Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Keď chýba sebeláska: „Stala sa pre neho zadnými dvierkami?“


 
Kristína zapla počítač.
Dnes večer sa stretne s Oliverom. Pôjdu spolu po prvý krát do kina.

Pozvala ho. Pozvala ho, aby mu potom pri večeri povedala, že už sa s ním nikdy viac nestretne.

Že mu hneď zajtra zbalí a privezie domov všetky jeho veci. Aj tie, ktoré mu ešte dnes žehlila.
A povie mu, že ho už nechce nikdy vidieť ani počuť.

Premýšľala ako mu to povie. Je celkom možné, že  to zoči voči nedokáže. Že mu to bude musieť nakoniec po stretnutí napísať. V tomto je taká slabošská. Vedela, že je smiešne stále ho ľutovať a predsa to robí. A to napriek tomu, čo zistila posledný týždeň. Veď on ublížil jej, nie ona jemu.

Sama nečakala, že to bude nakoniec ona, kto všetko definitívne ukončí. Hoci sa k nej Oliver po operácii už nevrátil, vyhovovalo mu chodiť k nej aspoň na víkend, doniesť špinavú bielizeň, oddychovať po pracovnom týždni. Kristíne to radosť neprinášalo, no vedela, že sa ešte bez jej pomoci nezaobíde. A v kútiku duše dúfala, že sa predsa len možno bude chcieť vrátiť. A že bude všetko fajn.

Teraz nadišiel čas, aby sa o seba pokúsil postarať sám. Alebo poprosil o pomoc svoje deti.
Pripojila sa na internet presne tak ako pred týždňom Oliver, než odišiel do práce. Ponáhľal sa vtedy keď odchádzal a nebol dosť opatrný. Keď šla po ňom na počítač zistila, že bol v to ráno na zoznamke. Tak veľmi ju to prekvapilo. A ponížilo.Čakala by všeličo od muža v jeho stave, ale že to bude hrať na viac strán to rozhodne nie.

Odvtedy sa Kristína nevie na nič sústrediť. Stále si kladie tie isté otázky. Kedy začal chodiť opäť na zoznamku? Ešte pred operáciou? V čase keď začal odchádzať na deň na dva k sebe domov? Alebo bol na nej nepretržite, aj v čase, keď sa jej zdalo, že ju miluje? Keď ona varila v kuchyni, alebo žehlila a on pracoval za PC? Všeličo by čakala od človeka, ktorému len pred pár týždňami sedela na perách smrť. Ale takýto podraz nie.

Celé dva dni po tomto poznaní nerobila Kristína skoro nič iné, len zvonka sledovala online užívateľov. A zistila, že je tam Oliver neustále. Ráno, cez deň aj v noci. A bol tam aj teraz. Ani sa nenamáhal aby si zmenil svoj nick a profil. Hľadal presne to isté čo pred rokom, keď si s ním začala písať. Na koľko strán sa dajú hrať takéto hry?

Vzdychla si. Pod jeho menom čítala vetu o hľadaní vážneho vzťahu. Pritom ten s Kristínou ešte neukončil.
Má ju ako zadné dviera, keby sa to s jeho stavom opäť zvrtlo? Alebo keby nenašiel nič lepšie?  

Tento týždeň pochopila mnohé. Potreboval sa odsťahovať aby mal čas na toto. Kristína by mu ako víkendová partnerka na čas celkom stačila. A on by si zatiaľ mohol rozohrávať ďalšie životné partie.
 
Cítila sa taká sklamaná.

Pozvala ho na dnes večer do kina.

Zajtra už bude všetko len minulosť. Zajtra už bude skutočne sama. Len ona a jej deti.

Asi to tak malo byť. A možno je lepšie, že mu prišla na jeho virtuálne zálety. Aspoň nebude mať z definitívneho rozchodu, ktorý sa tak či tak neúprosne blížil výčitky.
 

Príbehy, ktoré píše život | stály odkaz

Komentáre

  1. hmm,
    vselico sa v zivote stava...
    Cakala som daco horsie. Pokial tak , tak to je este celkom dobre...Clovek sa uci cely zivot..:)
    publikované: 13.02.2009 09:18:27 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Jajaj
    Čo môže byť horšie, ako keď žena prichádza o vzťah do ktorého zo seba tak veľa vložila, v ktorý tak dúfala?
    A prichádza o neho bez vysvetlenia. Lebo tie slová o potrebe vyššieho štandardu, to je len taká nič nehovoriaca vata.
    Kristína je citlivá a milujúca žena. Určite si zaslúžila aby sa s ňou Oliver aspoň férovo rozišiel.
    publikované: 13.02.2009 09:25:30 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Mas pravdu,
    ale vsetko zle je na daco dobre. Ak je zena naozaj citliva vnimava tak sa z toho pouci...ze dufala a verila? Povedat si a uvedomit si, ze tomu druhemu dala vsetko pekne a dobre co je v nej, neublizila ale prave naopak je predsa jej plus ako v jej pohlade na Olivera a ich vztah , tak aj voci sebe samej.....myslim si, ze to robime a tomu sa ucime vsetci bez rodielu pohlavia, veku a (v akomkolvek) vztahu cely zivot... ;)
    publikované: 13.02.2009 09:49:57 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Jajaj
    S týmto komentárom musím bezozvyšku súhlasiť.
    publikované: 13.02.2009 10:57:47 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Sooshn,
    tak takýto koniec z toho vyplynul aj pre mňa, Kristína urobila dobre, veľmi dobre, stratiť sa v takomto vzťahu by bolelo veľmi dlho, je to ťažké, ale nič lepšie sa stať nemohlo, má skúsenosť, ktorá ju bude vedieť nasmerovať, keby sa dostala do podobnej situácie, prajem jej nech si nájde šťastie, Sooshn, zaujímavý, dobre čitateľný príbeh.
    publikované: 13.02.2009 11:17:37 | autor: z-a-r-a (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Ahoj, denne počuvam sklamané ženy
    ako opisujú bolesť z naivity netových vzťahov. niekedy mi je blivno nad tým všetkým, nad netom vôbec...ale všetko má dve stránky, všakže. pokiaľ by mi muž z netu nezložil k nohám nebo- ani by som ho k sebe domov nepozvala :))))
    publikované: 13.02.2009 12:25:52 | autor: Jana (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Jana, prečo myslíš?
    že bol tento vzťah naivný? V čom sa líšil od iného? Od takého, ktorý začína niekde v reálnom svete?

    Neviem, ale práve nad týmto príbehom mi "blivno" nie je... skôr smutno.
    A k Tvojej druhej vete... to je možno hlavný problém hrdinky. Že má málo sebalásky. V niektorej z úvodných častí sa to objavilo... sama si uvedomuje, že jej chýba trocha vypočítavosti...
    Takže ako to vidím z toho, čo tu je napísané, žiadne nebo jej k nohám nikto nezložil... alebo nestačil zložiť.
    publikované: 13.02.2009 12:49:59 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. myslim, ze sa ja jemu ulavi...
    ... ale neverim, ze je to definitivny koniec. Ona uz predsa nema skoro ziadne sance na ziadny iny vztah. Staci jedna sms v slabej chvilke od neho alebo od nej a vztah bude v danej vikendovej forme pokracovat.
    publikované: 13.02.2009 13:15:35 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Jana
    Ale to ti môžu muži priniesť iba nebo z tých prvých. Najlepšie bude tak 200 gramov modrého z neba. V siedmom nebi na muža čaká ani neviem koľko panien, to ti asi nedonesú.
    Virtuál a realita. Hercami, nehercami sme vo virtuále aj v realite.
    publikované: 13.02.2009 13:22:56 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Šestko,
    prečo si myslíš, že hrdinka tohto príbehu už nemá šance na žiadny vzťah?
    Veď nový vzťah sa dá budovať v akomkoľvek veku...
    aj keby mala čakať, kým deti "vyletia z hniezda", nie? :-)

    A prečo myslíš, že by takto ponížená žena mala čakať na nejakú "sms" a budovať ďalej vzťah s mužom, ktorý sa k nej veľmi čestne nesprával? Hoc aj len na víkendy?
    Veď základom vzťahov by mala byť dôvera, nie?
    myslíš, že stratená dôvera sa dá znova vybudovať?
    ja som v tomto smere skeptik...
    publikované: 13.02.2009 13:27:24 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Myslim si ,ze ma male sance na novy vztah, lebo..
    - ma viac nez styridsat rokov
    - sama sebe hovori, ze zostane radsej sama, ale netrapena

    Myslim, ze o doveru v tomto vztahu az tak nejde, ako o vzajomnu potrebu, unik zo samoty. Po styridsiatke je skeptik uz kazdy, ponizena uz bola zrejme rozvodom viac nez dost, nejaky ten pobyt partnera na pokeci ju velmi a dlhodobo rozhodit nemoze... Navyse nadej umiera posledna... preco zacinat budovat nanovo nieco s niekym novym, ked sa tento mozno ukludni a dostane rozum?
    publikované: 13.02.2009 13:46:48 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. sestko, súhlas
    žene v situácii hrdinky odporúčam venovať sa iba a výlučne sebe- svojmu telu, fyzičke, duchovnej sprche, objaviť liečivú silu samoty, dopriať si...a z duše sa vysmiať netovým blábolom, rovnako ako svojej naivite na jednoduchý, rýchly, a dokonalý vzťah. NEBUDE!!! viem to- som totiž veštica :))))
    publikované: 13.02.2009 13:50:43 | autor: Jana (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Šestko,
    naozaj si myslíš, že žena po štyridsiatke má malé šance na nový vzťah?
    Z akého dôvodu je podľa takýto vek prekážkou nového vzťahu?

    A ja som z textu Sooshn nemala pocit, že hrdinka hľadá únik zo samoty... veď nie je sama. Má deti.
    Podľa mňa v každom zmysluplnom vzťahu o dôveru ide... aký by mal zmysel vzťah bez dôvery?

    Ty by si sa snažil oživovať vzťah, ktorý už raz stroskotal? Myslím, že to je ťažšie, získať nanovo niekoho dôveru, ako vybudovať nový vzťah...

    PS. Mám po štyridsiatke a nie som skeptik :-) V žiadnej oblasti...
    publikované: 13.02.2009 14:02:07 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Jana
    určite dobrý návod na začiatok :-)
    publikované: 13.02.2009 14:03:28 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Sestko, nesuhlasim...
    aj zena po 50-ke a vobec nie vystavny kus nie je bez sance...
    Hoci rozvod nie je jednoduchy,zivot zeny nim nekonci, viem, o com hovorim, presla som tym, spoznala vela priatelov, zacala zit inak...keby som to nebola ja s mojou prilis opatrnou povahou, uz som mohla zit v niekolkych novych vztahoch, zatial odolavam, i ked je to niekedy lakave...aj medzi muzmi su citlive bytosti tuziace po rodine, laske, blizkej dusi...a dokonca nepoznaju zoznamku:)
    Kristinke drzim palce, urcite je niekde muz, ktory oceni pohodu domova, rodinnu atmosferu s vonou kolacov a santiacimi detmi...
    a vobec mu nebude vadit, ze Kristina netravi volny cas pri nakupoch znackoveho oblecenia, naopak...
    publikované: 13.02.2009 14:03:52 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. neviem prečo
    ale mám pocit, že funguje ono poomieľané- vzťahy sú zrkadlom duševného sveta človeka.
    za pekným a naplneným vzťahom- v každom veku, ja by som vôbec do vzťahov nekládla vek ako prekážku , stojí schopnosť človeka milovať...toho druhého v páre.
    Ale čo je za tým-..to spočiatku nikto nevie. možno aj únikové sms-ky, navraty a rozchody, ukončenia, závislosť...čo je láska a čo nie je láska- na to už niekto snád prišiel?

    publikované: 13.02.2009 14:11:43 | autor: Jana (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. kristina nie je zelena rusalka ani hanka, ale....
    ...je skeptik:
    "Dávno už nehľadala ideálneho princa na bielom koni."
    ...bola osamela, deti jej nestacili:
    "Kristína v tom čase nehľadala partnera pre vzťah, bolo to skôr o tom, porozprávať sa s niekým, keď zaspia deti. Občas niekomu porozprávať o svojich snoch, o práci, o deťoch."
    Moja otazka - Preco jej to teraz zrazu nestaci?
    ...nejaky vztah potrebovala:
    "Vedela, že je v nej obrovský pretlak živočíšnosti a temperamentu."
    Moja otazka - Preco jej to teraz zrazu nestaci?
    A o tom preco starsie zeny menej pritahuju muzov nemienim diskutovat.
    publikované: 13.02.2009 14:33:14 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Šestko
    ale to, že nehľadala ideálneho princa neznamená, že bude tolerovať správanie hrdinu...
    a pretlak svojej živočíšnosti sa snažila práve kvôli jeho diagnóze potlačiť (z textu vyplýva, že by dokázala pri plnosti vzťahu "oželieť" intimitu)... Myslím, že si také niečo chlap s jeho správaním nezaslúži.

    Takže nevidím dôvod, aby jej stačilo to, čo teraz má, či nemá. Nemôže sa predsa rozprávať s niekým, komu už nemôže dôverovať... preto má podľa mňa Kristína výhodu v tom, že vzťah prišiel tak akosi sám od seba... že Kristína nehľadá vzťah za každú cenu... a tak aj odíde...

    Myslím, že jej bude naďalej lepšie samej bez Olivera ako s ním...
    ...a možno časom lepšie s niekým koho možno stretne ako samej - a ako si citoval, nemusí to byť žiadny princ na bielom koni.
    publikované: 13.02.2009 14:43:20 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. rusalka, dovol mi este raz nesuhlasit....
    ...ohladom tej dovery. Predtym nez stretla Olivera sa mohla vykecavat vo virtualnom priestore, kde nemala ani jednu stotinu z dovery, ktoru moze mat k Oliverovi? S Oliverom uz tolko zazila, aj on s nou..... Skor by sa mala zamysliet, preco sa Oliver vykecava na pokeci a nie u nej. Ci to nie je koli tomu, ze sa jej doverna kamaratska dusa zmenila na nespokojnu predmanzelsku pascu.
    publikované: 13.02.2009 15:03:36 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Šestko, musím ešte pridať poznámočku aj ja :-)
    áno, mohla sa pred tým "vykecávať" vo virtuálnom priestore... ale žiť s niekým je iné...
    Neviem, ja osobne by som sa na jej mieste nedokázala v tejto fáze k Oliverovi vrátiť...

    A myslím, že z texte príbehu je zrejmé, že má Oliver pri svojom mene vetu o hľadaní vážneho vzťahu... takže sa asi len tak nevykecáva. Asi hľadá a to je iné. Neviem.
    Možno Ty ako muž to vidíš inak...
    publikované: 13.02.2009 15:18:33 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. ale nie.. oliver to na všetkých hrá.. tak,ako väčšina nickov vo virtuále..
    vie,že ženská na toto naletí.. jemu ide len o naplnenie svojich potrieb..o nič viac.. ked chce byť s ŃOU,tak bude s Ňou.. ked nie,tak bude doma..a tak..

    Kristina bola neskúsená.. po Oliverovi hádam pochopila..

    inak.. šestko.. prečo si mysliš,že muži po 4Otke nepotrebuju ženu?.. a prečo by si nejakeho 50tnika a viac brala na krk 18tka?..

    vieš.. ked si niekto nie je schopný nájsť partnera v mladosti,tak ano.. má na to predpoklady..

    ale.. jeden nikdy nevie,čo bude zajtra.. a ja myslim,že v tejto otázke nič nie je nemožné..
    publikované: 13.02.2009 15:28:44 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  22. ano hlada...
    ...lebo vidi, ze s Kristinou nevie travit vsetky svoje chvile, a hlada si taku s ktorou by to vydrzal. Nevie vsak chudak este, ze ziadnu taku nenajde. Kristina by ho mohla mat natrvalo ,keby ho k nicomu nenutila a nestrasila ho "idylickymi" Vianocami.
    publikované: 13.02.2009 15:29:08 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. ellie, muz po 40-tke je uz dost chytry na to...
    ..aby ako sa hovori, kupoval kravu, ked chce mlieko. Nic vsak nevylucuje, ze nemoze byt verny jednej znacke. Mlieko ako mlieko.
    publikované: 13.02.2009 15:37:13 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. sestko, sledujem túto konverzáciu čo máte,
    páči sa mi, že si sa zapojil. Ten Tvoj posledný komentár ma zaujal, takto som sa na ten vzťah Kristíny a Olivera nepozrela. Tak myslíš, žeby sa Oliver mohol zľaknúť všetkého toho rodinného čo mu Kristína ponúkala? Hmm tak to je zaujímavé pre mňa, je to dosť možné, Kristína ho vpustila do svojej zabehnutej rodiny, do jej života, otvorila mu všetko to svoje a on sa tam nasťahoval a žil to jej a premýšľal či to chce tak ako to ona núka. A keď sa mu to nepáčilo nebolo by treba skúsiť to povedať? Pokúsiť sa nájsť spoločný život? Na začiatku ich vzťahu si rozumeli, kým žili v jej rodine. Nebolo by možné a to by ma zaujímalo z Tvojho pohľadu skúsiť sa o tom porozprávať s ňou?
    publikované: 13.02.2009 15:37:48 | autor: z-a-r-a (e-mail, web, autorizovaný)
  25. no neviem sestko.. poznám mužov,čo nechcu byť sami..
    ono.. vieš.. človek je predurčeny žiť v páre..

    ako sa hovori.. ku každému hrncu je pokrievka..
    publikované: 13.02.2009 15:39:18 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  26. skratka.. podla šestka..
    oliver chcel brať.. nie však dávať..

    a to je pre kristinu fakt už lepšia tá sloboda..

    môže sa zahrať na olivera.. hrať divadlo..a snáď sa niekto nájde,kto jej dávať bude.. hoc len dočasu.. kým jej na to nepríde..:)))
    publikované: 13.02.2009 15:40:34 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Sestko
    Kristina ho k ničomu nenútila.
    Starala sa o Olivera, keď sa nedokázal o seba postarať. Prala mu pyžamá a posteľné prádlo. Varila mu. Myslíš, že ho k tomu nútila? A myslíš, že to je zmysel jej života. Starať sa o človeka v stave, ktorý by sa dal nazvať hraničný so životom?
    V takom stave bol i na Vianoce. Ale i tak dokázal presedieť celý deň za počítačom, kým Kristína pripravovala Štedrovečernú večeru.
    K ničomu ho nenútila. Nebránila mu dokonca odísť s tým, že sa budú stretať len cez víkend (nepotreboval už starostlivosť, aj to sa dá pochopiť, hoci je to tvrdé).
    Jediné, čo mu nedokáže odpustiť je, že v čase, kým sú ešte partnermi si už hľadá novú vážnu známosť.
    Kde tu vidíš nejakú slabosť, vinu, neschopnosť, či tlak Kristíny?

    Možno je chyba vo mne ako v autorke, že som na tomto priestore nedokázala lepšie Kristínu vykresliť.
    publikované: 13.02.2009 15:49:14 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  28. ellie, trochu sa mylis...
    ...zabudla si na to, ze on je ten, kto ma humor, ze on je ten, kto rozpraval a ona ten co iba pocuvala. On daval podla mna dusevne do vztahu viac ....
    publikované: 13.02.2009 15:49:58 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. MissEllie
    To Tebou spomenuté "napĺňanie potrieb" u Olivera sa mi vidí celkom presné.
    publikované: 13.02.2009 15:51:28 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  30. pri počítači.. na zoznamke.. u nej doma..
    duševne..a čo fyzicky?..

    jej priniesol špinave trenky na opratie.. ale na nete hladal takú, ktorá bude počuvať jeho vtípky..

    Duševne je pre realny život malo šestko..realny život ma aj nastrahy reality.. tam rozprávať nestačí.. tam treba aj niečo robiť..


    asi tak..
    publikované: 13.02.2009 15:52:42 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Sestko ad komet 15:49
    Čoho dal Oliver podľa Teba do vzťahu viac?
    Zvláštne, že si vyčítal v mojom príbehu niečo, čo tam ja sama nevidím. Preto ma Tvoja odpoveď veľmi zaujíma.
    publikované: 13.02.2009 15:54:44 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  32. sooshn
    Kristina podla mna nuti Olivera plnit sluby, ktore jej nikdy nedal. Nikde v tvojich clankoch som nenasiel, ze by jej Oliver tvrdil, ze ju miluje tak ako ziadnu inu a chcel by s nou stravit zbytok svojho zivota.

    Ellie...myslim, ze sa s nou rozpraval aj mimo pokecu, ved aj v nemocnici bol vesely a zhovorcivy... ale stratil v nej dovernu kamaratku a nasiel ziarlivu predmanzelku, preto sa vratil znovu na pokec.
    publikované: 13.02.2009 15:59:00 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. z-a-r-a
    Aj ja prijímam Sestkovu účasť na diskusii pozitívne.
    Už aj z toho hľadiska ako odlišne môžu moje príbehy čitatelia vnímať.

    Možno ešte napíšem nejaký príbeh z Kristíninho života. Aby som ju vykreslila trocha viac. Ako ženu síce osamelú, ale úspešnú, milujúcu život, rozhľadenú. Takto mám pocit, že sa jej tu troška krivdí. Že je v Sestkových očiach "chuderou", ktorá môže byť vôbec rada, že k nej niekto prišiel, že ju niekto chce.
    V jednej poviedke sa nedá písať o všetkom. O všetkom, čo s príbehom súvisí priamo, či nepriamo.
    publikované: 13.02.2009 15:59:56 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Sestko
    Nechcela som príbeh naťahovať všetkými detailmi ich vzťahu.
    A z hľadiska Kristíny bol to, čo tu teraz napíšem nepodstatný fakt. Povedala Oliverovi hneď na začiatku, že aj keď s ňou žiť bude, že si ho nikdy za manžela nevezme. Povedala mu to preto, pretože on sa ženiť chcel.
    Myslím ale, že to pre samotný priebeh vzťahu to nie je dôležité. Papier predsa nič neznamená. aspoň pre Kristínu nie.

    Len ma ešte zaujíma, aké sľuby ho nútila plniť?
    publikované: 13.02.2009 16:04:10 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Sooshn, ja to chápem..
    mne sa tiež zdá, že Kristína dala do vzťahu všetko, pomohla, starala sa a chcela byť obyčajne šťastná, len ma zaujal šestkov mužský názor na to, preto som položila tú otázku, jednoducho ma zaujíma, či muž môže z toho keď žena ponúkne zabehnutý svoj systém dostať strach, alebo získať nejakú nedôveru v seba, prečo sa nedokáže porozprávať o svojom probléme. Ja nikoho nesúdim ani sa nesnažím vyvodiť nejaký záver z Tvojho príbehu, je to čiste zvedavosť aký pohľad má na tento konkrétny prípad muž.
    Podľa mňa si ten príbeh napísala skvele, čitateľne a nemám problém pochopiť to ako žena, ale evidntne to muž vníma inak.
    Či sa jej krivdí, hmm to sú rôzne pohľady na jej spôsob života a túžby, ľudia to hodnotia podľa svojich skúseností, ja tieto skúsenosti nemám, podľa mňa Kristína vedela čo chce a ako to chce, len si myslím, že aj keď sa rozprávali a komunikovali o bežných veciach tam to trošičku zlyhalo aj z jej strany a o nič menej z Oliverovej.
    publikované: 13.02.2009 16:09:13 | autor: z-a-r-a (e-mail, web, autorizovaný)
  36. sooshn
    Podla mna ma Oliver Kristinu rad, ale nemiluje ju. Preto jej nikdy ani nic velke nesluboval... Vie, ze Kristina ho ma ovela radsej, ci dokonca ho miluje... vsetko co pre neho Kristina robi, citi ako velky zavazok, vie ze by sa patrilo, aby stal pri nej, ale skratka nedokaze s nou travit vsetok svoj cas.... preto sa citi akoby ho Kristina nutila do takeho vztahu aky on nikdy neslubil.

    Myslim si ze daval do vztahu vela, cely svoj humor, snazil sa Kristinu bavit, vela jej rozpravat... preto si myslim, ze dal do vztahu vela.
    publikované: 13.02.2009 16:14:18 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. skratka Oliver je vinny tym, ze...
    ...ma rad, ale nemiluje. Just my case.
    publikované: 13.02.2009 16:30:27 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. sestko,
    rozohnil si sa a cital si aj To co tam nie napisane je...preco?!..odpoved je u teba a mozes si ju nechat pre seba..;)

    Na mna dycha, ze pre teba je zena po 40-ke stara zena. Je to zvlastny pohlad, ktory ti nevyhovorim.Zvlastne to ale je. Bud je to tvoja skusenost (bohuzial) alebo ze si uz omameny tou nasou terajsou hot kulturou a to ti v tom pripade nezavidim.
    Mala som jedneho znameho s takym pohladom...velmi tazko bral svoj vek a co k nemu" patri a nepatri" a tym istym pohladom sa dival aj na vek a co k nemu "patri a nepatri" inych...az prisla sikulka a naucila ho dychat a zit..
    K nasmu zivotu patri vek a ten by sme mali zit se vsim vsudy, lebo kazda etapa a vek nasho zivota je jedinecna!a utvara a vytvara nas do dalsieho "levelu" ....a ked sa obratime tak sa usmejeme a sme za to radi lebo je to nase! zili sme to a citili, hladili aj preklinali..a vo tom to je..;))
    publikované: 13.02.2009 16:45:07 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Sestko
    Vybrala som len pár viet z príbehu, ktoré vypovedajú o tom, že sama Kristína si až tak vzťahom istá.
    Že v ňom boli od počiatku pochybnosti. A že i dáva za skôr za vinu to, že sa nechala takto využívať. Nikde tam nenájdeš, že by Kristína teraz milovala. Chce vzťah ukončiť a len ho zo svojho pohľadu zhodnotila.
    A humor sa u neho s príbehu spomína len na začiatku.

    1.časť:
    "Najradšej by samej sebe vynadala za to, že sa vždy správa ako nejaký samaritán, ktorý musí za každú cenu pomáhať iným, a ktorý chce vziať na svoje plecia všetky bolesti v okolí. A hlavne si nedokáže odpustiť, že aspoň občas nemyslí viac na seba. Ako rada by bola občas sebcom."

    "je rada, že to skončilo tak náhle. Keď ich ešte nespája viac spoločných spomienok. Predsa len ich vzťah trval prikrátko."

    "Oliver nebol síce ničím výnimočný, ale bol vytrvalý a tak nakoniec dosiahol to, že s ním Kristína komunikovala skoro každý večer."

    2. časť
    "Nevnímala veľmi signály, ktoré jej už vtedy mohli napovedať, že nie všetko je také, ako to navonok vyzerá, alebo ako to bolo napísané."

    3. časť
    "Nemala čas si vtedy uvedomiť, že sa v ich vzťahu pomaly menil.
    Oliver sa postupne stal najdôležitejšou osobou domácnosti. Všetko sa točilo okolo neho. Okolo jeho výnimočného stavu."

    "Kristína si v tom kolotoči ani neuvedomovala, že sa jej nikdy nespýtal ako sa mala, čo robila, ako sa cíti. Ich komunikácia sa zúžila na jeho chorobu, prácu a občas rozprávali o deťoch."

    "Tých pár dní v týždni, keď zostával doma sedel za počítačom, alebo oddychoval. Nedokázal jej pomôcť ani s maličkosťami."
    4. časť

    "To, že veľa z toho, o čom kedysi písal ako o svojich záujmoch, v jeho reálnom živote chýbalo pripisovala jeho chorobe."

    5. časť

    "Sama nečakala, že to bude nakoniec ona, kto všetko definitívne ukončí."

    "A možno je lepšie, že mu prišla na jeho virtuálne zálety. Aspoň nebude mať z definitívneho rozchodu, ktorý sa tak či tak neúprosne blížil výčitky."

    Každopádne Ti ďakujem zaTvoj pohľad na príbeh Kristíny a Olivera. Mužský pohľad na dielo autorky ženy, písaný o hrdinke žene.

    publikované: 13.02.2009 16:46:22 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Jajaj :-)) vďaka za nás, štaridsiatničky :-)
    publikované: 13.02.2009 16:48:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  41. prečo ja som čítala skôr to,čo vypichla soosh?..
    miestami som mala pocit šestko,že píšeš uplne o inom príbehu..

    a možno si aj písal..

    Oliver bol hajzel a slaboch minimálne v tom,že aj ked sa po navrate z nemocnice ku Kristine nevrátil,aj tak k nej na vikendy chodieval..

    byť kristinou,tak mu prinesiem jeho kufre so všetkym,čo by v mojom byte nechal, k nemocničnemu lôžku.. magorovi..:)))
    publikované: 13.02.2009 18:19:38 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  42. nečítala som úplne všetky komenty, ale zaujali ma reakcie šestka
    predsalen je to úpln eodlišný pohľad na vec...

    vnímam to skôr ako Sooshn, nemám pocit, žeby Olivera k niečomu nútila, tie idylické Vianoce boli možno v jej prianiach a hlave, ak by na neho naliehala, asi by sa správal inak, ale on v podstate všetko ignoroval a vedel, že Kristíne asi nebude vadiť, ak vo svojej chorobe zostane sám v izbe a nakoniec nemal ani problém sa jej vyžalovať, že sa mi celou Kristíninou rodinou pripravované Vianoce vôbec nepáčili...

    na druhej strane si myslím, že je možné znovuvybudovať dôveru, aj keď svojho partnera zraníme, pokiaľ mu dáme priestor pre vysvetlenie a snažíme sa mu porozumieť, prijať, vypočuť, hovorím z vlastnej skúsenosti..

    a nakoniec, šestko, platí tá hranica 40 rokov aj pre mužov? :)) šak máš po tridsiatke! s týtmo nesúhlasím, žena či muž môžu dúfať v nový vzťah v hociktorom veku, je len na šťastí a na ich odvahe, či partnera pre seba nájdu...určite majú odlišné nároky, požiadavky, predstavy a aj iné šance na zoznámenie (nehovorím o množstve, pretože vďaka netu a zoznamkám sa naskytli nové možnosti), ale predsa ich majú asi rovnaké ako muži a ženy po 30tke ;)

    a k záveru Kristíninho príbehu...tento vžťah ju nenapĺňal v mnohých iných smeroch, porušenie dôvery bolo podľa mňa len bodkou za týmto príbehom...

    držím palce Kristíne a verím, že si nájde muža, ktorý bude túžiť po spoločnom živote s ňou a jej deťmi, so všetkým, čo k tomu patrí :)
    publikované: 13.02.2009 19:27:54 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  43. Dionea
    Zhrnula si to celkom presne. Hoci myslím, že v tomto prípade sa už dôvera vybudovať nedá. Je to skutočne taká bodka za príbehom

    Ďakujem za komentáre.
    publikované: 13.02.2009 22:15:23 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014