Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Nevera: „’Máš chuť?‘ položil mi priamu otázku... Už v ten večer sme sa stali milencami.“

Prežívame spolu úžasný sex. Je mladý, prekvapivo kreatívny a ja sa pri ňom cítim slobodne a voľne.
 
 
„Vieš Alex, najskôr som vôbec nepomyslela na to, že by moje flirtovanie mohlo prerásť do nevery. Jednoducho som sa snažila opäť v sebe rozpáliť iskru, ktorá pomaly vyhasínala. Náš sex s Viktorom bol fajn, ale tak trocha sa menil na rutinu a ja som nevedela, čo s tým. Škoda, že sme sa nedokázali nikdy rozprávať o našej vzájomnej sexualite. Všetko vždy fungovalo a tak ani jeden z nás necítil potrebu o tom hovoriť. Neviem, či Viktor tiež pociťoval ten narastajúci stereotyp, ale skôr myslím, že nie. Je priveľmi zaneprázdnený,“ rozprávala som Alexovi svoje pocity a v podstate som si ich až pri tomto rozhovore začala takto v súvislostiach uvedomovať i ja.
 
Alex môj monológ neprerušoval.
 
„Po jednom pracovnom stretnutí sme mali malú firemnú oslavu. Trocha sme pili. Všimla som si, že je tam i jeden z mladších kolegov, ktorého som síce osobne nepoznala, ale ktorý ma čímsi priťahoval. Bol bezprostredný a neuveriteľne sexi. A hoci som sa bavila s niekým celkom iným, celý čas som ho nenápadne pozorovala a uvedomovala som si, ako veľmi ma ten muž vzrušuje. Vôbec som si vtedy nemyslela, že by som mohla byť príťažlivá i ja pre neho. Že by som mohla byť príťažlivá pre niekoho, kto je o desať rokov mladší odo mňa,“ i dnes som v tých vlastných slovách počula pochybnosti. Presne tie, ktoré som pocítila v okamihu, keď ku mne po prvý krát pristúpil.
 
Odpila som si a pokračovala som v rozprávaní.
 
„Jeho otázka bola priama, žiadne okľuky: 'Máš chuť?' spýtal sa. Nedokázala som nebyť rovnako priama. Už v ten večer sme sa stali milencami. Moja prvá nevera po ôsmich rokoch manželstva. Mala som síce výčitky svedomia, ale bolo to natoľko silné, že keď sa ma opýtal, či sa ešte niekedy stretneme, nemohla som odpovedať inak ako áno. A tak sa stretáme raz za mesiac, za dva a prežívame spolu úžasný sex. Je mladý, prekvapivo kreatívny a ja sa pri ňom cítim slobodne a voľne.“
 
„A čo Viktor?“ spýtal sa Alex, „netuší nič?“
 
„Nie, určite nie. A navyše si myslím, že to prospieva i nášmu manželstvu. Snažím sa niečo z toho, čo prežívam s Romanom, vniesť i do našich manželských intímností. Náš sex opäť iskrí. Akoby som čerpala zo svojho mileneckého vzťahu energiu. Vieš Alex, neviem si predstaviť, že by sa Viktor o mojej nevere dozvedel. Preto sa snažím byť celkom nad vecou. Viem, že by som dokázala svoj milenecký vzťah hocikedy ukončiť. Nejde v ňom o žiadne city, žiadnu lásku. Je to o čisto telesnej radosti.“
 
Pozrela som sa na Alexa, či mi rozumie.
 
No on sa ma pýtal ďalej:
„A čo by si robila, keby si zistila, že je Viktor neverný tebe?“
 
Tá otázka ma prekvapila.
Vlastne som si túto možnosť vôbec nepripúšťala. Nechcela som si ju pripustiť.
Neviem, či by som jeho neveru zvládala.
 
„Neviem, asi by ma to dosť zranilo,“ povedala som.
„Preto som opatrná. Nechcem spôsobiť Viktorovi bolesť. Miluje ma. Stále. I po toľkých rokoch.
Myslím, že nebyť toho, že prestal byť pozorný, nestalo by sa to.“
 
Alex ma pohladil po ruke a tým svojim chlapčenským hlasom, ktorý mi bol taký blízky, povedal:
„Ty vieš najlepšie, čo robíš. A navyše si si nikdy nenechala od nikoho nič poradiť. Ani odo mňa. Ale i tak ťa mám rád.
 
Chvíľu sme len tak mlčky sedeli a usmievali sa jeden na druhého.
 
To najťažšie ma však ešte len čakalo.
Zatiaľ som Alexovi prezradila len časť môjho tajomstva.
 
To horšie bolo ešte pred nami.
 
 
 
 
 
© Sooshn 
 
 

Nevera | stály odkaz

Komentáre

  1. hmmm
    zaujimave
    publikované: 30.04.2008 10:16:19 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  2. no comment
    no comment
    publikované: 30.04.2008 10:34:53 | autor: be be (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. tá veta
    ale i tak ťa mám rád...je balzam na dušu :)...
    publikované: 30.04.2008 10:40:03 | autor: janusha (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. bez
    súvisu s článkom, všeobecne
    publikované: 30.04.2008 10:41:01 | autor: janusha (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. janusha, zase sme pri náklonnosti/láske, čo si nekladie podmienky... :)
    publikované: 30.04.2008 10:48:26 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. No, vyjadruje sa ucene, dievca,
    kreativnost :-))) A to sa nemohla o nu usilovat aj s Romanom? Potrebovala na to mladeho, pritazliveho ucitela? Ved aj knizky citat mohla :-) Alebo jej na Romanovi az tak nezalezalo? A stale si myslim, ze "uzasny sex" moze byt len vtedy, ked su dvaja jednym telom i jednou dusou :-)
    publikované: 30.04.2008 10:57:12 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. misolietavec, veď ona nevraví o svojej kreatívnosti, ale o milencovej...
    a že prečo nebol kreatívny jej muž, to by bola otázka na neho... :)
    "úžasný sex" je síce vecou osobného nazerania každého jednotlivca, no súhlasím s Tebou, že keď sú dvaja jedným telom a jednou dušou, umocňuje to aj ich milostné a sexuálne zážitky...
    publikované: 30.04.2008 11:05:14 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Janusha,
    ano, v takych okamihoch usmev, pohlad do oci a "mam Ta rad " je jedine, co moze pomahat :-) Viac slov - mozno potom :-)
    publikované: 30.04.2008 11:30:14 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Janusha, Wyslúžilec, Misolietavec
    Áno, tá veta je o láske, ktorá nekladie podmienky. Oskutočnom priateľstve, ktoré dokáže počúvať a snaží sa pochopiť.
    publikované: 30.04.2008 11:54:26 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Misolietavec
    Myslím, že Eve na manželovi skutočne záležalo. Asi sa len nedokázali spoločne otvoriť komunikácii na tému intimity.
    Musím sa teraz ako autorka Evy zastať. Nemyslím, že by jej nevera bola odrazom nejakej povrchnosti. Možno len na chvíľu vykročila za novým poznaním smerom, ktorý môže niekto vnímať ako neprípustný, ako chybný, dokonca ako je časté ako morálne neprípustný.
    Ale tu ide o Evin vnútorný svet, ktorý mi ostatní nemáme právo odsudzovať. My sa môžme len pýtať, prečo?
    publikované: 30.04.2008 11:58:00 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Sooshn, dospel som k názoru, že nemáme právo odsudzovať nielen Evine pocity...
    ale ani jej činy, lebo koná vo veciach, ktoré sa týkajú rýdzo jej intímneho života, a v takomto prípade jej nikto "zvonku" nemá právo do jej konania zasahovať...
    jasné, každý človek si môže o jej pocitoch a činoch myslieť, čo chce, môže si z nej buď zobrať príklad alebo si povedať "také niečo by som nikdy nespravil/a" alebo "partnerovi/partnerke by som také počinanie netoleroval/a", no to je asi tak všetko, na čo má náhodný okoloidúci dľa môjho názoru právo...
    je to proste o individuálnej slobode konať podľa vlastného presvedčenia a na vlastnú zodpovednosť...
    publikované: 30.04.2008 12:49:03 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. aj ja som toho názoru,
    že nikto nemá právo odsudzovať ničie pocity, ani činy, lebo je to len,vecou jednotlivca, ktorého sa to týka..nemôžeme zakazovať myslieť, ani cítiť..to sa jednoducho nedá...môžme sa len snažiť pochopiť...
    a povedať "toto by som nikdy neurobila", je dosť riskantné,lebo čklovek nikdy nevie, čo mu prinesie nasledujúca sekunda :)
    niekedy človek urobí vec, ktorá je dokonca v očiach iných stokrát horšia ako to, čo "by som nikdy...", a pritom mu to príde úplne normálne a necíti vinu... asi tak
    všetko je to o situácii a pocitoch jednotlivca
    publikované: 30.04.2008 13:04:00 | autor: janusha (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Janusha, Wyslúžilec súhlasím s vami obomi,
    že nie je možné nikoho odsudzovať za jeho činy a pocity, ktoré sa týkajú súkromného života. Bohužiaľ je farizejstvo v ľuďoch priveľmi zakorenené, aby nesúdili a neodsudzovali.

    Ak niekto má právo vyriecť nejaký súd, potom by nato mohol byť oprávnený jedine partner neverného muža/ženy. Pretože sa ho takéto správanie bytostne dotýka.

    Možno preto sa Eva snaží, aby sa Viktor o jej nevere nikdy nedozvedel.
    publikované: 30.04.2008 13:52:25 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Uff, polozil som otazky,
    a povedal svoj nazor na vec oddelenia citov od sexu, nebol v tom ani tien odsudenia alebo obvinenia z povrchnosti :-) Nielen v tomto pripade, ale aj vseobecne nerad mam do cinenia s farizejmi a zakonnikmi :-)) A este som si Romana s Viktorom splietol, co si asi nikto nevsimol :-)))) Mal som kamarata, Laosca, ktory tvrdil, ze pokial sa zena nedozvie, ze jej zahol s druhou, tak je taky ulet uplne v poriadku. Ktovie, co robi teraz? :-)))

    publikované: 30.04.2008 14:20:40 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. misolietavec
    Ja som to asi priveľmi zovšeobecnila a Ty si to vztiahol na seba. To ma mrzí. To odsúdenie som brala vo všeobecnosti.

    A predstavila som si všeličo, čítajúc Tvoju otázku, čo robí Tvoj kamarát. Až po okovy, v ktorých ho jeho žena teraz drží. A možno sú obaja spokojní a šťastní, nevediac so manžel činil :) Hoci myslím, že to nie je vôbec výnimočný prípad takéhoto postojak nevere.
    publikované: 30.04.2008 14:26:40 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  16. .
    hm , niekedy asi skutocne moze iskra vyhasnut a clovek niekedy nemoze ani vyjadrit co mu chyba a vyhovuje ( i ked velmi chce ) kym to nezisti v interakcii s niekym inym .
    Iny clovek , iny sex .
    Na druhej strane, ak sa to partnerovi nepovie , nemoze s tym nic spravit , i ked mozno pri postuchani by mohol .
    publikované: 30.04.2008 14:27:39 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Sooshn, a možno je (Laoscova) manželka rada, že má (občas) od svojho chlapa pokoj... ;)
    publikované: 30.04.2008 14:29:30 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. sygon, som si predstavil, ako ma manželka štuchá, aby som s tým sexom niečo spravil...
    a celkom ma tá predstava rozveselila... :)))
    publikované: 30.04.2008 14:30:56 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. add misolietavec
    ma len napada , ze ak clovek neveru potrebuje a je s nou vyrovnany, tak to pre neho v poriadku je podla mna.
    publikované: 30.04.2008 14:31:07 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  20. sygon, z pohľadu toho človeka je to v poriadku celkom určite.. :))
    jediný, kto by s tým mohol/mal mať problém, je partner/ka... :((
    publikované: 30.04.2008 14:33:16 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. hogi
    Mno tak to je nahodou jedna z najlepsich reakcii ake si viem predstavit. :D
    Sa mi vidi, ze obcas je hodne problem vyjadrit nespokojnost so sexom, pretoze ako obycajne je nespokojnost interpretovana ako kritika a pisti ego.
    Ked si predstavim, ze mi muz povie, ze ten sex so mnou mu pride stereotypny (akokolvek , poukazujem na obsah nie podanie ), tak teda rozhodne by chvilu trvalo kym by ego moje dopistalo :) . A dlho kym by ma zlost presla . To pisem velmi otvorene, zazila som z opacnej strany , ze muz bol pri mne zdrzanlivejsi a jejo, v dobe, kde sa muz interpretuje ako chodiaca a vzdy pripravena sexmachine tak som mala co robit , ako sem tam odmietnuta :) . A to som bola len chvilkovo odmietnuta a nebolo mi ani naznacene ze je to rutinne alebo co. Takze len matne odhadujem jak by som trucovala ;) pri podobnej vizve k zlepseniu sexualneho zivota,
    publikované: 30.04.2008 14:40:28 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  22. sygon, máš 100-percentnú pravdu, že čo len naznačená nespokojnosť so sexom zatočí s egom...
    nespokojnosť so sexom je totiž vnímaná ako nespokojnosť s najhlbšou podstatou človeka, s jeho najvnútornejším JA..
    je to o pocite „nie som dosť dobrý/dobrá“ a taký pocit s človekom riadne zatočí, zrazí mu sebaúctu až do mínusu...
    si Ťa predstavujem, ako sa zlostíš :) ako partnerovi z trucu nedáš (za pravdu :)), čím sa sex jasnéže nezlepší, a môže vzniknúť vzorový začarovaný kruh.. alebo v horšom prípade skratové východisko - rozchod...
    o nenaplnených (sexuálnych) túžbach je nutné v partnerskom vzťahu hovoriť veľmi opatrne.. najprv skúmať a pripravovať terén, až potom sa postupne približovať k jadru problému...
    publikované: 30.04.2008 14:50:24 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. hogo
    odhadom to moje ego travilo 3 mesiace , zlostne . Ze co si to ako dovolil, pani velku odmietnut :) ked jej sa zachcelo ...:DDD a neda sa povedat , ze uz by moje ego nepistalo, keby sa stalo daco podobne ;) Tha ta, odvtedy ale muzsku ziadostivost si viac vazim :D
    publikované: 30.04.2008 14:59:24 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  24. sygon, zas sa raz potvrdilo, že všetko zlé je na niečo dobré... :))
    a vďaka za výnimočnú otvorenosť, veľmi si ju u Teba vážim... :)
    publikované: 30.04.2008 15:01:22 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. .
    ach jo, drzka som :DD
    Ktovie kolko nevier bolo postavenych a vztahov padlo na tom pistiacom , ranenom egu alebo neschopnosti sa slobodne kriticky vyjadrit ... :(
    pekny dnik
    publikované: 30.04.2008 15:28:26 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Sygon, súhlasím s Tebou
    že otvorenosť v tomto smere môže byť často považovaná za kritiku. A neprijatá.
    Dokonca si myslím, že ak sa ego priveľmi vzbúri, môže sa ešte viac uzavrieť a okrem toho, že sa urazí, môže nadobudnúť strach z ďalších zlyhaní.
    Asi je to skutočne veľmi tenký ľad po ktorom jeden z dvojice stúpa, ak chce vyjadriť nespokojnosť a hľadať cesty.
    publikované: 30.04.2008 15:30:47 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Dobre sa citate, vsetci :-)))
    hlavne Sygon, ma asi k tomuto tematickemu okruhu najblizsie :-)
    publikované: 30.04.2008 16:09:55 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. dmx
    publikované: 30.04.2008 17:04:47 | autor: fhole (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. :-)
    „Ty vieš najlepšie, čo robíš. A navyše si si nikdy nenechala od nikoho nič poradiť. Ani odo mňa. Ale i tak ťa mám rád.“ Super to znie ...človek má pocit, že Alex je naozaj tou správnou vŕbou. Nespokojnosť človeka... čo všetko ju vyvoláva... a človek hľadá tam, kde mu to, čo mu chýba ponúkajú....na čase, priestore ani iných veciach nezáleží...človek vie , kde má hľadať ...a kde nájde... .

    publikované: 30.04.2008 17:54:44 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Veni, vidi, vici, kde ste, všetci bojovníci? Bol som tu, videl som, čital som
    aj chuť som mal - no nebolo s kým. Tak idem ďalej...
    publikované: 30.04.2008 21:14:15 | autor: Ochechuliak (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Snežka
    Možno je to o intuícii.
    publikované: 30.04.2008 23:35:44 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Ochechuliak
    Prečo hneď boj?
    publikované: 30.04.2008 23:36:37 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  33. :) prečítala som si
    článok aj komenty a súhlasím s vyššie diskutujúcimi...hm, len premýšľam nad tými ospravedlňujúcimi dôvodmi...prečo ich Eva hľadala? teda, čo ju k tomu viedlo? výčitky svedomia? je možná nevera aj bez takýchto dôvodov?
    publikované: 01.05.2008 08:28:06 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Dionea
    Myslím, že tie výčitky svedomia sú v istej miere prítomné vždy. Najmä, ak je manžel/partner milujúci.
    Možno to celkom bez výčitiek funguje tam, kde už je vlastný vzťah v rozklade, kde podvádzajú obaja, alebo v type otvoreného vzťahu o ktorom písal Wyslúžilec.
    publikované: 01.05.2008 08:39:19 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Sooshn, súhlasím, že výčitky svedomia sú s neverou spojené (skoro) vždy...
    je to jednak tým, že muž/žena žijúci v prostredí, ktoré neveru považuje za nemravný čin a odsudzuje ju, si tento spoločenský etický postoj zvnútornia, a jednak sú výčitky spôsobené pocitom vyvierajúcim z hĺbky duše, že neverou partnerke/partnerovi ubližujú...
    nevera je vo svojej podstate, odhliadnuc od príčin a poľahčujúcich okolností, nedodržaním sľubu a porušením "pravidiel hry", a v takýchto prípadoch sa svedomie ozve skoro vždy.
    publikované: 02.05.2008 07:16:16 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. Súhlasím wyslúžilec.
    Myslím, že si podstatu "výčitiek" z nevery vystihol veľmi presne.
    publikované: 02.05.2008 10:17:36 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  37. vycitky
    >k vycitkam mam znamu , ktora nema vobec ziadne vycitky , ak ma tak ich rozhodne neriesi ale kludne riesi fajn sex s milencom a ma fajn vztah s partnerom.

    >k vycitkam2 Ja vnimam , ze ludia sa pred sebou vycitkami obhajuju, miesto aby prijali plnu zodpovednost za svoj cin a zmierili sa s nim sami pred sebou . Vycitky na akte a na fakte nic nezmenia.
    Dotycny nevyzera ani pred sebou ani pred druhym lepsie .
    Su dobre ak vedu k zaveru, k rozhodnutiu, k preporodeniu .. inak mi pridu takym vsadeuznavanym klamstvom . To je teraz silne vygradovany nazor, nechcem nim povedat ani osetrovat ten alebo ony pripad.
    Len si myslim, ze kto chce sex abo iny vztah, tak nech si ho uzije alebo nech do neho nejde .
    Pride mi rovnake vyhovorat sa na alkohol niekomu ako vyhovarat sa sebe vycitkami. Duplom , ked sa vec opakuje ...
    publikované: 02.05.2008 23:44:49 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014