Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Nevera: „Zažila som sex v trojici a nemám výčitky.. som nemorálna, cynická sviňa?“

Vôbec nemám výčitky, svedomie sa neozýva. Akoby som zažívala niečo prirodzené, hoci tuším, že to prirodzené nie je.
 
Vyfajčila som dve cigarety a vrátila som sa za Alexom.
Sledoval, ako sa k nemu blížim. Romanov mail bol už poskladaný na stole.
Sadla som si a vložila ho do kabelky.
Vonku ho roztrhám a odhodím.
 
„Ale toto nie je to, čo ťa trápi, však? To nie je to, prečo sa cítiš tak, ako sa cítiš?“ spýtal sa Alex.
Pridobre ma poznal. A poznal aj moje hranice. Vedel, že všetko, čo sa doteraz dozvedel,
by som dokázala zvládnuť aj bez tejto spovede.
 
„Nie, máš pravdu“, odpovedala som a hneď som pokračovala.
„Pred štyrmi mesiacmi som zažila niečo, čo bude znieť z mojich úst asi neuveriteľne.“
 
Zhlboka som sa nadýchla a tichým hlasom som to dostala zo seba von:
„Zažila som sex v trojici. A miesto toho, aby som mala nejaké výčitky, spomínam na to
ako na niečo neskutočne vzrušujúce, silné a lákavé.“
 
Toto Alex nečakal. Videla som v jeho očiach obrovské prekvapenie.
Väčšie, ako keby som mu bola v tom okamžiku povedala, že sa rozchádzam s Viktorom, alebo že čakám milencovo dieťa.
Spýtavo sa na mňa pozrel a ja som pokračovala.
 
Vyrozprávala som mu stručne priebeh toho večera.
 
„Mali sme vtedy požičaný byt a poriadne sme sa hneď rozpálili. Trocha sme pili a keď sa ma Roman spýtal, či môže zavolať kamaráta, vôbec som nezaváhala. Prišiel za chvíľu, možno na ten telefonát čakal, neviem.“
 
Na chvíľu som sa odmlčala. Odpila som si a pozrela na Alexa.
 
Cítila som, ako mi horia líca, ale napriek vzrastajúcemu ostychu som pokračovala:
„Vieš, vôbec mi to neprišlo neprirodzené. Nevidela som ho po prvý krát. Bol to Romanov kamarát. Pridal sa celkom spontánne k nám a ja som zrazu celkom prestala vnímať realitu. Vôbec som nemala pocit hanby, nepripadala som si v tom okamihu zlá, ani skazená. Naplno som si vychutnávala ten neobyčajne vášnivý, skoro živočíšny sex. Celkom bez zábran. Cítila som sa vtedy ako staroveká bohyňa lásky. Zažívala som nepoznanú rozkoš. Akoby to ani nebola realita, ale nejaký sen...“
 
Opäť som prerušila svoje rozprávanie.
Videla som na Alexovi, že už prekonal prvotné prekvapenie.
„No, ty si teda poriadne číslo Eva,“ povedal a usmial sa na mňa.
„Tak takéto niečo som ja ešte nezažil. A napriek tomu, že mám sex veľmi rád, asi ani nezažijem.
Ani neviem, či ti mám vynadať, alebo ti tak trocha závidieť.“
 
Bola som mu za tie vety a úsmev vďačná. Celkom zo mňa spadlo všetko napätie.
Už sme to boli opäť my dvaja, starí dobrí priatelia, ktorí rozumejú jeden druhému, hoci majú niekedy
na veci celkom odlišný názor.
 
Alex sa po chvíli ticha spýtal:
„Stalo sa to len raz?“
„Nie Alex,“ odpovedala som opäť trocha neisto.
„Odvtedy sme sa takto stretli ešte dva krát. V dome Romanovho priateľa. Vždy to bolo veľmi spontánne a vzrušujúce. Ja viem, že je to len krátkodobá epizóda môjho života, no napriek tomu mám pocit, že ma mimoriadne obohatila. Vôbec nemám výčitky, svedomie sa neozýva. Akoby som zažívala niečo prirodzené, hoci tuším, že to prirodzené nie je. Nepomôžem si. Myslíš, že som nemorálna, cynická sviňa?“
 
„Nie, nemyslím si.. Nechaj to v sebe doznieť, Eva,“ povedal Alex.
 
A o chvíľočku pokračoval:
„Myslím, že táto búrka rýchlo prehrmí, a keď sa o pár mesiacov stretneme, bude to už minulosťou. Bol by som nerád, aby ťa to strhlo kdesi, odkiaľ sa človek len ťažko vracia. Dávaj si na seba pozor, dobre? A nezabudni, že si vždy dokázala rozmýšľať racionálne.“
 
„Nie, nezabudnem,“ odpovedala som mu a v mojom hlase nebol ani náznak neistoty.
Vedela som, že napriek všetkému držím svoj život pevne v rukách.
Že v mojom živote je na prvom mieste moja rodina a práca.
A že tento môj úlet na tom nemôže vôbec nič zmeniť.
 
Ešte chvíľu sme zostali a náš rozhovor sa vrátil k celkom bežným témam.
Pri rozlúčke som Alexovi sľúbila, že sa mu čo najskôr znova ozvem.
 
Určite vedel, čo pre mňa naše dnešné stretnutie znamenalo.
 
 
 
 
 
© Sooshn 
 
koniec 
 
 Spadnutý anjel

Nevera | stály odkaz

Komentáre

  1. Sooshn, už rozumiem, toto bolo to najtajnejšie Evino tajomstvo...
    Hmm... Keby som ti ja mala rozprávať o svojich tajomstvách a úletoch, aj ja by som sa červenala... Ale nechám si ich pre seba. Ono je to tak, že v živote človeka sa stane všeličo, dopláva až tak ďaleko, že sa sám čuduje, kam až siahajú jeho brehy. No potom si vždy vyberie svoju vlastnú pevninu, svoj vlastný ostrov, na ktorom chce žiť. A toto je zrejme Evin prípad.

    publikované: 01.05.2008 13:38:52 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. :)
    publikované: 01.05.2008 13:45:21 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Rozprávkarka
    každá z nás má isto skryté nejedno tajomstvo. Tajomstvo, o ktorm nerozpráva ani s tým najbližším človekom, pretože ním prekročila svoje hranice (hoci tie hranice pre druhých ani hranicami nemusia byť a berú to ako čosi celkom prirodzené).
    Občas si asi každý z nás aspoň omočí špičku nohy v kalných neznámych vodách. Vždy je možné sa vrátiť, pokiaľ nás to úplne a nenávratne nepohltí. Pokiaľ ešte dokážeme vnímať i čosi, čo je mimo toho.
    publikované: 01.05.2008 14:24:57 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Sooshn, presne tak, a prave preto Evin úlet nemôžem odsúdiť,
    ono je to to novozákonné: Kto je bez viny, nech prvý hodí kameňom... Tak som zvedavá na tých, čo budú hádzať kameňom a ako prvé by som sa pýtala, či nejaké kamene nemajú aj oni...
    publikované: 01.05.2008 14:35:40 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Rozprávkarka
    Pevne verím, že sa kameňmi hádzať nebude.
    A veľmi by som si priala, aby sa zapojilo viac chlapov. Mlčia, ako by sa ich takéto vzťahy vôbec netýkali.
    publikované: 01.05.2008 14:45:30 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  6. ak pominiem etické a "praktické" stránky tohto príbehu...
    potom "Neveru" vnímam ako boj Evy o sexuálnu slobodu, ako jej pokus skĺbiť okolnosti svojho života tak, aby mohla mať aj dobrý rodinný život, kde chce byť dobrou manželkou a milenkou svojho muža a matkou svojich detí, a pritom nemusela obetovať svoju túžbu po hlbokom prežívaní svojej sexuality...
    publikované: 01.05.2008 14:54:25 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Áno, Wyslúžilec
    tam kdesi cítim podstatu Evinho správania i ja.
    publikované: 01.05.2008 16:18:30 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Sooshn, Eva k jej konaniu "dohnal" nedostatok pozornosti zo strany jej muža...
    prvá rada, ktorá napadne asi každého vonkajšieho pozorovateľa, je "veď mu o tom povedz!"...
    lenže je nesmierne ťažké (ak vôbec možné) chlapovi povedať "chýba mi Tvoj obdiv, Tvoja denne prejavovaná túžba, Tvoja vášeň pri milovaní..."...
    vraví, sa že lásku si nemožno vyprosiť ani vyhroziť, a ono čosi podobné platí aj pre Evine nenaplnené túžby...
    ak takéto prejavy nejdú jej mužovi z vnútra, "samo od seba", Eva ich bude aj tak vnímať ako hrané a jej potreby a túžby tým manžel aj tak neuspokojí...
    publikované: 01.05.2008 17:18:03 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. ja len tolko...
    kazdu vetu som hltala ocami.jej pocity mne blizke...
    publikované: 01.05.2008 18:11:58 | autor: racy (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Vyslúžilec,
    súhlasím s tvojím komentom.Ono sa ľahko povie, veď povedz čo ti chýba, čo ťa trápi...neviem správny partner by si mal asi všimnúť, že sa niečo deje, že sa človek trápi...je to o komunikácii, empatii...a dôvere...
    publikované: 01.05.2008 19:33:19 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. a spravny partner...
    by mozno mal vediet povedat, ze co mu chyba. ak to v sebe dusime, sposobujeme bolest hlavne sebe. nebude reagovat partner na nasu tuzbu tak, ako sme predpokladali? urcite sa nas to dotkne, ale aj partenra to donuti zamysliet sa. a nejde prave o to?
    ja som dnes partnerovi povedala presne toto, ze chyba mi obdiv z jeho strany, chyba mi, ze sa necitim pri nom uz az taka vynimocna, akoby som pre neho bola neochvejnou istotou.
    porozpravali sme sa otvorene. a poviem vam citim sa ovela slobodnejsie a uvolnenejsie ;)
    publikované: 01.05.2008 20:54:36 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Wyslúžilec, zas mi nedá len súhlasiť
    Ak prejavy záujmu nejdú z vnútra (či už mužovi, alebo žene), je to horšie ako nezáujem. Ten si dokážeme vždy nejako odôvodniť. Predstieraný záujem je klamstvo.
    Lásku a pozornosť si naozaj nemožno vyprosiť.
    publikované: 01.05.2008 20:57:25 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  13. rasy
    Som rada, že sa niekto v pocitoch hrdinky našiel. A som rada, že si to sem napísala.
    publikované: 01.05.2008 20:58:40 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Snežka, skutočne sme späť pri zlyhaní, či nemožnosti otvorenej komunukácie.
    publikované: 01.05.2008 20:59:40 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Pumandulka
    Je fajn, že si to dokázala povedať a že to Tvoj partner dokázal vypočuť. Držím palce, aby vám to vydržalo.
    publikované: 01.05.2008 21:01:20 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Sooshn
    dakujem, aj ja dufam ;)

    vies, kedysi som to tiez tak brala, ze malo by mu to docvaknut samemu. ale poucila som sa. nas vztah skoro stroskotal a ja by som bola nerada, keby k tomu realne doslo.

    ja si myslim, ze ak ma partner toho druheo rad, bude mu jasne, ze partner mu nedostatkom zaujmu nechcel povedat, ze sa ma na nieco hrat a teraz mu kazdy den nosit darcek a tak. a ak zacne hrat, ten druhy to vyciti a vtedy je jasne, ze asi v tom vztahu nie je vsetko ok. mne staci ak sa nad tym zamysli a obcas si spontanne spomenie a prekvapi ma. aj hovadinou :)
    publikované: 01.05.2008 21:19:50 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Nie vždy je to také jednoduché Pumandulka
    A nie vždy sa dvaja dokážu takto porozprávať. Možno ak sa pestuje komunikačný most už od začiatku vzťahu, dá sa vybudovať do optimálnej podoby.
    Preto Ti/vám fandím.
    publikované: 01.05.2008 21:29:42 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Sooshn :)
    jednoduche to rozhodne nebolo, to Ti poviem ;) ale ak ide o vela, niekedy sa musis rozhybat. myslim, ze ma trosku posunul aj Tebou napisany pribeh. az na pribehu Evy som si uvedomila, kam sa nechcem dostat, ale mohla by som, ak nezacnem konat. nechcem to hladat inde, chcem to opat najst vo vztahu. takze tym som chcela povedat "dakujem" :)
    publikované: 01.05.2008 21:43:37 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Sooshn
    to dakujem mala byt priamat rec ;)
    publikované: 01.05.2008 21:44:40 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Pumandulka, to ja ďakujem
    publikované: 01.05.2008 21:56:37 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  21. pumandulka, komentom zo 17:18 som nechcel povedať...
    "rezignujte na komunikáciu s partnerom, hľadajte obdiv, túžbu a vášeň v náručí iného chlapa"...
    chcel som povedať len toľko, že nie každá žena má to šťastie, že takéto citlivé otázky môže so svojím partnerom otvoriť a dosiahnuť vytúženú zmenu...
    a keď v čase komunikačné zlyhávania a nenapĺňania svojich túžob, v čase, kedy je zranená jej sebaúcta, jej príde do cesty iný chlap, ktorý je ponúka presne to, čo ona hľadá, asi je veľmi ťažké odolať pokušeniu aspoň na jednorazový úlet alebo krátkodobý milenecký vzťah...
    publikované: 01.05.2008 22:08:10 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Wyslúžilec, myslím, že takto to asi často
    funguje aj u mužov, alebo nie?
    publikované: 01.05.2008 22:15:05 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Sooshn, myslím si, že áno.. v tomto smere asi veľký rozdiel medzi mužmi a ženami nie je...
    muži vari dokonca "podliehajú" pokušeniu ľahšie než ženy, lebo ich sexualita je slobodnejšia ako sexualita žien, a navyše nečelia takému spoločenskému tlaku a odsúdeniu, keď majú milenecký pomer.. takáto "bokovka" je dokonca predmetom obdivu a uznania... :)
    publikované: 01.05.2008 22:19:16 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. hogo...
    ja som to tak ani nepochopila. len som na vasich komentoch videla dve velmi dolezite momenty:
    1. ak otvorene partnerovi poviem, co mi chyba, neznamena to, ze som si to vynutila, ze vsetko, co pre mna teraz urobi je falosne. podla mna to kazdy vyciti, ci je to zo strany partnera hrane alebo nie.
    2. ano, urcite nie kazda zena ma to stastie, ze taketo citlive otazky moze s partnerom otvorit. ale kolko krat sa o to realne pokusila? ja ti poviem, ze aj mne trvalo dlho, kym som ja prekonala bojazlivost. partner by sam od seba urcite takuto debatu sam nenacal. ale uvedomil si, ze je to dobre. musela som sa pri podani snazit, aby to spravne pochopil, preco je to pre mna dolezite a tak. este stale sa ucime a budeme az pokym budeme spolu.
    publikované: 01.05.2008 22:20:49 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  25. pumandulka, super, že si ku svojmu chlapovi našla kľúč! :)
    nenapíšeš o vašej ceste k sebe článok/články na svojom blogu, alebo pre blogzin, hm??? :)
    publikované: 01.05.2008 22:25:12 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Wyslúžilec, možno to len tak vnímame,
    že muži podliehajú "ľahšie". Možno práve preto, že nečelia takému spoločenskému tlaku si môžu dovoliť byť menej opatrný.
    Naozaj si nie som istá, či by na váhach nevery prevážila miska s mužskou neverou.
    publikované: 01.05.2008 22:26:14 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Sooshn, netvrdím, že muži sú častejšie neverní než ženy...
    len sa s neverou nemusia tak úzkostlivo skrývať...
    publikované: 01.05.2008 22:27:57 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. hogo :)
    mozno, uvidime. na to treba viac casu, takze po statniciach o tom urcite popremyslam ;)
    publikované: 01.05.2008 22:29:51 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Wyslúžilec, tak s tým súhlasím.
    publikované: 01.05.2008 22:29:56 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Pumandulka
    Popremýšľaj, určite by to bolo zaujímavé.
    publikované: 01.05.2008 22:32:40 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  31. pumandulka, Sooshn, super! :)
    a pumandulka, Tebe budem pri štátniciach držať všetky štyri palčeky, oki? :) a Tvoj prísľub Ti potom pripomeniem... ;)
    publikované: 01.05.2008 22:33:26 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Hogo, Sooshn :)
    hogo - mas iba 4? ja by som potrebovala aj sto :P ale nie, dakujem a pripomen :)

    sooshn - popremyslam, mame niekolko zlomovych momentov, ktore by urcite stali za zdokumentovanie .
    publikované: 01.05.2008 23:08:52 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  33. ... si myslíš, že som stonožka??? ;)
    publikované: 01.05.2008 23:09:58 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. dufala som...
    a este k tomu, ze stastna stonozka s podkovami :P
    publikované: 01.05.2008 23:15:38 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  35. ... sa kvôli Tvojim štátniciam pokúsim o také prevtelenie ;)
    a keď sa mi to nepodarí, vari bude stačiť držať aj tie štyri palčeky, no nie? ;)
    publikované: 01.05.2008 23:18:11 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. oki, hogo :)
    ved aj ja mam 4 a ked zburcujem vsetkych rodinnych i nerodinnych istotne sa aj sto narata :P
    publikované: 01.05.2008 23:22:06 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  37. :))
    publikované: 01.05.2008 23:28:02 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Bravóóó Evka...
    Evi, zažila si niečo na čo ešte stále nemá väčšina žien odvahu, aj keď mnohé ešte o tom tajne snívajú... To vieš, katolícka výchova a jej povery a okolie spôsobili, že ľudia sa dívajú na sex a radosť akú prináša z neuveriteľnými predsudkami... Obdivujem Ťa za Tvoju liberálnosť... sme rovnaka´"krvná" skupina...
    A keď už si objavila "tajomstvo", tak ho nezahadzuj, ale "rozvíjaj"... Je ešte veľa zamknutých komnát, ktoré Ťa môžu veľmi prekvapiť... určite tušíš o čom hovorím...
    publikované: 02.05.2008 09:41:43 | autor: Coden (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Coden
    Ďakujem za komentár.
    Vieš, vždy a všade o sebe tvrdím, že som prísny konzervatívec. Ale asi sa mýlim.
    Máš pravdu, téma sexuality je ešte veľké tabu a je zvláštne, že sa často rozvíjanie a prekračovanie istých stereotypov v intimite odmietajú aj ženy v "legálnych" partnerských zväzkoch.
    Škoda.
    publikované: 02.05.2008 10:14:59 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  40. inak je to sranda...
    od mnohych kamaratov som pocula, ze ich priatelky su v posteli uplne chladne, hanblive, pasivne. aj po dlhorocnych vztahoch a ja to napriklad nechapem. preco sa zeny boja otvorit cloveku, s ktorym pocitaju, ktoreho si nebodaj zobrali? ved nech mi ziadna zena nehovori, ze ona netuzi po rozkosi, po vasni, po novych vzruchoch :P
    publikované: 02.05.2008 10:37:15 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  41. waw, tak takyto vyvoj som fakt necakala...
    som soknuta :-)))
    publikované: 02.05.2008 10:38:43 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. a tie palceky ohladom statnic by sa aj mne zisli :-)
    nepodelime sa? :-)))))
    publikované: 02.05.2008 10:39:25 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. luu :)
    no tusim hoga budeme musiet naklonovat :D len neviem, ci to tento svet zvladne ;)
    publikované: 02.05.2008 10:42:58 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  44. luu, neboj, ako vernej čitateľke a budúcej autorke blogzinu ;)...
    budem počas štátnic palčeky poctivo držať aj Tebe.. :))
    publikované: 02.05.2008 10:44:02 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. Pumandulka,
    možno to bude skutočne tým, že je sexualita často chápaná ako čosi nečisté, nízke.
    A často sú tak dievčatá (ale ani chlapci nie sú výnimkou) vychvávaní.
    publikované: 02.05.2008 10:44:23 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  46. Luu
    Budem palce držať, neboj :-))
    publikované: 02.05.2008 10:44:56 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  47. pumandulka, nestraš! pre mnohých je aj jeden hogo až príliš.. ;)
    publikované: 02.05.2008 10:44:58 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. sooshn :)
    asi dnes podakujem mojim rodicom za vychovu :)
    publikované: 02.05.2008 10:46:29 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  49. pumandulka, ad koment 10:37
    zaujímavé by bolo, z akých dôvodov sú priateľky Tvojich priateľov také "chladne, hanblive, pasivne".. si myslím, že v mnohých prípadoch ide o obyčajný ostych a zábrany, a v takom prípade je na ich partneroch, aby im ho pomohli prekonať...
    publikované: 02.05.2008 10:48:04 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Wyslúžilec a možno ide skutočne o pasivitu
    spôsobenú nezáujmom o intimitu. Sama poznám ženy, ktoré sexualitu chápu len ako povinnosť voči mužovi.
    Neviem, či za všetko môže výchova, ale myslím, že vo väčšine prípadov áno.
    A otázne je, keď je v niekom takáto nechuť vyvolaná, či ju môže partner prelomiť.
    publikované: 02.05.2008 10:52:06 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  51. Pumandulka :)
    Isto na tom svoj podieľ zásluh majú.
    publikované: 02.05.2008 10:53:45 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  52. hogo, to som im...
    aj ja povedala :) zo zaciatku je ostych mozno prirodzeny, ale po niekolkych mesiacoch sa mi uz zda divny. a na jeho odstraneni treba pracovat. milovanie je dolezitou sucastou vztahu a ak nas nenaplna, zacneme hladat inde.

    ale nazaj suhlasim aj so Sooshn, ze niekedy zeny naozaj vnimaju intimitu ako povinnost voci muzovi. alebo nepoznaju same svoje telo a tym padom partnerovi nepomozu a myslia si, ze zazit rozkos im nie je sudene. a potom si to naozaj iba odlezia...
    publikované: 02.05.2008 10:55:09 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  53. Sooshn, myslím si, že drvivej väčšine prípadov partner môže nechuť partnerky prelomiť...
    aj keď by som možno dal prednosť "mäkšiemu" slovníku - roztopiť, rozptýliť.. chce to citlivý prístup a trpezlivosť...
    publikované: 02.05.2008 10:59:50 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. Si optimista Wyslúžilec,
    ale nemám dôvod Ti neveriť.
    Hoci mne sa to až také jednoduché nevidí.
    publikované: 02.05.2008 11:03:37 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  55. pumandulka, áno, milovanie je dôležitou súčasťou vzťahu...
    milovanie je o sebapotvrdzovaní a potvrdzovaní intímneho vzťahu ženy a muža...
    publikované: 02.05.2008 11:07:42 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. Sooshn, som realista.. :) a verím, že...
    presvedčenie o často sa vyskytujúcej sexuálnej chladnosti žien je mýtus...
    publikované: 02.05.2008 11:08:51 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. Wyslúžilec, škoda,
    že teraz muži mlčia. Že ich tento príbeh priveľmi k diskusii nevyprovokoval.
    Možno by diskusia mohla tento mýtus trocha poodhaliť.
    publikované: 02.05.2008 11:13:47 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  58. Sooshn, muži nie sú takí zdieľni ako ženy...
    aj keď v čisto mužskom kruhu na takéto témy spolu hovoria.. no neraz spôsobom, ktorý nie je publikovateľný.. :))
    publikované: 02.05.2008 11:16:47 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. Veď to Wyslúžilec,
    toto by mohla byť celkom dobrá platforma na kultivovanejší, publikovateľný spôsob takýto rozhovorov. No čo už...
    publikované: 02.05.2008 11:19:51 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  60. Sooshn
    Pekne spracované. Som rád, že Ewa pozná čaro krásy sexuality. Že sa jej páči prežívať ju odrazu aj s dvoma partnermi. Keď sa jej to páči, a aj jej partnerom, prečo nie?. Pre mňa je trochu problém, že to všetko robí tajne. Že je to záležitosť, ktorá sa dotýka, myslím Viktora - jej manžela. On je tretia osoba, pred ktorým všetko tají. Je to jej manžel a manželstvo je podľa mňa záväzok, na ktorý obaja partneri dobrovoľne pristúpili. Čosi sa v tom záväzku hovorí aj o manželskej vernosti. Iste, manželstvo môže fungovať aj bez tohto záväzku, aj keď možno s určitou dávkou problémov, ale zrušenie záväzku v tomto bode, by malo byť až po súhlase oboch manželov. Inak je to nevera a Ewa si to uvedomuje. Ak by išlo iba o príležitostný sex, tak by som to ani až ako nejakú neveru nebral. Možno za, povedzme pokĺznutie. Ako by sa tvárila Ewa, keby sa dozvedela, že jej manžel sa miluje s dvoma partnerkami naraz a ani jedna z nich nie je ona a že to už trvá dlhšiu dobu? Vie si Ewa predstaviť, že sa odrazu miluje aj s Romanom aj s Viktorom? Spolu, práve s nimi dvoma. Vieš mi Sooshn povedať, prečo áno, respektívne prečo nie, práve s nimi dvoma? Išlo Ewe pri milovaní s dvoma partnermi iba o čaro sexuality, alebo aj o niečo iné? Ak jej išlo len o čaro sexuality, prečo ho už nehľadala aj s Viktorom?
    Nemyslím si, že manželstvo je dlhodobo, iba prechádzka ružovou záhradou. Obaja partneri sa neustále vyvíjajú a vyvíja(mení) sa aj ich sexualita. Dokonca aj láska mení svoj obraz. Po dlhšej dobe asi hrá väčšiu úlohu schopnosť „zostať navždy mladým“. Čosi, čo nás núti vidieť svojho partnera/ku, práve dnes prvý krát v živote a znovu sa do nej/neho zaľúbiť a opäť o ňu/neho usilovať. Taká občasná revitalizácia lásky, sexu, pozerania na toho druhého/druhú.
    Ale aj odvaha, byť k sebe a partnerovi úprimný, o probléme hovoriť a nečakať, až problém vyrieši za nás niekto iný. Ten iný ho vyrieši, ale temer určite podľa našich najhorších predstáv, ak nie ešte horšie.
    publikované: 02.05.2008 12:18:10 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  61. stále iba o tom istom...
    možno som puritánka. ale táto žena asi mala v mladosti nedostatok lásky, ak stále iba sexuje, alebo je chorá.. tie jej zážitky.. milenci...
    ... matka, manželka.. milenka iných... a nemá výčitky... lieči svoje psychické problémy sexom...
    teraz určite každý proti mne..
    ale ja s ňou nesúhlasím.. ja by som toto všetko nedokázala...
    keď si už človek chce užívať, tak nech si vyberie život taký v ktorom nemusí ubližovať iným.. načo má rodinu, ak túži po zážitkoch s inými mužmi.. ako sa vie pozrieť do očí iných s takýmto spôsobom života..
    ja by som nedokázala.. je to strašné..
    to nie iba o tom sexe, ale o týchto jej zážitkoch.. je to strašné..
    publikované: 02.05.2008 12:31:28 | autor: kvietok (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. Janovi
    Najskôr poďakovanie za dlhý komentár.
    A veľmi sympatické posledné dva odstavce, s ktorými sa viac-menej stotožňujem. Hoci ako už v komentároch odznelo, komunikačná bariéra je niekedy hlavnou prekážkou a dôvodom, prečo sa vzťahy často vymknú spod kontroly a uberajú sa celkom živelne neočakávaným smerom.
    Takže Tvoj posledný odsek berim ako platný pre páry, ktoré dokážu slobodne komunikovať aj o svojej vzájomnej intimite.

    Máš pravdu, že najväčším problémom celého príbehu je "podvádzanie a klamanie" Viktora. Keďže však Eve na manželstve záleží (zdôrazňuje pri rozhovore s Alexom skoro stále), inú voľbu nemá. Najmä, ak cíti, že ju jej milenecký vzťah obohacuje a nechce s ním ešte skončiť.
    Tu náchadzam v jej konaní najväčší rozpor i ja. Eva to však inak riešiť nedokáže.
    To, že sa Eva dostala do situácie, že sa milovala s dvomi mužmu naraz bolo neplánované, spontánne a iniciované jej milencom vo chvíli hlbokého vzrušenia. Premýšľam, či by Eva bola s takým niečím plánovane súhlasila. A som si viac menej istá, že by túto bariéru asi nebola dokázala plánovane prekročiť. Roman pravdepodobne vycítil, kedy by Eva mohla s takým niečim súhlasiť a tak to skúsil.

    A som si viacmenej istá, že by také niečo neskúšala so svojim manželom. Napriek všetkému z jej slov cítiť k Viktorovi veľkú úctu a lásku a takýto "úlet" by asi za pre manželstvo primeraný nepovažovala. Hoci kto vie? :) To sú len moje domnienky. Skúšam sa do Evinho konania vcítiť.
    A som si istá, že pri milovaní s dvomi partnermi si Eva vychutnávala len čaro sexuality, ten pocit keď sa premenila pre dvoch mužov súčasne na predmet ich obdivu, túžby a zmyselnosti.
    publikované: 02.05.2008 13:41:27 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  63. Kvietok
    Ďakujem za koment.
    Viem, že pre veľa ľudí môže byť Evino správanie celkom neprípustné a odsúdeniahodné.
    Každopádne nesúhlasím s tým, že Evino správanie je prejavom psychickej ujmy na zdraví a že si ju lieči cez svoju sexualitu. Je to o inakosti správania sa každého z nás. O tom, že čo je prirodzené, alebo aspoň prijateľné pre jedného, je neprirodzené a neprijateľné pre druhých.
    publikované: 02.05.2008 13:46:02 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  64. Vieš, Sooshn, rozmýšľam nad tým Kvietkovým komentom
    a čosi z jej postoja chápem... Tak ako chápem aj Evu, že sa dostala do situácie, keď sa jej sexualita nedala brzdiť a len urobila to, na čo mala zelenú. Kvietok však vyjadril druhy protipól nevery. Jedna vec je prežívať sexuálnu slobodu a druhá vec je vedieť, že týmto konaním by som komusi mohla spôsobiť traumu. Vojsť vedome do zraňovania mne blíkej osoby. Pokiaľ sa moja sexuálna sloboda napĺňa v mojich predstavách, snoch, tak jej popustím uzdu naplno. No ak by mala reálne kohosi zraniť, radšej popremýšľam, či jej nenasadiť opraty. No znovu je to aj o tom, či je vzťah medzi partnermi živý, naplnený vášňou, láskou a porozumením. Ak áno, niet dôvodu hľadať toto naplnenie inde formou mimopartnerského vzťahu. No ak vzťah odumiera, alebo je už mŕtvy, je prirodzené, že muž/žena chce vojs´t do plnohodnotného, nového. Túžba po láske je veĺmi silná motivácia a veĺmi silný pohon vpred, dokáže rozbúrať aj také bariery etiky a morálky, ktoré sa zdajú byť na prvý pohľad neprekonateĺné. No ja mám stále tú zásadu: láska by mala liečiť, nie ubližovať.
    publikované: 02.05.2008 14:00:19 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. Rozprávkarka, vo svojom komente vychádzaš z nevysloveného predpokladu, že...
    popustením uzdy svojim túžbam v snoch a fantáziách partnerovi nespôsobíš traumu.. a čo ak áno? ak by si chcela mať istotu, musela by si sa spýtať.. a traumu by si mohla spôsobiť už len samotnou otázkou...
    ak sa Eva rozhodla ako sa rozhodla, asi si bola istá, že takéto záležitosti so svojím mužom nemôže preberať, lebo už len úvahy na takéto témy sú pre neho neprijateľné...
    publikované: 02.05.2008 14:07:13 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. Rozprávkarka,
    myslím, že Eva si plne uvedomovala to, že môže ublížiť. Preto sa snažila byť opatrná, byť nad vecou (v texte sa vyskytlo, že sa s milencom stretávala raz za jeden dva mesiace). Eliminovala možnosť prezradenia práve v snahe neublížiť.
    A ešte zopakujem, že jej vzťah s Viktorom bol dobrý, neodumieral, len sa z neho začalo čosi vytrácať. Čosi, nad čím by možno iná žena len kývla rukou, alebo by to vôbec nepostrehla.
    publikované: 02.05.2008 14:10:43 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  67. A ty sa vieš zdielať so svojimi predstavami a snami so svojou partnerkou?
    Do akej miery? Kde je hranica, za ktorú ju už nevovedieš? Kedy vieš, že by jej tvoje ,,nasnívanô" spôsobilo zranenie? Prečo moju slobodu, prezentovanú sexuálnymi predstavami, nemôžem spraviť súčasne aj slobodou svojho partnera? Nuž snáď len preto, že moja sloboda je moja individuálna záležitosť a jeho sloboda je jeho individuálna záležitosť. To, čo sa deje v mojej hlave, je v mojej hlave. Ale partnerský život je p súžití, o dvojici, o telesných kontaktoch, o dialógoch. Je to o porozumení, poznaní toho druhého. A ak ho ľúbim, mala by som vedieť, čo ho zraní.
    publikované: 02.05.2008 14:14:57 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. Rozprávkarka, do duše a do hlavy nevidíme ani milovanému človeku...
    preto sa môžu predpoklady neraz ukázať ako nepresné a/alebo nesprávne...
    jedine v dialógu sa dá vyjasniť si svoje aj partnerove hranice, a v dialógu je možné sa spoločne ich pokúsiť aj posunúť...
    chce to ale pomalé približovanie sa k citlivým miestam, veľa trpezlivosti, opatrné, postupné nazeranie za momentálne platné hranice...
    publikované: 02.05.2008 14:25:04 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. Sooshn, myslím si, že to v svojom komente naznačil Ján,
    každý partnerský vzťah prechádza vývojom, čosi v ňom odumrie, aby to uvolnilo miesto niečomu inému, novému. Niekedy treba to odumreté odstrániť aj chirurgickým rezom (v krajných prípadoch môže byť takýmto rezom aj úlet s iným partnerom), ale nie je to nemenná konštanta, že teraz sa čosi zastavilo a už sa to nikdy nezmení. Iný je vzťah po piatich, po desiatich a po dvadsiatich rokoch. Treba sa snažiť, aby žil, aj keď v obmenách a v neustálom striedaní, ale žil.
    publikované: 02.05.2008 14:26:49 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. Cítim v tom dosť silný protiklad dvoch hraničných mantinelov.
    Vášeň, ktorú by mala mať v sebe láska zakomponovanú, nejako nejde dohromady s opatrnosťou. Povedala by som, že buď ju ten hraničný kameň rovno zabije, alebo ho zvalí a presunie ďalej. Zas na nejakú ďalšiu hranicu. A tak dokolečka. Až kým nezoslabne a nemá silu ten kameń zvaliť.
    publikované: 02.05.2008 14:31:16 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. Rozprávkarka, nehovorím o opatrnosti pri (vášnivom) milovaní...
    ale pri rozhovoroch o vzťahu, a jeho smerovaní a spôsoboch jeho obohacovania a rozvíjania...
    publikované: 02.05.2008 14:35:47 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. Stále v tom vidím niečo, čo mi pripomína zle zaplátanú trhlinu v hrádzi.
    Vovediem svojho partnera do svojich predstáv a snov, pomaly, opatrne, aby vedel, že v mojej hlave sa koná niečo, o čom on nemal ani tušenia, navyše s nejakým Bradom Pittom, či iným svalnatým krásovcom. Potom ma on vovedie do svojho snívania, v ktorom je nejaká iná bytost, čo má so mnou pramálo spoločné. Ja jemu poviem: pravdaže, chápem ťa, zlatko. On mne: aj ja teba, miláčik. No a na ďalší deň mi povie: nuž keď sa tak vzájomne chápeme, čo keby sme to skúsili nielen v predstavách, ale aj naživo, v štvorke? To je tá zl zaplátaná trhlina v hrádzi snov...
    publikované: 02.05.2008 14:43:33 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. Rozprávkarka, nevidím tam žiadnu zle zaplátanú trhlinu v hrádzi...
    v slobodnom partnerskom vzťahu by mali mať žena aj muž možnosť navrhnúť čokoľvek, a ten druhý by sa mal mať možnosť slobodne rozhodnúť, či ten návrh prijme alebo nie...
    v dobrom partnerskom vzťahu by malo platiť právo veta, len by nemalo byť zneužité na úplne odobratie slobody čo len jednému z partnerov.. ak by tak pôsobilo, vzťah asi dlho nevydrží..
    publikované: 02.05.2008 14:48:17 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. vies, rozpravka...
    obcas ked vztah naozaj kolise a nieco v nom skripe, je dobre ukazat partnerovi, ze zas nie je stredom nasho vesmiru. ze nie vsetky predstavy sa tocia okolo neho. ze aj v nasom zivote su zaujimavi ludia, a to nielen ako objekt pomoci, ci porozumenia, ale obcas aj sexualnej tuzby. ano, moze to vztah uuplne dorazit, ale na druhej strane si partner moze uvedomit, ze tie myslienky este neznamenaju neveru, ani to, ze toho druheho uz nelubime. proste je to prirodzena sucast nasho zmyslania a spestrenia. ide o hranicu, ktoru chceme, ci nechceme prekrocit...
    publikované: 02.05.2008 14:50:40 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  75. Dibre, čert, dnes večer navrhnem môjmu Sádrovačovi, že si
    chcem dať štvorku s tebou a tvojou polovičkou, keď ma vyhodí z Chalúpky, budeš zachraňovať?

    :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    publikované: 02.05.2008 14:53:35 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. Rozprávkarka, mailom Ti posilem adresu... :)
    keď nebude štvorka, bude aspoň trojka... ;)
    publikované: 02.05.2008 14:55:33 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  77. Pumandulka, viem, že netreba vždy robiť z partnera stredobod
    svojho vesmíru, ľudské ego je totiž také krehké, že to občas nezvládne, a viem, že je dobré aj mu ukázať, že sú pre nás príťažliví aj iní ľudia,

    ale mne ide o dokonaný skutok nevery ako taký, ten považujem za zraňujúci artefakt vo funkčnom vzťahu, ktorý je živý a vyvýja sa. Pochopila by som ,,úlet" o akom hovoril Ján, čosi, čo sa stalo v súhre okolností, ale plánovaná a zámerná nevera je mimo mňa.
    publikované: 02.05.2008 14:57:50 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. az vas pismenka neposluchaju
    od nedockavosti ;)
    publikované: 02.05.2008 14:58:02 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  79. pumandulka, si mi onehdá vyčítala, že opravujem svoje preklepy...
    tak som s tým prestal, a Ty teraz takto, kudlu do zad?!? :(((
    publikované: 02.05.2008 15:00:19 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. to urcite, rozravka
    to som pisala uz v komentaroch aj ja, ze ak by slo o ulet, bolo by to prijatelnejsie. mne tiez nesedi dlhodoba planovana nevera a fungujuci vztah, ako ho eva popisuje.
    publikované: 02.05.2008 15:01:09 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  81. Pumandulka, problém je v tom, že ja som na Hviezde malého
    princa a ku mne ďaleko... Kým by sem zostatok štvrky prišiel, hádam by ma už chuť na ten skupinový sex aj prešla!
    publikované: 02.05.2008 15:01:56 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. Rozprávkarka, tak Teba už Sádrovač fakt vyhodil z chalúpky?!? ;)
    publikované: 02.05.2008 15:03:46 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  83. ale no, hogusik
    nemohla som odolat, ked ma prsty svrbeli :P a ja som ti urcite nic nevycitala, ja som pisala, ze mi je to zlate, ze sa vzdy opravis, aby nahodou nedoslo k nedorozumeniu ;)
    publikované: 02.05.2008 15:04:22 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  84. ... tak Ti treba, nemáš mu dávať nemravné návrhy!?! ;)
    publikované: 02.05.2008 15:04:22 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  85. na hviezde...
    maleho princa? juuuj, to by som dosla na navstevu, ale bez mravnych navrhov. tie necham hogovi ;)
    publikované: 02.05.2008 15:06:03 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  86. pumandulka, nnno, aspoň ostník kritiky tam onehdá bol, či nie? :)
    si mi taktne naznačla, že podceňujem inteligenciu čitateľov komentov... :)
    publikované: 02.05.2008 15:06:04 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  87. pumandulka, mravné návrhy??? také nepoznám... ;)
    publikované: 02.05.2008 15:07:06 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  88. nooo, mozno podpichla ale nevycitala ;)
    takto silno by som to nenazvala :)
    publikované: 02.05.2008 15:07:45 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  89. Nerob si zo mňa srandu, toto je náhodou vážna vec! Prísť
    o chuť na skupinový sex... A o akých nemravných návrhoch to hovoríš? Však keď nie je nemravná Evina trojka, prečo by mala byť nemravná Rozprávkárkina štvorka, hm?
    publikované: 02.05.2008 15:08:08 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  90. Pumandulka, v blogzine nikdy nie je reč o mravnosti, len o nemravnosti,
    na to si ešte neprišla?
    publikované: 02.05.2008 15:09:38 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  91. to som si na seba...
    usila budu, takto sa prezradit :P
    publikované: 02.05.2008 15:09:43 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  92. Rozprávkarka, ak Ťa Sádrovač vyhodil z chalúpky až na plánetu Malého Princa...
    museli mu Tvoje návrhy pripadať nemravné.. mne ten návrh na štvorky náááhodooou znel veľmo sympaticky.. :))
    a som Ti vari neponúkol vzápätí azyl, hm??? ;)
    publikované: 02.05.2008 15:11:21 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  93. prisla, rozpravka, prisla...
    to len od rozkokosenia som zabudla na NE v slove nemravnost :( som chcela len hogoci prisudit nemravnost a pritom som sa prezradila s tou svojou ;)
    publikované: 02.05.2008 15:12:17 | autor: pumandulka (e-mail, web, autorizovaný)
  94. Rozprávkarka, no povedz, kde inde sa môžu strážcovia mravnosti tak vyřádiť ako na blogzine? ;)
    publikované: 02.05.2008 15:12:40 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  95. Nevidím azyl nikde inde iba v blogzine a tu sa to priam nemravnosťou
    hmýri, to by som tu teda dopadla, veď tá štvorka by bola ešte to najmenšie (zlo?) čo by ma tu postretlo!

    Radšej si to rozmyslím a nepoviem mu nič...
    publikované: 02.05.2008 15:15:01 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  96. Rozprávkarka, keby Sádrovač vedel, že čítaš a božechráň aj komentuješ blogzin...
    už len za to by Ťa z chalúpky zaručene vyhodil.. ;)
    publikované: 02.05.2008 15:16:43 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  97. No vidíš, čo všetko ja riskujem na všeobecné pozdvihnutie
    blogzinu... Ale neboj sa, Sádrovač je muž na svojom mieste a vie, že Chalúpka bez Rozprávkarky by už nebola chalúpkou a on by nebol Sádrovačom.
    Však ja mu občas tie tvoje srandičky aj čítam, aby sa nepovedalo, že čosi zatajujem... Ale naozaj iba občas a iba čosi, lebo ČERT nikdy nespí...
    publikované: 02.05.2008 15:21:25 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  98. ... som si hneď myslel, že čerta cenzuruješ!?! >:-///
    publikované: 02.05.2008 15:23:07 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  99. Však keď sa necháš cenzúrovať ty, prečo by som nemohla aj ja?
    O?
    publikované: 02.05.2008 15:27:37 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  100. ... a kdeže sa nechám cenzurovať, hááá?!? >:-///
    publikované: 02.05.2008 15:28:44 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  101. Aha, prepáč, pre teba to nie je cenzura, ale odborná posudková
    komisia.
    To ja mám radšej Sádrovačovu cenzúru, najmú keď je rukolapná.
    publikované: 02.05.2008 15:32:20 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  102. Rozprávkarka, a akouže cenzúrou je posudková komisia...
    s poradným hlasom, bez rozhodovacích právomocí, hm???
    publikované: 02.05.2008 15:33:59 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  103. Nuž, keby si tomu povedal odborne že konzultanti, tak to pochopím,
    ale podľa elementárnych skúseností, ktoré mám, posudkova komisia je čosi, čo hodnotí, resp. súdi niekoho/niečo, vyberá, doporučuje či neodporúča. Niečo, ako keď na MKSR vyhodnotia tristo rukopisov, na dvadsať dajú štempel, posunú ich Maďaričovi a ten z nich päť podpíše.
    Ja chápem posudkovu komisiu v tomto zmysle a cenzuru podobne. A ak išlo o iné významy, použité v tomto spojení, tak sa - dodatočne - ospravedlňujem - ale ver, že mi to ospravedlňenie ide veľmi proti srsti!
    publikované: 02.05.2008 15:39:03 | autor: rozpravkarka (e-mail, web, autorizovaný)
  104. Zle zle zleeeeeeeee jeeeeeeee
    Aj ked viem ake pocity moze prezivat hlavna hrdinka tohto minipribehu, nezachovala sa racionalne. Podla mna sa mala porozpravat s partnerom. Aj ked je niekedy velmi tazke odolat takymto pokuseniam, prave v tom je sila osobnosti -vydrzat a zachovat sa rozumne a premyslat s chladnou hlavou; ale to zavisi od typu cloveka, jeho vychovy, pevnej vole respektovat svoj zavazok voci partnerovi. O tyzden alebo o mesiac jej z toho moze zacat drbat a podla mna sa z tohto bludneho kruhu uz nedostane, takze pochybujem o tom ze ma svoj zivot pevne v rukach. Je to situacia kedy niet cesty spat a myslim si ze Eva si v zivote poriadne ale sakramentsky zavarila. Chapem ju, neodsudzujem ju, ale to co robi je velmi zle a este raz zle. Zle pre nu aj pre partnera. Ved predsa nie sme zvery ktore len sulozia, na to mame mozog...
    publikované: 02.05.2008 15:39:44 | autor: Brano (e-mail, web, neautorizovaný)
  105. Rozprávkarka, označenie "posudková komisia" bola nadsádzka...
    veď hneď za ním nasledoval trojnásobný smajl.. a keby si čítala onen koment ďalej, bola by si sa dozvedela, že sa jedná o poradné alebo konzultačné teleso...
    publikované: 02.05.2008 15:44:13 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  106. Braňo, osobitne ma zaujala posledná veta Tvojho komentu...
    "Ved predsa nie sme zvery ktore len sulozia, na to mame mozog."
    zaujímavé a možo aj typické je na nej to, že telesnému milovaniu (súloženiu), ktoré je významnou súčasťou lásky a koniec-koncov aktom, z ktorého povstáva život, sa podsúva akýsi menejcenný, podradný, skoro až poľutovaniahodný význam...
    publikované: 02.05.2008 15:49:33 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  107. Na posudkové komisie cerím zuby či majú za sebou tri alebo desať smajlíkov!
    Ja som za nadsazku, ale v tomto nepoznám brata!
    publikované: 02.05.2008 15:58:23 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  108. Braňovi: tvoj vstup do debaty je zaujímavý, pretože prináša (inak dosť zriedkavý)
    pohľad muža. Osobne si myslím, že by si to mohol vysvetliť ešte trochu viac. Keď som túto časť Nevery čítala, tiež v prvom okamihu vo mne hrklo. A položila som si otázku: čo je to vlastne za žena? Lenže túto otázku by si mohol položiť každý z nás, nielen ženy, ale aj muži. Súhlasím s tým, že máme mozog na to, aby sme ho používali, ve´d vďaka nemu dostávame vlastne aj množstvo krásnych vzrušivých vnemov, ktoré vyúsťujú aj v telesný akt. Ale súhlasím s tebou aj v tom, že niečo v Evinom chovaní nie je celkom normálne, resp. prirodzené. Dá sa to označiť aj termínom ,,zlé" vo všeobecnom chápaní kresťanskej morálky. No napriek tomu by som nezdvíhala kameń. Tak ako som už povedala: kto z nás je bez viny, nech prvý hodí kameńom...
    publikované: 02.05.2008 16:02:33 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  109. Rozprávkarka, lenže v tomto prípade šlo o sestru a svojou prudkou reakciou si sa jej dosť dotkla... :(
    aj preto, že je to blogerka, ktorá je posledná, čo by presadzovala niečo čo len vzdialene sa podobajúce cenzúre...
    publikované: 02.05.2008 16:03:39 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  110. Sorry... to som nevedela... Tak sa jej naozaj ospravedlňujem,
    skús jej to vysvetliť tak, že som mala s niečim podobným negatívne skúsenosti v rámci svojej profesie a preto na tento pojem vo všeobecnosti zle reagujem.

    Mrzí ma to... Nevedela som, že je to vrámci rodiny.
    publikované: 02.05.2008 16:11:46 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  111. Rozprávkarka, možno by ste si to mohli vyjasniť priamo...
    cez odkaz autorovi na http://cokomilka.blog.sk..
    publikované: 02.05.2008 16:15:02 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  112. pán Boh zaplať,že nemam na vec jediná taký pohlad..
    ani si neviete predstaviť,ako mi odlahlo..

    Brano..dakujem..začinam zase veriť,že moje racio je namieste..

    ostatným pekný den..

    a jedna rada..treba vážiť slová..nikdy neviete,s kým sa bavítte..))))
    publikované: 02.05.2008 16:51:41 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  113. Wyslúžilec ad komentár z 15:49
    Nedá mi len súhlasiť. Je to škoda, že je takto často vnímané erotično.
    publikované: 02.05.2008 17:13:57 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  114. Ellita
    Nie je jedno, kto je na druhej strane?
    Každý z nás tu hovorí sám za seba, svoj pohľad na problematiku nevery. Myslím, že si to môže prečítať ktokoľvek. Alebo myslíš, že nie?
    publikované: 02.05.2008 17:19:32 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  115. soosh..ale ano..to môže..
    aj vyjadriť sa môže..ale nech sa obrni velkou dávkou trpezlivosti..)))

    pretože ak je názor opačny,tak diskusia nema konca kraja..)))

    a tak som si na evinu otázku odpovedala sama pre seba..a myslim,že viac nemusím...))

    vieš soosh..články by mali "vychovávať"..a mňa tento vychoval..uistil ma,že aj ked som schopná všetkého..tohto predsa len nie..ani kvôli svojej naj láske nie..

    toť vsjo..

    a za ten názor korešpondujuci s mojim som vdačna..z poslednej diskusie som mala pocit,že je tak ojedinelý,až sa môže javiť,ako nepatričny..ale to by pak pre mna život silne stratil na svojej hodnote..
    publikované: 02.05.2008 18:02:36 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  116. a ešte jedna otázka..aj ked viem,že ostane bez odpovede..
    predstavte si,že váš partner je Eva..čo cítite?..
    publikované: 02.05.2008 18:03:29 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  117. ellie
    tesim sa jak si to tu vecer precitam, len chvilu pauzuje a tak som sa zamyslela nad poslednou elinou otazkou

    z nemohucnosti dany stav zmenit (a za predokladu ze by som sa to dozvedela a o toho cloveka i potom mala zaujem ) by som sa spytala ci sa nemozem pridat do stvorky :) Sak dobrych ludi sa vsade vela zmesti a najlepsie zistit fakta na otvorenom poli :D

    za predpokladu, ze by som o tom nevedela , neda sa mi vopred predstavovat , ale fasa to neni, uz som zazila. Ale jedem dal nie ?
    publikované: 02.05.2008 18:16:00 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  118. takže sygon..potom sa už len zamyslieť,či by si to dokazala urobiť inemu..
    zvlášt mužovi,s ktorým maš krásny a pohodlný život..len "trošku" nudný..)))

    otázka stále platí..
    publikované: 02.05.2008 18:19:54 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  119. Zaujímavý príbeh...
    a zaujímavé diskusie...
    Možno je to príbeh trocha neobvyklý... ale určite sa mu dá uveriť.
    publikované: 02.05.2008 18:19:58 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  120. Ellita
    Na Tvoju otázku nie je odpoveď. Eva to robí tak, aby sa to jej partner nedozvedel, aby to nemusel prežívať. Takže Viktor nič necíti.

    Eva je jednou z tých, ktorá sa snaží svojou neverou neublížiť. Neviem, či som tým odpovedala na Tvoju otázku. Jednoducho len myslím, že Tvoja otázka nie je o tomto príbehu.

    A opačný názor v diskusii je vždy vítaný.
    publikované: 02.05.2008 18:24:56 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  121. takže z viktora si urobila uplneho trpaka,ktorý nevidi..a necíti..tak?..
    myslíš,že ked ma žena tajomstvo,že sa to nedá na nej vidieť?..že z nej nesrší spokojnosť,štastie..sexepil..a všetko to ostatne?..

    že neulieta v myšlienkach inam?..že sa nemení podvedome jej správanie?..že nezačne byť odrazu podvedomo vyzývavejšia a krajšia?..

    a toto všetko Viktor prehliada?..mysliš to vážne?..

    uff..do ústavu s ním..))))))))))))))))))
    publikované: 02.05.2008 18:27:46 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  122. ellie
    Az bude mat krasny a pohodlny rozsirujem o plnohodnotny zivot s nejakym muzom ... len trosku nudny , budem o tvojej otazke uvazovat veru .

    Myslim, ze monogamia je fajn, ale sexualne vzrusenie moze aj v harmonickom a laskyplnom vztahu zakulhat na nejeden mesiac . A myslim, ze moze nebyt v schopnostiach oboch s tym nieco spravit , utlmeny chtic alebo tuzbu alebo fantaziu si nerozkazes . (Preto chapem povahu tohto pribehu ).
    Za to sa da prebrat inde , Je len otazne ci nadobudnutu skusenost otocis v prospech vztahu .
    publikované: 02.05.2008 18:32:03 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  123. MissEllie, nemyslím, že je Viktor "trpák"
    A Eva sa snažila z tej svojej spokojnosti vniesť čosi aj do vzťahu s Viktorom.
    Myslím, že v konečnom dôsledku to Viktor pociťoval ako pozitívnu zmenu.

    A celý čas som zdrazňovala, ze Eva bola nad vecou. Takže myslím, že z nej nič "nesršalo". Iné je ak má niekto milenca a stretáva sa s ním dva tri krát do týždňa, ak tento vzťah prenikne aj do citovej sféry. Vtedy to asi žena ťažko skrýva. Eva nehľadala lásku, ale relax. A s milencom sa stretala raz za mesiac, za dva.
    Nemyslím, že by nato musel Viktor vôbec niekedy prísť. Hoci by to trvalo ešte niekoľko rokov.
    A vôbec by som to nevidela na nejaký ústav. Naozaj nie.

    Celkom inak to asi vyzerá, keď sa žena do niekoho druhého ako jej manžel zamiluje. A keď do nevery prerastie táto zamilovanosť. Vtedy je veľká pravdepodobnosť, že to manžel zistí.
    publikované: 02.05.2008 18:35:13 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  124. Sygon, to si vystihla presne
    "tú dôležitosť, otočiť to v prospech vzťahu".
    publikované: 02.05.2008 18:37:09 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  125. v tomto s vami uplne nesuhlasim...
    kazdy z nas sa moze posmyknut. nehovorim, ze sa to mne nikdy nestane. lenze v evinom pribehu ide o pravidelne uvolnenie, planovane. miesto toho, aby zmenila svoj manzelsky zivot (jasne, vniesla do neho nieco, ale...) a ten vztah s milencom ukoncila. neviem, kolko ten vztah trval, ale myslim, ze ak by som niekedy nebodaj musela rozmyslat nad odpustenim nevery, lahsie by som zniesla jednorazovy ulet ako dlhodobe podvadzanie. i ked myslim, ze konecny vysledok by bol rovnaky...
    publikované: 02.05.2008 18:50:36 | autor: pumandulka (e-mail, web, neautorizovaný)
  126. pumandulka, si myslím, že Eva vsadila na jednu kartu...
    lebo aj jednorazový úlet by asi znamenal koniec vzťahu s Viktorom...
    publikované: 02.05.2008 18:58:21 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  127. plus rozmyslam nad tou...
    dolezitostou otocit to v prospech vztahu. hovorim si, ze ak by na to partner prisiel , asi by mu nelichotilo, ze zmeny nastali kvoli niekomu tretiemu, ci nebodaj stvrtemu ;)
    publikované: 02.05.2008 18:59:25 | autor: pumandulka (e-mail, web, neautorizovaný)
  128. Pumandulka
    Opäť sa vrátim k sebe. Neviem si predstaviť, že by som takto riešila sovju partnerskú krízu.
    Tak či tak mi príde oveľa"zodpovednejšie" a prijateľnejšie stretať sa s jedným mužom - milencom dlhodobejšie, ako kedy-tedy uletieť jednorazovým vzťahom. V tom vidím oveľa viac nezodpovednosti a nebezpečenstva.
    publikované: 02.05.2008 19:07:37 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  129. takze hogo,
    povedala si, ze ked uz tak poriadne :)
    vies hogo, len pri jednom ulete je mensia pravdepodobnost odhalenia :P i ked naozaj si eva na odhalenie asi davala pozor. ale...
    mna ta dlhodobost strasne matie v celom pribehu v spojeni s milujucou manzelkou a matkou. ak sa totiz ja zamyslim nad svojim spravanim, tak ak by som mala milujuci vztah, mozno s troskou nudy, tak by ma asi jeden ulet skor tahal k uvedomeniu si hodnoty vo vztahu a viac by som sa snazila doma, nie u milenca... mozno. mam taky pocit :)
    publikované: 02.05.2008 19:08:27 | autor: pumandulka (e-mail, web, neautorizovaný)
  130. pumandulka, rozdiel medzi Tvojím a Eviným nazeraním...
    je možno daný aj cca 15-ročným vekovým rozdielom medzi vami dvoma a z toho plynúcim rozdielom v skúsenostiach z partnerských vzťahov...
    publikované: 02.05.2008 19:12:22 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  131. pumandulka
    no sak hej, zalezi od postoja .
    Mne tak vychadza ze clovek moze byt
    - neverny, uziva si to a otaca to v prosech dobreho sexu s milencom
    - neverny , uziva si to a otoci to aj v prospech partnerstva az pokym sa to cloveku v hlave nepopravi
    - neverny, neuziva si to , neotoci to v prospech sexu ani partnerstva a to je uz katastrofa
    - neverny az pokym nezisti , ze vztah pre neho uz skoncil
    Potom otazne ci aj partner si uvedomy aj ked nepolichoteny, ze nevera v pripade neskoncenia vztahu neni to najhorsie co vztah mohlo postihnut .
    publikované: 02.05.2008 19:12:45 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  132. hogo, sygon
    hogo - mozno ano a mozno nie. uvidi sa rokmi :)

    sygon - takto teoreticky to znie dobre, ale v praktickom zivote, ak si seba predstavim ako zaineresovanu osobu, tak moc jednoduche to nie je ;)
    publikované: 02.05.2008 19:22:17 | autor: pumandulka (e-mail, web, neautorizovaný)
  133. pumandulka, si všímam, že všetko odkladáš do budúcna.. ;)
    publikované: 02.05.2008 19:24:41 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  134. hogo :)
    no co ti poviem, buducnost je otvorena, tak sa otvaram :P
    publikované: 02.05.2008 19:28:01 | autor: pumandulka (e-mail, web, neautorizovaný)
  135. takže nakoniec viktor nebol trpák,ale Eva bola bezcitná a nemorálna sviňa..chápem správne?..
    ako sa dokáže niekto s niekym zvaliť do postele,ked k nemu NIČ necíti?..

    toto už je nad moje chápanie..

    Eva povýšila svoje pudy nad všetko ostatné..Kde zostala jej hrdosť?..

    fuuu...opytam sa inak..je Eva na svoje správanie pyšná?..
    publikované: 02.05.2008 19:45:36 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  136. .
    >pumandulka sak to je dobre :) budes to mat o to tazsie (lahsie), keby slo nahodou o prax . Dakedy je dobre vediet svoj postoj vopred :D , aspon rizika ..

    >ellie A preco potrebujes im priradit nalepky ? Abo on trapak abo ona hentaka . Pravda je skor bipolarna . Obaja mohli byt oboje naraz a mozno nicim z toho .
    publikované: 02.05.2008 20:12:29 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  137. Zaujímalo by ma,
    ako by bola hlavná hrdinka reagovala, ak by sa jej priateľ bol milo zahľadel do očí a povedal: " Áno, si nemorálna, cynická sviňa..," a cynicky by bol čakal na jej reakciu...
    publikované: 02.05.2008 22:58:28 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  138. KB, a to je fakt všetko, čo by Ťa zaujímalo? ;)
    z príbehu mi vychodí, že hlavná hrdinka si veru nebola istá, či nedostane nejakú podobnú odpoveď.. a prečo si myslíš, že jej priateľ by na reakciu čakal cynicky, hm???
    publikované: 02.05.2008 23:01:53 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  139. KameliaB
    Asi by sa s tým musela hlavná hrdinka zmieriť. Nevedela, čo ju pred stretnutím s priateľom čaká.
    publikované: 02.05.2008 23:07:35 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  140. A zopakoval by jej to
    ešte zo tri razy a jeho pohľad by každou replikou tvrdol a tvrdol. ako penis v nohaviciach ...hmm. uvažujem o tejto možnosti z čisto literárneho pohľadu ako prostriedok na gradáciu deja..:))
    publikované: 02.05.2008 23:08:26 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  141. KB, popravde, Tvoj sarkazmus ma prekvapuje sám o sebe...
    a jeho úroveň ešte viac... :(
    publikované: 02.05.2008 23:14:18 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  142. Neviem,
    prečo sa od priateľov očakáva, že budú utvrdzovať v hlúpost..:((
    publikované: 02.05.2008 23:22:42 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  143. KB, z čoho Ti vyplýva, že niekto od priateľov očakáva, že budú utvrdzovať v hlúposti?
    a čo presne rozumieš pod "utvrdzovaním v hlúposti" vo vzťahu k príbehu Evy???
    publikované: 02.05.2008 23:25:01 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  144. kameliaB
    zaujimavo smerovana gradacia , cisto zlahka uvazujem, ze by hrdinka povedala : "Viem" :) .
    Gradacia deja sa u mna konci v momente, keby to zakoncil s tym "Ze tak si s tym zi sama" a odisiel by . Potom uz ale nie je nic usmevne :(
    publikované: 02.05.2008 23:28:07 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  145. hogo,
    tento príbeh je príbehom zo skutočnosti, o tom niet pochýb...
    publikované: 02.05.2008 23:31:07 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  146. sygon,
    ale u mňa by to za tú pointu stálo :)) možno som formalista:))
    publikované: 02.05.2008 23:32:29 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  147. KB, tomuto Tvojmu komentu nerozumiem.. neobjasníš ho, prosím?
    publikované: 02.05.2008 23:32:52 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  148. nie, hogo,prosím,
    mohla by som sa Ťa dotknúť svojím sarkazmom.:(
    publikované: 02.05.2008 23:35:58 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  149. KB, sarkazmom si sa ma nedotkla, len ma prekvapila jeho úroveň... :(
    publikované: 02.05.2008 23:37:00 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  150. príbeh je zo skutočnosti,
    lebo je strašne, strašne smutný a strašne, strašne reálny :((
    a ja keď toto čítam, ani sa mi žiť nechce..:((
    publikované: 03.05.2008 00:00:05 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  151. KB, prečo sa Ti ten príbeh vidí byť strašne, strašne smutný???
    publikované: 03.05.2008 00:02:32 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  152. sygon..a prečo nie?..bipolarita sa v tomto vylučuje..podla mojej optiky..
    KB..))))..tiež by ma to zaujímalo..

    ale tým,že sa to Eva opýtala očakávala jediné - že jej to priatel vyvráti..a keby bol priatelom ktokolvek z väčšiny komentujúcich tento seriál,tak by to urobili..a ešte aj ovela ovela viac..)))
    publikované: 03.05.2008 09:37:40 | autor: ellita..s (e-mail, web, neautorizovaný)
  153. sygon..a prečo nie?..bipolarita sa v tomto vylučuje..podla mojej optiky..
    KB..))))..tiež by ma to zaujímalo..

    ale tým,že sa to Eva opýtala očakávala jediné - že jej to priatel vyvráti..a keby bol priatelom ktokolvek z väčšiny komentujúcich tento seriál,tak by to urobili..a ešte aj ovela ovela viac..)))
    publikované: 03.05.2008 09:38:29 | autor: ellita..s (e-mail, web, neautorizovaný)
  154. No, nazdar. tu sa to rozfrčalo :-)
    bol som styri dni v horach, kde je vsetko take opravdivejsie a cistejsie. Toto Evino chovanie nie je cista hra. Sooshn, ako to Eve zalezi na manzelstve? Co je to manzelstvo? Zivot s clovekom, s ktorym sa nedokazeme otvorene porozpravat? Hogo - ano, telesne milovanie je vyznamna sucast lasky. Ale aj v tomto pribehu? Uprimnost, otvorenost, doveru beriem ako zaklad kazdeho skutocne hodnotneho kontaktu (schvalne nechcem pouzit slovo "vztah") medzi ludmi a nutnym predpokladom k zblizeniu, ktore moze byt niekedy aj trvalejsie :-)
    publikované: 04.05.2008 16:28:04 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  155. O komunikačných bariérach sa už v diskusii
    veľa popísalo, Misolietavec.
    A slovo hra mi na Evin nemanželský vzťah celkom sedí. Čistá hra.
    publikované: 04.05.2008 16:37:11 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  156. slovo hra sedí aj na Evino manželstvo..
    dla mna..)))
    publikované: 04.05.2008 16:43:22 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  157. misolietavec, manželstvo je aj „zivot s clovekom, s ktorym sa nedokazeme otvorene porozpravat“...
    jednak preto, že manželstvo je beh na dlhú trať a na začiatku behu nemusíš tušiť, čo Ťa čaká na ďalších úsekoch, jednak preto, že obaja bežci aj ich vzťah sa časom menia...
    a akokoľvek sa Ti to nezdá, aj v tomto vzťahu je telesné milovanie významnou súčasťou lásky.. aj keď podľa Tvojich merítok vzťah Evy a Viktora láskou nie je...
    sa mi vidí, že vo všeobecne meriaš veci absolútnymi merítkami, a podľa takýchto merítok máločo obstojí...
    publikované: 04.05.2008 16:47:31 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  158. ellie
    hra na čo ?
    publikované: 04.05.2008 17:14:16 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  159. Hogo, zacitujem zas niekoho ineho :-)
    Nikto nie je dokonaly, ale mozeme k tej dokonalosti blizit :)
    publikované: 04.05.2008 22:14:17 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  160. misolietavec, citát je to pekný, len neviem, čo s ním... :((
    publikované: 04.05.2008 22:17:02 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  161. Miško, ty vieš, kam a k čomu sa blížiť?
    ja veru nie...je vari nejaký predobraz? vzor? nože pomôž ;) ako ďaleko si od neho ty sám?
    publikované: 04.05.2008 22:24:37 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  162. Diuska,
    dufam, ze Ta este neporazilo od blogovania :-) Mna to prebudilo uprostred noci :-))) To som nehovoril ja. Uprimne Ti poviem, nikdy som nevedel kam idem, comu sa mam blizit. Som velmi daleko od dokonalosti a uvedomujem si to. Hoci obcas sa mi podari zaklamat samemu sebe. Nikdy to vsak netrva velmi dlho (horsie je to s cinmi - tie sa niekedy za uvedomenim si stavu veci oneskoruju poriadne). A ved my nemusime len blogovat, Kremnica je coby kamenom dohodil :-)
    publikované: 05.05.2008 03:16:45 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  163. Hogo, citat je k tomu,
    ze niektori tak dokazu vnimat svoj zivot. Ja nie. Su to tapania, omyly, cikcaky a predsa nejake svetielka tu su... A este - manzelstvo, v ktorom sa ludia nedokazu porozpravat a vnimat je utrpenie. Akokolvek je logicke, co hovoris, neviem, co s tym :-))
    publikované: 05.05.2008 03:26:45 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  164. ddd
    Hmm.Vsetky su kurvy.Bez vynimky.
    publikované: 05.05.2008 18:12:43 | autor: JA (e-mail, web, neautorizovaný)
  165. Chudak Vik
    Alex sa mal zodvihnut a so slovami no ty si pekna kurva.Chudak Vik.Sa zobrat do -censored-
    publikované: 05.05.2008 18:17:39 | autor: JA (e-mail, web, neautorizovaný)
  166. sygon..hra na ženu,ktorá vie vzrušiť muža..a rozprudiť v nom vášen..
    len škoda,že to nevedela vo vlastnej spálni..
    publikované: 08.05.2008 17:40:22 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  167. video
    Bude prekvapko ked pridu aj dalsi kamarati? Cakal na telefon . Asi vedel, že ma čakať. Moja zlata sa z tohto kruhu nedostane. Neprekvapila by ma ani pekna nahravka pre manžela, alebo deticky.
    Ale to len keby nechcela a ona chce?!
    publikované: 12.11.2008 13:25:19 | autor: krokodil (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014