Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Kamienky: „Odpusť mi, keď ti v budúcnosti ublížim“

Ich životy sa preťali uprostred sivej zimnej bratislavskej reality.
 
Hneď prvý večer, ako sa spoznali, ju pevne zovieral v objatí.
Pozeral sa do jej modrých očí, ktoré sa v tom momente ligotali iskierkami šťastia.
A prosil ju, aby mu odpustila, keď jej v budúcnosti akokoľvek ublíži, pretože to určite nechcel.

Nechápala.
V tom momente nerozumela tejto vete, hoci ju opakoval 4 krát.
A dopredu mu odpustila...

Keby počúvala poriadne, nezaslepená, počula by, ako hovorí „keď“ jej ublíži, nie „ak“ jej ublíži.
On vedel, že sa tak stane. Hneď v ten prvý večer to vedel.
A ona mala dávať viacej otázok, mohla tomu zabrániť...
alebo vôbec nie.
 
Ich životy sa preťali uprostred sivej zimnej bratislavskej reality. Uprostred zmesi králikární, ľudských osudov a rýchleho životného tempa. Vybehli spolu na kafé, hoci sa vôbec nepoznali, aby skúsili nájsť to, čo im chýba. Stretli sa, a ani jeden si nevedeli vysvetliť, prečo. Mali svoje zabehnuté životy, naoko nič nehľadali a na nič nemali čas, v podstate boli so svojimi životmi spokojní.
 
Prvých 5 minút si vravela, že s takým arogantným a namysleným týpkom snáď aspoň tú sľúbenú hodinu vydrží a potom zdrhá domov. V ten večer spolu strávili 9 hodín.
 
Zostala jej po ňom v hlave iba obrovská zmes pocitov a pár viet, útržkov spomienok vytrhnutých z kontextu.
Ako v Grémiu ešte pri káve na ňu nechápavo pozerá, ako môžu mať tak veľa spoločného.
Ako ju uisťuje, že nie je gay ani bi, že je proste len perfekcionistický metrosexuál a ona sa na tom strašne rehoce.
Ako v Arche nad pohárom bieleho vína konštatuje, že toho spoločného je viac ako veľa,
až je to pre neho šialené, desivé, nepochopiteľné.
Ako ona dodáva, že sú si ako zrkadlo, že sa možno mali stretnúť práve preto, aby lepšie spoznali sami seba...
Ako klesajú do nechutne ťažkého vzduchu Aligátora presýteného dymom z cigariet. A exujú tretí absint s redbullom...
Ako sa jej pýta, či ju môže pobozkať a ona pohľadom súhlasí.
A potom dodáva, že čakala, že sa to spýta skôr...
 
V ten večer patrili sebe, patrili k sebe.
Ako smotana ku káve, ako bublinky kysličníka uhličitého do minerálky, ako gýčové osvetlenie mesta k atmosfére Vianoc...
 
 
Dva dni na to si búchala hlavu o stenu a plakala do jeho vankúša, keď vetu „v podstate som vo svojom živote spokojný“ doplnil o „s tou osobou, s ktorou som“ ...
 
No rozhodla sa urobiť všetko, aby bola s ním, šťastná...
 
 
Ubehol mesiac.
 
Vstal z postele ešte celkom nahý. Urobil pár krokov. Zapálil si. Prešiel k oknu.
Otvoril ho a s pohľadom upreným do tmy zamyslene vydychoval obláčiky dymu smerom von...

Ona ležala na posteli, zabalená do tenkej deky a stále príjemne rozohriata vstrebávala dojmy.
Pozorovala ho. Jeho siluetu v tme ožiarenú slabým svetielkom nočnej lampy pri záhlaví postele.
Zdal sa jej byť dokonalý. Ako vždy.

„Toto nemôžeme robiť...“

Nereagovala.
Vedela, že to povie.
Dnes alebo zajtra alebo inokedy.
Ak by to nevyslovil on, raz by to spravila ona.
Boli si tak blízki a tak veľmi podobní, že si nič nemuseli hovoriť a vedeli všetko.
Nespýtala sa ho, prečo to vraví, lebo vo svojom vnútri to mala už dávno zodpovedané.
Vedela, že tá veta bude pokračovať.

„Nechcem, aby sme spolu spávali, lebo sa bojím, že tým si to všetko krásne zničíme.
Že už viac nebudeme viesť hodinové rozhovory na káve, či pri víne, chodiť sa spolu baviť a to všetko ostatné...“

Pomaly zvyšoval hlas. Dával dôraz na každé slovo, veci formuloval veľmi pozorne...
Cítila, že je rozrušený, akoby vo svojom vnútri s niečím bojoval... Ale navonok pôsobil sebaisto.
Vedela, že sú to vety, ktoré ho nenapadajú len tak. Vždy mal všetko odpremýšľané.

Ona len potichu sedela, pozorovala jeho siluetu a po lícach jej začínali stekať slzy.
Dnes plakať nechcela, chcela vyzerať silná, no niektoré veci proste nedokázala potláčať.

„Bojím sa, že jedného dňa si nebudeme mať čo povedať a budeme len milencami. A ty tiež vieš, že to k tomu smeruje. Nechcem ťa stratiť mesiac po tom, čo som ťa našiel. Je to zvláštne. Viem, že mi rozumieš. Nechcem, nemôžem o teba teraz prísť...

Keď v to ráno odchádzala domov, cítila sa zvláštne vnútorne vyrovnaná a spokojná...
Vedela, že je koniec... aj napriek tomu, že do toho dala všetko.
Celé svoje srdce, myseľ, čas... a o všetko prišla.
 
Bude to pomaly rok... a to priateľstvo, ktoré ostalo, by nevymenila za nič na svete!
 

Kamienky | stály odkaz

Komentáre

  1. Veľmi dobre napísaný príbeh
    Je v ňom veľa nostalgie, ale i tak vyznieva skôr pozitívne.
    publikované: 26.11.2007 10:34:44 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  2. tiez mam jeden pozitivny ohlas :-)
    pribeh sa paci, tesim sa na zajtra! :-)
    publikované: 26.11.2007 10:54:55 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Kami
    Zvláštna úprava a niekoľko needitovaných (čo prisudzujem zrejmej náhlivosti) neuberajú čaro tomuto príbehu. Myšlienky a pocity sú formulované perfektne. Dialógov trochu menej a niektoré z nich trochu nepresvedčivé. Vyššie kritériá dávam preto, že sa tento príbeh snažím predstaviť si publikovaný aj niekde inde. Titulok však trochu zavádza. Tú vetu nevyslovila predsa Kami ale jej priateľ. A navyše píšeš "o nej" a nie o Kami. To je jedno, či je to Tvoj osobný príbeh alebo nie, toho sa treba držať striktne. Vidím, že konzultácie Ti prospeli...
    publikované: 26.11.2007 10:56:16 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Niekoľko needitovaných slov...
    Oprava.
    publikované: 26.11.2007 10:58:18 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Sooshn, luu, a vás nijako neruší, že...
    žena z príbehu zaplatila za (zdá sa že) cenné priateľstvo stratou nádeje na lásku?
    alebo fakt platí, že lepší vrabec v hrsti ako holub na streche??
    publikované: 26.11.2007 10:59:07 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Hfw
    Rozhodli sa tak dobrovolne.
    A aký koniec by mal tento príbeh, keby boli vo vzťahu pokračovali? On, ženatý muž, ktorý na svojom stave nechce nič meniť.
    A ona, žena, majúca celý život pred sebou.
    Takto im ostalo "aspoň" priateľstvo. Hoci neverím, že bez bolesti.
    publikované: 26.11.2007 11:04:05 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  7. hfw, vies, ja uz som si nejak zvykla, ze tu v pribehoch to konci nejak podobne, ako teraz...
    ze laska uleti ako vcielka maja a zostanu len oci pre plac alebo... alebo sa zmeni na priatelstvo...
    mam romanticku dusu a srdiecko, ale nikdy som necitala cervenu kniznicu, ani nepozeram filmy podla romanov pani rosamundy pilcherovej... asi realita je o niecom inom...
    par rokov dozadu som tiez pisala jeden pribeh... (jasne ze o laske) nikdy som ho nedokoncila, nikdy ho necitali ziadne oci okrem mojich :-) ale zaver bol jasny - happyend uz vtedy bol prezitok :-))))
    publikované: 26.11.2007 11:09:03 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. luu, čo keby si svoj príbeh oprášila...
    a ponúkla ho na uverejnenie na blogzine???
    publikované: 26.11.2007 11:12:16 | autor: blogzin-ed (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Sooshn, neviem, aký by mal príbeh koniec...
    keby v ňom pokračovali, no mohli ho aj ukončiť.. osobne má isté pochybnosti o tom, či sa láska dá vrátiť o krok späť, na úroveň priateľstva, bez toho, aby tam ostali nejaké rezíduá, ktorá môžu spôsobovať rôzne komplikácie.. napríklad mladému dievčaťu môžu stáť v ceste k iným partnerom, k jej životnej láske...
    publikované: 26.11.2007 11:16:47 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. luu, môj koment nebol o tom, že by mi chýbal happy-end...
    súhlasím s Tebou, že v reálnom živote si ženy/muži vo vzťahoch mnoho happy-endov neužijú.. skôr dumám nad oným pragmatizmom z príbehu, vďaka ktorému sa vraj láska zmenila na priateľstvo.. a kladiem si otázku, je ten vzťah naozaj priateľstvom? a je fakt taký skvelý, že stojí za stratu lásky??
    publikované: 26.11.2007 11:19:49 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Hfw
    Poznám ľudí, ktorí boli milencami a skončili ako dobrí priatelia. Takže možnosť tohto kroku pripúšťam. Hoci ja som také niečo nezažila.
    publikované: 26.11.2007 11:25:10 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Sooshn, ak sa z milencov stanú priatelia...
    je to rozhodne lepšie, ako keď sa z nich stanú nepriatelia :).
    no sa mi vidí, že to v tom priateľstve už naveky zostane aj čosi z bývalej zaľäbenosti a lásky, a to sa môže vo vzťahu prejaviť nepredvídateľným spôsobom.. a to "čosi" vnímam ako určité riziko pre budúce partnerské vzťahy.
    publikované: 26.11.2007 11:30:44 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Hfw, to závisí od vzájomnej otvorenosti
    v budúcom partnerskom vzťahu.
    Zatiaľ mi tá predstava neprekáža.
    publikované: 26.11.2007 11:34:07 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  14. takže ani nemusim čitať?..???:.
    stretli sa..zoznamili..zalubili..oddali sa..rozišli sa..?..

    niečo ako Rosamunde Pilcherová akurát bez vidieka pri mori..oviec a krásnej svaadby na konci?..))hmmm...počkam si na celu seriu a tak sa na to dam.)))..ted nezbyva času..))
    publikované: 26.11.2007 11:35:00 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  15. hfw, nuz na rozdiel od sooshn,
    nepoznam taku dvojicu, co by nahradila priatelstvom vztah, ktory bol o laske... takze na otazku ti neodpoviem, sama na sebe si to tiez neviem predstavit... ja by som to ani nevedela :-( zahodit lasku pre priatelstvo... ked lubim, tak lubim, a ked ma ten lubeny uz lubit nechce, urcite nezostaneme priatelmi ako by sa nic nestalo... nebudeme si nic... ani priatelmi ani nepriatelmi, budeme si byvalymi laskami :-)
    publikované: 26.11.2007 11:38:46 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. missellie, sa mi vidí, že...
    Tvoj koment je dosť od veci...
    publikované: 26.11.2007 11:39:09 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. luu, Tvojmu postoju rozumiem omnoho viac...
    než v príbehu uplatnenému pragmatickému prekvalifikovaniu lásky na priateľstvo :).
    publikované: 26.11.2007 11:40:50 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. a co sa tyka toho mojho pribehu...
    raz som ho vlastne zverejnit chcela, preto som ho pisala... a priznam sa, pohravala som sa aj s myslienkou dat ho na blogzin, preto som sa vlastne informovala, ako je to tu so zverejnovanim, ale nie je dokonceny, a tak by som sa najskor musela pustit do pisania :-)
    publikované: 26.11.2007 11:43:12 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. hfw..nedivim sa ti,že sa ti vidi..))))
    ale nie je..)))))..podla mna je blogzin furt o tom istom..ale..asi aj život je taky..že?..)))
    publikované: 26.11.2007 11:45:24 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  20. luu, tak sa do toho daj pls :)
    na základe Tvojich komentov (nielen na blogzine) som si (skoro) istý, že to bude dobrý a dobre spracovaný príbeh :).
    publikované: 26.11.2007 11:45:36 | autor: blogzin-ed (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. missellie, veď blogzin sa ani netvári, že chce byť o inom :)
    veď aj Tvoj blog a Tvoje komentu sú stále o tom istom.. ibaže nie o živote, ale o missellie...
    publikované: 26.11.2007 11:48:08 | autor: blogzin-ed (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. maš pravdu..a missellie nežije..
    dakujem..čakala som,že kedy..netrvalo dlho...ok..)))
    publikované: 26.11.2007 12:01:32 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  23. viem, pohľad do zrkadla občas zaboli...
    no verím, že tá bolesť stojí za to.. lepší bolestný pohľad do zrkadla než skrývanie si tváre do dlaní, sebaľútosť a zraňovanie seba i druhých.
    publikované: 26.11.2007 12:06:34 | autor: blogzin-ed (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. ..)))))))))))))))))..hfw..baviš ma..))))
    a keby si vedel ako..)))))))))...dristaš na zaklade vymysleneho príbehu..ale..budiš..mysli si svoje..)))..môj predpoklad sa potvrdil..))))

    a vôbec mi to nie je luto..)))
    publikované: 26.11.2007 12:10:53 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  25. missellie, vôbec sa nebavím...
    a verím, že ani Ty nie.. cítim skôr sklamanie a ľútosť, možno i zranenie.
    publikované: 26.11.2007 12:12:34 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Luu
    Presne si vystihla môj názor. Z priateľstva sa môže rozvinúť láska ale z lásky priateľstvo? Ťažko. Sama som takto chcela radiť jednému chlapcovi v mojej reakcii na príbeh pod titulkom "Ja Ťa ľúbim, ľúb ma aj Ty - to nefunguje, 03.07.2007). Môžete oponovať, že je to individuálne, ale podľa mňa sú to muky. Mne sa to podarilo v jedinkom prípade.
    publikované: 26.11.2007 12:14:26 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Martha..ja som to prežila..a preživam..
    vytvorilo sa priatelstvo z lasky..ale..to musia byť obaja ini..a dospieť k tomu prirodzenou cestou..my sme dospeli..spontanne..z lasky priatelstvo..a pak mam ešte všetkych ex kolo seba..kvazi priatelov..komunikujeme spolu v pohode..raz za čas..ale..komunikujeme..divne..že?..))ale..aj to sa stava..)))
    publikované: 26.11.2007 12:22:36 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  28. hfw..zase hra?..
    publikované: 26.11.2007 12:23:03 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  29. missellie, žiadna hra...
    nie je každý taký hravý ako Ty.. a vari ani taký podozrievavý.
    publikované: 26.11.2007 12:25:46 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. hfw..mal si možnosť vyvrátiť moje podozrenia..
    nepodarilo sa..tak?..
    publikované: 26.11.2007 12:29:04 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  31. missellie, ako možno vyvrátiť podozrenia...
    ktorým nerozumieš, alebo ak aj ako-tak áno, tak ich považuješ za absurdné?
    publikované: 26.11.2007 12:31:22 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. ja svojim podozreniam nerozumiem..maš pravdu..
    nerozumiem prečo podozrievam..6zmysel mi ich podsúva..a moje podozrenia nie su všeobecne..týkaju sa len teba...a tebe podobných..ak to už musime riešiť tuto.)))
    publikované: 26.11.2007 12:34:27 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  33. missellie, nemusíme to tu riešiť...
    no ak chceš, brániť Ti v tom nebudem.. len Ťa prosím, pozorne čítaj, čo píšem, a počítaj aspoň do desať, než budeš reagovať.
    v prípade viacerých mojich komentov si totiž úplne minula ich význam.
    publikované: 26.11.2007 12:38:18 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. Ellie
    Na komunikácii nie je nič divné, robím to takisto. Ale na úrovni kamarátov. Žiadne dôverné priateľstvá. Už to nikdy nebude ako predtým, s tým sa treba zmieriť.
    publikované: 26.11.2007 12:40:42 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  35. z toho jedneho ostal dôverny priatel..a jemu jedinemu sa nebojim zavolať kedykolvek..
    viem,že vzdy si najde čas..vzdy..ešte ma nesklamal..)))..zlaty je..)))
    publikované: 26.11.2007 12:47:12 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  36. hfw..nechcem..možno som mimo..
    ale podla mna...skôr by si chcel,aby som mimo bola.))))..a tymto k teme,ktoru si načal,hoc pod inym menom..off..)))
    publikované: 26.11.2007 12:48:43 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  37. :)
    ahojte vsetkym...

    ci chcem alebo nie, ten pribeh je pravdivy... a velmi bolavy. pre mna... po velmidlhej dobe ssom sa vtedy rozhodla dat do toho vsetko a bojovat, bojovat, bojovat... a prehrala som. a bola om v psychickych troskach velmi dlhu dobu...

    no ludia sa menia, dnes viem ze i sspolu rozumieme na uplne inej urovni... a je to tak dobre.

    ci je to riziko pre niekoho terajsieho? :) z velkej casti ano. terajsi vie od koho nosim hodinky na ruke a co mi pripominaju, vie ze sa s nim stretavam... ale aj tak idem do vztahu s nim naplno a zas raz ochotna prist o vsetko... kazdy mame svoje minulosti, ktore mozu aj nemusia ovplyvnit nasu pritomnost i buduce lasky...
    publikované: 26.11.2007 14:43:14 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Ellie
    sklamem ta, nebude to na pokracovanie, kazdy pribeh bude samostatnou jednotkou... :)
    publikované: 26.11.2007 14:44:56 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  39. Kami
    nebála si sa vstúpiť do vzťahu so ženatým mužom?
    publikované: 26.11.2007 15:07:17 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  40. blogzin-ed, to slovicko "skoro" je uplne na mieste,lebo ja nie som ani spisovatelka,ani blogerka,neuverejnujem nic...
    ale ak to dielko niekedy dokoncim, tak ja sa ozvem :-) ozyvat sa viem :-))))) a potom si budem obhryzat nechty, ked budem citat vase komenty :-))))))))))
    publikované: 26.11.2007 15:13:20 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. rusalka
    nie zenaty, zadany... a rozisiel sa s nou kratko po tom ako sme spolu skoncili... nevedela som ze je zadany... proste som sa namotala :) a vazne som chcela mat ho pre seba....
    publikované: 26.11.2007 15:14:29 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Aha, to veľa vysvetľuje
    Ale keď sa krátko po vašom rozchode rozišiel aj s ňou, nedalo sa pokračovať?
    publikované: 26.11.2007 15:18:34 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  43. rusalka,
    dobra otazka... :) asi by som nedokazala dalej fungovat s clovekom, ktory mi tak ublizil... a proste, vytriezvela som... to bolo obdobie, kedy som zacala srtasne vela pisat, uzatvarat sa do seba, depkovat, zanedbavat robotu... no skratka nic cim by som chcela prechadzat na dva krat...
    publikované: 26.11.2007 15:37:53 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Kami, necítila som z toho textu
    že by Ti ublížil. A ostali ste vynikajúci priatelia...
    Ale máš pravdu, ak Ti vzťah a to, čo bolo po ňom neprinášalo pohodu, bolo dobré rozhodnutie nepokračovať :-)
    Nie je dobré vstupovať dva krát do tej istej rieky :-)
    publikované: 26.11.2007 15:42:30 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  45. luu, že nie si spisovateľka, ani blogerka a nič neuverejňuješ?
    vôbec nevadí, dôležité je, že máš názor a vieš sa ozvať.. a s tými nechtami to už nejako dopadne, neboj :).
    publikované: 26.11.2007 15:51:46 | autor: blogzin-ed (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. blogzin-ed
    :-))))))) si to akurat pozeram, ze co som to vtedy pisala... je to take strasne romanticke, original, prave ako od tej pilcherovej :-)))) ved co by sme chceli od mladej zalaskovanej...., a tej podstaty - teda vztahu medzi muzom a zenou je tam malo, je tam toho vela vztahov okolo, som toho asi planovala napisat velmi vela, lebo uz teraz je to dlhe a podstata sa tam este velmi nedostala :-)))) nuz neviem, ci by to niekoho zaujalo :-)
    publikované: 26.11.2007 16:01:08 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. luu, je to na Tebe, čo s tým...
    skromnosť je chvályhodná vlastnosť, len to s ňou netreba preháňať. :)
    zreálni text z pohľadu Tvojich dnešných skúseností a sa uvidí.
    publikované: 26.11.2007 16:12:37 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. kami, vravíš, že...
    "kazdy mame svoje minulosti, ktore mozu aj nemusia ovplyvnit nasu pritomnost i buduce lasky" a sa mi vidí, že máš pravdu, ale: isté veci z minulosti môžu ovplyvňovať našu prítomnosť a naše budúce lásky omnoho fatálnejšie než iné...
    a si myslím, že priateľstvo s mužom, ktorý bol kedysi láskou, patrí k (vysoko) rizikovým faktorom...
    publikované: 26.11.2007 17:14:10 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. .
    velmi citlivo a otvorene napisane ... Par riadkov a plno obrazov.
    Bez oviec a svadby a kopy slz a lutosti , ktora po tych bolavych scenach nasleduje . Bez zlosti .. Som rad ze som sa pristavila , keby som mala svoju verziu podobnu tomu napisat asi by tak neznela ako cokolvek co je cerstve .
    publikované: 26.11.2007 17:42:49 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  50. mam otazocky,
    chcela by som sa opytat, ako to vlastne funguje? z clanku mi vyslo, ze bol ten muz zadany, sam zapasil s vycitkami, alebo skor strachom zo straty priatelstva
    ak by sme to obratili, ako to moze fungovat medzi zadanou zenou a slobodnym muzom? co muzi ocakavaju od takehoto milostneho vztahu a co zeny? alebo kazdy nieco ine? zavisi to zase len od situation?
    pribeh sa mi pacil, aj ked to podla mna neskoncilo smutne, priatelstvo je dost vela, asi im nieco v laske branilo
    publikované: 26.11.2007 18:02:50 | autor: kyska (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. kyska, si myslím, že...
    odpovede si predznamenala svojimi dvomi poslednými otázkami: áno, každý asi očakáva niečo iné a závisí to od situácie.
    publikované: 26.11.2007 18:07:39 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. kyska..ano..každy čaka niečo ine..
    vydatá..ženaty..vydatá..slobodny..a opačne..očakávania nezaležia od stavu..ale od skúsenosti..podla mna..)))

    a už si to idem čitnut..už mam čas..)))
    publikované: 26.11.2007 18:07:51 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  53. prečítane..len..niet k tomu čo..)))
    ale..fajn stýl..
    publikované: 26.11.2007 18:23:22 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  54. Nečítal som ešte všetky komentáre,
    ale nedá mi na čosi nereagovať hneď teraz. Zažil som lásku, ktorá sa zmenila na priateľstvo, a to dvakrát. Moja bývalá manželka je mi priateľkou a žena, s ktorou som prežil veľmi pekné obdobie po rozchode s manželkou, takisto. Dnes už medzi nami nie je, čo bývalo a celkom určite v tomto ani v predošlom prípade nedôjde k obnove predchádzajúcej formy vzťahu. Tieto priateľské vzťahy teda nijako neohrozujú nový partnerský vzťah. Keď dokážem udržiavať s bývalými partnerkami priateľstvo bez erotického náboja, potom to určite dokážu aj iní. A zamyslel som sa aj nad tým, aký by som mal mať s nimi vzťah, ak nie priateľský. Vari nepriateľský? Či ignorantský? Veď si mám s nimi čo povedať a sú veci, z ktorých sa môžeme spoločne tešiť. My sme totiž spolu nielen sexovali a poletovali vo vzdušných zámkoch :-)
    publikované: 26.11.2007 19:39:02 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  55. intwist, položil si rečnícku otázku...
    "aký by som mal mať s nimi vzťah, ak nie priateľský. Vari nepriateľský? Či ignorantský?"
    isteže, priateľský je dobrá voľba, no pre ďalší partnerský vzťah aktívne pestovanie takéhoto priateľstva predstavuje isté riziko, osobitne ak v bývalom vzťahu zostal erotický náboj.
    publikované: 26.11.2007 19:47:31 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. hfw
    Je to bez erotického. Všade, kde sa stretne muž so ženou a neštekajú na seba, nemusí predsa nevyhnutne skôr či neskôr vzniknúť túžba po sexe, či áno? Viem, že často to tak je a v niektorých prípadoch k nemu dochádza dokonca aj bezprostredne po brechote, ale veď som napísal, že popri sexe sme mali aj iné zábavky, ktoré sú dnes základom priateľstva. Keď už som pri tom, priateľstvo medzi nami existovalo aj vtedy, keď sme boli partnermi. Alebo to snáď mal byť sex s ľahostajnosťou? Možno to formulovať takto: priateľstvo + možná erotika = partnerstvo. A potom platí: partnerstvo - možná erotika = priateľstvo. Jednoduché počty. Funguje aj rovnica partnerstvo - priateľstvo = možná erotika, ale to už sme ozaj v ríši zvieratiek.
    Samozrejme, že budem naďalej udržiavať priateľstvá s bývalými partnerkami. A svoju novú partnerku s nimi aj zoznámim, keď bude na to príležitosť. Okolo mňa nemá miesto žiarlivosť - to už si viem zariadiť.
    publikované: 26.11.2007 20:19:54 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  57. intwist, ak okolo Teba nemá miesto žiarlivosť...
    ak si to vieš zariadiť, je to super.. dovolím si tvrdiť, že väčšina ľudí si to zariadiť nedokáže. preto hovorím v súvislosti s láskou konvertovanou na priateľstvo o riziku. no jasné, že nie v absolútnom, ale len v štatistickom zmysle. vždy sú vynimky, Ty si, zdá sa, jednou z nich.
    publikované: 26.11.2007 20:27:06 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. áno, hfw,
    som výnimka :-) Keby ťa náhodou zaujímalo, čo robím so žiarlivcami: používam metódu žaves. Aspoň tri ženy som už kvôli nemu zasklil :-) Sám som žiarlivý nikdy nebol a nikoho takého pri sebe neznesiem. Žiarlivosť nikdy nebola ani nebude prejavom lásky, tak načo sa s takými párať?
    Štatisticky máš pravdu. Ale vieš, čo je za vedu tá štatistika a kam nás môže priviesť? Prikladám záver jedného výstupu komika Felixa Holzmanna:
    Lajbl (fanda statistiky): Já věřím, že to pozvání na večeři ještě platí, pač já už mám hlad jako tygr.
    Šmajda: Jak můžete mít hlad jako tygr, když ste teprve před půlhodinou snědl půl kuřete?
    Lajbl: Já že sem sněd půl kuřete? A jak ste na to přišel?
    Šmajda: No, podle statistiky. Poněvač já sem před půlhodinou sněd celý.
    publikované: 26.11.2007 20:46:46 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  59. zaujímavé čítanie :)
    od článku až ku komentom...ženy asi veľmi ľahko vycítia erotické iskrenie aj medzi bývalými partnermi, alebo samýlim? a tie domýšľavé ho tam vidia, aj keď žiadne nie je hm...premýšľam,kam patrím ja heh...som výnimka v tom, že žiadne minulé lásky neboli...ani na jednej, ani na druhej strane...
    publikované: 26.11.2007 20:54:26 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  60. intwist, použiť metódu žaves...
    v prípade bežného žiarlenia je vari trochu kruté.. súhlasím, že žiarlivosť nie je prejavom lásky, ale skôr neistoty, majetníctva a pod., no taký nekompromisný ako Ty by som bol asi len v prípade patologického žiarlenia. bežné formy sa dajú, si myslím, riešiť aj menej drasticky než metódou žaves.
    publikované: 26.11.2007 20:54:33 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. mmmm
    pravdaže nemožno hovoriť len o týchto dvoch krajných prípadoch...tiež tolerujem jemnú žiarlivosť...mne dokonca istým spôsobom v našom vzťahu chýbala :/
    publikované: 26.11.2007 20:58:41 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  62. hfw
    Mal som na mysli patologickú žiarlivosť. V praxi som sa stretol presne s takou. Neistota v láske je iba prejavom nedostatočného cítenia, ktoré môže byť dôsledkom momentálnej indispozície. Tu by som taký "krutý" nebol :-)
    publikované: 26.11.2007 21:02:50 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  63. intwist, si ma upokojil, dík :)
    publikované: 26.11.2007 21:05:00 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. za máličko, hf,
    niekedy ťa predsa môžem aj upokojiť, keď už sa mi nedarí ťa zviklať, no nie? ;-)
    publikované: 26.11.2007 21:12:34 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  65. intwist, som ja tušil...
    s kým mám dočinenia, ty majster prevlekov :).
    publikované: 26.11.2007 21:19:30 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. :)
    publikované: 26.11.2007 21:20:11 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  67. ééé
    Možno tak majster prenickov. Ale prevlekov? %-O
    Šag já son furt jennakí...
    publikované: 26.11.2007 21:30:40 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  68. ach jo :D
    publikované: 26.11.2007 21:33:15 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014