Medzi mužom a ženou

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Emma: „To klbko spomienok a bolestí musím rozmotať!“

V ateliéri si len tak na holé telo obliekla Petrov starý dlhatánsky sveter, natiahla si teplé ponožky a zo skrinky vytiahla fľašu whisky.
 
Ešte pred chvíľou si Emma vychutnávala teplo v Petrovom náručí.
 
Po milovaní vždy tak krásne detsky zaspával.
Ani sa k nemu nestačila poriadne schúliť a už bolo počuť jeho hlboké nádychy. Neomylné znaky toho, že spí.
Rada si vychutnávala tieto okamihy. Ten pocit nekonečnej blízkosti, ktorý veľa rokov postrádala.
Blízkosti a bezpečia.
 
Vykĺzla potichu z postele a bosá vyšla von zo spálne.
V ateliéri si len tak na holé telo obliekla Petrov starý dlhokánsky sveter, natiahla si teplé ponožky
a zo skrinky vybrala fľašu whisky s pohárom.
Naliala si.
 
Vonku svietil mesiac.
Sadla si do obrovského kresla, kolená pod bradou, v ruke pohár whisky.
Tá už roky patrí k jej životu. Vypila jej v minulosti veľa.
Veľmi veľa.
 
Už viac ako dva roky si ju vychutnáva len tak, z času na čas.
Niekedy sama, niekedy s priateľmi.
 
Aj dnes si ju vychutnávala.
Tu, kde sa cítila tak dobre. V tichu svojho ateliéru.
Pila ju po maličkých dúškoch. Každý z nich nechala pôsobiť v ústach čo najdlhšie.
Vedela, že táto chuť bude pre ňu ešte dlho patriť medzi tie obľúbenejšie.
Aj keď Peter nepije.
 
Pre Emmu je podstatné, že ona sama už nemusí.
Že prestala byť závislá na jej pomoci. A že nadobudla istotu nenávratnosti rokov, keď musela.
Rokov, keď bola pre ňu chuť a sila whisky jediným možným útočiskom pred strachom a beznádejou.
Je rada. Tej nepodmienenej chuti.
 
Sedela uvoľnená v kresle, s hlavou plnou myšlienok.
Myšlienok, ktoré v posledných týždňoch stále nástojčivejšie dobiedzali.
Jej myseľ k nim smerovala aj pri rozhovoroch s deťmi a priateľmi.
Nedarilo sa jej ani poriadne relaxovať. Nedokázala si v úplnosti vychutnať hudbu alebo čítať knihu.
Vlastne sa teraz nedokázala celkom odovzdať ničomu.
Ničomu okrem nádherných spoločných chvíľ s Petrom.
 
Nedokázala sa poriadne sústrediť ani na prácu, ktorú tak milovala a ktorá vyžadovala absolútne sústredenie.
Tá nástojčivosť bola silnejšia ako čokoľvek iné.
 
Bola to akási spleť pocitov z prežívaného šťastia, ktorá sa v jej hlave čoraz viac miešala so spomienkami.
Akoby práve prežívané príjemné okamihy jeden po druhom otvárali vždy ďalšie a ďalšie dvere do sveta spomienok.
Zo dňa na deň sa objavovali nové nitky súvislostí, ktoré spájali pobabrané roky jej života s vekom dospievania.
S obdobím, v ktorom s takým zanietením hľadala pravdu o zmysle života.
S obdobím, v ktorom si vytvorila svoj vlastný, detsky naivný svet ilúzií.
Svet založený na viere v ľudské dobro.
Svet, ktorý sa jej postupne rúcal ako domček z karát.
 
Emma vedela, že sa jej myseľ celkom utíši, až keď pochopí všetky súvislosti.
Keď pochopí, prečo konala tak, ako konala. Keď si bude vedieť zodpovedať na väčšinu otázok,
ktoré si kládla posledné roky.
 
Už niekoľko dní premýšľala o tom, že skúsi uložiť svoje spomienky na papier.
Bude ich pomaly spisovať tak, ako ich bude jednu po druhej vyberať z pamäti.
Možno z nich nakoniec zloží mozaiku, ktorá jej dá odpoveď na všetky jej otázky.
Alebo aspoň na väčšinu z nich. Musí to klbko rozmotať.
 
Rozhodla sa, že začne už zajtra.
Čím skôr, tým lepšie.
 
Mesiac zakryli mraky.
Emma sa zachvela od chladu.
Nedopitý pohár položila na stolík vedľa fľaše, vyzliekla sa a vrátila sa do spálne.
Vkĺzla pod prikrývku, kde bolo tak nádherne teplo.
 
Opatrne si cez seba preložila jeho veľkú ruku, aby zaspala v objatí.
 
 
 

Emma | stály odkaz

Komentáre

  1. Usmievala som sa
    pri poslednej vete. Poznám ten príjemný pocit.
    A som zvedavá, na pokračovanie.
    publikované: 19.11.2007 10:18:05 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  2. ach, ženy, ženy...
    prečo ste vy také sebecké?
    a čo tak preložiť svoju malú rúčku cez chlapa, hm?
    si myslíte, že my nemilujeme zaspávanie a snívanie v objatí???
    publikované: 19.11.2007 10:26:08 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. hfw :-)
    malá rúčka tak nezohreje... a navyše zaspíte vždy tak nečakane, že hovoriť o nejakom vychutnávaní pri zaspávaní ... no neviem :-)
    publikované: 19.11.2007 10:31:14 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  4. ha, rusalka, aká odborníčka! :/
    a vieš Ty vari, ako zaspávajú a čo si vychutnávajú všetci chlapi tohto sveta, há??? ;)
    publikované: 19.11.2007 10:33:59 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. :-)) hfw
    nuž, myslím, že za odborníčku na chlapov sa skutočne považovať nemôžem :-)
    Ojoooj, nato treba onakvejšie skúsenosti než sú tie moje :-)
    publikované: 19.11.2007 10:38:11 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  6. hfw
    a nie je objatie preto objatím, že je vzájomné ? :)
    publikované: 19.11.2007 10:46:23 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. hfw, muž si niekedy
    objatie drobnej ženskej rúčky vôbec neuvedomí, ale žienku vo vlastnom objatí (možno) neprehliadne :o))
    publikované: 19.11.2007 10:49:31 | autor: laskonka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. monami, počíta sa aj jednostranné objatie...
    no vzájomné je určite lepšejšie, súhlasím :)
    no niekedy je ťažké objímať sa vzájomne.. napríklad keď chlap jak poleno drichme...
    publikované: 19.11.2007 10:55:10 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. las, sa nemýľ...
    nech by ženská rúčka akokoľvek drobná bola, chlap si ho veeeľmi dobre uvedomí...
    si myslíš, že veľryba necíti dotyk ľudskej ruky?
    a to má omnoho viac tuku než priemerný chlap a je vari aj o čosi väčšia...
    publikované: 19.11.2007 10:56:58 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. hogo, jasné, že ho cíti,
    ale len v tom prípade, že o to objatie naozaj stojí ... a v tomto smere sú muži rôzni ...
    publikované: 19.11.2007 11:05:29 | autor: laskonka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. las, sú rozni tak, ako sú rôzne ženy...
    veď ani žene nie je milé každé objatie.. hada falošného napríklad...
    publikované: 19.11.2007 11:07:33 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. :o))
    akože čakala som, že niečo podobné na ženy napíšeš :o))
    publikované: 19.11.2007 11:10:56 | autor: laskonka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. ... máte ma tu už prekuknutého :(
    publikované: 19.11.2007 11:12:56 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. uhhmmm...
    skúmanie zaujímavých mužíčkov si nenechám nikdy ujsť :o))
    ... no, ale idem už radšej pracovať, lebo sa tu ešte do niečoho zamotám :o))
    Pekný dníček všetkým :o))
    publikované: 19.11.2007 11:22:19 | autor: laskonka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. hfw
    objatie hada falošného - to už musí byť nezabudnutelný zážitok !:)
    Ehm, a nepomýlil si si slovíčka ?
    Podľa mňa ide o škrtenie a zožratie zaživa !:)
    publikované: 19.11.2007 11:22:31 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. las, čo už len je zaujímavé na prekuknutom mužíčkovi... :(
    publikované: 19.11.2007 11:25:38 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. monami, škrtenie a požieranie zaživa...
    je pre zmieneného hada delikátnym pôžitkom.. no uznávam, že pre ženu až takým nie je...
    publikované: 19.11.2007 11:28:32 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. dumám nad tým, ako sa žene/mužovi...
    podarí vrátiť zo stavu silnej závislosti na alkohole do stavu, kedy si môže nepodmienene vychutnávať pôžitok z pitia, bez rizika, že zase sa dostane do spárov závislosti...
    zvládne to človek sám, alebo potrebuje podporu blízkych, či dokonca odborníkov?
    nie je to balansovanie na hrane alkoholizmu pokúšaním osudu??
    nie je lepšie vzdať sa pôžitku z pitia a dôsledne abstinovať???
    publikované: 19.11.2007 12:21:50 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. hfw,
    a ty uz zasa o hadoch? :-)
    publikované: 19.11.2007 12:34:07 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. hfw,
    neskutocne... citas mi myslienky, aj ja som si polozila podobne otazky, a v komentaroch ani zmienocky o tom... az teraz :-)
    publikované: 19.11.2007 12:35:46 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. luu, šak to poznáš.. had o hadoch, ta ne? ;)
    publikované: 19.11.2007 12:36:17 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Hfw, Emma sa ešte
    do stavu silnej závislosti nedostala. Pila síce skoro denne, ale stále to mala ešte pod kontrolou. Vedela, kedy nepiť. Nikdy ju pri pití nevideli deti. Nepila pre chuť na alkohol, ale pre strach, ktorého sa pomocou alkoholu zbavovala.
    publikované: 19.11.2007 12:36:33 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  23. luu, ktoré otázky máš na mysli?
    položil som ich tu viac...
    publikované: 19.11.2007 12:38:08 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Sooshn, skoro každý človek (vrátane alkoholikov)...
    má pocit, že má pitie pod kontrolou, že nepije preto, že musí, ale že chce a že dokáže hocikedy s pitím prestať...
    ako inak než úplnou abstinenciou sa dá rozlíšiť reálna kontrola nad pitím od ilúzie?
    publikované: 19.11.2007 12:41:00 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. hfw, vtedy vypila Emma aj pol fľaše
    Áno, možno to bolo kdesi na hrane s alkoholizmom. Ale stále si vedela rozkázať. A keď pominul dôvod strachu, prestala piť. Možno keby bola slabšia. Keby nebola bojovala so strachom aj inými spôsobmi ako alkoholom. Keby bola na svoj osud rezignovala. Nikdy sa nevzdala. Myslím, že len ten, kto sa celkom vzdá podlieha nezvratne.
    To, že si teraz dá raz za jeden dva týždne pohárik nápoja, ktorý má rada, to sa hádam za alkoholizmus považovať nedá.
    publikované: 19.11.2007 12:48:38 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Sooshn, za alkoholizmus sa vraj považuje PRAVIDELNÉ pitie...
    neviem, či je dôležitá aj frekvencia, ale zväčša sa zdôrazňuje práve pravidelnosť.
    publikované: 19.11.2007 12:52:33 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Hfw
    Myslím, že okrem zopár úplných abstinentov, si občas pohárik čohosi, či už k večeri, obedu, alebo len tak dá skoro každý. Vždy je v tom istá pravidelnosť. I keď je to pohár vína k nedeľnému obedu.
    Ja som vo svojom živote poznala abstinenta len jedného. Znamená to, že sú všetci ostatní alkoholici? Som presvedčená, že nie.
    publikované: 19.11.2007 13:02:29 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Sooshn, to asi nie...
    kritériom alkoholizmu asi bude taká pravidelnosť pitia, ktorej sa človek (napriek svojmu vnútornému presvedčeniu) nedokáže vzdať.
    publikované: 19.11.2007 13:07:06 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. bojím sa, že pokiaľ raz prešla obdobím
    kedy nejaký problém (či už je to strach alebo čokoľvek iné) riešila alkoholom, môže kedykoľvek do toho spadnúť znova ... mne sa veľmi nepozdáva ani to jej nočné popíjanie pre chuť, zatiaľ čo jej milovaný vedľa spinká :o))
    Je rozdiel dať si pohár vína pre chuť alebo pre otupenie strachu či nejakého problému...
    publikované: 19.11.2007 13:11:00 | autor: laskonka (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Hfw, s takým definovaním môžem súhlasiť.
    Bola by som nerada, ak by Emmu vnímali čitatelia ako alkoholičku. Intenzívne pila len isté niekoľkomesačné obdobie. Určite sa k tomu obdobiu vo svojich spomienkach vráti.
    V čase kde jej príbeh začína alkohol nepila. Alebo len skutočne veľmi zriedka.
    publikované: 19.11.2007 13:14:32 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Sooshn, alkoholizmus s Emmou nespájam...
    jej zmienka o nepodmienenom pití ma len vyprovokovala k letmej úvahe na túto tému...
    publikované: 19.11.2007 13:16:24 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Možno sa zapojí niekto,
    kto s alkoholom musel skutočne bojovať, kto s ním mal priamu negatívnu skúsenosť. Skúsenosť so skutočnou závislosťou.
    publikované: 19.11.2007 13:22:10 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  33. .
    Emma sa moze tesit, ze aj ked ju nutka skladat mozaiku niekde ma bezpecie. To je mne cudzie, reflektujem vo vztahoch svoj problem zvacsa . Asi ak tak ma trapi globalne.
    Ale inak je mi sympaticka zena pobehujuca v svetri a pijuca pozde :).
    Ja si tiez rada rozmyslam obcas s poharikom sama . Ale po pravde ten alkoholizmus ma pri citani napadol tiez. Dala som si kedysi zasadu , zadne drogy a alkohol sama , ak maju tisit nejaky problem, neklud ..cokolvek. Myslim, ze to staci spravit par krat..je to ako s liekmi na spanie , drogami, zufalim sexom s niekym cudzim alebo cimkolvek nieco otupujcim ., pre mna.
    publikované: 19.11.2007 17:08:20 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  34. sygon, zúfalý sex (naštastie) nie je návykový...
    alebo vari hej? a čo si ním zvyčajne otupuješ, ak smiem vedieť??
    publikované: 19.11.2007 17:16:26 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Sygon
    máš pravdu. To, že má Emma pocit bezpečia je pre ňu v tejto etape života veľmi dôležité.
    publikované: 19.11.2007 17:16:40 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  36. Hfw
    Myslíš, že zúfalým sexom sa nedá otupiť? Otupiť, možno celkom stratiť schopnosť milovať.
    publikované: 19.11.2007 17:18:01 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Sooshn, verím, že zúfalým sexom...
    možno otupiť až stratiť schopnosť milovať.. no to vari nie je dôvod, pre ktorý ho žena (občas) vyhľadáva...
    publikované: 19.11.2007 17:19:40 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Hfw, asi mnohá žena skúsila aj zúfalý sex
    Môže to asi chvíľu účinkovať ako alkohol. Pomôže na chvíľu utiecť z reality. Myslím, že väčšina žien skoro pochopí, že toto nie je cesta na riešenie problémov. Skôr opačne. Že taký spôsob odreagovávania sa so sebou skôr problémy prináša.
    publikované: 19.11.2007 17:26:41 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  39. .
    motivy zien vyhladavajucich sex s cudzimi je rozny , ja som myslela zufaly , to je taky ked uz to z nejakych pricin zufalo potrebujes ..
    Suhlasim so sooshn ze otupit sa mozes ..mozes prejst do stavu apatie .. Preto to hadzem do rovnakej kategorie , pre seba, a prekrocenie tychto medzi znamena vzdy zmenu , a uz na nu nejde zabudnut. Par krat zufaly sex, lieky na spanie v prisernej nudzi , drogy.. alkohol . Zavislim sa stanes len raz :) nezavislym sa uz nestanes . A ak sa nestanes zavislym, vzdy po odskusani balancuje clovek nad pokusenim . To je moj pristup. Kazdy ma vlastny k veciam pri ktorych vie, ze cez ne nechce nikdy prekrocit v nejakom slabsom psychickom stave.
    publikované: 19.11.2007 17:27:07 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  40. .
    pisem zavislot furt , ale skor som vymenovala kategorie ktore povazujem za unikove, zavislost je az finalny stav ..
    publikované: 19.11.2007 17:30:54 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  41. Sygon
    Myslím, že si to pomenovala celkom presne.
    publikované: 19.11.2007 17:32:13 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  42. hm, dievčatá, ď. za objasnenie zúfalého sexu...
    zdá sa, že my chlapi so zúfalým sexom zďaleka taký problém ako vy ženy nemáme... pre chlapa je zúfalý sex len epizóda, na ktorú rýchlo zabudne, alebo je na ňu dokonca hrdý... žiadne šrámy na našej sebaúcte to nespôsobuje, a apatiu už vôbec nie...
    sa mi vidí, že to súvisí s tým, že sex ženy s cudzím chlapom je spoločenský neakceptovaný alebo odsudzovaný.
    ide teda asi podľa všetkého o predsudok a vašu neschopnosť sa mu vzoprieť.
    publikované: 19.11.2007 17:39:29 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. hmm
    hmm
    publikované: 19.11.2007 17:41:50 | autor: fhole (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. fhole, a Tebe ď. za pokec :)
    publikované: 19.11.2007 17:43:45 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. hfw
    skor nerozumies o com vravime ..
    sex s cudzim alebo necudzim, jednorazovy alebo dlhodoby nie je predmetom . Potreba sexu zo zlych dovodov , smutok, zial, opustenost. ..riesenie vnutorneho problemu sexom , to som myslela ja.
    publikované: 19.11.2007 17:45:46 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  46. Hfw
    Prezraď, k čomu by bola dobrá taká schopnosť sa vzoprieť. A mať sex hocikedy s hocikým len preto, že sa mi práve chce? A čo sebeúcta?
    Páčia sa Ti ženy, ktoré mali desiatky skúseností pred Tebou? Chcel by si takú na vážnejší vzťah. Nazval by si ju silnou, lebo sa dokázala vzoprieť konvenciám?
    publikované: 19.11.2007 17:46:04 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  47. sygon, smutok, zial, opustenost...
    ..riesenie vnutorneho problemu sexom... myslíš, že to sú zlé dôvody na sex?
    si myslím, že ak z týchto dôvodov vyhľadáš sex s človekom, ktorý Ťa miluje, tie dôvody sú úplne ok a dobrý sex ich dokoca môže (čiastočne) riešiť.
    dobrý sex je o prežití tranzového stavu, a to takého, ktorý žene/mužovi umožní prežiť hlboký pocit šťastia...
    publikované: 19.11.2007 17:51:26 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. Hfw mať sex s človekom,
    ktorého milujeme nie je zúfalý sex.
    publikované: 19.11.2007 17:53:41 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  49. Sooshn, sa mi vidí, že...
    Tvoje predsudky posunuli moje stanovisko tam, kde ono v skutočnosti vôbec nie je, preto mi kladieš otázky, ktoré nepatria mne a neviem Ti teda na ne odpovedať.
    publikované: 19.11.2007 17:54:15 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Sooshn, držím sa definície zúfalého sexu...
    ktorú vyslovila sygon.
    publikované: 19.11.2007 17:57:47 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. hfw
    o tom sme uz kecali, ak vnimas ze stastie mozes prezivat len s niekym, vnimas ze aj s nestastim na to mozes niekoho potrebovat.
    Urcite aj to je pravda. Ale neni to prostriedok jediny. A sexom co ja viem mnoho neporiesis a milovanie s milovanym asi neni zufaly sex o ktorom pisem. Zle dovody som to pomenovala zamerne, nic neni zle co potrebuje clovek . Sposobov ako odstranit problem je mnoho. Ja za to sex nepovazujem ani s milovanym. Milovanim mozes podla mna tak max mozno odstranit problemy so sexom. Ale ani to nepovazujem za najlepsiu cestu , aj ked niekedy moze byt dobra. Sex neni na odstranovanie problemov, ma omnoho krajsi zamer , preto ta volba slova "zle dovody"
    A k tomu predoslemu (add predsudky a zufaly sex u zien a muzov) : je diametralny rozdiel medzi tym co sa deje pocas sexu s muzom a zenou. Zena sa otvara a pusta do vnutra - do seba , muz len vchadza . Preto zeny vnimaju sex odlisne.
    publikované: 19.11.2007 18:01:01 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  52. Hfw, mne sa jej definicía zúfalého sexu
    vidí iná, ako Tvoje vysvetlenie. Ona písala o náhodnom partnerovi. Ty si písal, o sexe s niekým, koho milujeme. Počkám, čo nato Sygon. Možno som Ťa zle pochopila. Alebo vás oboch.
    publikované: 19.11.2007 18:01:57 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  53. sygon, Sooshn...
    nadviazal som na koment sygon zo 17:45

    "sex s cudzim alebo necudzim, jednorazovy alebo dlhodoby nie je predmetom. Potreba sexu zo zlych dovodov, smutok, zial, opustenost. ..riesenie vnutorneho problemu sexom , to som myslela ja"

    beriem to tak, že pri zúfalom sexe nie je rozhodujúce, s kým je, ale z akých dôvodov ho žena vyhľadá.
    ak som zle pochopil, tak sorry.
    publikované: 19.11.2007 18:10:17 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. sygon, súhlasím, že...
    "je diametralny rozdiel medzi tym co sa deje pocas sexu s muzom a zenou", no to by samo osebe asi nevysvetlilo, prečo sa v dôsledku zúfalého sexu žena môže stať apatickou.
    publikované: 19.11.2007 18:12:29 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. sooshn, hfw
    oki, ja myslim, ze vsetci rozumieme o com hovorime .. ty si len reagoval zrazu takto "si myslím, že ak z týchto dôvodov vyhľadáš sex s človekom, ktorý Ťa miluje, tie dôvody sú úplne ok a dobrý sex ich dokoca môže (čiastočne) riešiť. " coz my sme so sooshn brali ze uz je o niecom inom. Mno kazdopadne som zvedava na Emine klbko, klbka zasmodrchane ..
    publikované: 19.11.2007 18:13:43 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  56. sygon, súhlas...
    :)
    publikované: 19.11.2007 18:15:56 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. hfw
    mno prave preto .. pustis raz , dva krat, je z toho divny pocit, daco vzalo daco dalo , pustis treti krat , spatny dovod , polospatny vysledok, stvrtyl, piaty zabudnes na ine, pretvaras si vnimanie , ak sa ti nepaci ale robis ho dalej , otupies . Telo nezabudne . Ale ja som sa o sexe bavit nechcela, napadlo ma to do tej kategorie , lebo to tak vnimam , nebudem to rozvadzat, lebo to pod tento clanocek nepatri .
    publikované: 19.11.2007 18:20:15 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  58. Sygon
    Emma bude rozmotávať poriadne dlho. V jej klbku sú samé uzlíky. Azda sa jej ho podarí rozmotávať i k vašej spokojnosti.
    publikované: 19.11.2007 18:20:37 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  59. sooshn
    :) mno som zvedava na styl rozmotavania
    btw: skladam klobuk dole pred nickom, najst slovo , ktore ma len par odkazov na googli ...hm ! ;)
    publikované: 19.11.2007 18:24:50 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  60. Sygon
    Ďakujem.
    A ten nick pre mňa veľa znamená. Možno sa niekedy ku koncu rozmotávania Emminho klbka objaví aj jeho pôvod.
    publikované: 19.11.2007 18:30:44 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  61. zuzanko
    miluji te moc moc
    publikované: 20.11.2007 17:31:36 | autor: fhole (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. fhole, a mňa ani trochu??? :(
    publikované: 20.11.2007 18:16:38 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. hfw
    aj teba
    publikované: 20.11.2007 18:52:19 | autor: fhole (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. fhole, díííík, si mi fakt radosť spravil :)
    vídam Ťa tu na blog.sk už pomaly druhý rok a tiež Ťa mám rád :).
    sa maj :)).
    publikované: 20.11.2007 19:02:57 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. takže..pustila s0m sa d0 t0h0..
    a začina t0 d0bre..Emma je mi p0d0bná..aj ked..ja namiest0 whisky mám net..))))))))..ale..aj tak..je mi p0d0bna..)))

    snad jediny r0zdiel..ked si ja líham k muž0vi,kt0rý spí..neprekladám si jeh0 ruku cez seba..0bjímem h0 sama..pritúlim sa..a niet t0h0 b0ha,aby ma,h0c v spánku, ne0bjal sam..)))..idem ďalej..celk0m s0m zvedava..)))
    publikované: 24.11.2007 11:49:56 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  66. MissEllie
    Som rada, že si si v mojom príbehu našla niečo, čo je Ti blízke.
    publikované: 24.11.2007 12:37:46 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  67. S00sh..tv0je príbehy su fajn..
    neber m0je k0mentare ak0 nutne zl0..a nez0s0bnuj ich..snažím sa len preniknut d0 myslenia p0stav v príbehu..nič viac..nič menej..
    publikované: 24.11.2007 12:45:05 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  68. MissEllie
    Na osude Emmy akýkoľvek komentár už nič nezmení.
    A je fajn že sa snažíš preniknúť do myslenia postáv.
    publikované: 24.11.2007 12:48:55 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  69. ja nechcem meniť..chcem ju chapat..)))
    publikované: 24.11.2007 20:36:36 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  70. MissEllie, myslím, že po niekoľkých pokračovaniach
    ju pochopíš. Som si istá.
    publikované: 24.11.2007 20:40:10 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  71. n0..neviem..ja nie s0m štandardna..
    tak..uvidime..)))))
    publikované: 24.11.2007 20:56:03 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  72. Čo znamená, že nie si štandardná?
    Chováš sa netradične?
    publikované: 24.11.2007 21:03:45 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  73. .
    nie ale snazi sa hrozne vynimocne a hlavne sp0ntanne spravat
    publikované: 24.11.2007 21:06:40 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  74. Sygon, ale to neznamená,
    že sa jej nepodarí pochopiť Emmu. Či áno?
    publikované: 24.11.2007 21:11:30 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  75. .
    uprimne som prekvapena ze sa o to vobec snazi
    publikované: 24.11.2007 21:20:44 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  76. s00Sh...syg0n ti bude 0dp0vedať za mna..
    ved..p0zna ma líp,než ja sama..))))..

    ach j0..sedujem vas..)))))))
    publikované: 24.11.2007 21:21:50 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  77. .
    zdravim krask0 , to bolo za mna, ne za teba ;)
    publikované: 24.11.2007 21:25:54 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  78. MissEllie
    Ale i tak mi skús odpovedať Ty sama
    publikované: 24.11.2007 21:26:45 | autor: Sooshn (e-mail, web, autorizovaný)
  79. s00sh...a nač0?..
    zistíš..čas0m..myslím,že r0zdiel medzi mn0u a syg0n je už teraz jasny..)))

    n0 nič..idem..nech ma aj syg0n s kým p0kecať..))))aby s0m jej nezaberala priest0r..)))
    publikované: 24.11.2007 21:33:04 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014