...mozno raz si najde cas a porozpravame si o vsetkom, co sme za posledne roky nestihli...
    publikované: 26.06.2009 18:28:22 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. bbbb
    ôô
    publikované: 28.06.2009 22:55:19 | autor: bookzin (e-mail, web, autorizovaný)
  47. Milá Hanka :-)
    síce neskoro, ale predsa som sa dostala k tvojmu pozoruhodnému spracovaniu istej témy v príbehu, veľmi sa mi to páčilo, a veď ťa tu už mnohí pochválili, takže ja sa môžem už len pripojiť :-) možno sa zdá niekomu príbeh zjednodušený, ale v podstate život nie je taký zložitý ako si často krát myslíme, je na každom z nás či odpustíme alebo nie, či dokážeme žiť s vinou a s previnilcom, čo sa týka mňa, ja by som v každom prípade odpustila, ak by to bolo tak, ako si prezentovala, len pravda je, že druhý raz už nie,...fakt cením to tvoje milé spracovanie :-) O_ô
    publikované: 29.06.2009 23:50:05 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014