Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Lolita: „Ako ťa mám, ty sviňa, dostať domov?“ revala na telo skrčené pod ňou.

Len čo ho ako tak prevesila cez zábradlie, lakovky sklamali a poddali jeho váhu ľadu. Prásk!!! zase bol na zemi.
 
Lola zdvihla oči k nebu tak, ako to robila každý rok, keď sa v posledný deň lúčila so starým rokom.
Posielala k nemu prosby, túžila žiť na inom mieste, v inú dobu, s inými ľuďmi, len nie tu a teraz, alebo vôbec nežiť.
 
Hviezdy nad hlavou boli tie isté. Striebristé iskričky jej pohládzali tvár, cítila z nich večný pokoj, no nachádzala v nich aj mrazivú chuť i trpkosť večnosti. To nebo bolo stále to isté, ako ona, tmavé... skrehnutá horúčosť v šate čierňavy skrývajúcej svoje temné tajomstvá, ktoré nikdy nemali uzrieť svetlo sveta.
 
Silvestrovská noc na dedine pokračovala podľa tradičného scenára.
 
Hlučná hudba, kaziaca sa aparatúra, odväzujúce sa postavy na parkete, alkoholový dych prítomných a lesklé pohľady mužov naokolo. Aj okolo nej. Lola tancovala tiež, akoby si mohla nechať ujsť jedinú radosť, ktorú prežívala celým svojim telom?
 
Mladé cigánky okolo nej len skúmavo odhaľovali svoj temperament a Lola im smelo ukazovala, ako zabúdať a tešiť sa z pohybov svojho tela, z rytmu života. Vlnili vedno bokmi, rozpustili si vlásky a celé sa točili, akoby mal zaniknúť celý svet a ony byť tým veľkým treskom, ktorý zo seba zrodí svetlo. Bože, toľko slobody na jednom mieste, smiech a úsmevy, postupné odbúravanie hanby a stále dokola, ešte a znovu, krútiac sa okolo svojej osi do úplného bezalkoholového omámenia.
 
Každý, kto sa na ne pozeral, im mohol ten oheň v ich útrobách blčiaci na všetky strany len závidieť.
 
V kultúrnom dome, kde sa zábava konala, objavila Lola cez menšie prestávky zastrčenú, snáď aj zabudnutú knižnicu, kde mali niektorí hostia uložené veci. Nebola príliš sčítaná, len ju nesmierne fascinovala zatuchlá vôňa starých komunistických kníh. Blúdila očami po ich väzbách, kde bol Marx prekladaný Leninovými hrubými zväzkami, mená, ktoré jej hovorili len kúsok z toho, čo chcela vedieť, poznať. A chcela toho poznať veľmi veľa. V minulosti sa udialo toľko vecí a ona si to nepamätá, nebola pri tom, nie je nik, kto by jej to chcel vysvetliť, vyrozprávať, pomôcť pochopiť.
 
Nie je pri nej nik, kto by ju učil. Pochopiť. Rozumieť. Poznať.
 
Vari je to také jednoduché? Určite oveľa ľahšie, ako rozumieť, pochopiť, poznať samého seba.
O nej nebola ani jedna kniha, ani jedna jediná by nedokázala vysvetliť, ako a prečo má ešte žiť.
Nahliadla do jednej z nich, mala ružový obal a skrývala v sebe jednu z nevypovedaných otázok:
„Byť či nebyť?“. Chcela vedieť viac, nenápadne si ju vložila do vrecka kabáta a vyšla von.
 
Pretancovala celú noc a šťastne znavená čakala na svojho otca.
 
Zostali v kultúrnom dlhšie, po zábave, keď sa už takmer všetci vytratili do svojich novoročných príbytkov, sa jej otec zarozprával s kamarátmi „z mokrej štvrte“. Obaja prežili celkom príjemný večer, už len tá cesta domov ich delila od teplej postele. Teplej, ak jej mama v kachliach zakúrila. Odišla už pred hodnou chvíľou, určite už bolo doma teplučko, pomyslela si Lola. No aj keby bolo doma na bode mrazu, vedela, že po chvíľke sa páperová perina ohreje a budú sa jej snívať pekné sny.
 
O lietaní. O láske. O padaní do priepasti. O bezodnej tme. O smrti.
Alebo o ničom.
 
 
Odchádzali medzi poslednými. On a ona.
 
Cítila sa taká slobodná, napriek tomu, že jej únava zatláčala oči a vedela, že ju čaká cesta domov v mrazivom tichu, ktoré by snáď mohlo prehlušiť hundranie toho starého muža, ktorému sa v jeho opilosti nikdy nevyhla. Keď sa vrátila z knižnice do sály s ukradnutou knižkou pod pazuchou, spočinuli na nej pohľady niekoľkých nemotorne sediacich mužov na stoličkách.
 
„Poď oco, už ideme....“ zaznelo polorozkazovačne, skôr prosiac z jej čerešňových úst.
Neprotestoval, bola jeho jedinou poistkou, a tak sa krvou podliate oči muža opreli o jej plecia
a vyšli spolu na ľadom pokrytý chodník.
 
„Očkáááj, šak sa tak nežeň, vieš, že mám lakovky, šmýka sa miii...“ vypľul opitý muž.
V Lole sa stupňoval hnev, keď sa jej znovu dotkol a oprel o ňu celou váhou svojho tela:
„Prečo si si do pekla musel obuť zrovna tieto? Šak sa takto nedostaneme domov!!!“
 
„Čižmy sa mi rozešli, šak je to len kúsok a sneh neee je..taaak?“ vysvetľoval.
Uniesla toho dosť, no jeho neustriehnuté pohyby raz zavadili o jej nechránený bok, prso, stlačili ruku
a bolesť bola tým posledným, čo v tejto chvíli potrebovala.
 
Neprešli ani desať metrov a zvliekol sa na zem ako vrece zemiakov chytajúc sa jej nôh a rúk.
Chrčal ako dobytok, pomútená hlava zo seba vydávala nezrozumiteľné zvuky.
 
„Vstávaj!“, dohovárala mu Lola nešťastná z toho, že si uvedomila útrapnú cestu domov
a teplú posteľ zatiaľ v nedohľadne.
 
Vyšplhal sa hore po jej tele, nohy sa mu tackajúc krížili a prelamovali jedna cez druhú, no zvládol to. Tentokrát.
Prešli ďalších pár metrov a jeho pád bol oveľa tvrdší ako posledný.
 
„Do piši!!!“ prekĺzlo mu uslintanými takmer bezzubými ústami na chodník.
Zostal ležať, nepohol sa a Lola premáhajúc zimu, ktorá sa jej pomaly dostávala pod kožu, sa ho pokúšala zodvihnúť.
„No tak vstávaj!! Nevládzem ťa sama zodvihnúť!! Počuješ?“ už kričala na bezvládneho muža uprostred prázdnej ulice.
Nevedela, čo si počať, domov to už nebolo ďaleko a nechcela ho tam nechať samého.
Čo ak by zliezol na cestu a zrazilo ho auto?
 
„Ožran jeden!!! Vstávaj! Nerob sa! Čo si myslíš, že ťa vládzem?!“ plačlivo a s hnevom kričala naňho z plných pľúc.
Hnev sa jej dostal do žíl a z celej sily sa ho snažila vytiahnuť na najbližšie zábradlie pri parku.
 
„Kto mi pomôže? Ako ťa mám, ty sviňa, dostať domov???“ revala na skrčené telo pod ňou.
Len čo ho ako tak prevesila cez zábradlie, lakovky sklamali a poddali jeho váhu ľadu.
Prásk!!! zase bol na zemi.
 
„Tak ty nepomôžeš??? Budeš sa tu vyvaľovať?? Prasa!!! Nenávidím ťa!!!“ prehodila ho cez zábradlie až zastonal, keď na ňom visel cez hrudník. Začala doň búšiť rukami, ako zmyslov zbavená ho zas a zas ťahala na zábradlie, pre slzy nevidela jeho kŕčovito zvraštenú tvár a sĺpikom prevrátené oči, ktoré ju už len ledva vnímali.
 
Keď znovu spadol na zem, zúfalo ho posúvala nohami ďalej a ďalej, neľútostivo kopala, kričiac:
„Nenávidím ťa!! Za všetko! Všetko musíš pokaziť?! Prečo musím takto žiť?“
„Tak teda dobre! Prac sa domov! Rrrrr... Vstávaj!“ chytila ho pod rameno a vliekla ako prašivého psa domov.
Spadli ešte mnohokrát, zakaždým ho zdvihla, hnev jej dodal sily a dotiahla ho až domov.
Nikdy v sebe necítila toľko sily ako vtedy, dokázala by otočiť i zemeguľou, len svojim životom ani o milimeter.
Priložila do vyhasínajúcich kachieľ, uložila otca na posteľ v kuchyni, zakryla ho a šla spať.
 
 
Na druhý deň.
Vstala ako vždy, v kuchyni už sedel on.
Mama šla po vodu a on celý zúbožený, ako kôpka nešťastia hľadel do zeme.
Pri každom nádychu zastonal.
 
„Do piči! Neviem, čo som včera robil!“ horko-ťažko precedil cez zuby.
Lola mlčky sledovala jeho bolesť, ľutovala, nechcela, no nepriznala.
 
 
 

Lolita | stály odkaz

Komentáre

  1. veľmi smutná časť...
    alkoholizmus v tej najodpornejšej podobe... a deti sa s ním u svojich rodičov stretávajú tak často...
    publikované: 09.04.2008 09:54:39 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  2. dievčenská duša, v ktorej sa bije láska s nenávisťou a rozhodcu robí (seba)ľútosť...
    prežíva peklo na zemi.. krajné emócie ju neľútostne bičujú, trhajú ju na kusy a spôsobujú jej utrpenie, ktoré si nedokážem ani predstaviť...
    bránim sa pátosu, no nedá mi nepovedať, že dievča, ktoré dokáže takéto utrpenie prežiť a nezlomí ho to, si zaslúži obdiv a úctu.
    publikované: 09.04.2008 10:42:15 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. wysluzilec
    Vdaka
    publikované: 09.04.2008 10:58:11 | autor: ja (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. hogo
    aj mužská duša
    publikované: 09.04.2008 11:44:02 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  5. .
    hm, neviem si predstavit mat take dospievanie alebo ... detstvo ...
    publikované: 09.04.2008 11:45:33 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  6. sygon, jasné, že aj mužská duša...
    no komentujem príbeh lolity, tak hovorím o jej dievčenskej duši...
    publikované: 09.04.2008 11:52:14 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. hogo
    mna napadol muzsky dost drsny pribeh, tak komentujem cez tvoj koment svoju myslienku
    publikované: 09.04.2008 11:54:53 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  8. ok, sygon.. sexuálne násilie sa bohužiaľ pácha bez rozdielu pohlavia...
    aj keď sa zdá, že podstatne viac sa pácha na dievčatách, ženách a chlapcoch, než na mužoch.. a páchateľmi sú omnoho častejšie muži než ženy.
    publikované: 09.04.2008 12:00:37 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. .
    hm ,som skor myslela alkoholizmus ... asi sa podstate menej pacha na muzoch, myslim ze som sa vzdy viac bala sadizmu ako sexualneho zneuzitia v zrelejsom veku .. fuj .
    publikované: 09.04.2008 12:04:30 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  10. to si nikto nevšimol, čo to dievča urobilo???
    nikomu z Vás sa nezdá neľudské, ako sa k nemu správala??? nech jej urobil čokoľvek, nezaslúžil si to :-(
    publikované: 09.04.2008 18:31:24 | autor: lolita (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. neludske je to,
    v com dievcatko vyrasta...akych citov, ci skor (ne)citov sa jej dostava, ake prostredie ma okolo seba, aku a ci vobec lasku dostava od rodicov, nehovoriac o naznakoch, co od nej otec vyzaduje, k comu ju nuti...ona nie je kruta, ci bezcitna, to, co robila otcovi bolo z pocitu bezmocnosti, zialu, sklamania, bezvychodiskovej situacie...aspon ja to vidim tak...chuda dieta...a co si odnasa do zivota, ako sa ona zachova k svojim detom....?
    publikované: 09.04.2008 22:19:34 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. mmmm, hanuľka, presne...
    čo si také dievča odnesie do života? čo môže dať svojim deťom, ak sama nič nedostala? ako sa zachová, keď nevie....nič, bude to mať ťažké :(
    publikované: 09.04.2008 22:33:11 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  13. dievčatá, negatívny príklad rodičov je pre deti neraz účinnou motiváciou...
    robiť v dospelosti veci inak, lepšie, než to zažili na vlastnej koži.. vedie ich to k odhodlaniu dať svojim deťom to, čo im rodičia nikdy nedali.. pozornosť, starostlivosť, lásku...
    publikované: 09.04.2008 22:39:41 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. ale keď náhodou zlyhajú,
    nevedie to skôr k zrieknutiu sa zodpovednosti za svoje konanie, ak celý život žili pod týmito negatívnymi vplyvmi? nekopírujú (pod)vedomie vzory správania svojich rodičov?
    publikované: 09.04.2008 22:43:10 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Hmm... Ja by som vedela aj príbehy iných Lolít, čo v svojich
    trinástich, štrnástich rokoch narobili také veci, že človeku až rozum zastal a to len preto, aby vyskúšali moc svojej prebúdzajúcej sa ženskosti.

    Rozmýšľam, o čom bol vlastne ten krátky povzdych, čo autorka dala do komentárov.
    publikované: 09.04.2008 22:43:17 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. diuška, isteže, funguje aj sklon podvedome kopírovať vzory...
    no ak sa človek vzbúri proti vlastným negatívnym skúsenostiam, dokáže ich pretaviť do zmeny, do obratu o 180 stupňov...
    publikované: 09.04.2008 22:47:32 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Zuzanka :)
    nemám pocit, že ide o dobrovoľnú rolu Lolity, hm? ale preto sú asi tvoje Lolity "iné"...
    publikované: 09.04.2008 22:48:12 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Vieš, Diuška, ja si myslím, že žiadne dievča nepríjme dobrovolne
    rolu Lolity... Niektore sú do nej vohnané fyizkým násilím, iné zas psichiskou traumou... V mojom prípade ide i dievčatá, čo skratovo reagovali na rôzne situácie v svojom rodinnom živote, najmä po vstupe nového partnera do života rozvedených rodičov ... neuverila by si, čo dokáže zranené dieťa spraviť...
    publikované: 09.04.2008 22:54:11 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Sorry za chyby, už som trochu mimo... Tie hrubice ma desia,
    ale stalo sa!
    publikované: 09.04.2008 22:55:02 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. mmmm :(
    premýšľam, do akej miery sú takéto dievčatá zodpovedné za svoje konanie...ak je ich konanie reakciou na zmenenú situáciu v rodine...keď sa rozpadne, vstupom nového partnera...a pod.
    publikované: 09.04.2008 22:57:21 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Vieš, Diuška, prešla som rozpadom rodiny a viem, že dokáže
    zanechať dokonalý zmätok v duši dieťaťa... Hovorí sa, že vrana v vrane sadá, rozvedené to tiahne k rozvedeným a tam sa dozvieš plno vecí, s akými sa v bežných rodinách nestretávaš. Tam deti vedia použiť naozaj všetko, len aby dali dohromady svojich rodičov. Zajdú až za krajné medze. A keď sa im to nedarí, sú v zúfalstve schopné všetkého...
    publikované: 09.04.2008 23:03:29 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Rozprávkarka, určite by bol zaujímavý aj pohľad na vzťah muža a ženy...
    očami ich detí, osobitne v takých situáciách, ako popisuješ (predrozvodové vzťahy, rozvod, vstup nového partnera do rodiny, ...)
    publikované: 09.04.2008 23:10:15 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. rozprávame sa o tomto probléme s hankou...
    povedala mi veľmi zaujímavú myšlienku, že to matka predsa musela cítiť, vidieť, že sa niečo deje....čo myslíte?? všimli by ste si to? ak by vám dcéra nič nenaznačila? hm, keď partnerka mužovi dôveruje...je to ťažké, ak na druhej strane nie je dôvera medzi partnermi, tento problém je asi posledný, z ktorého by ste upodozrievali svojho muža, či nie?
    publikované: 09.04.2008 23:10:39 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Zuzanka :(
    bojím sa chýb, ktoré som ešte neurobila a ľutujem tie, ktoré mám už za sebou...výchova dieťaťa bude pre mňa veľmi ťažká...aj keď je to len (ne)možná budúcnosť
    publikované: 09.04.2008 23:13:46 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  25. diuška, matky si takéto správanie svojho partnera často nielenže nevšimnú...
    ale dokonca svojej dcére neraz neveria, keď sa im so sexuálnym násilím zo strany otca alebo iného muža zdôveria...
    publikované: 09.04.2008 23:14:34 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. možno sa aj hanbia priznať
    z pocitu viny, že niečo také vôbec pripustili, urobili...dovolili

    myslíš, že je to rozpoznateľné v škole?
    publikované: 09.04.2008 23:16:46 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  27. rozpravka...
    nesuhlasim celkom...neda sa to zovseobecnit , v detoch by som vinnikov nehladala...je obrovska zodpovedost priviest na svet dieta...ked uz dieta mam, musim sa on postarat co najlepsie, ci uz v uplnej, ci v neuplnej rodine...v neuplnej musi dostat lasku aj za chybajuceho rodica...
    poznam deti, ktore su stastnejsie, odkedy jeden z rodicov odisiel..ziju v pokojnejsej atmosfere, opat maju domov, istotu
    Aku ulohu zohrava matka Lolity? Zatvara oci?
    Citala som otrasny pribeh, kedy matka dcerku sama nutila ist otcovi do postele, aby od nich neodisiel...aky postoj k muzom si dieta odnesie do zivota? Aky vztah k cloveku, co ma byt otcom?
    publikované: 09.04.2008 23:17:51 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. určite vstupuje do hry aj hanba, pocit viny, neraz strach...
    lebo mnohí násilníci sa obeti zneužívania vyhrážajú fyzickým násilím, niekedy smrťou.. a v škole sú určité indície zneužívania určite rozpoznateľné, no vyžaduje to skúsenosti alebo určité vzdelanie.
    vo všeobecnosti sa zneužívanie ťažko odhaľuje a ešte ťažšie dokazuje a postihuje...
    publikované: 09.04.2008 23:20:35 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. .
    len ma napada, ze keby sa o sexe rozpravalo otvorene , tak by deti vedeli ze tatko do kalhotiek nepatri ...
    mozno napisane vulgarne, ale tak mi vislo , prominte
    publikované: 09.04.2008 23:23:49 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Dobrý večer
    vidím, že ste tu rozprúdili diskusiu, som rada, že sa o tomto probléme rozpráva viac ako v minulosti

    Rozprávkárka, netuším, o akom vzdychu hovoríš

    wyslúžilec, moje myšlienky sa uberajú podobným smerom

    a k tej hanbe, Lolitin otec sa jej paradoxne vyhrážal prezradením ich tajomstva manželke
    publikované: 09.04.2008 23:26:15 | autor: lolita (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. sygon, otvorene sa o sexe dá rozprávať až od určitého veku...
    a ten je vyšší než vek, v ktorom tatkovia a iní príbuzní či známi dieťa začínajú zneužívať...
    publikované: 09.04.2008 23:27:24 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. hogo
    mozno je to predsudok ... s tym vekom kedy o sexe hovorit.
    Preto som sa kedysi pri nejakej diskusii pytala ako sa to da detom povedat .. hm, nenapada ma zatial ako ,ale urcite na to pridem.
    O sexe sa da rozpravat omnoho skor,. deti onanuju od takeho veku,ze mi obcas rozum stoji , ked to pocuvam . Pravdepodobne by pochopili, ze rozkos ktoru zazivaju osamote , zazivaju dospeli spolu a je to ine a robia to preto ze sa miluju.
    publikované: 09.04.2008 23:35:02 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  33. lolita
    tiez som nepochopila, celkom ten tvoj predosli komentar, ako rozpravkarka vravela ... ten z 18:31
    publikované: 09.04.2008 23:36:47 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  34. sygon, reagoval som na Tvoje slovný obrat "hovoriť o sexe otvorene"...
    hovoriť s deťmi o sexe veku primerane sa dá od útleho detstva.. no neviem si predstaviť, ako povedzme dvoj-trojročnému dieťaťu otvorene povedať, že (citujem) "tatko do kalhotiek nepatri"...
    publikované: 09.04.2008 23:41:32 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. hogo
    hm, asi sa nerozumieme, nevadi
    dvojtroj rocne deti dufam, su zneuzivane uplne minoritne
    publikované: 09.04.2008 23:42:31 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  36. Sygon
    lolita sa cíti vinná za to, že de facto zbila otca, cíti sa vinná dodnes, ale už nemá potrebu ospravedlniť sa mu - túto stránku veci si nik z vás nevšimol, nik lolu neodsudzuje a nič jej za vinu nedávate

    u nich sa o sexe hovorilo dosť často, lola dokonca videla rodičov ako sa milujú, aj keď sa skrývali, videla vlastne len nejaké pohyby, ale tušila, o čo ide

    vedela, že to, čo robí jej otec, by sa nemalo, len sa strašne hanbila za to, že sa to stalo a nechcela, aby o tom niekto vedel a aby o tom vedela jej mama, už vôbec nie :-(

    o sexe si jej otec uťahoval veľmi nepekným spôsobom, chytal matku za genitálie a otvorene, vulgárne sa vystatoval tým, čo s ňou mieni robiť, lola si pravdaže zakrývala uši a hnusili sa jej podobné reči
    publikované: 09.04.2008 23:44:39 | autor: lolita (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. sygon, zneužívané sú aj menšie než dvoj-trojročné deti...
    aj keď minoritne...
    publikované: 09.04.2008 23:45:39 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. a lolita bola
    zneužívaná "len" orálne a vôbec si nepamätá, kedy sa to začalo, možno to začalo nevinnou láskou k nemluvňaťu, sexuálne sa prejavovala už v škôlke (bezprostredne skúmala svojich rovesníkov), no nikomu to nebolo podozrivé, keď jej dospelí (teta) klepli po prstoch (vyhrešili ju), uzavrela sa do seba a dávala si väčší pozor
    publikované: 09.04.2008 23:48:41 | autor: lolita (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. lolita, to, prečo si nikto "nevšimol" a neodsudzoval lolitino správanie...
    presne popísala hanka v komente z 22:19...
    publikované: 09.04.2008 23:49:39 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. lolita
    deti brania svojich rodicov ...
    hlavne ak s ich citmi , .. telom bolo manipulovane .
    Vsetci si vsimli postoj dievcata aj jeho spravanie, ale nikto mu neprikladal vinu , pretoze vinne vlastne nie je ...

    je to velmi krehka tema ... neviem v akom vztahu si s hrdinkou ani asi povolana do takej temy sa babrat .. Moc krehke.
    prajem krasne sny
    publikované: 09.04.2008 23:52:04 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  41. Sú veci, ktorých sa je ťažko dotýkať... Vstúpiť do
    duše dievčat, ktoré boli Lolitami, z hocijakého dôvodu, je ako vstúpiť na tenkú vrstvičku ľadu. Stačí jeden neopatrný krok, aby sa topili v hlbinách, nie sú to iba spomienky, sú to hlboké traumatické zážitky... Na Hankinu otázku, či skôr nesúhlas: deti sú rôzne a rôznym spôsobom sa vyrovnávajú s traumatizujúcimi skúsenosťami. Vravíš Hanka, že matka má chrániť svoje dieťa aj v neúplnej rodine... A čo vravíš na to, že pri Žiline existuje erotický klub, kde si objednávajú iba dievčatá od 13 do 15 rokov a že tam istá skupina dievčat aj chodí, dobrovolne, je to pre nich ,,dobrý" džob... Sú tam aj dievčatá zo slušných rodín a keby ich matky vedeli, do čoho sa zaplietli, vlasy by si trhali... Ako novinárka som mala pozoruhodnú reportáž so štyrmi takýmito dievčatami. Na otázku, prečo to robia, odpovedali: lebo ma nahovorila kamarátka... Necítili hanbu, len strach, že sa to dozvedia rodičia.
    publikované: 10.04.2008 00:10:22 | autor: rozpravkarka (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Prajem dobrú noc, som z tejto témy trochu smutná, mala som
    v živote možnosť spoznať dve- tri malé Lolity a tak nejak mi vyvstali pred vnútorným zrakom všetky tie bolestné hlbiny, s ktorými zápasia...
    publikované: 10.04.2008 00:14:21 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. ehm...
    ...ja len okrajovo...lolite...napriek amoku, ktorý v tom zúfalstve večera cítila...sa dokázala postarať o násilného otca...spravila všetko čo mohla aby mohol ležať v posteli...nemyslím, že jej citovo traumatizujúce rozpoloženie z prostredia v ktorom žila, by dokázal ovplyvniť práve tento incident natoľko, aby prenášala pocit viny, z otca (ktorý si ho zjavne neuvedomoval) na seba...možno to psychicky nezvládla....citová väzba rodič dieťa v kombinácií s hanbou za túto väzbu mi však nikdy nedá jednoznačný výsledok...ale snažím sa to pochopiť...a myslím že rozumiem čo si nám chcela odkázať....a je mi z toho ešte smutnejšie ako predtým, než som si to uvedomil....
    publikované: 10.04.2008 01:06:56 | autor: em (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Dobré ráno prajem :-)
    sygon, som s lolitou vo veľmi blízkom vzťahu, sama sa vyrovnáva s tým, čo prežila a jediné, čo dnes nechce, je o tom mlčať, tak sa neboj klásť otázky, ona ti určite odpovie

    Rozprávkárka, je mi ľúto všetkých detí, ktoré to prežili, aj my sme tu na to, aby sme ich chránili

    Em, ďakujem :-)
    publikované: 10.04.2008 08:16:46 | autor: lolita (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. rozpravka...
    ak existuje taky klub a je to vseobecne zname, preco s tym policia nic nerobi?
    13 rocne dievcata...
    vies, opat sa mi potvrdzuje to jedno - nedostatok lasky v rodine, ci nevsimavost ...rodic predsa musi vediet, kde ma 13, 14 rocne dieta...
    Co je to slusna rodina? Ta, co navonok posobi, ze je v nej vsetko v poriadku, je hmotne zabezpecena, rodicia pracuju, maju auto, chodia na dovolenku?
    Uz len to, ze ma dievca kamaratku, ktora chodi do erotickeho klubu...
    spozna taketo dieta skutocnu lasku, uctu muza k sebe, svojmu telu?
    publikované: 10.04.2008 08:27:51 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. lolita...
    ano, Em to popisal presne, napriek vsetkemu sa to uzasne dieta postaralo o otca, svojim sposobom ho lubi takeho, aky je...
    je mi luto vsetkych deti, ktore v detstve nedostali dostatok lasky, pozornosti od rodicov, nezazili harmonicke prostredie, v ktorom by nacerpali sily do dalsieho zivota...
    publikované: 10.04.2008 08:31:42 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014